Autor Wątek: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO  (Przeczytany 16933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 08, 2021, 07:17:35 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Rocznica udała się świetnie :) Dla mnie najciekawszym samochodem było fioletowe atu z 1995r, Była to na pewno wersja przed produkcyjna.np tylne słupki o tym świadczyły. Zna ktoś właściciela tego auta?

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 08, 2021, 07:38:32 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
szkoda tylko ze te atu to totalny gruz, już teraz trzeba by sie za niego brać ostro żeby to miało ręce i nogi inaczej nic z tego nie będzie, i zostana kolejne wspomnienia.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 08, 2021, 10:04:50 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie widziałem tego atu, zrobiliście jakieś zdjęcia?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 08, 2021, 10:12:47 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
szkoda tylko ze te atu to totalny gruz, już teraz trzeba by sie za niego brać ostro żeby to miało ręce i nogi inaczej nic z tego nie będzie, i zostana kolejne wspomnienia.
Jest dosyć zapuszczone, ale warto je ratować, Fajnie jak by ktoś miał namiary na właściciela. Chętnie bym się coś więcej dowiedział o nim, a nawet chodzi mi po głowie odkupienie go i doprowadzenie do idealnego stanu.

Nie widziałem tego atu, zrobiliście jakieś zdjęcia?
Szkoda że nie trafiłeś na niego, Dla mnie to było najciekawsze i najbardziej unikatowe auto na całej rocznicy. Zrobiłem zdjęcie

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 08, 2021, 10:31:02 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Daniel, na fejsie ci fotki atu podesłałem. W tym atu odkad pierwszy raz go wodzialem pod fabryka chyba w 2014, przybywa tylko coraz wiecej brudu i smieci we wnetrzu. Sadze, ze w rekach budowlańców on by chyba miał lepiej
Ciekawe też było, zielone atu sprowadzone z holandii, z zamontowanym lpg po holendersku i znaczkiem celina

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 08, 2021, 10:41:49 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Rocznica na plus. Również miło było spotkać się i pogadać z ludźmi których dawno się nie widziało. Udało mi się też załapać na zwiedzanie fabryki.

szkoda tylko ze te atu to totalny gruz, już teraz trzeba by sie za niego brać ostro żeby to miało ręce i nogi inaczej nic z tego nie będzie, i zostana kolejne wspomnienia.
Jest dosyć zapuszczone, ale warto je ratować, Fajnie jak by ktoś miał namiary na właściciela. Chętnie bym się coś więcej dowiedział o nim, a nawet chodzi mi po głowie odkupienie go i doprowadzenie do idealnego stanu.

Nie widziałem tego atu, zrobiliście jakieś zdjęcia?
Szkoda że nie trafiłeś na niego, Dla mnie to było najciekawsze i najbardziej unikatowe auto na całej rocznicy. Zrobiłem zdjęcie


To fioletowe ATU to jeden z nielicznych a może i jedyny który ocalał fabryczny 1.6 16V Rover z EMH w VIN a raczej tym co z tego VINu zostało, bo już w 2012 roku wyglądał tragicznie. Chętnych do uratowania jest wielu, a właściciel niechętny do sprzedaży, a nawet jeśli to mimo stanu cena będzie 5 cyfrowa.

Smaczków w tym aucie jest wiele, różni się też trochę wnętrzem względem tego co wyjechało z fabryki (lub raczej OBRu).

- oryginalny 1.6 16V
- wspomaganie
- klimatyzacja
- cały zespół napędowy cofnięty o kilka cm do tyłu
- wydłużone przednie drążki reakcyjne
- fotele ig relax z regulacją wysokości, obecnie obszyte eko skórą, ale fabrycznie wyglądało to zupełnie inaczej, jak znajdę foto do podrzucę

Tutaj moja galeria zdjęć z rocznicy w 2012 roku, wtedy wyglądał tak:

https://photos.app.goo.gl/vTPWowJ6zmkgdAwTA

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 08, 2021, 11:00:34 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Rocznica na plus. Również miło było spotkać się i pogadać z ludźmi których dawno się nie widziało. Udało mi się też załapać na zwiedzanie fabryki.

szkoda tylko ze te atu to totalny gruz, już teraz trzeba by sie za niego brać ostro żeby to miało ręce i nogi inaczej nic z tego nie będzie, i zostana kolejne wspomnienia.
Jest dosyć zapuszczone, ale warto je ratować, Fajnie jak by ktoś miał namiary na właściciela. Chętnie bym się coś więcej dowiedział o nim, a nawet chodzi mi po głowie odkupienie go i doprowadzenie do idealnego stanu.

Nie widziałem tego atu, zrobiliście jakieś zdjęcia?
Szkoda że nie trafiłeś na niego, Dla mnie to było najciekawsze i najbardziej unikatowe auto na całej rocznicy. Zrobiłem zdjęcie


To fioletowe ATU to jeden z nielicznych a może i jedyny który ocalał fabryczny 1.6 16V Rover z EMH w VIN a raczej tym co z tego VINu zostało, bo już w 2012 roku wyglądał tragicznie. Chętnych do uratowania jest wielu, a właściciel niechętny do sprzedaży, a nawet jeśli to mimo stanu cena będzie 5 cyfrowa.

Smaczków w tym aucie jest wiele, różni się też trochę wnętrzem względem tego co wyjechało z fabryki (lub raczej OBRu).

- oryginalny 1.6 16V
- wspomaganie
- klimatyzacja
- cały zespół napędowy cofnięty o kilka cm do tyłu
- wydłużone przednie drążki reakcyjne
- fotele ig relax z regulacją wysokości, obecnie obszyte eko skórą, ale fabrycznie wyglądało to zupełnie inaczej, jak znajdę foto do podrzucę

Tutaj moja galeria zdjęć z rocznicy w 2012 roku, wtedy wyglądał tak:

https://photos.app.goo.gl/vTPWowJ6zmkgdAwTA



To aż niemożliwe że tak je zaniedbał. Chyba właściciel nie wie jaki ma unikat. Sądząc po stanie to tam już mało co pewnie jest z tego wyposażenia. A myślałem że te fotele przerzucił z innego auta, W każdym razie są w tragicznym stanie. A ktoś wie czy właściciel ma jakieś plany na te auto czy będzie jeździł do końca i na złom go odda?
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2021, 11:02:23 am wysłana przez Paki68 »

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 08, 2021, 11:14:57 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
To aż niemożliwe że tak je zaniedbał. Chyba właściciel nie wie jaki ma unikat. Sądząc po stanie to tam już mało co pewnie jest z tego wyposażenia. A myślałem że te fotele przerzucił z innego auta, W każdym razie są w tragicznym stanie. A ktoś wie czy właściciel ma jakieś plany na te auto czy będzie jeździł do końca i na złom go odda?
Dobrze wie co to za auto, jest jego właścicielem od 20 lat. Zamieniliśmy z nim kilka zdań, ogólnie zarzekał się że będzie go ratował ale podobne słowa padły już blisko 10 lat temu a stan auta ciągle się pogarsza.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 08, 2021, 11:24:50 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
To aż niemożliwe że tak je zaniedbał. Chyba właściciel nie wie jaki ma unikat. Sądząc po stanie to tam już mało co pewnie jest z tego wyposażenia. A myślałem że te fotele przerzucił z innego auta, W każdym razie są w tragicznym stanie. A ktoś wie czy właściciel ma jakieś plany na te auto czy będzie jeździł do końca i na złom go odda?
Dobrze wie co to za auto, jest jego właścicielem od 20 lat. Zamieniliśmy z nim kilka zdań, ogólnie zarzekał się że będzie go ratował ale podobne słowa padły już blisko 10 lat temu a stan auta ciągle się pogarsza.
Czyli to jest jeden z tych co twierdzi że będzie robił i nikomu nie sprzeda w normalnej cenie. A za parę lat pewnie zobaczymy go na złomie. Myślę że też dużo mówi o właścicielu ten syf w środku, więc jak gromadzi śmieci w aucie to wątpię żeby mu zależało na nim. A masz może jakieś namiary na właściciela? Chętnie bym się dowiedział ile by chciał dostać za niego o ile by wogóle chciał sprzedać

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 08, 2021, 11:32:49 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na złomie go pewnie nie zobaczymy, bo wygląda to na "lokatę kapitału", czyli pewnie ma totalnie w dupie to auto, ale wie, że spokojnie dostałby za ten wóz dużą sumę, w dodatku cały czas nabiera na wartości, a gotówka jest warta coraz mniej, więc nie chce się go pozbyć ;).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 08, 2021, 11:41:16 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Na złomie go pewnie nie zobaczymy, bo wygląda to na "lokatę kapitału", czyli pewnie ma totalnie w dupie to auto, ale wie, że spokojnie dostałby za ten wóz dużą sumę, w dodatku cały czas nabiera na wartości, a gotówka jest warta coraz mniej, więc nie chce się go pozbyć ;).
Wątpię żeby tak patrzył na te auto jako lokatę kapitału. Wtedy raczej by coś robił przy nim, Myślę że w dobrym stanie jak by było te atu jest więcej warte niż ładne borki. Po prostu auto trafiło na człowieka który ma wywalone na polonezy. Bo nikt normalny by nie zapuścił takiego egzemplarza

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 08, 2021, 11:55:47 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nawet gościa nie poznałem, więc ciężko mi się tutaj wypowiedzieć, co mu siedzi w głowie :P

Wrzucam fotki, które zrobiłem pod fabryką, włącznie z tym "unikatowym" silnikiem  :d Zrobiłem ich w tym roku bardzo mało, bo zupełnie o tym zapominałem, atrakcji było dużo  <spoko>

Żeby wczuć się w klimat, przed wyjazdem pod fabrykę zjedliśmy śniadanio-obiad w barze "miś yogi" w podziemiach dworca PKS Warszawa Zachodnia. Wrażenia jedzenia schabowego za 8zł (plus dodatki dodatkowo płatne), w akompaniamencie muzyki disco-polo z lat 90 puszczanych przez siwą właścicielkę, w oparach dymu papierosowego (w środku można palić) - bezcenne, przeniosłem się w czasie.







Pod fabryką zacząłem od oględzin tego słynnego silnika. Był wokół niego tłum taki, że nie dało się dopchnąć. Dopiero sporo później bez problemu można było go sfotografować na lawecie.







... z 1980 roku

























Fajne były stoiska giełdowe - mam na pamiątkę za całe 30zł kupioną nową kurtkę pracowniczą daewoo-FSO  <spoko> Można było nawet kupić ciekawostki takie, jak fabryczne narzędzia, sygnowane logo FSO, ale niektóre tak nietypowe, że nikt nie wiedział, do czego służyły.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2021, 11:59:55 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 08, 2021, 13:39:13 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A masz może jakieś namiary na właściciela? Chętnie bym się dowiedział ile by chciał dostać za niego o ile by wogóle chciał sprzedać
Niestety nie, nawet imienia nie zapamiętałem.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 08, 2021, 13:52:26 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
A masz może jakieś namiary na właściciela? Chętnie bym się dowiedział ile by chciał dostać za niego o ile by wogóle chciał sprzedać
Niestety nie, nawet imienia nie zapamiętałem.
Ja nie umiałem trafić na właściciela, co chwilę gdzieś tam przechodziłem ale nikt nie pojawiał się przy aucie. A to już jakiś starszy facet jest jak ma go te 20 lat?

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 08, 2021, 15:36:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To chyba Atu Jabłoniaka z Ząbek
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 08, 2021, 16:52:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Właściciel tego silnika i organizator wczorajszego wydarzenia, właśnie będzie próbował odtworzyć ten prototypowy w wersji 2.0 z użyciem części fabrycznych.
slyszalem, ze cos takiego mowil, jednak nie wiem czy zdaje sobie sprawe,ze moze byc z tym problem,
po pierwsze wal korbowy z DOHC moze nie pasowac, bo ten blok jakis maly sie wydaje, wiec kompatybilnosc jest watpliwa,
sam zauwazyl, ze UPG sa inne, wiec tej glowicy SOHC raczej na blok z DOHC nie posadzi (pomijajac bezsens takiej operacji),
moze istniec mozliwosc, ze kompatybilne beda czesci z z poznych silnikow FWD, bo widzialem,ze fiat np. w Tipo mial SOHC z tej serii o objetosci 2.0 i 1.8 - powiedzmy,ze wal korbowy z takiego 2.0 siadzie, z walem beda korbowody,
ale jest jeszcze druga sprawa, czyli wysokosc bloku - ten blok konczyl sie na 1.6, wiec szansa, ze 7 lat mlodszy wal z korbowodami niekoniecznie ustawi tloki w GMP jeszcze w obrebie bloku,

trzecia sprawa, ze ten silnik ma jakos dziwnie zniszczone gladzie, a sadzac po przerwach miedzy cylindrami, to tulejowanie nie wchodzi w rachube
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 08, 2021, 17:48:56 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
- cały zespół napędowy cofnięty o kilka cm do tyłu
- wydłużone przednie drążki reakcyjne
W jakim celu?
Widzę że tam jest jeszcze chyba oryginalny kolektor ssący, w sensie nie odwrócony. Czy to było tak fabrycznie czy to jakaś rzeźba właściciela?

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 08, 2021, 18:04:35 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
- cały zespół napędowy cofnięty o kilka cm do tyłu
- wydłużone przednie drążki reakcyjne
W jakim celu?
Widzę że tam jest jeszcze chyba oryginalny kolektor ssący, w sensie nie odwrócony. Czy to było tak fabrycznie czy to jakaś rzeźba właściciela?

Myślałem jedno napisałem drugie. Oczywiście zespół napędowy (silnik i skrzynia) przesunięty do przodu pojazdu. Inny pas przedni i wzmocnienie pod chłodnicą, drążki reakcyjne zbiegają się centralnie przy mocowaniu sanek pod silnikiem.

W jakim celu? Domyślam się że jednym z powodów jest właśnie plastikowy kolektor ssący i rurowy kolektor wydechowy, więcej miejsca żeby upchnąć fabryczny roverowy osprzęt bez konieczności projektowania nowych elementów. To "fabryczna rzeźba".
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 08, 2021, 18:20:58 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
No wlasnoe silnik poszedl do przodu, bo dzwigbia biegów jest tak dziwnie wygieta pod plastikami

Odp: 70 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 09, 2021, 11:29:59 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
rosnie nowa legenda miejska, poprzednia mowila, ze FSO kupilo licencje na produkcje DOHC 1.6, 1.8 i 2.0,

Nie wiem po co te dywagacje. Przecież dr Włodzimierz Sel powiedział wielokrotnie że to miały być DOHCe. PRL nie liczył rzeczywistych kosztów, bo przy centralnym sterowaniu cenami nawet nie było to możliwe, więc sens miało wstawienie istniejącej głowicy, choćby była teoretycznie droższa w produkcji.
No chyba że aluminium sprowadzali za dewizy, w co wątpię.
Jak główny konstruktor fabryki się mylił, to kto niby ma rację?
Jedynym SOHCem podobno miał być motor 1.4, który nawet przy wdrożeniu większych motorów pewnie i tak by nie powstał i ofertę rozumnie uzupełniłby 1.3 OHV.
SOHC był też FSO Diesel bo to widać, ale po co mieliby nagle opracowywać kolejne silniki skoro DOHCe były rozpracowane od kilkunastu lat?
Póki te papiery nie wypłyną, można śmiało założyć że ktoś przeczytał o SOHCu, ale nie doczytał jaka pojemność, albo jest to kopia pisana na maszynie do której wkradł się błąd.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2021, 11:40:06 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E