Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----  (Przeczytany 153582 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #980 dnia: Wrzesień 17, 2021, 00:51:58 am »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie miałem gdzie zapytać... wie ktoś, jaki może być koszt chromowania kilku elementów typu błotnik do motoru, felgi? Kupuję kolejną porąbaną maszynę i będzie parę elementów do zrobienia. Wiem tyle, że natryskowe lepiej omijać.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #981 dnia: Wrzesień 17, 2021, 14:16:26 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Oni to liczą tak jak przy cynkowaniu na podstawie tego ile kilogramów wsadu jest. Musisz to zważyć i poszukać ile biorą za kilogram
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #982 dnia: Wrzesień 17, 2021, 16:26:20 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
chrom jest liczony z cm2 jeśli to są powierzchnie (np błotknik)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #983 dnia: Wrzesień 17, 2021, 17:25:23 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Znajomy robił elementy do trans ama to mu liczyli według wagi
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #984 dnia: Wrzesień 18, 2021, 00:37:56 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Taka malutka prośba do osoby, która wrzucała tu gdzieś foto zmniejszonej kierownicy do poloneza, o ponowne jej umieszczenie, lub link do tematu z tym zdjęciem, bo za cholerę nie pamiętam, gdzie i kiedy to było zamieszczone. Zacząłem przeglądać ten temat od początku, ale po kilkunastu stronach zwątpiłem, bo jest ich już 50. Mam taką starą kierownicę w niezbyt ładnym stanie, a ma drobny frez, więc mogę poeksperymentować. Ile średnio kosztuje obszycie takiej kiery?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #985 dnia: Wrzesień 18, 2021, 10:27:19 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Nie miałem gdzie zapytać... wie ktoś, jaki może być koszt chromowania kilku elementów typu błotnik do motoru, felgi? Kupuję kolejną porąbaną maszynę i będzie parę elementów do zrobienia. Wiem tyle, że natryskowe lepiej omijać.
Za chromowanie dwóch obręczy do komara, w najbardziej polecanym miejscu w moim mieście, chcieli: w pierwszym gatunku: 1250zł, w gatunku "ok" - 800zł. Moje obręcze były nowe ale chrom nakładany bezpośrednio na stal, odłaził, miejscowo była korozja i trochę były nierówne. No i powierzchnia z wypukłościami na nyple - czasu trzeba na to znacznie więcej niz na zderzak do DFa.

Liczą od powierzchni oraz stanu. Jeśli coś ma wżery, nierówności, zadziory, to trzeba nałożyć więcej miedzi, szlifować, polerować "a miedź i prąd są teraz drogie", jeśli powierzchnia jest ładna, to miedzi idzie mniej i pracy nad tym mniej to i cena niższa.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #986 dnia: Wrzesień 18, 2021, 17:22:04 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
W końcu wziąłem się za zrobienie stojaka na silnik - takiego z możliwością założenia rozrusznika, zamontowania chłodnicy itp., aby też mógł służyć jako stanowisko do odpalenia silnika.
Ja swój poskładałem na szybko z tego co leżało choć nie wiem czy można go nazwać konkurencją dla twojego :D https://youtu.be/LfY4dAtVp4Q?t=193

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #987 dnia: Wrzesień 18, 2021, 18:12:36 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Za mój stojak na allegro dałem coś koło 200 zł dwa lata temu,wieszam na to wszystko od silnika z malucha po V6 a stanowisko do odpalenia mam w komorze biorcy. Bez sensu robota i strata czasu uzbrajać silnik i go odpalać by potem zaś to rozbierać i wrzucać za jakiś czas do budy,takie głupoty to są dobre dla studentów jako praca magisterska  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #988 dnia: Wrzesień 18, 2021, 21:27:12 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Założyłem nowy miesze i termostat stahltera na 88 do plusa. W połączeniu z nowym korkiem zbiorniczka trzyma teraz idealne 90 stopni i się nie grzeje :D

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #989 dnia: Wrzesień 18, 2021, 23:34:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a mój stojak na allegro dałem coś koło 200 zł dwa lata temu
raczej musisz podwoic kwote, bo za moj placilem 330pln w 2018, a wybieralem z najtanszych,
chyba, ze masz jakies male pizdziewo, ktore gnie sie w oczach, bo chyba stojaki wystepowaly w dwoch rozmiarach (albo byly to inne stojaki niz do silnika), ale wtedy to V6 raczej nie powisialoby stabilnie,
w kazdym razie i tak stojak dedykowany pod dany silnik zawsze jest lepszy niz uniwersalny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #990 dnia: Wrzesień 19, 2021, 14:09:51 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
a mój stojak na allegro dałem coś koło 200 zł dwa lata temu
raczej musisz podwoic kwote, ... chyba, ze masz jakies male pizdziewo, ktore gnie sie w oczach, ... ale wtedy to V6 raczej nie powisialoby stabilnie,
w kazdym razie i tak stojak dedykowany pod dany silnik zawsze jest lepszy niz uniwersalny
Kolega ma stojak uniwersalny kupowany właśnie z myślą co by się nie giął w oczach i nie był może super drogi ale otóż to że nie z tych najtańszych. R6 wisi na nim spoko choć trzeba było pokombinować trochę ze śrubami.
Ja nie mam planów odpalania na stojaku ale rozebrać i złożyć na pewno łatwiej. A że chciałem już zacząć to skleciłem co było bez czekania na przesyłkę no i przynajmniej chwlowo zaoszczędzone kilka stówek (kiedyś pewnie i tak nabędę).

Dodam jeszcze, że w takich chińskich wynalazkach warto wymienić śruby bo często te w estawie są z plasteliny (4.8) wszędzie gdzie nie musiały koniecznie być mocniejsze. Może w stojakach do silników tego nie ma aż tyle ale widzę to na przykładzie mojego żurawia. W newralgicznych miejscach są 8.8 (jeżeli można im wierzyć) a wszystkie pozostałe 4.8. Ten mój żuraw sporo krążył po znajomych na różne cele nie tylko motoryzacyjne (np. przenoszenie CNC heh). Jeden kolega chyba nigdy nie widział takiego bo skręcił bez podciągów przez co śruby się wygięły i nieco wgniotła podstawa ale profil jest spoko więc dałem nowe z podkładkami i jest ok. Od początku miałem "w planie" wymianę śrub tylko nigdy się jakoś zebrać nie mogłem :p
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2021, 14:15:04 pm wysłana przez DStage »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #991 dnia: Wrzesień 19, 2021, 17:37:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie warto wymieniac srub, ktore nie przenosza duzych obciazen, bo to strata pieniedzy i czasu, gdy trzeba rozkrecic takie polaczenie, a jest zardzewiale,
slabsze sruby ladnie sie ukrecaja, a mocne nie,
zwlaszcza do laczenia flansz wydechu polecam sruby 4.8 (szkoda,ze nie ma slabszych do kupienia), bo jednak najczesciej sa M8,
czasami zastepowalem je M6, ale to nie jest wygodne,
chyba nie musze dodawac, ze sruby wydechu da praktycznie nierozkrecalne, wiec nalezy traktowac je jako jednorazowe,
latwa zrywalnosc (ukrecalnosc)  takiego polaczenia jest wskazana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #992 dnia: Wrzesień 19, 2021, 18:37:58 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Dla wydechu to może i jest jakiś pomysł ale dlaczego śruby w stojaku miałyby być zardzewiałe? Jakoś nie bardzo widzę trzymanie rozkręconego bloku na stojaku pod chmurką a i też nie wiem poco nie używany stojak miałby tam stać no chyba, że ktoś już naprawdę nie ma miejsca ale wtedy może sobie rozkręcić :p A poza tym zawsze można dać A2 :D

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #993 dnia: Wrzesień 19, 2021, 19:11:43 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Jak bym do każdego silnika miał robić osobny dedykowany stojak a w skali roku jest ich kilkanaście różnych marek to drugi garaż by trzeba przeznaczyć tylko na składowanie stojaków,a tak rozkładam w 5 minut przy użyciu  klucza 22 i 19 na cztery części i kładę w kąt do następnego użycia.Zamach ze sprzęgłem montuję zawsze jak silnik już wisi na wyciągu całkiem przed wrzuceniem do komory  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2021, 19:13:57 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #994 dnia: Wrzesień 19, 2021, 23:31:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dla wydechu to może i jest jakiś pomysł ale dlaczego śruby w stojaku miałyby być zardzewiałe?
niefortunnie to zredagowalem, nie chodzilo mi o rdzewiejace sruby w stojaku, tylko o brak potrzeby zmiany czegos, co spelnia swoje zadanie - bardziej wytrzymale sruby nie sa jakos odczuwalnie drozsze, ale z racji,ze trzeba je kupic, to jednak kosztuja,
a do mocowania kolek lepsze nie beda,
chcialem tez zauwazyc, ze produkcja slabszych tez moze miec sens, bo jednak przydaja sie do czegos

Jak bym do każdego silnika miał robić osobny dedykowany stojak
po to zrobiono uniwersalny, zeby nie robic dedykowanych do kazdego silnika,
tylko nas tutaj nie obchodzi dedykowany stojak do kazdego silnika, a jedynie do jednego, a imie jego OHV  <cwaniak2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #995 dnia: Wrzesień 20, 2021, 09:36:53 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
W końcu wziąłem się za zrobienie stojaka na silnik - takiego z możliwością założenia rozrusznika, zamontowania chłodnicy itp., aby też mógł służyć jako stanowisko do odpalenia silnika.
Ja swój poskładałem na szybko z tego co leżało choć nie wiem czy można go nazwać konkurencją dla twojego :D https://youtu.be/LfY4dAtVp4Q?t=193

Inna koncepcja, ale ważne, że spełnia swoją robotę :)

Mój jeszcze nie skończony; chwilowa przerwa w pracach na okres weekendu.

po to zrobiono uniwersalny, zeby nie robic dedykowanych do kazdego silnika,
tylko nas tutaj nie obchodzi dedykowany stojak do kazdego silnika, a jedynie do jednego, a imie jego OHV  <cwaniak2>
No ten mój to akurat stricte pod OHV.

Co do uniwersalnych to parę lat temu kupiłem za ~180zł - solidny, póki co nie wygina się :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #996 dnia: Wrzesień 20, 2021, 16:33:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wczoraj przeprowadziłem przeszczep wątroby, znaczy alternatora. Auto jechało normalnie aż do momentu wjazdu na podwórko. Jednak Polonez ma wyczucie gdzie się psuć. Czego nie można powiedzieć o szkodzie ...

Dobrze, że miałem drugi alternator z nyssana gotowy. Po 4 godzinach operacji pacjent jak nowo narodzony.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #997 dnia: Wrzesień 20, 2021, 19:12:15 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Ja walczyłem dziś z zaciskiem w Signumie, skubany niby działa dobrze, ale jak go chwyci to tak przyblokuje koło, że wystarczy przejechać kilkaset metrów aby tarcza zaczynała już lekko świecić na czerwono, jak hamulec przestygnie to nic już auta nie trzyma i można jechać czasem kilka km i wszystko oka, a czasem kilkaset metrów i sytuacja się powtarza. Dziś go rozebrałem wymieniłem gumki, wżerów nie ma, ale nadal to samo, jutro jeszcze raz wszystko rozbieram i zobaczę co z tego będzie.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #998 dnia: Wrzesień 21, 2021, 01:08:28 am »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
No ten mój to akurat stricte pod OHV
No no taki heavy duty :D A zwój przedłużacza robi widzę za zabezpieczenie żeby nie wywalało bezpieczników od spawarki ;-)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #999 dnia: Wrzesień 21, 2021, 07:32:49 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
A zwój przedłużacza robi widzę za zabezpieczenie żeby nie wywalało bezpieczników od spawarki

Wiem; nie tak to powinno wyglądać. Pod koniec prac rozwaliło mi się gniazdo w krótszym przedłużaczu i podpiąłem ten. Szczęśliwie nie zaczął skwierczeć :)