Autor Wątek: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+  (Przeczytany 8626 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« dnia: Listopad 20, 2020, 11:30:15 am »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Dzień dobry koledzy! W sierpniu zmieniłem alternator na ten 100A z Alfa Romeo ponieważ moja wersja z klimatyzacja nie wyrabiała... Mechanik oddał alternator między innymi do tokarza aby tulejke zrobić, koło pasowe zamontował z oryginalnego alternatora i działało to do końca października. Wtedy pękł pasek - mimo zmiany to był oryginalny.

Mechanik poprawił mocowanie bo nie było równo między kołem alternatora, a pompą wody i wałem. Dodam że pompa wody jest nowa. Uznałem, że skoro pasek się ocierał po bokach to miał prawo się stopić i pęknąć.

Ale po poprawieniu mocowania było równo, założono pasek BOSCHa. Dzisiaj miałem drugą trasę od montażu drugiego paska i ten rano trochę popiszczał, potem przestał i łącznie po... 10km pękł.

Zapewne montaż kolejnego paska nic nie zmieni. Rolka alternatora kręci się normalnie, pompy wody tak samo. Ładowanie miałem na poziomie 14V. Sprawdzane zanim pękło...

Koledzy pomóżcie znaleźć rozwiązanie problemu.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2020, 11:40:29 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Od początku kiedy ludzie montują te mocne alternatory uważam, że to za duże obciążenie na zwykły pasek klinowy 10 mm. Nie bez powodu fabrycznie te alternatory mają kółko współpracujące z paskiem wielorowkowym mogącym przenieść większe obciążenia. Ale na to nikt nie zwraca uwagi bo zazwyczaj jest tylko szał: łoł 100A, 14,2 V na wolnych z załączonymi światłami itd.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2020, 12:03:37 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Jednak mając klimatyzację oraz wzmacniacz i zrobione audio to fabryczny alternator nie wyrabiał...

Jak teraz to zmodyfikować aby było dobrze?
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2020, 13:17:29 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Po mojemu wyrobione któreś koło pasowe/zbyt duży luz. Nim moje gsi wypluło panewki zrobiłem 18 tyś na alternatorze z alfy i pasek zmieniłem tylko raz, jak pękło koło na pompie wody  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2020, 13:25:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mi przy źle wycentrowanym altku też zjadło pasek. A co do przenoszenia obciążeń dużo zależy od średnicy koła pasowego. W polonezie to koło jest małe. Ja dałem koło z astry i jest spokój.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2020, 13:31:31 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Na elektrodzie jest wątek gdzie ktoś dorobił napinacz paska z Volvo 850 2.5 benzyna aby zwiększyć kąt paska trafiającego na rolkę alternatora. I zamiast paska 925 użyto 1000.

Lepiej dorobić napinacz czy większe koło pasowe do obecnego alternatora.

Jedna linia teraz jest zachowana. Ucho spiłowane i tulejka elegancka.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 20, 2020, 17:24:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nie jest kwestia obciazenia, cos jest po prostu spartolone,
jezeli uzyles kola pasowego z plusa (wytoczone ze stali) to ono przy nadmiernym zuzyciu potrafi rozrywac zbyt gleboko wchodzace paski
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 20, 2020, 20:27:24 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
to nie jest kwestia obciazenia, cos jest po prostu spartolone,
jezeli uzyles kola pasowego z plusa (wytoczone ze stali) to ono przy nadmiernym zuzyciu potrafi rozrywac zbyt gleboko wchodzace paski

A jak by założył szerszy pasek ze 125p?
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 20, 2020, 21:04:04 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Ja mam w 125p taki alternator od 18 miesięcy. Po za peknieciem koła pasowego pompy wody(miał i duże bicie od 7 lat ) działa  super. Koło pasowe na alternatorze  jest jakieś większe niż polonezowskie  i jest toczone nie  blachy

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 20, 2020, 21:49:01 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
[...] założono pasek BOSCHa. [...]
Jakie ma oznaczenie ten pasek? Kup pasek ContiTech Continental

Ja mam w 125p taki alternator od 18 miesięcy. Po za peknieciem koła pasowego pompy wody(miał i duże bicie od 7 lat ) działa  super. Koło pasowe na alternatorze  jest jakieś większe niż polonezowskie  i jest toczone nie  blachy
Eksperymenty z kątem opasania koła przekładni pasowej mogą faktycznie zmienić sytuacje. Ale najważniejsza pozostaje współosiowość.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2020, 21:51:33 pm wysłana przez AUTOSAN »

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 20, 2020, 22:28:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nie jest kwestia obciazenia, cos jest po prostu spartolone,
jezeli uzyles kola pasowego z plusa (wytoczone ze stali) to ono przy nadmiernym zuzyciu potrafi rozrywac zbyt gleboko wchodzace paski

A jak by założył szerszy pasek ze 125p?
trzeba prymierzyc,
jednak wazne, zeby pasek nie byl zbyt wysoki, czyli nie zakonczony dlugimi fałdkami, bo one wchodza gleboko i sa wyrywane z paska - dwa mocno "faliste" Rolundusy rozsypaly mi sie kiedys po kilkuset km, a po zalozeniu Boscha bez "cyckow" nie mialem juz problemow, zrobil ~100kkm przez ~15lat i wcale nie pali sie do wymiany
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 21, 2020, 11:07:35 am »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Nie wiem jak tam z miejscem ale możesz spróbować bardziej opasać koło alternatora, dokładając dodatkową rolkę i dłuższy pasek.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2020, 13:32:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jednak mając klimatyzację oraz wzmacniacz i zrobione audio to fabryczny alternator nie wyrabiał...

Jak teraz to zmodyfikować aby było dobrze?

Wywal wzmacniacz.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 21, 2020, 13:34:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie wiem jak tam z miejscem ale możesz spróbować bardziej opasać koło alternatora, dokładając dodatkową rolkę i dłuższy pasek.
jak chcesz bardziej opasac kola paskiem klinowym za pomoca dodatkowej rolki, przeciez im ich wiecej, tym katy opasania sa mniejsze ?
najpstszy sposob na dluzszy odcinek roboczy paska to wieksze kolo na alternatorze - stare blaszane kolo ma wieksza srednice
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 22, 2020, 15:54:31 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Mając chwilę odpiszę w swoim temacie. Albo mogę założyć większe koło pasowe, obecne to 59,5mm, a Poldek bez klimy ma 64mm, a ile ma wersja od starego poldka / żuka, 70? Bardzo bym prosił o wskazanie konkretnego koła pasowego pasującego do mnie. Być może z innego auta :)

Takie koło Poloneza:?
https://allegro.pl/oferta/fso-polonez-nowe-kolo-pasowe-alternatora-9817266790

A odnośnie dodatkowej rolki, poniżej link:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2704536.html

cytując
Cytuj (zaznaczone)
Drugim problemem było przeniesienie mocy paskiem 10mm.
Musiałem zastosować koło zwiększające kąt opasania, zastosowano rolkę z volvo 850 2,5 PB.
Bez rolki paliło pasek.
Śruba mocująca rolkę jest jednocześnie zamocowaniem napinacza.
Pasek 10x1000.

Tyle że - być może wydaje mi się.. - kolega tam zamontował alternator z odwrotnym mocowaniem? Bo nie rozumiem gdzie dokręcił rolkę skoro na zdjęciu widać ucho alternatora do którego właśnie domocowano rolkę.

Ciężko też mi stwierdzić jaka to dokładnie rolka. Z tego co widać to jest to rolka plastikowa jakiegoś napinacza. Wydaje mi się, że ta rolka musi mieć z tyłu jakąś tulekę aby mieć odstęp między uchem, a paskiem. Chyba taka:
https://allegro.pl/oferta/rolka-napinacz-paska-volvo-850-2-5-20v-9746512557

albo coś podobnego do tej:
https://allegro.pl/oferta/rolka-paska-klinowego-fiat-lancia-alfa-romeo-9733093174
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 22, 2020, 16:21:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to sa rolki do paskow wielorowkowych napinajace "lewa" gladka strone paska
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 22, 2020, 16:40:48 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Jednak należy wybrać albo większe koło pasowe albo dodatkowa rolka. Którą opcję wybrać? I wtedy ponawiam pytania ww.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 22, 2020, 17:33:01 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No właśnie tylko jakiej wielkości koło wybrać, żeby ładnie pracowało i bez większych przeróbek weszło,  średnica w mm, lub od czego.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 22, 2020, 18:44:18 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Koło od wersji bez klimatyzacji mija się z celem bo to różnica tylko 5mm. Zostaje koło od 125p które ma 77 X 50 X 15 chyba, że z jakiegoś innego auta...
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Pękający pasek klinowy alternatora 1.6 C+
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 22, 2020, 21:46:03 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Tylko że zakładając na alternator większe koło zmniejszacie jego obroty i w tym momencie całe wasze super hiper ładowanie idzie się jebać  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali