Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 52751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #500 dnia: Lipiec 17, 2023, 16:28:51 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
EW7
6FZ, swoją drogą to dziwne,  żeby samochód z 2004r. tej kasy nie miał DBW, to jest na prawdę nieporozumienie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2023, 16:31:07 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #501 dnia: Lipiec 17, 2023, 17:09:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zależy jaki to dokładnie podklad i ile warstw zostało położone i w jakich proporcjach. Ogółem to możliwie jak najdłużej w pełnym słońcu. Na słońce wystawiasz jak już jest suchy w dotyku.

Z reguły 2-3 wystarczą ale czym dłużej tym lepiej. Wtedy więcej kucnie i zarazem lepiej i dokładniej da się obrobić aby lakier wyszedł równo i bez zapadlisk.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #502 dnia: Lipiec 17, 2023, 22:15:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
EW7
6FZ, swoją drogą to dziwne,  żeby samochód z 2004r. tej kasy nie miał DBW, to jest na prawdę nieporozumienie.
czyli EW7 - ciekawe, czy XU7 sa jeszcze osiagalne,
pedzio 406 jest spoko, przedliftowy i poliftowy, a najbardziej coupe,
w sumie to one byly dosc odporne na ruda, a jakos je przetrzebilo, bo to juz rzadki widok na ulicy

P.S.
nie wiem co to DBW, ale podejrzewam, ze nie tesknie ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #503 dnia: Lipiec 17, 2023, 23:12:25 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
nie wiem co to DBW, ale podejrzewam, ze nie tesknie
Drive By Wire, czytaj elektroniczny pedał gazu. Gdy wsiadłem do tego samochodu to od razu poczułem wibracje na gazie (wtryski LPG o nią zahaczają). Wtedy miałem jeszcze wątpliwości, jak zajrzałem pod maskę to wszystko się rozwiało. Widać francuziki też nie lubieli zmian. Taki trochę paradoks - gaz na linkę, a możliwości diagnostyki komputerowej daleko większe niż w przypadku przedliftowej laluny.

Jeśli chodzi o korozję, to nie jest źle, pojawiła się głównie tam, gdzie auto miało jakąś przygodę i np. zderzak zaczął ocierać o błotnik. Tak to całkiem spoko. A żadko występują, bo raz, że to ogólnie już stare trupy są. A dwa, że chyba ogólnie w ten kraju nie cieszyły się nadzwyczajnym zainteresowaniem. U mnie jeszcze tego trochę jeździ, ale w stanie agonalnym, także pewnie ostatnie sztuki znikną lada dzień.

Z reguły 2-3 wystarczą ale czym dłużej tym lepiej.
2-3 dni? Jak tak to wezmę się za szlifowanie w przyszłym tygodniu, mam nadzieję, że do tej pory utwardzi się prawilnie. Warstw są 2. Większość elementów pokryta całkiem spoko, ale w kilku elementach jest w "ch*" wtrąceń z wcześnej wspomnianego zwarzonego podkładu. Jak nie uda się tego wyprowadzić to poleci w podkład po raz 3. I tak musze jeszcze zapodkładować siodełko, bo podczas piaskowania wyleciało kilka nowych dziurek, więc następna runda podkładowania będzie tak czy inaczej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2023, 23:21:52 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #504 dnia: Lipiec 18, 2023, 00:10:42 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6616
  • Płeć: Mężczyzna
Linkę łatwiej i taniej naprawić i taniej wyprodukować niż Drive By Wire, więc o ile samochód nie ma kontroli trakcji, linka lub sztywne cięgno to najlepsze rozwiązanie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #505 dnia: Lipiec 18, 2023, 07:56:01 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2285
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
padlina złożona,nawet pracuje o dziwo dobrze. Można wstępnie ogłosić sukces. 4 gpdziny z  mała przerwą.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #506 dnia: Lipiec 19, 2023, 17:22:27 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Polonez nadal jeździ i to sporo ostatnio. Zaliczyłem przegląd, od ostatniego przeglądu 6200km :) Obejrzałem sobie całe auto od spodu. Rdzy nie zaobserwowałem, natomiast widzę, że podpora wału już się kruszy. Wypadałoby to zrobić w najbliższym czasie. Dochodzi kolejny problem z elektryką. Odpalam auto, i bardzo często wszystko jest ,,czarne" tzn nie świecą się żadne kontrolki itp, zupełnie jakby auto straciło cały prąd, ale normalnie odpala. Dopiero jak przykładowo wyjadę z bramy, dam więcej gazu, dostanie obrotów to prąd wraca i wszystko działa normalnie. Przy dużym obciążeniu żarzy się lampka ładowania. Alternator zdycha ? Fajnie by było, żeby jeszcze z 3-4tyś km zrobił, bo nie chce mi się bawić w reanimacje seryjnego. W przyszłym roku był plan na Freelanderowe 105A

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #507 dnia: Lipiec 19, 2023, 21:33:11 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
raczej stacyjka.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #508 dnia: Lipiec 19, 2023, 21:35:18 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Kostka czy cała ? Mam jakąś wyciągniętą na szrocie z niskoprzebiegowego egzemplarza jakiś czas temu, to będzie na podmianę
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2023, 22:02:29 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #509 dnia: Lipiec 20, 2023, 09:16:56 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3041
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Kostka, ta przykręcona na dwie sruby do stacyjki. Tam są plastikowe piny, które wpychane do środka załączają kolejne obwody.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #510 dnia: Lipiec 23, 2023, 13:56:11 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Niedawno pochwaliłem jazdę Polonezem, i w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo lubię nim jeździć :) Natomiast sam Polonez, brutalnie przypomniał mi, dlaczego zrezygnowałem z jazdy FSO na co dzień.

W czwartek, wracam po pracy, wsiadam - auto nie odpala, w ogóle nie kręci. Szybki rzut oka pod maskę, może kuna coś przegryzła, ale na szczęście nie, od czasu zamontowania zabezpieczenia Kemo, mam z nimi spokój. Uznałem, że może kostka stacyjki wyzionęła ducha ostatecznie. Wróciłem do domu autobusem, natomiast Polonez spędził noc na dworcowym parkingu. W piątek pojechałem z drugą całą stacyjką, podpiąłem ją - to samo, zero reakcji. W końcu popołudniu pojechałem z kolegą, i... auto odpaliło z zaciągu. Wysrał się rozrusznik po regeneracji. Przejechał raptem 10-11tyś km  ;-| Wczoraj znów odpaliłem auto w analogiczny sposób i pojechałem do kolegi na kanał, zamontować rozrusznik kupiony od kolegi Maćko :) Dziś zawiozłem stary rozrusznik koledze do przejrzenia i naprawy w wolnej chwili. Gdy wracałem, wrzucam jedynkę na skrzyżowaniu, weszła z dużym oporem i coś zaczęło chrobotać, szybko dwójka - cisza. Trójka i czwórka bardzo ciężko weszły i znów coś chrobocze. Dźwięk jakby nawrzucać gwoździ do metalowego kubka i potrząsać. Ujechałem kilka kilometrów, niby wszystko w porządku, ale biegi raz wchodzą a raz nie, kilka razy musiałem ruszyć z dwójki bo jedynka w ogóle nie chciała wejść, innym razem wchodziła gładko. Trójka i czwórka zgrzytają cały czas, dwójka raz wchodzi gładko a raz muszę ją wrzucać na siłę. Zesrała się skrzynia ? Sprzęgło ? Jakieś łożysko ? Po zgaszeniu, nie odpalonym samochodzie wszystkie biegi wchodzą normalnie.

Ręce opadają. Prace przy Subaru się przedłużają, a nawet jak się skończą to zabieram się od razu za konserwacje tego wozu, żeby nie musieć kupować kolejny raz jakiegoś śmietnika do 1500zł na przeżycie zimy. Potrzebuję, żeby Polonez robił za daily, co najmniej do połowy września, a on postanowił sobie zastrajkować w najgorszym możliwym momencie  <do bani>

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #511 dnia: Lipiec 23, 2023, 14:04:36 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1693
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Zacząłbym od sprzęgła.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #512 dnia: Lipiec 23, 2023, 14:27:48 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
jak zgrzyta wsteczny to sprzęgło.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #513 dnia: Lipiec 23, 2023, 18:02:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4708
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dawid, w moim polonezie przeleciało 150 tysięcy. Kupiłem go jak miał 74kkm przejechane. Od kupna nigdy nie miałem problemów takich, żeby auto samo nie dojechało do domu. Rozrusznik poleciał raz, przy 140kkm. Odpaliliśmy na pych (co zdarzyło się pierwszy raz na szczęście) i wróciliśmy do domu, zregenerowałem drugi i spokój.

Nie wiem, jak z jakością rozruszników do rovera, ale szczęśliwie dobra regeneracja fabrycznego w OHV, i nie sprawia problemów. Przy czym lepiej unikać rzemieślniczych elektromagnesów, i zrobić prostą poprawę fabryki, dodając przekaźnik elektromagnesu :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #514 dnia: Lipiec 23, 2023, 19:33:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze wystarczy podciagnac linke sprzegla,
jezeli nie pomoze to lozysko wyciskowe blokuje sie i moglo wyciac sprezyne, albo pekla lapa (malo prawdopodobne przy seryjnym sprzegle)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #515 dnia: Lipiec 25, 2023, 09:19:50 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Od tygodnia walczę ze sprzęgłem w WSCe... Szukanie częśći do poloneza przy tym to przyjemność. Kilka rodzajów łańcuszków, kół zębatych i "ch*" wie jeszcze czego... Zero informacji w serwisówce, aukcjach etc. co i kiedy było stosowane...

Na dokładkę przejawia się konstruktorski geniusz naszych orzełów. Łożysko ślizgowe wałka startera w obudowie sprzęgła, wyrąbane tak, że gołym okiem wyglądało na "jajo". Sposób montażu? Prawdopodobnie wciskane na gorąco... wyciąnąć to to był jakiś dramat - obspawanie tulejki wewnątrz + podgrzewanie palnikiem karteru i jakoś wyszło. Co jest w tym najlepsze? Wymiary tulejki jak standardowe, uniwersalne łożysko ślizgowe typu bimet...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #516 dnia: Lipiec 25, 2023, 12:54:43 pm »

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Nie wiem, jak z jakością rozruszników do rovera
Z własnego doświadczenia, to lata świetlne lepsze niż w ohv. Odkąd posiadam rovera czyli 7 lat, to zapomniałem, co to jest rozrusznik i alternator ;)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #517 dnia: Lipiec 25, 2023, 14:08:53 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja założyłem już dawno altek z Rovera 85A i mam święty spokój od prądu.

A tak w ogóle, w kwietniu skończył mi się przegląd więc wczoraj zostawiłem całe 99zl na OSKP, dowiedziałem się, że tuleja na wahaczu zużyta i sworzeń ma lekki luz. I tak bryka spowrotem do rozebrania, zmiana koloru i parę poprawek trzeba na nieść i będzie cacy.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #518 dnia: Lipiec 27, 2023, 13:16:52 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Bawię się trochę regulacja gaźnika (śruba od mieszanki) na wolnych obrotach i zapłonem bo trochę telepie silnikiem na wolnych obrotach (świece, kable, kopułka, regulacja zaworow i ogólnie cały silnik po remoncie, zielony kabelek nowy, moduł stary bo na nowym wypada zapłon). Mam wrażenie że przy pewnych ustawieniach spaliny które wylatują z rury mają zauważalnie większe ciśnienie. Słychać i czuć jak się rękę przylozy  ;-|
Na oko to tak grubo powyżej 1 bara nawet, przy niektórych ustawieniach, czuć jak walą spaliny stojąc 2 metry od rury końcowej  <rotfl2> i to na wolnych obrotach (kolektor wydechowy z gsi, środkowy mały z Hondy Civic v gen /taki miałem akurat a musiałem zmienić bo stary się urwał/, końcowy seria. Fajny dzwiek tak w ogóle wyszedl)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2023, 13:43:44 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #519 dnia: Lipiec 27, 2023, 20:12:17 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3441
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
U mnie walczę z odpalaniem na ciepłym, 125p, na 1.5AB ( 1.6 po abimeksie na gaźniku). Mam filtr przed pompką paliwa i chyba zmienię na tak jak było fabrycznie ( fachman starej daty pozakładał, pomieszał miesiąc już walczę i dochodzę do ładu po nim). Zielony kabelek, cewka, przewody , zapłon, skład mieszanki jest ok. Pływak wykluczyłem bo jak by go zalewało to by było to chyba czuć? Poza tym pojeździłem, nie szarpię, nie dusi się, dziury nie ma itp  , lecz takie długie odpalanie na zagrzanym silniku mnie zaczyna męczyć i irytować, biorąc pod uwagę że w drugim mam 115c i tam na ciepłym jest strzał  z pół obrotu.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........