Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 171605 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 01, 2008, 10:19:20 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "święty"
jarzma lucas

No nie do końca. ja mam jarzma z tipo/tempry pod tarcze wentylowane. W lucasa nie wejdzie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 03, 2008, 14:22:53 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Sorry źle napisałem - płyty lucas,jarzma tempra - mam już 1 zwrotnicę w domu poskładaną na próbę

Kupiłem wreszcie nowe śruby i już daję fotki zwrotnicy:





"jest ryzyko , jest zabawa"

moje wentyle
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 23, 2008, 11:57:39 am »

piaty

  • Gość
tak hamulce wyglądają u mnie






przepraszam że to trwało tak długo i  pozdrawiam

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 23, 2008, 22:32:43 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Czyli jak byłem na szrocie po tarcze to słusznie rzuciło mi się w oczy że nowsze zaciski w fiatach są dużo większe - widać to porównując hamulce u ciebie a u mnie poskładane zwrotnice.Mam pytanie - czy tam w tych zaciskach są też tłoczki o średnicy 48 ??
Ja dziś wrzuciłem już prawą stronę , w tygodniu wrzucam lewą i testy.
Cały czas kombinuję jak wrzucić zaciski z tłoczkami 54 , tylko że pewnie pompa lucasa to nie uciągnie i tylnych zacisków standard. (nie uciągła 4 zacisków z tłoczkami 48!)
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 16, 2008, 09:11:11 am »

piaty

  • Gość
pisałem już że spokojnie można zakładać 280 mm np. stilo jtd lub nowego bravo ale wtedy felga minimalnie 15'. chciałem zauważyć że tarcze to nie wszystko. o ile serwo jest ok (lucas oczywiście) to trzeba by chyba pomyśleć o wydajniejszej pompie. widziałem w lublinie produkcji lucasa powinna podpasować na rozstaw szpilek w serwie polda. jedno co się rzuciło w oczy to że trzeba będzie założyć trójnik do pompy bo ma wyjścia na 2 przewody tylko. i nie wiem jak zareaguje na to korektor siły hamowania.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 16, 2008, 17:14:06 pm »

FSO maniak

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
i nie wiem jak zareaguje na to korektor siły hamowania.

Obejsc korektor i dac hample od razu na 4 koła. Mialem takie rozwiązanie, jednak nie bylem z niego zadowolony, wiec moze byc to troche uciązliwe...

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 20, 2008, 15:11:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No nie wiem KGB. Jak ci będą znosić przeciązenia z osi przedniej tak cienkie tarcze. Ja bym jednak pozostał przy przewidzianym przez producenta tarcz rozmiarze w stosuku do osi... NO ale to twój wybór..

Cytat: "KGB"
w praniu wyszlo ,ze trzeba przerobic srednice piasty i zrobic 4 otwory z 5

MI dobieranie hampli z przodu i tyłu zajęło kilka miesięcy z katalogami ale dzięki temu dobrałem optimum bez wiercenia czegokolwiek w tarczach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 27, 2008, 23:39:47 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Więc pochwalę się - u mnie też działa i to znakomicie patent z wentylowanymi hamulcami - kilkakrotne hamowanie z 120 do 0 nie zrobiło żadnego wrażenia na nich. Efekt jest super.
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 11, 2008, 21:44:00 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
dobra będzie kotwica :D

pozatym to jest t samo co fiat bravo/a marea z wiekszymi silnikami.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 11, 2008, 22:01:47 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nie jest to samo. tam zaciski ktore współpracują  na 257 tarczach są mniejsze

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 12, 2008, 10:31:31 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
te 3.5mm moze sprawic ,ze tarcza 284 bedzie krawedzia ocierala o zacisk
a moze sie zmiesci - zostaje gdybanie i ewentualny duzy rant na tarczy

nie znamy tez jednej danej - odsadzenia od osi w alfie - to ze u Vana to sie ladnie zgralo to jeszcze nie znaczy ,ze Alfa ma odsadzenie o 1.5mm mniejsze niz Truck
,a 1-2mm robi roznice i JA to wiem na 100%
przez wlasnie 2mm wzgledem pomiarow teoretycznych to teraz musze kazdy klocek docinac na krewedzi 2mm ,zeby mi sie scieral cala powierzchnia na tarczy (kazdy nowy komplet klocow ofkoz - teraz kazda wymiana klockow przedluzy mi sie o 30-40min)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 12, 2008, 10:55:41 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
mamy zwrotnice trucka przymiarka bedzie w weekenda. pod ten zacisk w takiej konfiguracji weszła by tarcza 263mm bez obcierania.
tarcze to tipo/tempra
nie aspiruje do 284 wystarczające bedą 257
284 to w innym projekcie ale o tym pózniej  :P  :lol:  :D  :mrgreen:

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 12, 2008, 15:17:23 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jazmo w miejscu mocowania jest duzo grubsze niz ma tipo i fiaty 257mm i akurat od strony przykrecania od zwrotnicy. stad przesuniecie. bede mial drugi zestaw zaciskow od bravo wentyle na 257mm

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 12, 2008, 16:22:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wlasnie sobie uswiadomilem jak grube musi byc jazmo z tej alfy skoro tarcza o wysokosci 40 pasuje
to jazmo ma dobre 6mm wiecej na grubosci niz seria w poldku (10mm)
tarcze 284 maja grubosc 22mm ,a 257 maja 20mm ,czyli rowek jest szerszy o 2mm
skoro tarcza nie ociera o jazmo to moze nie warto sie bawic w frezowanie jazma - przydaloby sie to na zywo obadac

a teraz taki OT :
jakie to chamskie ,ze wentylowana tarcza 257mm od Alfy 145/146 jest o 5pln tansza niz lita tarcza 259mm od Trucka  :evil:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 12, 2008, 16:46:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
tarcza znajduje sie doslownie na milimetry przy jazmie jednak nie obciera
jazmo jest naprawde potezne. te zaciski juz zmienily wlasciciela i posluza do budowy 284 w poldku a do mnie idzie juz komplet z marea 1.9td
na tarczach 257 i zacisku alfy klocek wystawal poza obrys tarczy o ok 3,5mm

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 12, 2008, 17:33:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie o klocek mialem zapytac  :P
bo skoro pisalec o mozliwej srednicy 263 to klocek nie mogl nie wystawac

tarcze wentylowane 284mm to na plytkach Trucka zapewne
cholerka ,zaraz nie bede mial najmocniejszych hamulcow jak pozakladaja 284mm na tloczkach 56
co za zycie ,bede musial cos jeszcze w swoich wymyslic - choc przy takich rozmiarach w poldku to juz opony zaczynaja byc najslabszym ogniwem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 13, 2008, 13:14:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
teraz takie pytanie o pompę. na ile wydoli.
przykladkow zaciski przod 54mm (48standart) jakiej srednicy tloczek mozna zastosowac na osi tylnej, badz jaka powinna byc pompa by wyrobila zalozmy na 4 identycznych tloczkach

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwiec 13, 2008, 13:40:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pewnie piszę bzdury ale liczysz ile wzrasta ci pojemność przy zaciskach i liczysz ile musi wzrosnąć pojemność przy pompie zakładając jednakowy skok pompy przy takim samym skoku obu tłoczków.
Układy przód/tył przeliczaj oddzielnie bo są to dwa niezależne obwody.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 13, 2008, 15:25:44 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Opiszę swoją przygodę z hamulcami - zmieniłem tylko zaciski z tyłu na przednie na większych tłoczkach i zrobił się problem - pedał wpadł prawie w podłogę i hamulec nie bardzo chiał działać.
Odpowietrzałem to 3 razy i bezskutecznie. Zmiana zaciskow z tyłu na normalne przywróciła hamulce do stanu poprzedniego.
Mimo że sekcje w pompie są niezależne to albo nadmiernie spadło ciśnienie w układzie albo tłoczek poszedł zbyt daleko i wpadł w 2 sekcję. Ciężko jednoznacznie powiedzieć czemu.
Dodam że mam setup - przód wentyle na 48 tłoczkach, tył seria starego typu oraz serwo/pompa lucas.
Kiedyś zapodałem temat odnośnie większej pompy bo w piwnicy czekją właśnie zaciski z tłoczkami fi 54  :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 16, 2008, 13:32:47 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jesli jest nieszczelność to na depiniecie i auto znikomo reaguje jednak gdy zaczniemy pompować to się zatrzymamy używając tylko jednej osi (sprawdzone)
co do wentylków w poldku