Dzień dobry koledzy! W sierpniu zmieniłem alternator na ten 100A z Alfa Romeo ponieważ moja wersja z klimatyzacja nie wyrabiała... Mechanik oddał alternator między innymi do tokarza aby tulejke zrobić, koło pasowe zamontował z oryginalnego alternatora i działało to do końca października. Wtedy pękł pasek - mimo zmiany to był oryginalny.
Mechanik poprawił mocowanie bo nie było równo między kołem alternatora, a pompą wody i wałem. Dodam że pompa wody jest nowa. Uznałem, że skoro pasek się ocierał po bokach to miał prawo się stopić i pęknąć.
Ale po poprawieniu mocowania było równo, założono pasek BOSCHa. Dzisiaj miałem drugą trasę od montażu drugiego paska i ten rano trochę popiszczał, potem przestał i łącznie po... 10km pękł.
Zapewne montaż kolejnego paska nic nie zmieni. Rolka alternatora kręci się normalnie, pompy wody tak samo. Ładowanie miałem na poziomie 14V. Sprawdzane zanim pękło...
Koledzy pomóżcie znaleźć rozwiązanie problemu.