Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 167253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 17, 2007, 13:47:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dobre zdjecia (znaczy ujecia ,a nie jakosc  :P )
jezeli bedziesz kupowal nowe tarcze to mozesz wymierzyc i sprobowac dobrac odpowiednia tarcze
jezeli zostawiasz stare ,to musisz zrobic odpowiednie podkladki i powinno smigac

P.S.
ta piasta to lucas od caro czy trucka ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 17, 2007, 17:15:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
caro. A co do dobierania tarcz to nie znalazłem nic co by pasowało idealnie.
tipo (i wiele innych fiatów z wentylacją) ma 257x20x40 i wymaga dystansu pod jarzmo
tempra ma 257x20x51,5 i wymaga dystansu między piastą a tarczą

nie znalazłem nic co pasowałoby lepiej.

Chyba że wy macie jakiś pomysł.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 17, 2007, 18:52:34 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A może zamiast podkładać coś między tarczę a piastę zplanować troszkę flanszę od lucasa od góry? Widać że jest gruba a w miejscu mocowania zacisku dużo grubsza więc z wytrzymałością nie powinno być problemu , wszystko zależy od tego ile trzeba by było zebrać materiału.
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 17, 2007, 18:57:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
w sumie można by ale wtedy tylko tarcze cromy... a zebrać trzeba jakieś 5mm szacunkowo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 17, 2007, 19:57:03 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Eureka - chyba znalazlem - lada 2111 - 260x 20 x 42.4 - wystarczy ??
Podobno zakladali ten układ do samary  , kiedyś o tym czytałem i sprawdziłem w katalogu mikody  :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 17, 2007, 20:07:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "święty"
42.4

pewnie mało. LUCAS ma 47 a od strony mocowania lucas i tipo maja zbliżony wymiar.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 17, 2007, 19:41:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.

Wyciągam starawy temat (już zaczął nieładnie pachnieć  :lol: ) i dodaję nowe info.

Jako że mam tarcze i klocki od tipo to postanowiłem zapodać specjalne dystanse. Zrobiłem coś jak na fotce poniżej:


Grubość wyszła jakieś 6mm.
Dla pewności i wzmocnienia wszystkiego planuję przykleić te dystanse do jarzma za pomocą jakiegoś dobrego kleju do metalu. Mam nadzieję że będzie dobrze i bezpiecznie...



Jak zwalczę jeszcze kilka problemów niezwiązanych z hamulcami będę to wszystko składał do kupy i może za kilka tygodni odbędzie się pierwsza jazda testowa ze wzmocnionymi hamplami.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 17, 2007, 23:25:52 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
mozesz mi powiedziec czy jarzma od tipo siadaja pod tarcze 257 na płyty seryjne z lucasa 240 nie trucka ??

Jak dobrze pojdzie to moze jutro przedstawie swoja wersje wentylowanych hampli ale nie zapeszam  :wink: (oby mi podpasiło, 40% juz jest zrobione)
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 18, 2007, 07:39:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "święty"
czy jarzma od tipo siadaja pod tarcze 257 na płyty seryjne z lucasa 240

TAK.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 18, 2007, 11:56:56 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dzięki za info - mam jarzma od cromy 2.0 ale brakuje w nich jakieś 0.5 cm żeby osadzić na płytach z lucasa  :? , trudno ale mam już wszystko od innych hampli, jak dobrze kombinuję to podpasuje - dziś przymiarka - jak będzie ok to się podzielę swoim odkryciem.
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 23, 2007, 18:23:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jasniej ,hmm
sprobuje ,ale nie bardzo wiem jak mozna jasniej
chodzi mi o szerokosc rowka w jazmie - tego rowka gdzie obraca sie tarcza
ten rowek jast szerszy dla tarczy wentylowanej i wezszy dla litej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 24, 2007, 09:39:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
ten rowek jast szerszy dla tarczy wentylowanej i wezszy dla litej

Dokadnie tak jak mówisz. Dla tarczy wentylowanej to jest jakieś 24mm dla lucasa dokadnie nie pamiętam ale coś kolo 14mm. może woną chwilą pomierzę to dokadniej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 04, 2007, 21:56:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Mój pomysł to osadzić jarzma z renault maegane na płytach z argenty - po przymiarkach wyglądało że wejdzie i lipa - jarzma mają takie same śruby mocujące (gwint jest w płycie) i przy przykręceniu okazało się że o ile pierwsza śruba siada o tyle do drugiej brakuje ok 0.5 cm. Ale ciekawostka - meganka ma zaciski lucasa pod wentyle - tłoczki 48mm i pasują na jarzma z cromy wentyli - teraz brakuje mi ostatniego elementu układanki - jarzm z tipo i mogę próbować twój patent.
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 06, 2007, 08:17:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tylko narazie mam problem z kupieniem śrub M10x1 odpowiedniej dugości i twardości.

[ Dodano: 2007-06-14, 09:12 ]
Mała krekta. Jak sie niestety okazało to gwint w jarzmach to jednak M10x1,25 i przez to wydaem 10zł bez potrzeby na 12 śrub M10x1...

Nie zmienia to jednak faktu że dostępność dłuższych śrub o rozmiarze M10x1,25 i twardości 10.9 nawet z łbem sześciokątnym okazuje się zaskakująco niska. NIe mam pojęcia gdzie dostać śruby duższe o cm od tych c są w LUCASach.

Śruby o twardości 8.8 dostępne są praktycznie od zaraz ale obawiam się czy nie są one za słabe. W końcu to hamulce...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 25, 2007, 22:49:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Mała krekta. Jak sie niestety okazało to gwint w jarzmach to jednak M10x1,25 i przez to wydaem 10zł bez potrzeby na 12 śrub M10x1...


Akurat praktycznie wszystkie gwinty fiata maja skok 1,25- przynajmniej w silniku  8)

Mam troche inny inny pomysł  :)  Dzisiaj skonczyłem przerabiac hamulce przednie na argente i zwiazku z tym zostały mi dwa przednie zaciski hamulcowe i poniewaz maja wieksza srednice(48mm) niz tylnie(38mm) to wpadlem na pomysł aby je zainstalowac z tyłu  :)  Brak mozliwosci podpiecia recznego nie jest dla mnie problemem a chodzi  o to aby było jak najmniej rzezby gdyz przed zlotem akurat mam co przerabiac. Da rade to załozyc ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 26, 2007, 10:10:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887,
da sie zalozyc przednie na tyl bez problemow
sam o tym myslalem ,bo nie moglem namierzyc tylnych
ale wkoncu znalazlem tylne w dobrej cenie

KrzychoR,
musisz dac podkladke 7mm jezeli masz tarcze o wysokosci 40 ,albo podkladke 5mm jezeli H=42
przydadza sie tez dluzsze sruby - Bocian ostatnio kupowal i chyba ma kilka na sprzedaz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 26, 2007, 23:43:04 pm »

KrzychoR

  • Gość
hmmmm.. Tylko pytanie skąd wytrzasnąć taka podkładke?

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 27, 2007, 00:28:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "KrzychoR"
hmmmm.. Tylko pytanie skąd wytrzasnąć taka podkładke?

na kilogramy w sklepach ze srubami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 27, 2007, 09:22:19 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
Cytat: "KrzychoR"
hmmmm.. Tylko pytanie skąd wytrzasnąć taka podkładke?

na kilogramy w sklepach ze srubami

No nie wiem.

Ja osobiście zrobiem to z jednego kawaka blachy wg rysunku gdzieś powyżej w tym temacie. Same podkadki to raczej nieporozumienie. NO chyba że duże aby powieżchnia styku bya jak największa aby zapewnić stabilność zaciskowi.

PS. Powinienem mieć gdzieś takie blachy docięte na 7mm (może nie za ładne ale zawsze) bo po przymiarkach okazało się że do hampli wentylowanych potrzebuję podkadkę 6mm którą też już zpreparowałem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 27, 2007, 10:59:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wiem Bocian_s#313, ze ty lubisz wszystko przewymiarowac  :wink:
standardowe podkladki pod M10 sa wystarczajaco szerokie (nie mowie o sprezynowych) ,problem jest tylko taki ,ze ciezko znalezc grubsze niz 2mm
wiec najlepiej to by wypadalo wytoczyc tulejki ,ale jak nie ma sie gdzie to mozna zlozyc kilka podkladek i przylapac spawarka na obrzezach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.