Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 170356 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 17, 2008, 08:33:19 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Ręce opadają. Zmiana średnic tłoczków bez zmiany pompy???
Moze byś tak jeden z drugim napompował ponton jedym oddechem!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:18:02 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
olo czytaj ze zrozumieniem. pisałem o zmianie pompy
a ze moje autko jest w trakcie remontu i szybko z miejsca nie ruszy moge sobie pozwolic na powolne skłądanie i kompletowanie, docelowo pompa bmw

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 17, 2008, 13:03:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylko ,ze oprocz kosztu dodatkowego przewodu i roboty to nic nie poczujesz
no moze poczujesz bardziej miekki pedal przez szybsze oproznianie sekcji tylnej
zakladam oczywiscie ,ze masz zdjety korektor ,bo jesli nie to samo zdjecie korektora juz da efekt
tylko pytanie czy/co bedziesz zmienial na tyle ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 17, 2008, 14:16:11 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
korektor idzie w odstawke z racji tego ze podejrzewam jego awarię. mocne hamowanie przod w blok a auto sunie. dociagniecie recznego powodowalo natychmiastowe zatrzymanie. odpowietrzanie bla bla bla nic nie dalo. reczny bierze dobrze. fiatami zawsze latalem bez korektora i sobie to chwale. polonez nigdy tak dobrze nie hamowal jak fiacik na lucasie bez kolektora(nawet z kompletem osób)
Chwilowo na przodzie tloczki 53mm na tyle seria(wiec seryna pompa w takim zestawie wyrabia). jezeli uda sie dopasowac wieksza pompe to tyl dostanie tarcze. niestety pompa bedzie wybierania metoda przymiarki do serwa.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 17, 2008, 14:21:00 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Hmm Van, tak kombinujesz z tymi hamulcami, aż w końcu skończy się na tym, jakbyś wyrzucił kotwicę przez okno, wciśniesz pedał i od razu spowoduje to zablokowanie kół, opony będą najsłabszym punktem i będziesz je wymieniał co 15 minut ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 17, 2008, 14:34:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "jimo#1921"
wciśniesz pedał i od razu spowoduje to zablokowanie kół, opony będą najsłabszym punktem i będziesz je wymieniał co 15 minut  


EEE no nie ma tragedii. Sam mam zbliżony zestaw i jakoś nie ma problemów z hamowaniem. NO może na mokrym trzeba to nieco delikatniej robić ale za to na suchym jest bomba.

Ale u mie tłoczki są tych samych średnic co w starym układzie czyli 48/38mm No i mam pompę LUCASa oraz korektor tyle że pod autem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 17, 2008, 15:58:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w sumie to tak jak jimo#1921 pisze , mozna zalozyc tarcze 320mm z zaciskami 60mm ,tylko co to da oprocz kazdorazowego blokowania kol
nalezy zachowac jakis rozsadek w tym wzgledzie i pamietac ,ze im tarcza wieksza i ciezsza tym wiekszy moment bezwladnosci

tak na marginesie ,to po zalozeniu z tylu tarcz i zaciskow DFa zwiekszyl mi sie skok jakowy pedalu - nie jest to wina braku odpowietrzenia jakby sie wydawalo ,bo hamulce odpowietrzylem
jest to wina wiekszej pojemnosci zaciskow wzgledem cylinderkow ,wiec jezeli ktos nie ma potrzeby zmiany bebnow na tarcze to radze zostac przy bebnach i wtedy mozna sobie pofolgowac z przodem tak jak teraz ma Van
w innym przypadku trzeba rozejzec sie za inna pompa

tylko wlasnie trzeba zobaczyc ,czy warto zbyt duzo rzezbic - najlepiej zrobic sobie test blokowania kol z duzej predkosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 19, 2008, 20:47:14 pm »

Buton

  • Gość
Cytat: "OLO35"
Tyl lucasa jest identyczny jak w Volvo 460 (na 90%)


W trucku na lucasie tak. W Caro/Atu jest identyczny (przynajmniej szczęki na pewno) jak w Volvo 360.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 23, 2008, 01:52:08 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zestawik na aucie. korektor poza :)
pedał zgodnie z przewidywaniami opadł jednak hamulce biorą ładnie. po 100km przejechanych mogę powiedzieć że hamowanie jest lepsze, by lepiej zestawik wyczuć potrzeba by była wydajniejsza pompa. jednak hamowanie nawet na zakręcie z dużych p¶edkości nie stanowi problemu. przodzik nawet się nie zagrzał czego nie można powiedzieć o tyle. na suchym jestem bardzo zadowolony. poczekamy na mokre :)
po 500km zostanie to rozebrane celem kontroli współpracy wszystkich elementów i dokręcenia

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 24, 2008, 11:24:10 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
tył jeszcze seria.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #90 dnia: Lipiec 17, 2008, 10:49:42 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ale nawiercane wiele nie daja jak juz wielu sie przekonalo :) ja tez smigam na mikodzie. zrobily 700km od zalozenia czyli chyba sie dotarly :) i pedal sie podnosi lapiac coraz wyzej :)

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 21, 2008, 13:37:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Odkopuję,

a czy przypadkiem ćwiczył coś ktoś może z zaciskami od Alfy 156.
W wersji 2.0 TS miała ona wentyle z przodu, podawane jako zamienniki do Cromy (na aukcjach) :?
System LUCAS z tego co widzę na zdjęciach z ALLEGRO.

Co prawda tarcze w Alfie mają pięć otworów, ale można by kombinować z tarczami od Cromy (wentylowane).

Albo coś takiego:
http://www.moto.allegro.pl/item458719653_zaciski_hamulcowe_alfa_romeo_156_2_5_v6.html
od ALFY 156 V6 :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 25, 2008, 12:17:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o ile moglem miec jakies watpliwosci na etapie samego pomyslu ,to po przyjzeniu sie mocowaniom starego ukladu (227mm) upewnilem sie ,ze nic sie nie urwie w moim przypadku (pomijam fakt ,ze juz troche na tym przejechalem)

dla wszystkich sceptykow uwazajacych ,ze blacha 10mm i sruby M10 moga nie wytrzymac ,polecam rozkrecenie piasty hamulca przedniego 227mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #93 dnia: Marzec 13, 2009, 12:46:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A nie myśleliście o fiacie, tzn: TIPO z tłoczkami 56 mm może mieć odpowiednią pompę i serwo, z tym że tam jest układ krzyżowy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #94 dnia: Marzec 13, 2009, 16:14:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem czy z alfy bedzie tak rozowo na tlokach z tylu 53 ,
od czego te zaciski ,jesli wolno spytac ,bo tylne w lanci nie wygladaja na 53 - wiec ciezko dac jakas pompe ,zeby nie bylo miekkiego pedalu

pomijam fakt ,ze taki uklad to przerost formy nad trescia  (284 wentylowane z przodu na 56 i 260 z tylu na 53 ?wentylowane? ) ,bo zadne opony tego nie utrzymaja przy takiej masie ,a tyl bez korektora czy absu bedzie tanczyl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #95 dnia: Marzec 19, 2009, 00:20:44 am »

Offline ajk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
    • 90' SLE
Pompy hamulcowe:

Polonez (nie lucas) – 19.5mm
Ford Capri – 20.6mm
Ford Capri 2.8i – 22.22mm
Polonez (lucas) - 22.22mm
Ford Grenada - 23.8mm
land rover defender 110 – 25.4mm
ford sierra - 26mm

alfa romeo 145. - 22.22 mm
alfa romeo 146. - 22.22 mm
alfa romeo 155. - 22.22 mm
alfa romeo 156 – 22.22mm
fiat barchetta – 22.22mm
fiat bravo – 22.22mm
fiat brava – 22.22mm
fiat coupe – 22.22mm
fiat marea – 22.22mm
fiat punto – 22.22mm
fiat tempra – 22.22mm
fiat tipo  - 22.22mm
lancia dedra – 22.22mm
delta II – 22.22mm

Alfy mają większe serwo lecz średnica tłoczka bez rewelacji. Dlatego będę skłaniał się w stronę sierry.  

Zna ktoś średnicę tłoczka pompy w mondeo i scorpio?




Przykładowe układy hamulcowe..

Polonez (nie lucas)____48mm tarcze 227 x 10 nie wentylowane,___38mm 227 x 10 nie wentylowane
Polonez (lucas)_______48mm tarcze 240 x 10.7 nie wentylowane,__20.6(cylinderek) 203(bęben)
Polonez Truck (lucas)__48mm tarcze 260 x 10 nie wentylowane,___23.8(cylinderek) 250(bęben)
Ford Capri___________54mm tarcze 245 x 12.7 nie wentylowane,__203(bęben)
Ford Capri 2.8i________54mm tarcze 245 x wentylowane,__203(bęben)
Alfa Romeo 156_______56mm tarcze 284 x 22 wentylowane,______38mm 251 x 10 nie wentylowane
Ford Sierra Cosworth___54mm tarcze 283 x 24 wentylowane,______43mm 273 x 10 nie wentylowane
Ford Mondeo I________60mm tarcze 260 x 24 wentylowane,______43mm 253 x 20 wentylowane
Ford Scorpio__________60mm tarcze 260 x 24 wentylowane,______43mm  253 x 20 wentylowane

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #96 dnia: Marzec 19, 2009, 21:30:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "ajk#1212"
Polonez (lucas)_______48mm tarcze 240 x 10.7 nie wentylowane,__20.6(cylinderek) 203(bęben)
tyle że tył cylinderek 2x chyba się liczy w końcu wysuwają się dwa tłoczki. Mam rację??

Cytat: "ajk#1212"
Polonez (nie lucas)____48mm tarcze 227 x 10 nie wentylowane,___38mm 227 x 10 nie wentylowane

To dla przypomnienia i porównania u mnie wygląda to tak:
Borostworek (mix lucas fiat i VW)____48mm tarcze 257 x 20 wentylowane,___38mm tarcze 240 x 10,7 nie wentylowane
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #97 dnia: Marzec 19, 2009, 22:31:44 pm »

Offline ajk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
    • 90' SLE
Ja planuje
56mm 284 x 22 wentylowane,_____53mm 257 x 22 wentylowane
lub
56mm 284 x 22 wentylowane,_____48mm 257 x 22 wentylowane

W zależności jakie zaciski załatwię. Nie planuje zabawy w linki...

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #98 dnia: Marzec 19, 2009, 22:42:19 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
No to ja się teraz mocno zastanawiam nad wymianą pompy hamulcowej a co za tym idzie wymianą serwa. Mam pompę starej konstrukcji, czyli tłoczek 19,5mm przy konfiguracji przód Polonez Truck (lucas)__48mm tarcze 260 x 10 nie wentylowane, 38mm 227 x 10 nie wentylowane.
Z tyłu wywalony mam korektor hamowania.
Zastanawiam się czy powiedzmy serwo i pompa z lucasa zrekompensuje mi w&##**$#@# podczas jej montażu - jak wiadomo trza zmienić wspornik i całe pedały co jest z deczka upierdliwe, a może jest jakaś inna pompa (o większej średnicy tłoczka) plug&play w miejsce starej? :D.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #99 dnia: Marzec 19, 2009, 22:45:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
ja tam na razie mam starego typu pompę (nówka), z przodu LUCASY od CARO (w ciągu miesiąca siądą wentyle od Bociana), z tyłu standard i póki co nie narzekam, hamuje się bez wysiłku.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja