Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----  (Przeczytany 31385 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #220 dnia: Maj 05, 2025, 11:24:43 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3149
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Nie zawalił sprawę, tylko "Fully Integrated Robotised Engine" czyli składany przez maszyny, zapewne na blokadach gdzie nikt nie zawracał sobie głowy ustawianiem na znaki jak w jakimś Ursusie. Tego 1.8 co wyżej opisywałem to też bez blokad nieciekawie by było składać - przy prawidłowym ustawieniu wałki cały czas prężą.
Ten 1.8 to akurat nie jest FIRE. Ale fakt jest taki, że fire 16v nie ma dolnej blokady - wg instrukcji tłoki mają być na równo a jest to moment kiedy znak na dolnym kole rozrządu jest w linii z CPWK. Niestety układ tłoki na równo jest w dwóch przypadkach i to akurat co 180st (o ile się nie myle) i to mnie zmyliło jak pierwszy raz robiłem rozrząd, tzn drugi raz ale pierwszy był na pałe zdjąć pasek nic nie ruszyć i założyć nowy :P a tutaj był demontaż górnej połówki głowicy więc trochę było ruszane.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #221 dnia: Maj 05, 2025, 14:13:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
BTW. Przyczyna tej mojej dłubaniny - pasek INA po 30k km/1.5 roku jazdy...

Ale autko już śmiga, a nawet powiedziałbym, że zapie****a aż miło, dawno mi się tak gęba nie cieszyła. Jednak ta włoszczyzna z lat 90 ma w sobie to coś ;)
W zeszłym miesiącu w caro wymieniałem gates po 10 latach wyglądał jak nowy...


Ostatnio coś słyszałem że bardzo spadła jakość części renomowanych producentów. INA, NGK i inne, wszystko jest robione w Azji południowo-wschodniej i bywa fabrycznie zepsute, chyba Rommie Ren o tym mówił. U mnie w robocie jeden serwis w Katowicach skarżył się też na urwany pasek Gatesa, a nowy termostat nie działał. Z europejskimi fabrykami też może nie być najlepiej, w Brembo w Dąbrowie się podobno cyrki dzieją.

Nortvolt padł bo w jednej fabryce w Norwegii w użyciu było w pewnym momencie 100 języków i komunikacja opierała się na tłumaczu Google.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #222 dnia: Maj 05, 2025, 14:48:27 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nortvolt padł bo w jednej fabryce w Norwegii w użyciu było w pewnym momencie 100 języków i komunikacja opierała się na tłumaczu Google.

No to musiało tam być bardzo wesoło. Nie zapomnę, jak prawie spadłem z fotela, jak tłumacz z forum moskwicza przetłumaczył mi techniczne tematy na wygibasy językowe typu "Kogut i stosunki seksualne ze skrzynią biegów - poradnik" :D
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #223 dnia: Maj 07, 2025, 21:15:44 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 736
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Wrzuciłem dziś do baku drugą nową pompę paliwa, przedmuchałem sprężonym powietrzem cały układ, skręciłem wszystko tak jak należy. Jest progres pompa tłoczy paliwo, samochód odpala, ale na zimnym nie chce za ich pracować na wolnych obrotach, na ciepłym jakoś daje radę ale na pb raczej nie pojedzie. Na LPG i na zimnym i na ciepłym wolne obroty są ok, więc chyba krokowy działa. Już sam nie wiem co z nim jest i dlaczego tak kuleje na benzynie? https://youtu.be/v5fuinPeFcE?si=37xOHtYuFjWddM5D

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #224 dnia: Maj 08, 2025, 02:33:00 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2208
sprawdź drożność powrotu. Czesto korozja zatyka końcówkę rurki w baku

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #225 dnia: Maj 08, 2025, 18:13:59 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 736
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Powrót jest drążny.  Po włączeniu załonu słychać jak pracuje pompa i jak paliwo krąży w układzie. Jedyne co mi zostało to podmiana wtryskiwaczy. Macie może jeszcze jakieś pomysły czego się chwycić?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #226 dnia: Maj 08, 2025, 19:43:59 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A ciśnienie paliwa dobrze trzyma, a może czujnik temperatury silnika walnięty i jak zimny to widzi, że silnik ciepły i zmniejsza dawkę, a jak ciepły to pozwala na pracę silnika.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #227 dnia: Maj 08, 2025, 20:45:19 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 736
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Na dwóch pompach nowych i na starej czyli w sumie 3 taki sam objaw, podmieniałem ( na jesieni na starej pompie) już wtryskiwacze, oraz całe podstawy wtrysku ( ma 3 sztuki) w tym podmieniałem też silniczki krokowe ( mam dwa) i w zasadzie za każdym razem jest tak samo. Myślałem, że może linka gazu jest za słabo naciągnięta i na zimnym na pb nie chce trzymać wolnych, ale to nie to, bo na gazie działa. Myślałem o silniczku krokowym, ale  na gazie działa i ładnie zbija obroty do właściwych. Błędów póki co nie wywala, raz mu się zdarzyło na gazie wypluć check i wyszło że coś nie tak z krokowym. Zamówię profilaktycznie nowy, 30 zł nie majątek. Utwierdźcie mnie jednak czy to na pewno do abimexa https://allegro.pl/oferta/silnik-krokowy-astra-1-6-91-17481625403, lub ten https://allegro.pl/oferta/silnik-krokowy-astra-1-6-91-magneti-marelli-820003253010-zawor-pozycji-15537961506?srsltid=AfmBOooBjYc_hXgIfqjG8Dn3IpiuiU_ShMX31nBMCy_nGHMZyu9dgqVY
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2025, 21:04:56 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #228 dnia: Maj 08, 2025, 21:10:21 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak dla mnie szukacie nie tam gdzie trzeba i powinieneś spojrzeć na ten niedziałający, nieszczęsny potencjometr regulacji CO, lub go przynajmniej zmierzyć multimetrem, czy zmienia się opór podczas kręcenia nim, i czy to są właściwe wartości zgodne z książką. Jak nie, to podstawić sprawdzony i zmierzony potencjometr o podobnej, a najlepiej większej wartości ale nie 1mohm zamiast 100k, tylko np. 150-220k zamiast 100k, pokręcić i sprawdzić, czy będzie różnica. Może odpłynął w kosmos i bije na zimnym taką dawkę, że silnik nie jest już w stanie tego przepalić i gaśnie. Nie spotkałem sprawnego potencjometru, a zdemontowałem sobie kiedyś dwa dla zabawy żeby je sprawdzić. Stare tematy na forum też wspominają o ich awaryjności po latach.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2025, 21:13:58 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #229 dnia: Maj 08, 2025, 22:36:14 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1791
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Widzę Sławek, że Loctite używasz do uszczelek, daje to coś? Sprawdza się ?
Powiem inaczej, do tej pory nie zaszkodziło. Kiedyś kupiłem to do HGF-a w Volvie i po 100k km niby jest ok. A że zostało tego dużo to tak sobie przy okazji dodaję w takich akcjach. Coś więcej będę mógł powiedzieć jak poskładam na tym ohv turbo, bo po pierwszej przejażdżce w sezonie chyba też zaliczyłem UPG...


Ten 1.8 to akurat nie jest FIRE.
Wiem, wiem to już inna konstrukcja.

wg instrukcji tłoki mają być na równo a jest to moment kiedy znak na dolnym kole rozrządu jest w linii z CPWK. Niestety układ tłoki na równo jest w dwóch przypadkach i to akurat co 180st (o ile się nie myle)
Kryste panie, a toś mi dał zagwozdkę - tam z zewnątrz rozrząd prawie identyczny jak w 8v - nie ustawia 1 cylindra czujnikiem zegarowym na gmp?

Może odpłynął w kosmos i bije na zimnym taką dawkę, że silnik nie jest już w stanie tego przepalić i gaśnie.
Przecież sterownik do 60 st. C olewa co mu podaje sonda/potencjometr i pracuje w pętli otwartej na sztywnej mapie.

Macie może jeszcze jakieś pomysły czego się chwycić?
Jak dla mnie to trwa tu zgadywanka, a nie naprawianie - zmierz ciśnienie paliwa jakie jest na wlocie do urządzenia wtryskowego (dając trójnik) bo biorąc pod uwagę zarówno producentów jak i to co jest wypisywane w opisach do nich, to chyba nie wiadomo dokładnie czym handlują.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #230 dnia: Maj 08, 2025, 22:57:48 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
Przecież sterownik do 60 st. C olewa co mu podaje sonda/potencjometr i pracuje w pętli otwartej na sztywnej mapie.

Na pewno? U mnie w książce ta uwaga tyczy się sondy, nie pamiętam, żeby było coś o potencjometrze. Inna sprawa, zastanawiam się, czy np. mając brak przejścia/opór w megaomach nie wpłynie na działanie układu. Akurat te co miałem powodowały przerwę w obwodzie i całkowity brak przejścia
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #231 dnia: Maj 09, 2025, 18:40:27 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 736
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Jutro podmienię wtryskiwacze i silniczek krokowy. W drodze mam https://allegro.pl/oferta/tester-miernik-cisnienia-paliwa-benzyny-wtrysku-11968990342 zobaczymy co pokaże.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #232 dnia: Maj 09, 2025, 19:30:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podstawa jest zmierzenie cis. paliwa - trojnik trzeba wpiac przed wejscie do korpusu wtryskiwacza,
bez tego mozna sobie gdybac, nie ma sondy lambda, wiec nie ma jak latwo sprawdzic mieszanki,
jezeli cis. jest za niskie, a juz kolejna pompa pracuje, to uszkodzony moze byc regulator cis. w korpusie wtryskiwacza,
jezeli cis. jest prawidlowe, to moze byc brudny lub uszkodzony wtryskiwacz,
moze byc tez problem z czujnikiem temp. silnika, bo na nim ECU bazuje przy wzbogacaniu mieszanki (tam na 96% jest termistor NTC)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #233 dnia: Maj 10, 2025, 12:01:43 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Po dłuższej przerwie powoli ruszam z reanimacją Poldka.

Oprócz silnika doszła wymiana butli. Zrobiłem sobie chwilowo konfigurację ala MadMax :) 2x65 litrów. Ciekawie to wygląda, ale z bagażnika to nic nie zostało.

https://zapodaj.net/plik-prKOZyl0wj

Ale to by miało zasięg w takim wydaniu :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #234 dnia: Wczoraj o 08:23:34 »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3149
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
dziwnym trafem i troche przypadkiem sprzedałem Rextona - akurat trafił się gość co miał chęntke i nieźle zapłacił ( a myślałem, że to niewykonalne i już ze mną zostanie)

Teraz nowy problem - co w zastępstwo?

Kupić taki wynalazek to pół biedy, gorsze jest szukanie częsci i potem klienta na taki wóz. Może trzeba dopłacić drugie tyle i kupić coś bardziej popularnego

Na razie w budżecie tzn 1,5-2 Rextony widze z ciekawszych pozycji

ML 163 350/500/55AMG
Porsche Cayenne - jest sporo V8 ale to zawsze kończy się tak samo :P dlatego bardziej bazowe 3.2 vr6
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #235 dnia: Wczoraj o 11:11:51 »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1791
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
A to holownika poszukujesz?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #236 dnia: Wczoraj o 13:52:11 »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ducato, albo jakies iveco z 3t na haku,
najlepiej blaszak, to jeszcze mini kampera mozna urzadzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #237 dnia: Wczoraj o 16:16:59 »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3149
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
ducato, albo jakies iveco z 3t na haku,
najlepiej blaszak, to jeszcze mini kampera mozna urzadzic

ale to zawsze będzie zajechany diesel, ja jestem team LPG


Coś żeby korzystać z prawka B+E, czyli osobowy/dostawczy z min 2700kg na haku a najlepiej 3500kg

Osobowego to zawsze mogę uzyć jako zywczajnego auta, czyli sobie nim pojechać do sklepu a w zalezności od
potrzeb podpiąć taką przeczepe jaką potrzebuje.
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 16:21:08 wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #238 dnia: Wczoraj o 18:49:19 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Proponuję Mustanga GT z 2004 roku:



Silnik w sam raz do holowania, dwójka dzieci na tylnej kanapie się zmieści, i jest napęd na tył więc przyczepa tylko pomoże trakcji  :P W dodatku to praktycznie Polonez z Roverem, sztywny most i DOHC pod maską, tylko trochę większy  :P

Ja tymczasem nastawiam się psychicznie na zakup Mazdy Tribute 3.0 V6 200KM.



Mi to średnio pasuje ale jeździ się fajnie, ma być za prezent dla matki. Nikt tego nie chce więc trafił się fajny stan za drobne.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E