Właściciel tego silnika i organizator wczorajszego wydarzenia, właśnie będzie próbował odtworzyć ten prototypowy w wersji 2.0 z użyciem części fabrycznych.
slyszalem, ze cos takiego mowil, jednak nie wiem czy zdaje sobie sprawe,ze moze byc z tym problem,
po pierwsze wal korbowy z DOHC moze nie pasowac, bo ten blok jakis maly sie wydaje, wiec kompatybilnosc jest watpliwa,
sam zauwazyl, ze UPG sa inne, wiec tej glowicy SOHC raczej na blok z DOHC nie posadzi (pomijajac bezsens takiej operacji),
moze istniec mozliwosc, ze kompatybilne beda czesci z z poznych silnikow FWD, bo widzialem,ze fiat np. w Tipo mial SOHC z tej serii o objetosci 2.0 i 1.8 - powiedzmy,ze wal korbowy z takiego 2.0 siadzie, z walem beda korbowody,
ale jest jeszcze druga sprawa, czyli wysokosc bloku - ten blok konczyl sie na 1.6, wiec szansa, ze 7 lat mlodszy wal z korbowodami niekoniecznie ustawi tloki w GMP jeszcze w obrebie bloku,
trzecia sprawa, ze ten silnik ma jakos dziwnie zniszczone gladzie, a sadzac po przerwach miedzy cylindrami, to tulejowanie nie wchodzi w rachube