Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 48397 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 20, 2023, 13:21:38 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ewentualnie przerobić na hydraulikę,zbiorniczek z forda (o ile to Lucas) by mieć wyjście na zasilanie pompki i kolejne badziewie usunięte  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 20, 2023, 14:06:40 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ciekawy temat zapodałeś. Możesz dać więcej szczegółów?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 20, 2023, 15:13:59 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
A co tu podawać? We wnętrzu robisz to samo co w przypadku swapa na opla/BMW a przy skrzyni jakikolwiek wysprzeglik zewnętrzny wyciągnięty chociażby z jakiegoś starego VW/audi (największy wybór zamienników, dostępność nawet w afryce) i dorobiony do tego odpowiedni uchwyt na skrzynię, łapa FSO nadaje się do tego idealnie patrząc na jej kształt. Pobawił bym się w coś takiego bo montaż pompki na pedały FSO mam opanowany po kundleniu silnikami opla/bmw ale na placu aktualnie brak pacjenta z fabrycznym napędem czy chociażby samego zestawu silnik+skrzynia, kwestia zrobienia mocowania dla wysprzeglika ale patrząc na skrzynię FSO to nie będzie zbyt duży problem  i dziwię się że nikt tego jeszcze oficjalnie nie popełnił czytając posty na temat jakości nowych linek <spoko>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2023, 15:37:11 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 20, 2023, 15:36:52 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bo nie wszyscy się tym chwalą.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 20, 2023, 17:39:17 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tak czytam o tych problemach z linkami i chyba wypada się cieszyć, że moja linka z Linexa nie sprawia żadnych problemów, o dziwo. Kupowałem to lata temu, może wtedy były lepsze? Ma wkładkę z teflonu, jak oryginał no i nic się z nią nie dzieje i nigdy nie działo, a przypominam, że w roverze idzie nieopodal wydechu, choć niby w osłonie. Ale w razie W, mam szczęście posiadać oryginalną fabryczną linkę do 1.4, która sobie wisi na ścianie i czeka. A co do sterowania na hydraulikę, to nieraz o tym myślałem, ale że nic się z linką nie dzieje, to nie było parcia na temat. Hydraulika też nie jest aż tak 100% niezawodnym rozwiązaniem. Mam przed oczami obraz, jakie bez przerwy ludzie mają z tym problemy w ciągnikach, bo jak nie pompki, to siadają wysprzęgliki, szczególnie w nowych Zetorach. Niemniej, w Farmerach są niby linki, które się notorycznie zrywają i ludzie przerabiają na hydraulikę. Takie przewrotne bywa życie. W samochodzie to wiadomo, inne warunki pracy i inne siły. Jak siię komuś chce grzebać, to czemu by nie?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 20, 2023, 17:57:35 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Linex robi linki z teflonem i bez, wszyscy kupują bez teflonu bo złotówke jest tansza <lol>

Żeby pedał sprzęgła lekko pracował, nie tylko linka musi być odpowiednia, ale i też łożysko oporowe musi swobodnie się przemieszczać

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 20, 2023, 23:41:18 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4663
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wszyscy dostawcy zatem biorą tą o 1zł tańszą, bo nigdy nie udało mi się trafić na linex z teflonem :D
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 21, 2023, 01:28:41 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Nie powiem, linke recznego w teflonie, żeby kupić musiałem się trochę naszukać na allegro, ale się da, w sklepach na miejscu nie chciało mi sie angazować leni sprzed komputerów. Katalog linexa jest upośledzony, masz rozne rodzaje numerow. Koncówka numeru oznacza czy linka jest powlekana czy nie. Z tym ze w katalogu brak opisu co oznacza dana cyferka jedynie musisz rozpoznac, po zdjeciu z katalogu czy mam fotke linki ktorej rdzen jest czarny czy srebrny. Dla przykładu nr. linki z linexa z powłoką, dla ohv na Lucasie to 11.10.11   
Lika bez powłoki ukrywa się pod nr. 11.10.12
Strasznie chaotycznie to napisałem ale treść chyba jest zrozumiała :d
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2023, 01:30:19 am wysłana przez mihals »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 21, 2023, 17:45:25 pm »

Offline Maciejgsi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Dla przykładu nr. linki z linexa z powłoką, dla ohv na Lucasie to 11.10.11
Jak pracuje sprzęgło z tą linką? Czy po nagrzaniu nadal działa płynnie?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 21, 2023, 20:47:06 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Nie mam pojęcia, z 6 polonezów które miałem tylko jeden wymagał wymiany linki, wtedy zamontowałem linmota w teflonie, ale to było jakieś 7 lat temu. W obecnym mam nadal oryginalna, która nadal lekko pracuje, a ma 175 tys km najechane

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 22, 2023, 00:19:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie mam pojęcia, z 6 polonezów które miałem tylko jeden wymagał wymiany linki, wtedy zamontowałem linmota w teflonie, ale to było jakieś 7 lat temu. W obecnym mam nadal oryginalna, która nadal lekko pracuje, a ma 175 tys km najechane
i to jest bardzo dobre podsumowanie dziwnych pomyslow przerobki na hydraulike,
linka to cholernie niezawodny sposob na sterowanie sprzeglem,
szybkie zuzycie/awarie zawsze sa dzielem zlego montazu,
a hydraulika jest bardzo skomplikowana i zawodna - oczywiscie w stosunku do linki,
w ubieglym wieku, po poczatkowym zachlysnieciu  sie hydraulika, wiekszosc producentow powrocila do linki,
hydraulika ma tylko jedna zaleta, ktora jest mozliwosc latwego i precyzyjnego dobrania przelozenia, dlatego sprawdza sie przy mocniejszych silnikach, a wiec i wiekszych sprzeglach,
latwo wtedy zrobic jakies wspomaganie, bo trudno sobie wyobrazic obsluge sprzegla w silnikach 300KM czy nawet 500KM sama sila miesni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 22, 2023, 00:27:23 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
dlatego sprawdza sie przy mocniejszych silnikach, a wiec i wiekszych sprzeglach,
Otóż to, dlatego przy seryjnym OHV/Roverze nie widzę sensu takiej przeróbki - podwójna sprężyna docisku czy inne wydumki przy wzmocnionych motorach ok, wiadoma sprawa (sam będę o tym myślał bo osiągnąłem kres możliwości fabrycznych 200 mm, ale najpierw sam spiek 4-łopatkowy + seria docisk biorąc pod uwagę panewki oporowe), dla serii szkoda zachodu, podejrzewam, że taniej wyjdzie nawet dorobienie odpowiedniej linki na zamówienie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2023, 01:07:03 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 22, 2023, 04:49:10 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ja nawet w lublinie mam na linkę. I najsłabsze ogniwo w tym układzie to łapa sprzęgła. Kiedyś wymieniłem na nową. Jak pękła za drugim razem, pospawanie i dodatkowe usztywnienie w miejscu pękania, rozwiązało problem. Co prawda, jeżdżę nim tyle, co nic, ale głównie po mieście, i kilka lat już nic się z tym nie dzieje.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 22, 2023, 18:51:27 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Nie powiem, linke recznego w teflonie, żeby kupić musiałem się trochę naszukać na allegro, ale się da, w sklepach na miejscu nie chciało mi sie angazować leni sprzed komputerów. Katalog linexa jest upośledzony, masz rozne rodzaje numerow. Koncówka numeru oznacza czy linka jest powlekana czy nie. Z tym ze w katalogu brak opisu co oznacza dana cyferka jedynie musisz rozpoznac, po zdjeciu z katalogu czy mam fotke linki ktorej rdzen jest czarny czy srebrny. Dla przykładu nr. linki z linexa z powłoką, dla ohv na Lucasie to 11.10.11   
Lika bez powłoki ukrywa się pod nr. 11.10.12
Strasznie chaotycznie to napisałem ale treść chyba jest zrozumiała :d

U mnie linka 11.10.12 jest droższa niż 11.10.11. Wg katalogu wymiary pierwszej to 1465/1225, a drugiej 1444/1204. Jutro zamontuje do Rovera, zobaczymy.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 22, 2023, 22:53:03 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Jak kupowałem linke ręcznego do lucasa, to z powłoką tez była tańsza od tej niepowlekanej  :d Co do cyferek mogłem pomieszać, ale linka w sprzegła w powłoce na 100% istnieje. Jak chcesz być pewny jakości, to najlepiej wyciagnij starą linke i zawieź/wyslij gdzieś gdzie robia linki na zamówienie

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 23, 2023, 00:28:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dlatego sprawdza sie przy mocniejszych silnikach, a wiec i wiekszych sprzeglach,
Otóż to, dlatego przy seryjnym OHV/Roverze nie widzę sensu takiej przeróbki - podwójna sprężyna docisku czy inne wydumki przy wzmocnionych motorach ok, wiadoma sprawa (sam będę o tym myślał bo osiągnąłem kres możliwości fabrycznych 200 mm, ale najpierw sam spiek 4-łopatkowy + seria docisk biorąc pod uwagę panewki oporowe), dla serii szkoda zachodu, podejrzewam, że taniej wyjdzie nawet dorobienie odpowiedniej linki na zamówienie.
w PN seryjne sprzeglo chodzi tak lekko, ze dolozenie drugiej sprezyny jeszcze da sie obslugiwac,
najbardziej cierpi na tym nie noga, a lapa ;> - najlepiej ja od razu wzmocnic,
nie ma co sie piescic, podwojna sprezyna to rozwiazanie nie dla slabeluszy ;p
o hydro ty bym myslal przy jakims mocnym 230mm, a przy odciaganym to na pewno, bo latwiej dac gotowe rozwiazanie niz rzezbic z dzwigniami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 23, 2023, 11:04:45 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
opowiem wam wzruszająca historie naprawy mojego volvo 960

Samochód kupiłem w 2019 albo 2020r. jak jeszcze się bujałem volvami, był wystawiony za grosze z uszkodzonym automatem. Na początku miał iść na części do drugiego 960 już ze zmienioną nazwą na S90 (dobre do trolowania, 90% społeczeństwa kojarzy tylko to nowego S90) ale jak sie okazało tamto blacharsko było słabe a ten jest w nadzwyczaj dobrym stanie. Niestety jest cały poobijany i praktycznie każdy element wymaga lakierowania/prostowania/wymiany

Ponieważ miał iść na cześci to tej skrzyni się wnikliwie nie przyglądałem. jeździ do przodu i do tyłu ale miała błąd i do przodu jechała tylko na 3 i potem 4 biegu. Udało mi sie tylko zdekodować usterkę jako bład pozycjometra - takiego ustrojstwa co bada pozycje wybieraka i przekazuje ta informacje kablami do kompa.

W miedzyczasie udało mi się kupic uzywany w stanie niewiadomym tak naprawdę - nie pomogło.

Ktoś tam na forum volvo opowiadał ze komputer od skrzyni mu kiedyś padł, i wymienił ale wziął od 3.0 a nie 2.5 i też był błąd - cięzko mi było to zweryfikować.

Dlatego po pewnym długim czasie poszukiwania komputera na podmiankę udało mi sie zgadać z gościem z grupy fb volvo że ma ten sam samochód i ten sam problem i on wie ze trzeba wymienić to ustrojstwo żeby błąd zniknął bo używki to totalna loteria. Zaprosiłem go do siebie na garaż, jemu pomogę w wymianie a on mi pożyczy kompa żebym sprawdził czy podmianka pomoże. Jemu to wyszło na dobre, po wymianie na nowy usterka zniknęła, niestety mimo że miał 960 z tego samego roku z tym samym silnikiem i skrzynia to jego komp był zupełnie inny i plan podmianki umarł.

No ale skoro kupił nowy i mu pomogło to kupiem też taki sam w sklepie z częściami tylko do volvo gdzie sa europejskie ceny i lżejszy o 350PLN byłem myślami blisko sukcesu.

Gdzieś po drodze wymieniłem zupełnia starą wtyczke tego ustrojstwa bo dwa kable mi wypadły i ogólnie ledwo to się trzymało, oczywiście takiej jak potrzeba to nigdzie nie było więc musiałem kupić uniwersalną szczelną 8 pin jedną meską i dwie żeńskie bo miałem w sumie dwa pozycjometry do testu - oczywiście nie pomogło.

Już miałem się poddać totalnie i oddać to na złom bo ceny są niezłe- ogłaszałem na cześci to nikt nic nie chciał :(

Ale niedawno kolega THomson zaoferował mi pomoc w ogarnięciu tematu, żeby jeszcze raz na świeży umysł to sprawdzić. Udało nam się przetrzepać wiązke do kompa pod katem ciągłosci i izolacji, wszystko w porządku, udało się cudem znaleźć schemat do tej skrzyni gdzie był rozrysowany pozycjometr i to był przełom, bo można było zrozumieć jakie sygnały to wysyła do kompa i je zasymulować. Symulacja danej pozycji przez podanie masy na odpowiednie przewodu spowodowała ze błąd znikł, ale co dziwne ani stary pozycjometr, ani nowy ze sklepu nie działały zgodnie ze schematem - dupa, czyżby nowy przyszedł uszkodzony, a może to do innego sterownika (już wiedziałem,ze były różne kompy) zagadki paranormalne.

W ten weekend postanowiłem je rozebrać i zobaczyć jak to w środku działa, może się kabelek odlutował i po sprawie - niestety wszystko zalane żywicą i praktycznie nienaprawialny temat.

Przeglądając czeluści garażu wpadł mi w ręce 3ci tzn drugi używany pozycjometr, moze to był ten kupiony w niewiadomym stanie albo nawet ten z którym kupiłem auto - ten o dziwo działał tak jak sugerował schemat znaleziony w necie, niestety po zamontowaniu błąd nie znikał. Wtedy do mnie dotarło jak błachy jest to bład - na schemacie małym druczkiem było pokazane, że pozycjometr zwiera odpowiednie kable do masy w zadanych pozycjach PRND3L i ta MASA okazała się kluczowa, po dorbnych pomiarach względem klemy wydawało sie wszystko oki, ale dopiero jak zupełnie bokiem połączyłem kablem skrzynie i kleme bład znikł.

Ostatecznie wystarczło ładnie oczyścić srubę mocujące pozycjometr do skrzyni oraz powierzchnię wielkości paznokcia gdzie te dwa elementy się stykały i jak ręką odjął!


Także pamietajcie o dobrej masie!

Jakbym o tym pomyślał zawczasu to bym był bogatszy w pieniądze i czas ale biedniejszy o cenne doświadczenie :)

pozdrawiam!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 23, 2023, 13:26:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wiadomo : najpierw masa, potem rzeźba  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 26, 2023, 23:41:44 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Poskładalem dzisiaj rovera i pojechałem na przegląd. Oczywiście nie obyło się bez problemu - wysrał się wyłącznik wiatraka na chłodnicy, muszę wymienić .
Dodatkowo porozbieralem zwłoki wąskiego, wytargałem cała wiązkę i nagrzewnice. Chciałem wygłuszenie wziąć z niego do bandziora ale wszystko przemoczone. Zostanie mi chyba kupić jakieś maty i zastąpić te oryginalne...
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 27, 2023, 19:30:30 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4663
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z naszym forumowym kolegą, a właściwie jego rękami, wymieniliśmy przeguby wewnętrzne w aleko (stare, oryginalne tak biły, że wczoraj stwierdziłem, że ani kilometra więcej na nich). Pasowały bez problemu od alfy/mercedesa, zamówiłem przeguby FAG. Ciekawe, jak się spiszą.

Pozostała mi ostatnia rzeźba, montaż dwukomorowego serwa hamulcowego z subaru forester. I hamulce będą gotowe (pompa i przewody już są nowe). Wybrałem takie serwo z prostego powodu - fabryczne, nowe, było nieosiągalne dobrej marki (TRW przestało je produkować jakieś 3-4 lata temu), z żadnej łady nie pasowało, a dwukomorowe będzie wydajniejsze, no i kosztowało głupie 40zł. Stare jeszcze działało, ale do auta które będzie tyrać na co dzień, wolałem zrobić hamulce od nowa.

Wczoraj pierwszy raz regulowałem też zawory w OHC (jest to silnik identyczny jak w ładzie 2106/gaźnikowych nivach). Całkiem spoko i równie szybko jak w polonezie, na szczęście nie ma tam regulacji na płytkach, tylko na zwykłych nakrętkach 13 i 17, i  do wszystkiego potrzebny jest szczelinomierz i dwa klucze płaskie :)

Generalnie ostatni tydzień upływa na ciągłej robocie przy tym aucie... jeszcze tylko pozostanie ułożyć elektrykę w peszlach, wymienić zamki na nowe i można jeździć.

Maciek, bierz EPS-a, one są pancerne i precyzyjne
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...