Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----  (Przeczytany 12694 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 03, 2025, 13:47:58 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Nic nie zrobiłem, ale chciałem odpalić polda i akumulator is dead (8v, nie da się już z nim nic zrobić, probowalem tryby naprawcze itd). Poprzedni wlasciciel wstawil 100ah 😅 (podgięta podstawka, dlatego sie zmiescil)
74ah 620A jest w cenie 60ah 520A. Brac ten 74? Bo sie waham i nie mogę się zdecydować. Ohv '95
to ja, byly Marcin#839

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 03, 2025, 16:15:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2935
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ta sama cena a 100A prądu rozruchowego więcej. Brac
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 03, 2025, 17:12:37 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Tak wiec biore. Dzieki 😁
to ja, byly Marcin#839

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 03, 2025, 17:26:31 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1782
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ta sama cena a 100A prądu rozruchowego więcej. Brac
Nooo, czuć różnicę. U brata w Kombi na jesieni padł aku, a że został mi świeży zapas (też jakaś 74ah z dużym prądem) ze złomowanego JTD to go zaaplikowaliśmy - ależ to targa rozrusznikiem. Uprzedzając pytania - objawów niedoładowania brak.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 03, 2025, 17:36:32 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ja kupiłem dwa tygodnie temu do poloneza standardowy akumulator 60Ah tyle że z prawym plusem i jest w zupełności wystarczający. Ochłapem kręci jak glupi.
https://allegro.pl/oferta/akumulator-varta-blue-dynamic-60ah-540a-12v-d59-16473240923

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 03, 2025, 17:43:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nic nie zrobiłem, ale chciałem odpalić polda i akumulator is dead (8v, nie da się już z nim nic zrobić, probowalem tryby naprawcze itd). Poprzedni wlasciciel wstawil 100ah 😅 (podgięta podstawka, dlatego sie zmiescil)
74ah 620A jest w cenie 60ah 520A. Brac ten 74? Bo sie waham i nie mogę się zdecydować. Ohv '95
lepiej  wziac solidny 50Ah niż wiekszy pazdzierz, a po tej samej cenie wnioskuje, ze te dwa sa roznej firmy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 04, 2025, 15:00:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No właśnie o dziwo tej samej firmy. To jest mega low budget. Truck i tak mało jezdzi wiec na te chwile szkoda wsadzac tam coś lepszego, a jak będę miał za duzo kasy i ten padnie to kupie coś lepszego.
to ja, byly Marcin#839

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 04, 2025, 18:44:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
Jak szukasz wysokiej jakości za niską cenę to weź Yuasę, a jak średnią półkę to polskie Jenoxa, albo nawet Amper Maxa. Miałem Amper Maxa i ponad 5 lat wytrzymał, w jakichś testach na YT też dobrze wypadł.

Varta jest taka sobie jak na cenę, chyba lepiej kupić robiony dla dużej hurtowni przez Vartę "Profipower". Części tej drugiej marki są ogólnie słabe, ale akumulatory akurat ok.

Odpuszczając pedał hamulca zmniejszasz siłę hamowania całego samochodu, a ABS spowoduje jej utratę tylko w 25% wartości wyjściowej. Dodatkowo w dużo krótszym czasie, niż Ty ponownie wciśniesz hamulec.

Gdybym w zielonym Plusie miał ABS, to auto zostałoby skasowane w pierwszym miesiącu użytkowania, bo by się nie zarył po wahacz w grunt na poboczu i nie wyhamował przed stojącym Transitem, a gdybym miał go w Pandzie, to by wylądowała na dnie stawu hodowlanego. Jak wóz poleci bokiem ponad możliwości skontrowania i nie obróci się od razu wokół własnej osi, to tylko zablokowanie wszystkich kół może go utrzymać na drodze.

Dobra dobra. Nawet gdybyś miał zdolność 100% koncentracji i rzeczywiście zawsze, w każdej sytuacji kontrolował pedał hamulca, to i tak nie jesteś w stanie kontrolować każdego koła z osobna.

Akurat to mam na tyle wdrukowane, że zawsze działa, choćbym nie wiem jak źle się czuł. Jak umiem hamować masz próbkę tutaj: https://youtu.be/G4QBfUwmQcE?si=OOXyS67OBs86ehy4&t=272
Moja emerytowana matka aż tak dobrze nie ogarnia, ale do dzisiaj spokojnie bez ABSu daje radę i nigdy przez prawie 40 lat jazdy w nic nie uderzyła przodem ani bokiem, chociaż po deszczu i śniegu jeździ szybciej niż większość dzisiejszych kierowców, a na autostradzie nie przekracza dozwolonej prędkości tylko dlatego, że "auto ma już 20 lat".

Mam wiele zarzutów wobec ABSu, ale mój główny chyba będzie taki, że przez to, że zdajesz się na komputer, i nie ćwiczysz, to nie wiesz co Twój samochód może, a czego nie może. I to może utrudniać wzięcie poprawki na warunki i sytuację na drodze.
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2025, 19:47:31 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 04, 2025, 23:33:27 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Gdybym w zielonym Plusie miał ABS, to auto zostałoby skasowane w pierwszym miesiącu użytkowania, bo by się nie zarył po wahacz w grunt na poboczu i nie wyhamował przed stojącym Transitem, a gdybym miał go w Pandzie, to by wylądowała na dnie stawu hodowlanego. Jak wóz poleci bokiem ponad możliwości skontrowania i nie obróci się od razu wokół własnej osi, to tylko zablokowanie wszystkich kół może go utrzymać na drodze.

ehh... "cały mój kraj zamknięty w gdyby" https://www.youtube.com/watch?v=rAtKr_nsZSs&ab_channel=DobrzewieszNagrania

Mam wiele zarzutów wobec ABSu, ale mój główny chyba będzie taki, że przez to, że zdajesz się na komputer, i nie ćwiczysz, to nie wiesz co Twój samochód może, a czego nie może. I to może utrudniać wzięcie poprawki na warunki i sytuację na drodze.
Tak średnio bym powiedział. ABS jest systemem, który może wyłączyć tylko jego awaria. Więc zasadniczo możliwości samochodu są podnoszone/ograniczane ABSem. A jak chcesz sprawdzić możliwości samochodu, to sobie wyciągnij bezpiecznik od ABSu i pojeździj po śliskim.
Ogólnie, to Twoje dywagacje sprowadzają się do gdybania. A prawda jest taka, że nikt normalny nie używa samochodu cywilnego do ekstremalnej jazdy. A te systemy działają normalnie i sensownie, właśnie w sytuacji normalnej, niezbyt dużych prędkości, bez bardzo gwałtownych manewrów itp. itd. Gdy wymusisz na pojeździe, ruch nieustalony, te systemy głupieją, co miałem okazję przetestować jakiś czas temu, gdy zatrzymałem się 30 cm od drzewka na podjeździe - na lodzie wjechałem skandynawskim szarpnięciem na mostek i ESP zdurniało.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 05, 2025, 09:38:58 am »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1782
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
ESP zdurniało.
Za szybko zblokowales wszyskie kola i system stracil punkt odniesienia. Przy takim hamowaniu warto mimo wszytsko rozlaczyc naped jak najpozniej zeby chociaz jedna os caly czas sie toczyla - patrz filmiki z nowymi furami z kupa systemow jak leca bezwladnie na zablokowanych kolach.
ABS ogolnie jest spoko, ale musi byc dobrze zaprogramowany - w Fiatach był przyklad jak tego nie robic, jest zbyt agresywny i praktycznie wylacza hamulce na sliskim/sniegu mimo dobrych opon, gdzie inne auta normalnie hamuja. Porownoje to sobie do Volva gdzie jest on zupelnie inaczej skonstruowany opoznijlajac dzialanie co akurat w trudnych warunkach jest na plus - czuc, ze bylo to projektowane przez ludzi ktorzy maja troche dluzej zime w roku niz makaroniarze.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 05, 2025, 14:49:04 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Aku zmieniony. Wzialem tego 74ah. Po dwóch miesiącach stania po zmianie na nowy aku Pold w sumie odpalil praktycznie bez problemu na LPG 😀
to ja, byly Marcin#839

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 06, 2025, 22:30:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
ehh... "cały mój kraj zamknięty w gdyby

Możesz sobie kpić, a fakty są takie że po (przypadkowym) zaryciu się w grunt, auto zwolniło dużo gwałtowniej. W drugim zaś przypadku, po wyjściu z zakrętu, zbliżałem się bokiem do pobocza i nie mogłem tego skontrować więc zblokowanie kół było jedyną opcją. Coś jak tutaj: https://youtu.be/jQ-EKi2HhcE?si=FD2HQWjbjgC2BMaS&t=128
(Tylko że ja jechałem Fiatem Pandą 50km/h)

A jak chcesz sprawdzić możliwości samochodu, to sobie wyciągnij bezpiecznik od ABSu i pojeździj po śliskim.

Nie, nie mogę, bo wyłączając ABS stracę efekt korektora hamulców i będzie mi blokować najpierw tylne koła. To nie będzie sprawdzenie mozliwości samochodu, tylko jazda ZEPSUTYM samochodem.

Poza tym nie zrozumiałeś przekazu. Chodziło mi bardziej o to, że jeżeli ktoś od początku jeździ wyłącznie z samochodami wyposażonymi w komplet protez mózgu, to nigdy nie poczuje jakie siły działają na samochód, póki nie popełni błędu tak dużego, że pokona systemy!

A te systemy działają normalnie i sensownie, właśnie w sytuacji normalnej, niezbyt dużych prędkości, bez bardzo gwałtownych manewrów itp. itd. Gdy wymusisz na pojeździe, ruch nieustalony, te systemy głupieją, co miałem okazję przetestować jakiś czas temu, gdy zatrzymałem się 30 cm od drzewka na podjeździe - na lodzie wjechałem skandynawskim szarpnięciem na mostek i ESP zdurniało.

No i niechcący dostarczyłeś przykładu na poparcie mojej pierwszej tezy. Zapominasz o podstawowym fakcie, że te systemy mają interweniować kiedy COŚ POSZŁO BARDZO NIEZGODNIE Z PLANEM.

"Skandynawskie szarpnięcie" można przecież wywołać niechcący, podczas omijania nieoczekiwanej przeszkody (manewr łosia). Naturalnym odruchem po wyjeździe na przeciwny pas ruchu, jest NATYCHMIASTOWY powrót, czyli wypisz wymaluj Skandynawskie szarpnięcie. Jakaś pinda albo Oskarek biznesu, który nigdy nie jeździł autem bez systemów, nie ma szans na wytworzenie jakiegoś odruchu uspokojenia samochodu przed kolejną zmianą kierunku. A już na pewno nie będzie sam z siebie szukał informacji o technice jazdy, bo większość tego nie robi. No i "po co" skoro ma ABS, EBD, ESP, TC, LA, USA, ZSRR i h* wie co jeszcze. Potem przy byle opadach śniegu, jest prawdziwy pogrom wśród aut leasingowych, a przy dobrej pogodzie napływają sprawy typu 'Menedżerka regionu z firmy (cenzura) urwała dach na autostradzie, i nie potrafi wyjaśnić jak to się stało'.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2025, 22:34:16 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 08, 2025, 20:35:25 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4868
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
jenoxy, usosy i inne marki sobie odpuściłem, polecili mi parę lat temu Amega 5 - podobno robione w starej technologii, t.j odlewane płyty. I od tamtej pory spokój, a akumulator  pewnie dożyje starości, jak ukraiński "akubat +" który przeżył w 125p kilkanaście lat :) No i ma korki, żeby można było dolać wody destylowanej. Ludzie wiercą wiertarkami w tych "vartach" i innych zwyklakach, wkręcają uniwersalne korki, ale mi się nie chciało rzeźbić w gównie, tym bardziej, że cenowo amega jest spoko.

Varty w ogóle nie brałem pod uwagę bo to szajs jakich mało :P

Cytuj (zaznaczone)
A prawda jest taka, że nikt normalny nie używa samochodu cywilnego do ekstremalnej jazdy.

No to jestem na szczęście w gronie nienormalnych  ]:->

I nie mam ABS w żadnym aucie. Jak ja jeszcze żyję?  :d

Cytuj (zaznaczone)
Poza tym nie zrozumiałeś przekazu. Chodziło mi bardziej o to, że jeżeli ktoś od początku jeździ wyłącznie z samochodami wyposażonymi w komplet protez mózgu, to nigdy nie poczuje jakie siły działają na samochód, póki nie popełni błędu tak dużego, że pokona systemy!

Otóż to. Dziwnym trafem, wypadki mnie omijają, a auta u mnie to moskwicz, polonez, 125p. Kto mnie zna, wie, jak jeżdżę. Wszystkich, którzy są rozwaleni na DTŚ, jak mijam to patrzę "ku przestrodze". Same drogie suvy, nowe auta, lub jakieś maleństwa. Obawiam się, że wszystkie na sto procent miały abs, a większość i resztę systemów. Dziwnym trafem, nie widuję gruzów w postaci beemek, audi, gruzach z lat 90 (których jeździ najwięcej) i klasykach owiniętych na latarniach po każdym, dosłownie każdym! deszczu w Katowicach. Jakim cudem? :) Chińskie opony 10 letnie, w każdym? Albo totalny brak wyczucia auta, bo przecież systemów tyle, że przecież powinny ich chronić przed wszystkim.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2025, 20:47:04 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 08, 2025, 21:10:09 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Varty w ogóle nie brałem pod uwagę bo to szajs jakich mało
Tą opinię wysuwasz na podstawie czego?
Bo ja z kolei mam z Vartą mam pozytywne doświadczenie. 14 lat na akumulator to chyba sporo nie?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 08, 2025, 21:52:19 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1782
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
14 lat na akumulator to chyba sporo nie?
A teraz kup coś ze współczesnej produkcji i spróbuj osiągnąć taki wynik, powodzenia.
Osobiście się wyleczyłem z aku za większy hajs - przy dziesięciu podopiecznych autach już trochę wyczucia złapałem. Szczególnie, że najczęstszą awarią było jakieś zwarcie wewnątrz - wieczorem normalnie jeździ i odpala, a rano kontrolki ledwo zipią (przypadki na Boschu, Varcie i Centrze). I t zazwyczaj jakiś niedługi okres po gwarancji. Teraz biorę najtańszy, jedynie ze znajomym sprzedawcą sprawdzamy który ma najwyższe napięcie i prąd rozruchowy (ale nie na nalepce tylko miernikiem).
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 08, 2025, 22:17:26 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
No kupiłem az dwa.. Jak będzie,  czas pokaże. Ogólnie zakup uwarunkowany był tym że akumulator varta zamontowany fabryczne w 2011 roku wyzionął ducha w 2024. Wytrzymał 13 lat. Kręcił już wolno ale auto odpalało (coś jak z penisem 50latka, niby już nie sterczy jak drąg ale nadal może ruchać). Pojechałem do fryzjera, wychodzę po 15 minutach a tu klps, nawet pół obrotu nie zrobi.
A kupiłem aż dwa gdyż w Polonezie jak i w Octavii aku ma 60Ah. A że polonezem jeżdżę od wielkiego dzwonu ale chciałbym mieć zawsze sprawny akumulator to po prostu co jakiś czas będę te akumulatory podmieniał. Jedyny problem to inna biegunowość ale to już ogarnowlem bo wymieniłem przewody na dłuższe, choć od biedy da się to zmontować nawet bez wydłużania przewodów.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 08, 2025, 22:30:26 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4868
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
wieczorem normalnie jeździ i odpala, a rano kontrolki ledwo zipią (przypadki na Boschu, Varcie i Centrze)

...boschu, Topli, MOLLu, Varcie (to gówno po roku trzyma już 2/3 prądu nowego akumulatora - no i nie ma korków więc powodzenia z napełnieniem) - te zdążyłem przerobić i wszystkie dostały tej samej awarii którą opisałeś, no, jeden wyjątkowo zepsuł się w trasie bez ostrzeżenia na postoju - aż się wkur..łem i spytałem ludzi, którzy w tym siedzą, poszukałem współczesnej ukraińskiej produkcji, nauczony trwałością "bezmarkowego" aku który kupiłem w Puławach będąc w gimnazjum.

Generalnie wszyscy polecali, kupiłem ja i na razie parę lat spokój. Amega od serii 5 wzwyż, seria 3 już jest wyprodukowana jak współczesne i podobno zdycha też jak inne sklepowce.

« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2025, 22:32:03 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 08, 2025, 23:51:48 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Jakim cudem? 
Takim, że teraz takie samochody nie są środkiem lokomocji szarego Kowalskiego, tylko dość specyficznej grupy ludzi, która z jakiegoś powodu chce/musi jeździć takim samochodem, więc tym bardziej nie ma ochoty go rozwalić? Cofnijmy się pamięcią, w policyjnych statystykach, do czasów gdy systemy wspomagania kierowców były równie popularne co zaprzęgi konne, czyli w okolice 2000 roku. W takim 2004 r. na drogach b0lzki zginęło ~5700 osób. Dwie dekady później, było to 887 osób. Oczywiście to wyłącznie wina rozwoju infrastruktury drogowej, gołym okiem widać, że to na pewno nie zasługa samochodów wspomagających kierowcę w pewnych sytuacjach.

A cud jest też taki, że te systemy działają w ukryciu. Wszystkie półmózgi uważają, że migająca kontrolka ESP/ASR oznacza, że owy system "działa", jest dokładnie na odwrót! System informuje w ten sposób kierowcę, że już nie wyrabia. Tyle, że zazwyczaj jest już za późno na reakcję.
I sprzężenie zwrotne spier*ia się zamyka, gdyż osoba kierująca nie wie, że leci po bandzie, gdyż systemy ją korygują, więc jeszcze mocniej dociska gaz, aż do dzwona...

Patrząc na szamanizmy panujące na PTKu, to z systemami wspomagającymi kierowcę będzie dokładnie tak samo jak z olejami syntetycznymi do OHV... Po 15 latach wyśmiewania i negowania okaże się, że można inaczej niż jedyna słuszna linia partii  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2025, 23:55:57 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 09, 2025, 00:00:38 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2199
miałem vartę i po 3 latach dostała zwarcia w celi. Z dnia na dzień padła na 0.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 09, 2025, 00:12:22 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
No właśnie o dziwo tej samej firmy. To jest mega low budget. Truck i tak mało jezdzi wiec na te chwile szkoda wsadzac tam coś lepszego, a jak będę miał za duzo kasy i ten padnie to kupie coś lepszego.
to tym bardziej trzeba bylo kupic tanszy mniejszy aku, ktory bedzie lzej nosic do pomieszczenia  :P
za ewentualna roznice dokupic cos takiego najtanszego https://allegro.pl/oferta/urzadzenie-rozruchowe-do-samochodu-motocykla-30000mah-powerbank-400a-12v-17170978089
oczywiscie pojemnosc mozna wlozyc miedzy bajki, spokojnie podzielic na 10, ale nie w tym rzecz - wazne ze to faktycznie dziala,
ostatnio kupilem taki https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-akumulator-samochodowy-przenosny-rozrusznik-samochodowy-12v-16731942855 i od razu sprawdzilem na silniku 1.3 nie odpalanym od pol roku,
bez akumulatora, wiec chrzest bojowy,
silnik ciezko krecil (bo zastany), za kazdym razem coraz lzej, za czwartym odpalil,
klemy i zabki zrobily sie cieple, ale najtanszy chinski badziew dal rade,
tak ze 3 lata wczesniej kupilem taki YATO za dwie stowki, dzisiaj jest tanszy https://allegro.pl/oferta/yato-urzadzenie-rozruchowe-power-bank-yt-83080-7500-mah-17209238071
sprawdzany tak samo poradzil sobie minimalnie lepiej, za drugim lub trzecim razem odpalil, ale tez silnik stal raptem miesiac nie odpalany,
jezeli kros boi sie noname, to pare cebulionow doplaty do YATO niech ukoi jego nerwy,
minusem YATO jest to, ze trzeba go ladowac ladowarka 14v (dolaczona do zestawu), a najtansze nonamy sa ladowane 5v przez mUSB

Bo ja z kolei mam z Vartą mam pozytywne doświadczenie. 14 lat na akumulator to chyba sporo nie?
varta jest generalnie goownovarta z tego powodu, ze vatra/bosch to droga marka i jednoczesnie powszechnie wystepujaca, wiec maja tego w zapasie duze ilosci, a nie sprzedaja sie jak cieple buleczki (ze wzgledu na cene), wiec jest slaba rotacja,
to powoduje, ze leza na magazynach - a to nie jest towar, ktory moze lezec bez opieki,
i dzieje sie cos takiego
https://www.youtube.com/watch?v=_8aN6MKsYpg

ten sam problem dotyczy dowolnego aku z marketu, o czym sam sie przekonalem, bo moj braciszek namietnie takie kupuje w oszolomcu wiecznie zaskoczony nagla potrzeba,
osobiscie raz kupilem najtanszego jenoxa w karfurze, akurat ze swiezutkiej dostawy, ale byl badziewiem dlatego ze byl jenoxem - to bylo dekady temu, podobno przez ten czas jenox sie wyrobil


A kupiłem aż dwa gdyż w Polonezie jak i w Octavii aku ma 60Ah.
w takiej szkodzie jest aku 60Ah i wystarcza ze start-stopem, co udowadnia, ze w Polonezie 45Ah wystarczy z naddatkiem  :P


miałem vartę i po 3 latach dostała zwarcia w celi. Z dnia na dzień padła na 0.
jak w jednej celi to nie na 0 tylko na 10.5v   ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.