Autor Wątek: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego  (Przeczytany 11747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« dnia: Wrzesień 29, 2020, 17:59:03 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Wstępna wersja robocza wątku - w sobotę celebrował się zakup...

Cytując z wątku w którym się witałem:
Cześć wszystkim!
W wieku 42 lat zaczynam spełniać marzenie nastolatka - kupiłem Poloneza kombi 1.6GSI z roku milenijnego :-D

Poldek wymaga trochę pracy - ale co najważniejsze jest kompletny...
Nie jest oszpecony dziurami po głośnikach i makaronem prowizorek elektrycznych wszelakiej maści...

Na pierwszy strzał idzie silnik - rozbiórka na części pierwsze - sprawdzenie co trzeba wymienić/poprawić jak na przykład UPG, Głowica, pierścionki... i złożenie
Skrzynia, most do przeglądu. Sprzęgło obligo do wymiany

Zawieszenie i układ hamulcowy-  do przejrzenia i ewentualnej naprawy

Następnie blacharka na piko bello...

Ale nie mam pomysłu jeszcze na kolorystykę - na pewno będą dwa kolory...
Wstępnie myślę o połączeniu kolorów bordowego i ecru - dół bordowy a od lini szyb w górę ecru


Z czasem będę wrzucał posty z rozbiórki poloneza i procesu przywracania mu blasku...




Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2020, 21:51:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wyglada na jakos specjalnie zjedzonego,
felgi masz od punto HGT - nie musisz ich zmieniac, bo to najlepsze alusy wystepujace w PN ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2020, 22:22:08 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Specjalnie zmęczony nie jest...
Oglądałem przed zakupem kilka sztuk w cenie poniżej 5 tyś zł i ten rokował najlepiej...

Felgi zostaną ale opony będą o niższym profilu.
Tam siedzi 15" na profilu bodajże 65 i mało miejsca w nadkolach

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2020, 20:09:54 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
O czym wy gadacie jak można określić czy zmęczony czy nie jak żadnych zdjęć w temacie nie ma ...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2020, 20:20:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
est jedno zdjecie w innym temacie, ale zbyt wyrazne ono nie jest,

co do opon, to nie wygladaja na profil 65 nawet przy szerokosci 185, jednak to tylko zdjecie, wiec moze byc wytarte 185/65,
taki rozmiar nie jest jakis wybitnie duzy do PN, bo srednica tylko kilka mm wieksza niz 175R13,
do kombi (i to srebrnego) to szczerze mowiac delikatnie wieksze kola przydalyby sie ze wzgledu na wyglad np. zamiast fabrycznych 195/55/15 mozna dac 185/60/15
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2020, 22:39:04 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Coś pomłodze z kołami... się zobaczy w praniu.
Najbliższy dzień wolny to niedziela więc wtedy posiedzę w garażu i zacznę demontować fotele, tapicerki, podsufitkę i wykladzinę.
Ogołocę karoserię z elementów które pójdą do czyszczenia. Co by ich nie brudzić jeszcze bardziej...
A ja wezmę się za mechanikę.
Rozrusznik, alternator i pompa paliwa wlatują nowe, bak do czyszczenia, bo to co tam pływa już nawet zapachu nie ma. Auto odpala lepiej na plaku :-)

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 30, 2020, 22:41:56 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
O czym wy gadacie jak można określić czy zmęczony czy nie jak żadnych zdjęć w temacie nie ma ...

Zbyt świeży jestem i nie mam uprawnień do dodawania fotek...

Będę robił foty i timelapsy i to później dodam

Jedna fota jest w powitalnym wątku
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2020, 22:44:14 pm wysłana przez bodzioklb »

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2020, 08:20:57 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zdjecia na serwer a w post link do zdjecia i juz
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 01, 2020, 10:20:07 am »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
upubliczniłem post na FB - poniżej podstawione zdjęcia z tego posta




Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 08, 2020, 15:42:12 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Panowie - jaka powinna być pompa paliwa w Polonezie kombi z 2000 roku ?- jak mniemam to tam ma być jakaś pompa nad bakiem paliwa.
U mnie jest jakieś "coś" co nie było fabrycznie montowane - i nie pasuje w wytłoczenie w baku.

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2020, 15:47:22 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Pompa paliwa standardowa dla wtrysku wielopunktowego w polonezie, montowana wewnątrz zbiornika paliwa. Szukaj pod hasłami pompa paliwa polonez 1.6GSi/1.4 Rover, ciśnienie minimum 3bar.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 08, 2020, 16:13:13 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Pompa paliwa standardowa dla wtrysku wielopunktowego w polonezie, montowana wewnątrz zbiornika paliwa. Szukaj pod hasłami pompa paliwa polonez 1.6GSi/1.4 Rover, ciśnienie minimum 3bar.

Ktoś dysponuje informacją na temat  producenta i modelu tej pompy?

Nosze się zamiarem zakupu po całości bo bak też raczej już mocno skorodowany na zewnątrz.

To chyba powinno zapasić :




Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 08, 2020, 17:43:46 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Współczesne zbiorniki maja bardzo kiepska powłokę lakiernicza. Radze wypiaskowac i polakierowac proszkowo. W przeciwnym razie po roku bedzie cały pordzewialy.

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 08, 2020, 17:58:54 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Współczesne zbiorniki maja bardzo kiepska powłokę lakiernicza. Radze wypiaskowac i polakierowac proszkowo. W przeciwnym razie po roku bedzie cały pordzewialy.

Dotychczas jako że auto miało LPG to w baku chyba tylko opary fruwały... Inspekcyjnie zaglądając do środka - to rudo tam - a tego nie wypiaskujesz...
Kiedyś w aucie które miało bak z blachy - kupiłem nowy i przed założeniem cały pomalowałem pistoletem podkładem antykorozyjnym, kilka warstw i rdza go nie brała.
Tu chyba zrobię tak samo - kupię nowy - dodatkowo go pomaluję i przy okazji doczyszczę i zakonserwuję podłogę bagażnika od spodu.

Z tego co oglądam ogłoszenia - jedni piszą że pompa do mono i wielo wtrysku jest ta sama, inni natomiast że są różne typy.

Wiec jak to jest?

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 08, 2020, 18:10:05 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Z tego co wiem do gli pompa jest inna niż go gsi/rovera. Ale mogę się mylić. Może ktoś kto ma większą wiedzę w tym temacie niech się wypowie.

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 08, 2020, 18:19:07 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jest inna, wtrysk wielopunktowy pracuje pod większym ciśnieniem paliwa. Przy zakupie baku trzeba zwrócić też uwagę na szerokość otworu pod pompę, do gli był mały/wąski a gsi/rover szeroki.

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 08, 2020, 18:36:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sa dwa modele monowtrysku w PN, abimex i bosch maja rozne pompy (choc beda dobrze pracowac na jednej i drugiej), wiec z otworem w baku dla mono  moze byc roznie,
do wielopunkta pompa jest inna,
szczerze mowiac, to wolalbym dowolny bak (tutaj musi byc atu/kombi) i pompe zewnatrzna (np. z trucka,ale musi byc MPI), bo z dzisiejsza produkcja roznie bywa, a po co szarpac sie ze zdejmowaniem baku za kazdym razem, gdy pompa padnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 08, 2020, 19:30:08 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
szczerze mowiac, to wolalbym dowolny bak (tutaj musi byc atu/kombi) i pompe zewnatrzna (np. z trucka,ale musi byc MPI), bo z dzisiejsza produkcja roznie bywa, a po co szarpac sie ze zdejmowaniem baku za kazdym razem, gdy pompa padnie

W sumie to nie głupie jest...

Tylko teraz pewnie potrzebny będzie zaworek zwrotny w króćcu zanurzonym w baku - co by pompa nie startowała na sucho po dłuższej bezczynności.
Elektronike LPG też wymieniam całą i będzie wyłączać pompę w przypadku pracy na LPG

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 08, 2020, 20:48:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zaworek zwrotny nie jest potrzebny - wystarczy odpowiedni poziom paliwa w zbiorniku,
zewnetrzne pompy sa zreszta swiadome, ze czasami paliwo musza zassac ;>
ulzysz takiej, jezeli zamontujesz rozsadnie, czyli np. w miejscu, gdzie normalnie jest filtr benzyny w Plusie - wtedy wnetrznosci bedzie miala zawsze zanurzone w benzynie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 08, 2020, 20:58:36 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przecież jak wrzuci pompę zewnętrzną np. nie do bagażnika, a do komory silnika, to jeżdżąc na gazie paliwo "cofnie" się do zbiornika, i pompa będzie potrzebowała dużo czasu na zassanie :P. W 125p mam pompę elektryczną i bez zaworka musiała chodzić kilkanaście sekund na sucho, zanim zassała paliwo.

Zewnętrzna pompa przy beznadziejnej dostępności baków "pod pompę" i konieczności zrzucania go za każdym razem do wymiany to dobry pomysł, tylko ona potrafi zrobić trochę hałasu i warto ją umieścić w takim miejscu, żeby nie było jej słychać w aucie - ja w 125p wrzuciłem do komory, bo benzyny używam w sumie rzadko, tylko do odpalania, auto cały czas śmiga na gazie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...