Autor Wątek: Turbo w ohv :)  (Przeczytany 32350 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 28, 2007, 21:51:20 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Wiesz silnik walacy panewami też jezdzi, a jak sięktoś nie zna to nawet nie bedzie wiedział co wali. A ostre traktowanie ohv bardzo szybko przynosi stukanie panewami. Dalej można takim silnikiem jezdzićoczywiscie ale po co czekać az się całkiem wytłucze??
Widziałęm ohv z przebiegiem 200tyś. Jezdziło. paliło z dotyku. nawet dużo oleju nie brało. Poldek smiało z tym jeżdził ale ruszając z niskich obrotów myślałem ze te korby to wywali przez mache
I co jezdzi :)

[ Dodano: 2007-02-28, 21:53 ]
niech każdy kto się zna na silniku powie od jakiej usterki najcześciej zaczyna się koniec silnika ohv. W większosci nieszczesne panewy zaczynają brzdąkać. Więc do jakiegoś tam ostrego latania turbo w tym silniku mija się z celem. Chyba ze ktoś chce otworzyć mache i postać na zlocie mówiąc ze ma turbo i na tym się zabawa kończy.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 28, 2007, 21:59:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Van#1860
no wiesz ,twoj rover jest najslabszy z serii ,wiec wytrzymuje duzo (zwlaszcza wal i korbowody) ,w 1.8 jest pewnie z tym gorzej
a 1.6 OHV to najmocniejszy silnik z serii (i to starej dodatkowo)
ale faktem jest rowniez ,ze uzywane ohv w dobrym stanie kosztuje tyle co komplet popychaczy zaworowych do rovera
wiec montowania turbo w ohv ma sens (zwlaszcza ,ze ktos kto jest w stanie zalozyc sobie turbo zbynio sie nie przerazi przekladka silnika ,bo to pikus)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 28, 2007, 21:59:22 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Van#1860"
niech każdy kto się zna na silniku powie od jakiej usterki najcześciej zaczyna się koniec silnika ohv


Od panewek- ale wynika to tez po czesci z mało sztywnego bloku(rozwiert z 1300 !!) i bardzo duzych rozrzutów technologicznych.
 Jak ktos ma zamiar bawic sie powaznie(jak ja :P) to niech zacznie od porządnej bazy -piec podpór i walek/wałki w glowicy, ale to nie znaczy ze do trzypodporowca turbo nie da sie załozyc- jak ktos nie piłuje i korzysta z mocy sporadycznie to bedzie długo jezdzil zwłaszcza ze silnik PN czy od łady kosztuje grosze.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 28, 2007, 22:01:30 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Dokłądnie porządna baza

[ Dodano: 2007-02-28, 22:08 ]
Nie wiem czy 1,8 jest az taki słaby skoro VVC 160 kucy ma dużą trwałosc, 1,8 turbo tak samo. a tam nie jest inny wał :P
Przerabiając głowice i elektronike wykręcają z tych silników po 200kucy i nadal lata bez ruszania dołu i to przebiegi liczone w setkach tyś
Wystarczy popatrzec co wkładają w caterhamy i jakie to tam przebiegi uzyskuje

[ Dodano: 2007-02-28, 22:15 ]
to samo siętyczy DOHC fiata
wersje abarth dysponowały pokaznymi mocami i jakoś ich trwałosc nie była drastycznie mała
a ohv samo z siebie ma problemy. To nie jest konstrukcja na jakieś wielkie modyfikacje, Dac się da, ale po co??

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 28, 2007, 22:17:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Van#1860"

niech każdy kto się zna na silniku powie od jakiej usterki najcześciej zaczyna się koniec silnika ohv. W większosci nieszczesne panewy zaczynają brzdąkać. Więc do jakiegoś tam ostrego latania turbo w tym silniku mija się z celem. Chyba ze ktoś chce otworzyć mache i postać na zlocie mówiąc ze ma turbo i na tym się zabawa kończy.

oczywiscie ,ze lepiej jakby ten silnik mial 5 podpor ,wtedy takie przerobki jak fiata DOHC 1.4 turbo 325KM bylyby realne - czyli 200KM z 1.6 byloby rozsadna inwestycja

ale przeciez nikt nie chce robic z OHV pogromcy Ferrari
fakt jest taki ,ze 150Nm nie rozwali tego silnika ,co z koleji przy 5500obr/min da 117KM
to pozwoli sprawnie poruszac sie Polonezem
a zalozenie sprezarki jest poprostu najprostszym tuningiem
niestety ,ale droga podnoszenia mocy przez podnoszenie obrotow jest ograniczona poprzez :
- male srednice zaworow
- konstrukcje rozrzadu ze spora bezwladnoscia
- i w koncu przez mala wytrzymalosc ukladu korbowego ,bo po przekroczeniu obrotow krytycznych obciazenie czopow korbowych rosnie znacznie szybciej niz obciazenie od sil nacisku korbowodu (od cisnienia gazow)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 28, 2007, 22:25:06 pm »

Zak

  • Gość
coś dla tych którzy nie potrafią szukać w google:

"FSO Polonez 1500 Turbo z silnikiem AA 1481 ccm, 140 kW/190 KM/7000, 240 Nm/3200, 8,5 s, 220 km/h, tylko wersja rajdowa (grupa A)"

źr ódło:
http://members.lycos.co.uk/fsopolonez/fso/fso.htm

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 28, 2007, 22:25:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
najprostszym??
dobra to wyklep mi na kolanie kolektor pod turbo
uszczelke odpręzajacą
w wordzie napisz mapy do kompa
zawór upustowy zrób z puszki po piwie i spezynki z długopisu
komplet rur daj z pcv giętego nad swieczką
a pózniej na oko weż to zmontuj by sprawnie działało
Widac ześ turbo widział na zdjęciu jedynie

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 28, 2007, 22:36:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Van#1860"
najprostszym??
dobra to wyklep mi na kolanie kolektor pod turbo
uszczelke odpręzajacą
w wordzie napisz mapy do kompa
zawór upustowy zrób z puszki po piwie i spezynki z długopisu
komplet rur daj z pcv giętego nad swieczką
a pózniej na oko weż to zmontuj by sprawnie działało
Widac ześ turbo widział na zdjęciu jedynie


Pod turbo mozesz wyspawac kolektor skrzynkowy, wykorzystac seryjny plus odpowiednia redukcja albo pociac i pospawacGSI
Uszczelke odprezajaca wykonujesz z 2 normalnych plus blacha miedziana jako przekładka, z komory spalania tez mozna podebrac.
Trójnik na wyjscie oleju od łady plus waz na zamówienie okolo 40-80zł zalezy gdzie, spływ do miski albo przy wtryskowcu jak turbo jest wysoko w miejsce pompy paliwa
Jak gaznik dajesz przed turbo(linki sterowania od łady), jak wtrysk to trzeba troche pokombinowac ale na jednopukcie jest to zrobienia -musiałbym wgrysc sie w temat, ale mi sie nie chce  :P
Rury powietrzne i woda to nie problem  na złomie zawsze sie cos dobierze
Proponuje równiez zobaczyc jak u nasych wschodnich sasiadów uturbia sie lady i nikt nie robi problemów..
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 28, 2007, 23:43:54 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Nie musisz mi tłumaczyć jak to zmontować :P
ale na pewno nie jest to najprostszy sposób na podniesienie mocy. Nie jest tez najtańszy
Podbieranie z komory spalania jest w ohv ryzykownym zadaniem.
No łada ma troche inny silnik :)
gaźnik przed turbo hmmm niech no kichnie tylko jak to potrafi i kłopot gotowy :/
Na pewno nie montował bym gaźnika do turbiny tylko dał już wtrysk. Który zawsze można świnką oszukać a ta daje się do woli ustawiać. Od seryjnego żeliwniaka trzeba by odginać rurę pod turbo do góry zrobił by się niezły zawijas i dośc ciasno. Rurowy też schodzi sie w 1 dośc nisko. Najszybciej jest zespawać kolektor ze wspólnym kanałem. Turbina na przodzie rura do tyłu i bangla. BY na siłe tego silnika nie przegrzewać przydała by się chłodnica powietrza. W sumie miejsca jest. Reg ciśnienia paliwa, zawór upustowy, pompa o wyższym ciśnieniu. chyba ze robić gaźnik wtedy zmiana zbiornika na zwykły, pompka w bloku i gaźnik przed turbo i brak chłodnicy pow. Ale wtedy temperatura w komorach spalania lekko będzie osiągała 850 stopni a wszyscy wiemy czym to będzie groziło :/ zwłaszcza w tak wykonanym silniku :/ trzeba by mu dać odpowiednio bogatsza mieszankę(by unikać takich temperatur) a co za tym idzie nie będzie się to nadawało do jazdy na co dzień bo spalanie 10l zniknie na zawsze z pola widzenia na rzecz dużo wyższego. podciśnieniowe wyprzedzanie na aparacie tez powinno działać gdyż działa ono tylko w chwili otwarcia przepustu a odrazu nadciśnienia tam nie bedzie. Jesli ktoś się chce bawić aby w lekkie oturbienie odprężanie bym pomniał. jak się go odpręży to później na 0.8 się ląduje bo nizej nic by to nie dawało

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 28, 2007, 23:51:52 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Van#1860"
Nie musisz mi tłumaczyć jak to zmontować


Nie dla Ciebie tłumacze :P
PS Masz jakis pomysł jak zrobic cisnieniowe opóznienie w aparacie polonezowskim ?? Montaz draw thru  u mnie jest juz przesadzony :)  a nie bardzo wiem jak sobie z tym zapłonem poradzic :(  U siebie montuje gdyz po odprezeniu silnik jest za słaby ale jezdzi całkiem ok :)  Wiadomo pogon za moca  :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 28, 2007, 23:55:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Van#1860"
najprostszym??
dobra to wyklep mi na kolanie kolektor pod turbo
uszczelke odpręzajacą
w wordzie napisz mapy do kompa
zawór upustowy zrób z puszki po piwie i spezynki z długopisu
komplet rur daj z pcv giętego nad swieczką
a pózniej na oko weż to zmontuj by sprawnie działało
Widac ześ turbo widział na zdjęciu jedynie

problemem jest tylko i wylacznie zestrojenie zasilania ,wszystko inne to mniej lub bardzie pracochlonna metalurgia
oczywiscie turbo na gazniku to tylko dla wytrwalych ,JA to mam zamiar zrobic na wtrysku ,szkoda ,ze nie dysponuje wielopunktowym ,ale jednopunkt tez sie nada ,bo i tak jezdze na gazie
u mnie silnik z turbo bedzie jezdzil na gazie ,albo wcale - benzyna nie wchodzi w gre ,bo jezdze ,a nie robie przejazdzki ,wiec koszty uzytkowania maja kluczowe znaczenie

zdjecie silnika z turbina to moge ci przeslac na skrzynke
ale dopiero jak pojade do domu i to zdjecie zrobie ,czyli w swieta wielkanocne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 28, 2007, 23:58:26 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
opóznianie?? zamiast przyśpieszania??
Trzeba by cały mechanizm odwrócić. Czyli pompkę w druga mańkę. pozycja płytki tak jak teraz jest na przyśpieszeniu była by pozycją wyjściową i wtedy ciągało by w drugą stronę. Oczywiście poprzekładane sprężynki.
Pytanie czy opóźnienie zapłony w tym momencie nie bedzie powodować głupot w silniku. bo w momencie otwarcia przepustu jest po to przyśpieszany by silnik sięzebrał. opóznienie w tym momencie spowoduje że bedzie się zastanawiał i raczej bedzie większe prawdopodobieństwo kichania :/

[ Dodano: 2007-02-28, 23:59 ]
silnik nie fso turbo się nie liczy :P

[ Dodano: 2007-03-01, 00:01 ]
Elwood u Ciebie jest to uzasadnione boś z kompresją przesadził ale gaznik to mnie tak z deka odstrasza. wiadomo ze bedzie to latało, choćby w czerniewicach przywlekło się dohc turbo z tym systemem. wykonanie tam było dalekie od ideału ale jezdziło

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 01, 2007, 00:04:16 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Van#1860"
Trzeba by cały mechanizm odwrócić.


Jak odwrócic ? teraz to nie potrafie sobie tego wyobrazic :oops:  Myslałem o tym zeby dodac 2 gruszke która podlaczona pod orginalna ciagnełaby w 2 strone lub tez dac inne sprezynki w regulatorze(twardsze) tak aby maksymalne wyprzedzenie odsrodkowe wynosilo np 20 stopni. Opóznianie jest potrzebne wraz ze wzrostem doładowania- im wieksze doładowanie tym bardziej tzreba opózniac. Bedzie to jezdziło na gazie gdyz niewiem czy turbina która mam ma uszczelnienia odporne na bene a pozatym LPG ma wyzsza liczbe oktanowa. Przy odprezeniu 8,1 :1 spokojnie moge ładowac ponad 1,5 bara a bede 0,5 -brak natrysku oleju na tloki  :?  wiec margines zapasu mam spory jakby co  :)

[ Dodano: 2007-03-01, 00:05 ]
Spokojnie moje turbo bedzie bardziej dopracowane  8)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 01, 2007, 00:13:26 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
0.5 to nawet nie wrócisz do seryjnego. Minimum 0.8 musisz dawać.
0,5 jedynie uspokoi i zrobi bardziej płynnąprace silnika jednak wiele z tego nie wycisniesz. przy tak dużym odpręzeniu 0.8 nie zrobi wielkiej szkody
a co do opóznienia wraz ze wzrostem cisnienia to bedzie chyba dosc cięzkie. Musiała by być gruszka która by pchała zamiast ciągnac. wtedy wzrost cisnienia opózniał by zaplon
Może modyfikacja seryjnej (załozenie spręzynki z drugiej strony) zdała by egzamin i wtedy pracowało by to nie na podciśnieniu a nadciśnieniu :D
Jesli byś chciał zachować też przyśpieszenie zapłonu przy depnięciu to gruchy muszą być dwie :D hehe ale hardcore :D

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 01, 2007, 00:18:13 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Boje sie o tłoki -wyzsze cisnienie to wieksze obciazenie tłoków i zaworów wydechowych. Wszyscy wiemy jak konczy sie przegiecie z doładowaniem :? Zreszta to ma poprawic przebieg momentu głównie. Ale jakby co to etap drugi bedzie w postaci 2 dellorto za turbina + chlodnica powietrza :twisted:  Drugie 1800 lezy w garazu :)  niekompletne ale materiał jest :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 01, 2007, 00:22:11 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to drugie mi już się bardziej podoba :)
ale widziałęs w poldku 1,6 turbo że po odprężeniu 0.6 bara nie dawało większej mocy.
Roverek z v-tech bez odpręzania latał na  0,45 i jakoś mu tłoków ni zaworów nie wypaliło więc u Ciebie te 0,5 to będzie symboliczne ot że jest

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 01, 2007, 00:26:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887
nie przesadzaj z tym opoznieniem zaplonu ,wystarczy jak ladnie dobierzesz przespieszenie odsrodkowe ,to wystarczy ,ze cisnieniowy aparat nie bedzie sie wtracal przy doladowaniu
w Daihatsu mam doladowanie 0.5 bara i aparat z podcisnieniowym przyspieszaczem
mniemam ,ze dziala na podcisnienie ,bo ma zalozony zawor zwrotny na wezyku (no jest tam troche tych zaworkow zwrotnych)
stopien sprezania to 8.0:1
czyli parametry podobne jak u ciebie i obeszlo sie bez dodatkowego opozniania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 02, 2007, 23:13:28 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
czyli parametry podobne jak u ciebie i obeszlo sie bez dodatkowego opozniania


Wzorowałem  sie na tym :

http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/

No ale moze rzeczywiscie jestem przewrazliwiony na pukcie zapłonu  :)  ale zakładanie seryjnego aparatu to dla mnie troche druciarstwo a krecenie na czuja aparatem to niezbyt dobry pomysł :?  Złozenie tego w jedna calosc to jedno ale własciwe wyregulowanie to juz zupełnie co innego...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 03, 2007, 00:19:27 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
a moze by tak wykozystac jakas swinie do przesterowania zaplonu

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 03, 2007, 10:26:27 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "turbonez"
a moze by tak wykozystac jakas swinie do przesterowania zaplonu


Chętnie bym to zrobil :)  tyle tylko ze cała moja elektronika zapłonowa to przerobiony aparat polonezowski na module i chiałbym aby tak zostało  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG