Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----  (Przeczytany 31184 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #200 dnia: Kwiecień 18, 2025, 17:27:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Zgłupiałem. Pomierzyłem głowicę i blok (żeliwny). Ile razy bym nie mierzył, wychodzi mi prosta głowica i krzywy blok. I zastanawiam, się, czy to jest w ogóle możliwe?  <co>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #201 dnia: Kwiecień 18, 2025, 18:28:35 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, 126p, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Idzie to jak krew z nosa ale wczoraj w końcu most wrócił na swoje miejsce, przy okazji machnięty na czerwono, żeby był szybszy rzecz jasna. A no i dlatego, że miałem puszkę czerwonej farby dedykowanej do którejś z marek traktorów :d. Pod farba jeszcze dwuskładnikowy podkład epoksydowy, a niech ma.

Resory kilka dni temu wleciały na poliuretanach i nowych zawiesiach (zachodu ze skompletowaniem co niemiara). Same poliuretany znalazłem na allegro u jakiegoś sprzedawcy co ma same do 4x4 i te do trucka/żuka. Stwierdziłem, że za 80zł to dam im szanse bo to prawie 10 razy mniej niż strong flexy heh (jakby co wesprę lokalny przemysł np. z przodu). Musiałem je deko przyciąć tu i ówdzie a i tak trochę kolega im dowalił skręcając że się kołnierze nieco musiały rozejść na boki. No ale póki co wyglądają ok i czuć że lepiej dopasowane niż gumy.
Wywaliłem nadmiarowe pióro ale czy to dużo zmieniło to nie wiem bo np. amortyzatora nie mam szans zamontować zanim, nie wrzucę ze 300kg na pakę. Reszt piór na ile mi cierpliwość pozwoliła odrdzewiona, epoksyd i z wierzchu hammerite czarny młotkowy. No i obficie przesmarowane smarem grafitowym czy jak kto woli wapiennym.

Strzemiona też nowe bo stare to musieliśmy grzać TIGiem żeby się zechciały odkręcić. Na razie nie malowałem ich żeby się chwilę poświeciły ocynkiem heh. Dorobiłem im nowe blachy bo stare po pierwsze mocno skorodowane i z resztami odboju a do tego ktoś na tym ekstra piórze je dowalił tak że całe wygięte. Odbój tez dostaną nowy chociaż wątpię, żeby kiedykolwiek miał szansę spotkać się z bałwankiem.

Tarcze kotwiczne dałem do piaskowania i w proszek bo drogo nie było a doczyszczanie zakamarków z oleju nie jest moją ulubiona rozrywką. Tyle, że teraz musze trochę tej farby usunąć bo łożyska na nowych półosiach za luźno siedzą. No któżby się spodziewał ;-) Jeszcze zapomniałem o oringach to już poczekam na nowe bo głupio by było większość nowych części dać i przyciąć 5 zeta na oringu i znowu zalać hamulce olejem. To przy okazji od tego samego sprzedawcy nowy odpowietrznik mostu - skoro i tak już za wysyłkę płace to się przynajmniej w drukowanie nie będę bawił.

Jeszcze składanie bębnów przede mną, super zabawa. Szczęki i bębny rzecz jasna nowe plus jakieś tam szpilki co przy okazji kupiłem. Sprężyny, rozpieraki itp. pójdą stare bo wyglądają ok. Tłoczki nowe bo tez drogie nie były. Przewody sztywne zrobię nowe bo stare koś w jakieś spaghetti powyginał nie wiadomo po co. Niby mógłbym ich użyć ale zarobić przynajmniej 2 grzybki i tak musze bo przy trójniku  przyciąłem i dopiero je wykręciłem w imadle. Trójnik przeżył więc 3 dyszki zaoszczędzone hehe (no, gdzieś w jednym miejscu widziałem za 15 ale prawie zawsze 30). Elastyczny nowy bo stary miał już pomału dość. Nie chce mi się w tym momencie pochylać nad odpiętym korektorem (brakuje kawałka cięgna) bo nigdy tego nie złożę. Linki ręcznego idą nowe. A jeśli chodzi o ręczny to jedynym urwanym gwintem (trochę moja wina) do tej pory jest to cięgno od ręcznego. Naprawiłem spawając mu tulejkę i nierdzewny pręt gwintowany.

Wał wciąż walczy, trzeba będzie chyba krzyżak ciachnąć i dać nowy bo szkoda tej całej szarpaniny. Łożysko na nową podporę pójdzie drugie nowe. Może już wspominałem że to co przyszło z podporą chyba ma kwadratowe te rolki więc wleci SKF prawilny.

Wleci jeszcze nowy alternator bo w starym miałem problem z rozpołowieniem w celu wymiany łożysk a przy okazji zauważyłem, że komutator jest mocno zmęczony. To niech już się coś tam świeci pod ta maską nowego. Do tego oczywiście nowe paski altka i wspomagania.

Przy okazji skoro już miałem ściągnięte resory to cześć ramy przeczyściłem, zaaplikowałem Fertan gdzie powierzchowne placki rdzy były i pomalowałem na nowo.

Jeszcze trochę roboty ale już blisko. A miała być wymiana jednego łożyska  :jezyk2:

Dodałbym fotkę ale jakoś załącznik nie chce wejść.


Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #202 dnia: Kwiecień 19, 2025, 03:24:18 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2208
Zgłupiałem. Pomierzyłem głowicę i blok (żeliwny). Ile razy bym nie mierzył, wychodzi mi prosta głowica i krzywy blok. I zastanawiam, się, czy to jest w ogóle możliwe? 
Oczywiście, że możliwe.
Mój był krzywy między 1 cylindrem a początkiem bloku.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #203 dnia: Kwiecień 22, 2025, 01:43:55 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Z kolejnych historii; procedura wymaga, żeby gwinty i główki śrub głowicy w FIRE były posmarowane olejem. No i przy wykręcaniu okazało się, że na 8 śrub, 3 były suche, z czego dwie w opiłkach.

Jak to jest możliwe, że amator, druciarz i niedołęga musi wszystko robić sam, żeby była szansa, że będzie to zrobione poprawnie?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #204 dnia: Kwiecień 24, 2025, 19:49:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Ustawiłem rozrząd, odpaliłem próbnie, lipa, miga wpadanie zapłonów i dym z rury. Okazało się, że chybiłem z rozrządem o 5 stopni. Po poprawce, brak wypadania i już tak nie kopci, wygląda że się udało. Zostaje odpowietrzyć układ chłodzenia, zatankować świerze paliwo, wykasować błędy i obserwować czy check znowu się nie zaświeci. W każdym razie, pierwszy samodzielny HGF za mną.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #205 dnia: Kwiecień 24, 2025, 22:10:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Małymi kroczkami do celu.
https://ibb.co/PvKCZ8xd

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #206 dnia: Kwiecień 25, 2025, 16:30:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Małymi kroczkami do celu.
https://ibb.co/PvKCZ8xd
to nie jest R75, wiec co mialo oznaczac to poprzednie zdjecie?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #207 dnia: Kwiecień 25, 2025, 18:10:45 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Prosta sprawa. Rover 75 mimo 25lat na karku ukazał się na tyle zdrowym samochodem że żal byłoby wyciągnąć z niego silnik i oddać go na szrot. Więc zacząłem szukać czegoś innego jako dawcę silnika, a że trafił się MG ZR 160 to już nie moja wina..

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #208 dnia: Kwiecień 25, 2025, 19:42:15 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3149
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Okazało się, że chybiłem z rozrządem o 5 stopni.

Ciesz się, że to 8V - szesnastka by takiego błędu nie wybaczyła hehe
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #209 dnia: Kwiecień 25, 2025, 21:54:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Fiat tutaj zawalił sprawę, brak znaku przy dolnym kole rozrządu, a przy górnym znak oddalony o 3cm... Na szczęście jak nie kręcić wałkiem rozrządu, odległość zaworu w pełnym wysunięciu od górnej pozycji tłoka to co najmniej milimetr. Nacięcia na tłokach jakby na zapas zostały zrobione.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #210 dnia: Kwiecień 28, 2025, 21:52:28 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 736
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Umyłem go z rocznego kurzu, odpaliłem na pb ładnie zagadał na nowej pompie, spróbowałem wyjechać z ogródka i auto zdechło, pompa pracuje nie podaje paliwa, chyba jednak ten wkład mimo mojej przeróbki nie pasuje do tego koszyka ( zamówiłem już inny wkład pompy od Peugeota 605 2.0 (XU10MZ) 1998ccm 107KM/79kW 2  pompa  MM nr kat 313011300020 co ciekawe ten samochód miał prawie identyczny system wtrysku jak pn i wszelakie Ople). Przełączyłem auto na LPG przejechałem kawałek, auto hamuje ale słabo. Być moźe jeszcze trzeba odpowietrzyć, albo pompa hamulcowa z uno turbo  jest jednak złym wyborem. Potem auto zgasło, ledwo je odpaliłem i wyskoczył check. Normalnie bym pomyślał że coś jest z gazem nie tak i sonda lambda wariuje, ale mój egzemplarz to 1.6. CF czyli bez sondy. Błedów nie sprawdziłem bo już późno było. Więc tak miszę jeszcze raz wymienić pompę i doprowadzić układ paliwowy do poprawnego działania, poprawić hamulce i zająć się LPG. Kolejne odcinki telenoweli o L49 już wkrótce.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2025, 21:58:19 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #211 dnia: Kwiecień 29, 2025, 20:57:39 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3467
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odpaliłem 125p, na poloneza przyjdzie jeszcze czas. Przejechałem się, straciłem nakładkę ( nawet nie idzie posklejać) na halogen zelmot.
Może ktoś ma na zbyciu lub poratuje jedną sztuką w kolorze białym.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #212 dnia: Maj 02, 2025, 13:45:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Po odpaleniu po wymianie uszczelki dymi na biało. Myślę sobie, no k... nie udało się! Po jakimś czasie przestaje dymić na biało, zaczyna na niebiesko. No nie!
Przejechałem się, za mną chmura dymu, choć widzę inne samochody, silnik ze dwa razy szarpnął. Po 20km wszystko mineło, nie dymi ani na biało, ani na niebiesko, i tak już od kilku dni. Ki diabeł?!  <co>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #213 dnia: Maj 02, 2025, 23:37:06 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 463
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Zgłupiałem. Pomierzyłem głowicę i blok (żeliwny). Ile razy bym nie mierzył, wychodzi mi prosta głowica i krzywy blok. I zastanawiam, się, czy to jest w ogóle możliwe? 

czym to mierzysz? krzywe bloki to częsta przypadłość, miałem już kilkanaście takich. Musiałbyś sprawdzić w danych czy krzywizna jest w granicach tolerancji.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #214 dnia: Maj 03, 2025, 08:23:28 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Do banned ..... Podobno marketowe poziomice aluminiowe są idealnie proste albo liniał krawędziowy, czyli wystarczy poprzykładać pod różnymi kątami, i jak listek szczelinomierza chyba 0,03 nie wejdzie pomiędzy blok a poziomicę  to powinno być dobrze, podobnie przy badaniu głowicy. Uszczelka pod głowicę to ma grubość około 1,5 mm, i chyba jest to po to, żeby te setki mm jakoś wyrównać.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #215 dnia: Maj 03, 2025, 10:54:59 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2208
linijki aluminiowe grube są idealne do takich pomiarów.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #216 dnia: Maj 03, 2025, 12:48:19 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1791
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ciesz się, że to 8V - szesnastka by takiego błędu nie wybaczyła hehe
Hehehe, pozdro...


Ki diabeł?!  <co>
Pewnie syf jakiś dopali, słabo posprzątałeś :p
Wczoraj złożyłem też włoską konstrukcję, powyższe fiatowske 1.8 16v i miałem taką sytuację, ze po pierwszych dwóch odpaleniach, zaraz po zgaszeniu silnik dostawał samozapłonu, aż wał odbijał w drugą stronę. Z początku myślałem, że rozrząd przestawiłem czy coś, ale po chwili przypomniało mi się, że przy składaniu głowicy posmarowałem gładzie cylindrów olejem Millersa do składania silników (takim gęstym miodkiem co za bardzo nie spływa) i pewnie to się dieslowało. Po 5 min pracy problem ustąpił.

Fiat tutaj zawalił sprawę, brak znaku przy dolnym kole rozrządu, a przy górnym znak oddalony o 3cm... Na szczęście jak nie kręcić wałkiem rozrządu, odległość zaworu w pełnym wysunięciu od górnej pozycji tłoka to co najmniej milimetr. Nacięcia na tłokach jakby na zapas zostały zrobione.
Nie zawalił sprawę, tylko "Fully Integrated Robotised Engine" czyli składany przez maszyny, zapewne na blokadach gdzie nikt nie zawracał sobie głowy ustawianiem na znaki jak w jakimś Ursusie. Tego 1.8 co wyżej opisywałem to też bez blokad nieciekawie by było składać - przy prawidłowym ustawieniu wałki cały czas prężą.

BTW. Przyczyna tej mojej dłubaniny - pasek INA po 30k km/1.5 roku jazdy...

Ale autko już śmiga, a nawet powiedziałbym, że zapie****a aż miło, dawno mi się tak gęba nie cieszyła. Jednak ta włoszczyzna z lat 90 ma w sobie to coś ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2025, 12:50:09 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #217 dnia: Maj 04, 2025, 15:14:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Użyłem takiej b. szerokiej szpachelki do tynków i szczelinomierza.

Teraz do mnie dotarło wprawdzie wyczyściłem blok i głowicę ale w kolektorze dolotowym została się mieszanka WD40 z odtłuszczaczem

.
Gładzie cylindrów też po czyszczeniu pomalowałem z pędzla olejem, tyle że 10W40
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2025, 15:18:56 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #218 dnia: Maj 04, 2025, 19:06:52 pm »

Offline Mat

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Widzę Sławek, że Loctite używasz do uszczelek, daje to coś? Sprawdza się ?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #219 dnia: Maj 05, 2025, 07:36:30 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
BTW. Przyczyna tej mojej dłubaniny - pasek INA po 30k km/1.5 roku jazdy...

Ale autko już śmiga, a nawet powiedziałbym, że zapie****a aż miło, dawno mi się tak gęba nie cieszyła. Jednak ta włoszczyzna z lat 90 ma w sobie to coś ;)
W zeszłym miesiącu w caro wymieniałem gates po 10 latach wyglądał jak nowy...