Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 184195 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #100 dnia: Marzec 19, 2009, 22:51:36 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
W sumie może być jeszcze taka opcja, że pompa powoli mówi mi dobranoc i stąd objawy gorszego hamowania. Porównuję swój układ do analogicznego z tym, że tarcze z przodu 240mm (zwykly lucas) i nie ma bata by wpierw zablokował tył, u mnie niestety blokuje pierwszy tył. To różnica ramienia na tarczy (2cm) robiłaby aż tak wielką różnicę ;> :/
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #101 dnia: Marzec 23, 2009, 07:57:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak mam serwo i pompę z lucasa. Zmieniłem między innymi dlatego żeby cały układ hamulcowy był na gwintach 10x1. Napewno serwo lepiej działa i nie ma problemu że pompa się rusza. W starych pompach dawała o sobie znać niestabilność konstrukcji.

Zróbcie eksperyment: Niech ktoś wsiądzie do auta i z całej siły wciśnie hamulec a wy w tym czasie patrzcie pod maską na zamocowanie pompy. końcówka pompy potrafi się nieźle ruszać.

Aby temu zapobiec trzeba zastosować jakiś wspornik ale to i tak półśrodki...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #102 dnia: Marzec 23, 2009, 11:33:54 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bocian_s#313"

Aby temu zapobiec trzeba zastosować jakiś wspornik ale to i tak półśrodki...
jak się to zrobi z głową, to efekt jest OK :wink:

[ Dodano: 2009-03-23, 11:35 ]
Swoją drogą, to zaintrygowała mnie ta pompa hamulcowa od Sierry  :idea:  Pompę z serwem można kupić już za 40 zeta. Może by tak poeksperymentować  :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #103 dnia: Marzec 23, 2009, 11:55:55 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Fistasz"

Pytanie czy fiaty Bravo, Brawa itp siąda bez problemów na zwrotnicach lukasa? I po czym taką zwrotnice odróznic od starego typu?

a to nie bylo w temacie juz ?
plytka mocujaca w lucasie ma 10mm grubosci i ma pogrubienie na 19mm na koncowkach ,do ktorych przykreca sie jarzma  ,a plytka starego ukladu to blacha tloczona grubosci 4mm,
to tak konstrukcyjnie ,a wzrokowo :
zwrotnice lucasa maja zaciski lucasa ,a stare zwrotnice maja stare zaciski   :P
no i jeszcze jak nikt nie grzebal ,to stare maja sruby dlugosci 15mm z lbem 17 ,a lucasy maja sruby dlugosci 28 z lbem imbusowym 8
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #104 dnia: Marzec 23, 2009, 12:22:52 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
W starych pompach dawała o sobie znać niestabilność konstrukcji.

Zróbcie eksperyment: Niech ktoś wsiądzie do auta i z całej siły wciśnie hamulec a wy w tym czasie patrzcie pod maską na zamocowanie pompy. końcówka pompy potrafi się nieźle ruszać.

Aby temu zapobiec trzeba zastosować jakiś wspornik ale to i tak półśrodki...


Potwierdzam jest tak jak piszesz, ale przecież chyba nie rzutuje to na sprawność układu - tzn, jak nie będzie się ruszało to chyba lepiej nagle nie zacznie hamować?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #105 dnia: Marzec 23, 2009, 13:20:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może i nie mam racji ale ja nie chciałem kombinować i mam LUCASa... Jak się ma cały komplet z pedałami to przeróbka nie jest trudna. Większość otworów pasuje trzeba wywiercić kilka i powiększyć ten od serwa. Oczywiście nowa linka i takie tam ale to nie jest jakieś wielkie wyzwanie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 23, 2009, 19:35:50 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Panowie może to już było ale dostałem dzisiaj zestaw zacisków pod tarcze wentylowane 257mm/20mm i chciałem to zaraz przymieżyć gdyż tarcze już były zakupione rok temu:-) Dodam że posiadam hamulce lucasa, jakież było moje ździwienie jak założyłem i o dziwo nie trzeba było żadnych podkładek a wszystko pasuje plug&play...
Sruby mocujące jażma trzeba jedynie dać dłuższe ale to już pewnie wszyscy wiedzą. Wcześnie w postach były podawane różne zaciski od różnych fiatów i nie tylko do których zamocowania trzeba było różnej grubości podkładki. Ja kupiłem od Fiata Palio 1.6 16V(wbrew pozorom różnią się od zacisków Bravo, Brava, Marea) i wszystko pasuje idealnie. Mam nadzieje że komuś to pomoże wybrać zestaw zacisków i bezpiecznie je zamontować.

Pozdrawiam i wybaczcie mi że wracam do początku tematu:-)
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 24, 2009, 02:37:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "waldi919"
Dodam że posiadam hamulce lucasa, jakież było moje ździwienie jak założyłem i o dziwo nie trzeba było żadnych podkładek a wszystko pasuje plug&play...
Sruby mocujące jażma trzeba jedynie dać dłuższe ale to już pewnie wszyscy wiedzą.

skoro podkladek nie trzeba ,to po co dluzsze sruby  :P  :?:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 24, 2009, 07:53:40 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
grubość jazma większa :)

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 24, 2009, 12:33:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i co z tego ,1 lub 2mm nie robia roznicy , chyba ,ze na jarzmie sa nadlewki i o wysokosci 7mm ,to wtedy wypadaloby wspomniec ,ze sruby maja byc dluzsze o 7mm ,czyli sporo - jak sie kupuje ,to sie chyba wie jaki rozmiar sie kupuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 25, 2009, 21:36:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Po raz kolejny ZWROTNICE SĄ TAKIE SAME DLA LUCASA I STARYCH HAMPLI :!: wiem bo zakładałem Lucasy u siebie na stare zwrotnice.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 03, 2009, 20:42:59 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Witam po małej przerwie ale zdjęcia zrobione i tak jak już wspominałem wszystko pasuje idealnie a hamulce nieporównywalnie skuteczniejsze, o to kilka fotek:





A tak to już wygląda z kołem
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 06, 2009, 11:23:34 am »

Slawo2000

  • Gość
Ciekawe czy do jarzm od Palio mozna by zamonotowac zaciski od Bravo/Marea rowniez bez jakichkolwiek podkladek?
Pytam dlatego, ze zauwazylem ze klocki hamulcowe do Palio sa dosc specyficzne i stosowane wlasciwie tylko w tym modelu. Praktycznie nie mozna kupic np.  wersji sportowej jak Ferodo DS Performance. Nie ma tego problemu z klockami do Bravo/Marea.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 06, 2009, 13:06:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zaciski mozna przymierzyc ,ale generalnie to trzeba przymierzyc ,by sie dowiedziec ,
ale jaka jest roznica tych klockow ? w bravo sa grubsze ? ,bo jezeli sa inne to mozesz sobie zalozyc nawet spinki do wlosow ,a klocki i tak musisz zalozyc od sieny ,bo klocki zaklada sie na jarzma ,a nie na zaciski,
rzezbienie w kierunku klockow sensu nie ma ,bo juz ferrodo premium rżną mikode ,jak hiszpanie dziewice astekow ,wiec nie widze sensu placic za klocki kilka razy drozej i wymieniac je razem z tarczami ,
no i jeszcze trzymac cieple tarcze ,bo te klocki na zimno prawie nie hamuja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #114 dnia: Kwiecień 06, 2009, 14:14:56 pm »

Slawo2000

  • Gość
DS Performance  to nie są klocki typowo do sportu, raczej do ostrzejszej jazdy na ulice i dają wyraźną poprawę hamowania, ale kosztem trwałości i ceny. Nie wymagają wysokiej temperatury, żeby dobrze hamować.

Z tymi klockami do Palio i Bravo jest dosyć ciekawa sprawa. W Bravo klocki na jedną stronę rożnią się od siebie, przy czym jeden z nich wizualnie wygąda prawie dokładnie tak ja te stosowane w Palio (wymiary też ma takie same). Natomiast drugi ma trochę inny kształt zaczepów, które wchodzą w jarzmo.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #115 dnia: Kwiecień 18, 2009, 18:10:42 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
mateokrzyku, zawsze możesz z tyłu wrzucić patent Bociana :wink: wtedy będziesz miał dobre hample z tyłu i bardzo dobry ręczny :)
Wrzucenie zacisków LUCAS przednich na tył to zły pomysł, bo pompa hamulcowa tego może nie wykarmić, tzn.: hamować będzie, ale zablokowanie kół, jeśli nastąpi, to z pedałem w podłodze :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #116 dnia: Kwiecień 23, 2009, 20:52:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "waldi919"
Gdzies przeczytałem na forum że jakiś kolega maiał założone zaciski tylne od golfa IV tylko nie mogę znaleźć
Mówisz o tym:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=12786  :mrgreen:  :lol:  :lol:  :lol:
Cytat: "waldi919"
ręczny jest dużo lepszy niż w poldku
no tak słodko nie jest. DO bębnowych trochę brakuje ale z tarczowym ręcznym z FSO nawet nie ma co porównywać. Całość złozona 2 lata temu i zapomniałem że mam zaciski na tylnej osi. W starym układzie raczej cięzo o tym zapomnieć...

Ale koniec bo temat jest o
Cytat: "waldi919"
przednich hamulcy
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #117 dnia: Kwiecień 25, 2009, 20:44:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No o i ja się pochwalę :D

Dzisiaj zamontowałem z przodu wentyle,
zestaw taki jak u Bociana_s#313, czyli zaciski z tłoczkami 48 mm od TIPO 2.0 bez ABSu, jedyna przeróbka to montaż podkładek między płytę a jarzmo, ale tylko po jednej na śrubę :P

FOTKI





Póki co zestaw ma nowe gumki, wszystko nasmarowane jak trzeba, odpowietrzone, nowe tarcze i klocki. Teraz trzeba pojeździć troszkę i zobaczymy jak to naprawdę hamuje :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #118 dnia: Kwiecień 27, 2009, 11:39:35 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Między TRUCKiem, a wentylami, które założyłem, dla pompy nie ma różnicy (ta sama średnica tłoka). U mnie chodzi to na starego typu pompie i nie narzekam :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #119 dnia: Kwiecień 27, 2009, 20:18:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
przy pierwszym hamowaniu to bez różnicy. ale przy 10-tym ... :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.