Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 6193 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 14, 2024, 13:36:26 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Możesz mieć rację, ale handlarze, czyt samochody zakupione przez przedsiębiorców działających na terenie RP mają 90dni na rejestrację zakupionego pojazdu.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 14, 2024, 17:01:48 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ja ostatnio próbowałem zarejestrować samochód bez ważnego BT. Oczywiście pierwsza odpowiedź się nie da - próbowalem wyciągnąć informacje od urzędnika co zrobić żeby nie dostać tej kary za nieprzerejestrowanie w terminie 30dni, nie wiedział sam. Wziąłem czerwone tablice, aby mieć podpuche w przypadku nałożenia kary - zobacyzmy co to będzie. Plus taki, że w dodatkowe 30dni jakoś ogarnę to auto zeby przeszło przegląd, ale ten przepis jest niedopracowany. Powinni usunąć zapis o badaniu, ew przyjąć wniosek o rejestracje a wydać dowód czyli skończyć proces dopiero wtedy gdy petent przyniesie to BT. Bez sensu..

Art. 98 K.P.A.
Składasz papiery na dziennik podawczy (osobiście lub pocztą), prócz DR. Czekasz aż urząd wezwie Cię do uzupełnienia BT, wtedy na podstawie przytoczonego art. prosisz o zawieszenie postępowania. Robisz BT, dosyłasz resztę kwitów, wznawiasz postępowanie i jest legit. Z czekaniem na wezwanie do uzupełnienia chodzi o to, żeby postępowania administracyjne - rejestracyjne - zaczeło się toczyć i żeby znać jego numer. Inaczej nie ma żadnego dowodu na to, że w ciągu 30 dni byłeś w urzędzie. Przy okazji zawieszenia takiego postępowania przestaje się liczyć także termin ewentualnej kary, więc wilk syty i owca cała.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 16, 2024, 17:25:15 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Zabrałem się dzisiaj za mojego Plusa.
Wrzuciłem nowy kolektor rurowy bo stary pękł między 1 a 4 . Przemyślenie nr 1 . W jarzmie rury katalizatora należy wywiercić otworek by nie stała tam woda. To ona jest przyczyną gnicia jednej śruby i narożnika .
Po 2 latach wieszaki tłumika wyglądają jak 30 letnie ;) Szukam producenta który się tak nie starzeje.
Na koniec umyłem całe auto i wytarłem
Teraz muszę zająć się wałem, chłodnicą i zrobić test nowych pomp. Mam SRL, oryginał i używkę statima z przed 7 lat i wiem że była tragicznie wykonana (ale nie miałem nic innego na szybko).
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2024, 17:27:08 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 16, 2024, 19:23:13 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Zatarł się mechanizm wycieraczek na ośce i spalił silnik wycieraczek. Silniczek wymieniony, mechanizm rozebrany, wyczyszczony i nasmarowany. Dzisiaj złożyłem wszystko do kupy, działa.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 17, 2024, 12:57:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
czy plastikowa obudowa podszybia (ta pod maską) jest łatwa do rozebrania w plusie ?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 17, 2024, 13:32:03 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak masz rovera albo bosha, to jak najbardziej (w roverze najlepiej odkręcić komputer od podstawy), ale jak masz GSI, to już nie tak łatwo, a o ile sam próbowałem raz u siebie, to jest to praktycznie niewykonalne, ze względu na ten uwielbiany przez wszystkich, kolektor ssący. Nawet, jakby dało radę to jakoś wyciągnąć, to już się tego nie zamontuje ponownie. Po prostu kolektor jest za blisko grodzi i za wysoko. Ja nawet miałem problem wyjąć skrzynię, bo silnik nie chciał niżej opaść z tyłu, bo kolektor oparł się o podszybie. Nawet zacząłem się zastanawiać, czy nie dało by się tego przerobić tak, by podszybie było składane z dwóch połówek, żeby później można je było demontować oddzielnie, ale w końcu zarzuciłem ten pomysł. Wszystko wina fabryki, bo nie zrobili kolektora składanego z dwóch części, jak w roverze. Ile by było mniej problemów, nie wspominając o lepszym dostępnie do wtryskiwaczy i w razie konieczności wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 17, 2024, 14:04:42 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Musze to zrobić w Boschu bo leje mi się woda do wnętrza i nie znam źródła, a te kanały spływowe zrobiły się ze starości betonowe.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 17, 2024, 16:00:11 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Aaa to w boszu, to wyjmiesz. To jest dobrze od czasu do czasu wyjąć i wyczyścić, bo te rurki spustowe są na końcu spłaszczone i wystarczy, jak się tam trochę syfu zbierze i już odpływ zatkany. Ja teraz to już wywaliłem te rurki, bo to przeszkadza nawet jak się ma rovera pod maską, bo się to zaplątuje w przewody zapłonowe, a tam mamy fabrycznie cztery otwory, które sobie można wedle upodobania zaślepiać i otwierać, więc woda na pewno nie będzie się lała tam, gdzie nie trzeba i na pewno się nie zatka. Albo ewentualnie te rurki obciąć na równo, żeby miały pełen przelot, bez tego spłaszczenia.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 17, 2024, 19:48:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta moja evanda wyraznie nie lubi wycieczek do wwa, bo co drugi raz cos odwali,
teraz postanowila, ze zablokuje sie przedni tloczek hamulcowy w prawym kole - jest ciepelko i jest obawa o ugotowanie lozyska, bo lozyska przednie tez daly mi sie we znaki, oba zmieniane w rembertowskim pogotowiu motoryzacyjnym,

blokowanie sie tloczkow to wina paprakow smaujacych tloczki hamulcowe jakims goownem, tak bylo w tylnym i tak zapewne jest teraz w przednim,
zaciski jak w nubirze, tylko tloczki 57 zamiast 54 - wymieniac czy nie wymieniac, lepsze sprawnie slabsze i mocniejsze zepsute, a nowe do nubiry sa stosunkowo tanie 110-150pln/szt,
ale to wtorny problem, bo najpierw wypadaloby uczynic auto jezdnym, a najprociej bedzie odciac to kolo od pompy absu, wiec mysle nad metoda zaslepienia i jutro trzeba cos dzialac, gdy otworza sklepy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 17, 2024, 20:20:06 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Opowiedz coś więcej o Evandzie, masz ją od dłuższego czasu jak pamiętam. Zawsze wydawała mi się ciekawym, ładnym i trochę niedocenianym autem. Chyba jedna z bardziej opłacalnych "limuzyn"  ;p. Jest problem z częściami do niej obecnie, czy większość podchodzi od Opla, Nubiry, Epicki ? Jak wygląda wygłuszenie w trasie, spalanie benzyny po mieście ? Prędkości obrotowe chyba podobne do Poloneza na moście 3.9 prawda ? Miałeś z nią jakieś poważniejsze problemy, awarie ?

Na co zwrócić szczególna uwagę przy ewentualnych oględzinach ? Masz Daewoo czy Chevroleta ?  ;p
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2024, 20:21:48 pm wysłana przez Bartek GSi »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 17, 2024, 22:20:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W piątek, korzystając ze słonecznej pogody, rozpocząłem sezon jednośladowy i wybrałem się w pierwszą przejażdżkę Kadetem. Może i nie jest to demon prędkości, ale za to radochy daje to to co nie miara.

Też w piątek założyłem do Atu tylny stabilizator własnej konstrukcji. Walory jezdne o poziom wyżej niż do tej pory. Na prawdę to jest aż dziwne, że fakbryka nie zakładała tego wynalazku jako seryjnego. Dziś poskładałem sobie przedniego staba w Atu na poliuretanach. I tym samym dodałem kolejne kilka oczek do prowadzenia :) Z zawiasu w Atu zostało już tylko wrócenie do seryjnych sprężyn na przodzie, zmiana tulei w górnych wahaczach na poli i obspawanie wahaczy.

W Kombi chyba padła mi uszczelka pod głowicą, gdyż ponieważ po dłuższym postoju jest takie coś, że silnik chce odpalić, strzeli jakby w dolot, zablokuje się na chwilę (że nawet rozrusznik nie ruszy) i potem odpala normalnie.

Z tymi starymi trupami to jak w Lidlu, co tydzień coś nowego  :P

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 18, 2024, 00:24:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Opowiedz coś więcej o Evandzie, masz ją od dłuższego czasu jak pamiętam. Zawsze wydawała mi się ciekawym, ładnym i trochę niedocenianym autem. Chyba jedna z bardziej opłacalnych "limuzyn"  ;p. Jest problem z częściami do niej obecnie, czy większość podchodzi od Opla, Nubiry, Epicki ? Jak wygląda wygłuszenie w trasie, spalanie benzyny po mieście ? Prędkości obrotowe chyba podobne do Poloneza na moście 3.9 prawda ? Miałeś z nią jakieś poważniejsze problemy, awarie ?

Na co zwrócić szczególna uwagę przy ewentualnych oględzinach ? Masz Daewoo czy Chevroleta ?
wlasnie minely 4 lata od kiedy kupilem,
wyglada na dwa razy szybsza niz jest w rzeczywistosci i do tego mam najlepszy kolor, czyli czarny 8)
mam tez lepszy grill, bo to Chevi (rocznik 2006)

mechaniczne czesci sa dostepne, bo dzieli ich duzo z pozostalymi GM/dajewo, te bardziej specyficzne jak piasty z lozyskami o dziwo tez sa dostepne (moze sa takie jak w Epice),
hamulce przednie to skladak z innych modeli, tylne pewnie tez (tarczobebny), tlumiki mialem zalozne nowe, wiec musilaby byc dostepne,
zawieszenia jeszcze nie sprawdzalem, wiec nie wiem, ale pewnie sie dowiem, bo musze przejzec,

czesci blacharskie to tragedia, sprawdzalem przedni zderzak to nie znalazlem nowego, a uzywane bynajmniej nie idealne to jakies chore ceny typu 600pln,
z jakimis blotnikami, drzwiami, szybami to raczej tez bryndza, wiec auto raczej jednostluczkowe,

przelozenia silnika na asfalt jak w Polonezie, IV i V tozsame, czyli przelozenia krotkie (w PN sa dlugie),
wyciszenie od silnika jest dobre, szumy powietrza tez nikle, ale wyraznie slychac dzwiek toczenia opon, co w aucie tej klasy jest naganne - ma to te plusy, ze dobrze slychac padajace lozyska kol :P
wspomaganie jest silne chyba jak we wszystkich dajewo, czyli jak w Plusie z JKC, zawieszenie miekkie, ale nie w tak jak w waskim zawiasie, ze przeplywasz przez dziury, tylko takie miekkie jak w "nowoczesnych" autach, czyli na zakretach podpierasz sie lusterkami, na prostej drodze bujasz sie, a dziury zbierasz jakbys jechal taczka - ale to problem wszystkich nowszych miekkich aut,
w kazdej, ktora widzialem siada tyl (a gdy siada, idzie w lekki negatyw), a przod sterczy do gory - cos schrzanili w produkcji i wyglada to slabo,
nie pasuje mi fotel, siedzi sie wysoko (wrazenie z jakiego auta sie przesiadasz, ale nawet po wyjsciu z Trucka wydawalo sie wysoko, z kolei przesiadka z Trevisa to juz nisko - dziwne) i oparcie tez dziwne - idzie przywyknac, ale nie jest to groclinek ;>  mam skorzana tapicerke, wiec same gabki nie ugniataja sie jak przy zamszowym poszyciu,

u mnie tyl jest solide uklepany, moze przez butle i zalozylem wieksze opony, by wypoziomowac z przodem,
na pewno bede obnizal przod i moze dzieki temu polepszy sie prowadzenie, a na pewno bedzie lepiej wygladal,
z usterkami to juz ja kupilem i na poczatek poprawialem elektryke swiatel, bo w Holandii namieszali tam montujac hak (namieszali w przednich lampach), mam wycieki z maglownicy i silnika,
wiazka od gazu tez wymagala poprawek ( V gen ),
a powazne awarie to coz, to jedyne auto, ktore musialem sciagac laweta, a mam jeszcze dwie Alfy przeciez :P
spora w tym byla moja wina, bo myslalem ze lozysko wytrzyma droge do domu, ale w polowie postanowilo sie zatrzec - wiec biore to na klate,
poza tym to nic ciekawego nie bylo, mialem przeboje z gazem, to wypaliem sporo benzyny, ale tym sie nie sugeruj, bo to najpewniej wina instalacji gazowej, spalal mi wtedy po Warszawie ~15l benzyny,
nie moze to byc normalna wartosc, bo gazu potrafil mi palic ponizej 11l  po tej samej zakorkowanej trasie, co wydaje sie z kolei wartoscia absurdalnie niska,
pozniej jakos znormalnial i bylo 12-13l LPG, w mojej miescinie na bardzo krotkich odcinkach (3km) nawet 15l LPG,
w trasie to ponizej 10l LPG nie zejdzie, ale wiekszosc trasy to ekspresowka i predkosc ~110, a ostatnio na trzymalem na tempomacie 130, to wyszlo 11l z haczykiem,
licznik nie przeklamuje predkosci, z GPSem to samo +/-1km/h , na fabrycznym rozmiarze opon (z przodu)

nie kojarza specjalnych punktow do kontroli, to dosc standardowe auto i tak trzeba je ogladac,
koroduje jak Opel, wiec pod tym wzgledem warto sprawdzic, pierwsze roczniki mialy spory problem, moj to ostatni wiec sporo poprawili, chociaz to lato to juz najwyzszy czas, zeby zapezpieczyc odpryski lakieru, zanim przemienia sie w konkretne purchle, to nie ma ocynku, wiec trzeba reagowac szybko,
auto jest ciekawa alternatywa dla kogos zdecydowanego na Opla, wiedzacego, ze Vetry B juz raczej nie znajdzie, a na Insignie go nie stac, wiec zostaje Vectra C i jezeli ma byc silnik 1.8 lub 2.0,
co z tego ze vC jest ocynkowana - tym gorzej, bo ile mozna patrzec na to paskudztwo :P
w Evandzie silnik w prostszej wersji,skrzynie podobno lepiej wykonane niz oplowski pierwowzor, osiagi takie same, stylistyka lepsza z kazdej strony, prowadzenie tak samo "precyzyjne" ;>

ja kupilem z zupelnie innych powodow, jest alternatywa nie tylko dla Opli, dla konkurencji Opli rowniez


 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 18, 2024, 07:26:52 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
W niedzielę, po ponad 5 miesiącach postoju Poldek znów zagadał. Choć było ciężko - na starych, zapasowych akumulatorach nie chciał kręcić; pożyczyłem na weekend nówkę od kumpla, to wówczas zaczął kręcić. Chyba po dobrych 5 min. kręcenia (z przerwami) w końcu odpalił - na moje musiały się napełnić hydroszklanki - chyba, że aż tak mocno paliwo odeszło (choć kilka razy przed rozruchem uruchamiałem pompę). Za kilka dni sprawdzę znów, jak odpala.
Silnik popracował ze 20 min., przejechany dystans to 1m do tył i 1m do przodu pod wiatą, bo niestety podwórko zastawione. Dobrze, że w końcu zagadał - na więcej nie było czasu.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 18, 2024, 08:42:03 am »

Offline Luksasz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Auto
Miałem Fiata Punto i on bardziej z  zewnątrz miał różne parchy ale podłoga była zdrowiutka

Kup włoskie auto, bo na zewnątrz ocynk a podwozie tylko trochę koroduje
Ehhh... urok wyrobów Fiata z przełomu wieków - z zewnątrz całkiem spoko, a podłogi brak. Szkoda, bo poza tym niezłe autka z fajnymi silnikami. Moja Marea jeszcze do końca przeglądu do maja i jedzie do huty - trochę mi jej szkoda bo mechanicznie cyka jak pszczółka.
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2024, 11:22:20 am wysłana przez Tomasz#1969 »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 18, 2024, 16:10:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przy moskwiczu zrobiłem kilka drobiazgów.

Wymieniłem lampy przednie - jedna była pod R2, druga produkcji NRD - obie świeciły kiepsko, zamówiłem fabrycznie nowe oryginały (ciągle produkowane). Okazało się, że mimo, że klepane są tyle lat, świecą rewelacyjnie jeśli chodzi o trzymanie geometrii rozsyłu światła - a bałem się, że będzie jak przy polonezie, gdzie musiałem szukać oryginałów - bałem się jakości nowej produkcji, ale muszę uczciwie przyznać, że nie ma się czego czepić. Teraz polonez i moskwicz mają tak samo dobre światła, równe odcięcie światło-cień, więc nikogo nie oślepiają i równomierne doświetlenie bliskiej, jak i dalekiej przestrzeni przed autem + pobocza.

Do nowych reflektorów zamontowałem od razu na próbę ten zestaw, wersję 4300K (nie lubię niebieskiego odcienia ledów):

https://pl.aliexpress.com/item/32749693992.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.2cea1c24ZnGzep&gatewayAdapt=glo2pol

I jestem zadowolony. Za tą cenę, naprawdę dają radę. Barwa światła przypomina mocną żarówkę halogenową - jest tylko lekko zimniejsza. No i alternator, obciążony jak cholera wspomaganiem elektrycznym trochę odetchnie.

Do tego nalepiłem nowy znaczek na kierownicę. Mała drobna zmiana za 5zł, a cieszy :P. Zostało jeszcze tylko wymienić przypalony kiepami tunel środkowy nad zapalniczką.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 22, 2024, 21:28:33 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wymieniłem w moskwiczu przewody prądowe - we wszystkich autach już mam ogarnięte kwestie głównych przewodów prądowych. W polonezie już wcześniej.

Ładnie się zmieniła cena przewodu 35mm2 - teraz zapłaciłem już w hurtowni 33,30zł/metr  ;-|

W "dawnej" cenie miedzianych kabli sprzedają teraz miedziowane aluminium... znowu się pojawiło na półkach :/ Na szczęście zauważyłem w porę oznaczenie "CCA".
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2024, 21:31:08 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 24, 2024, 21:58:05 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W Atu zmieniłem poduszkę skrzyni i światła wstecznego zaczęły działać :) Zastanawiam się, czy starej poduszki nie wysłać do Olkusza celem wykonania wersji poliuretanowej, ktoś przerabiał taki temat? Warte to to swojej ceny, czy szkoda się w to pchać?
Też w Atu zmieniłem czujnik temperatury parownika - LPG zaczęło bangalować jak należy.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 24, 2024, 23:46:55 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
W Atu zmieniłem poduszkę skrzyni i światła wstecznego zaczęły działać
Czyli musiałą być już konkretnie wywalona, nie rzucało skrzynią po tunelu przy ostrych startach?

ktoś przerabiał taki temat? Warte to to swojej ceny, czy szkoda się w to pchać?
Na tygodniu wrzucam taką do Caro. Wykonanie bardzo spoko ale coś czuję, że będzie jak z podporą wału - za sztywno do cywila. Ale to tylko takie moje gdybanie, na dniach się okaże jak jest na prawdę.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 25, 2024, 08:39:54 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jak patrzyłem na poduchę, to nie wyglądało to jakoś bardzo źle. Było widać szczelinę między gumą a blachą, ale ti bylo mniej jak 1 mm i jeszcze się trzymało. Po zmianie poduchy skrzynia poszła w górę mniej niż 1 cm, jak widać tyle wystarczyło.
Myślałem też nad wykonaniem nowych łap i zastosowaniu poduszki od jakiegoś marca, bmw albo innego RWD. Przynajmniej dostępność i trwałość części byłaby lepsza.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 25, 2024, 11:10:31 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Bawię się chwilowo w przerobienie kolektora wydechowego tak, jak mają tu niektórzy porobione, czyli baran z rovera plus dwururka z ohv i od razu przejdę sobie na prawą stronę. Póki silnik na miejscu, to od razu to zrobię, a nie wiem jeszcze, który silnik zreanimuję. No i w związku z tym, mam głupie pytanie. Planuję kiedyś puścić wydech do samego końca średnicą 55 mm, jako środkowy tłumik dać początkowy z poldorovera, a na koniec pewnie taki, jaki mi Multec radził, z xantii, czy coś takiego, nieważne.
Teraz to głupie pytanie. Czy gdybym zapragnął zostawić taki układ i włożyć GSI, to czy by mu to nie zaszkodziło, w sensie, spadku mocy itd? Nie znam się na tym, a to trochę większa średnica, niż fabrycznie. Mógłbym wtedy od samego zejścia kolektora w jeden, dać już rurę 55 mm. Każdy pisze, że fsowski wydech (tylna część) muli rovera, a ohv ma całość taką, a silnik jest 1,6.
Tak więc, pytanie głupie, ale może ktoś mądrze odpowie. Po prostu nie zmieniałbym nic, tylko w razie czego, to tylko dokręcam jedno do drugiego i jazda. Taka trochę unifikacja, jak to robiły nasze fabryki.