Autor Wątek: Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16  (Przeczytany 40931 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 15, 2008, 10:38:26 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
od łazenia z miarką sie włąsnie zaczyna. Senn jak mozesz pomęcz troche miarką swoje serducho.
 Szerokośc bez kolektorów długośc bez osprzetu. szerokośc z i długośc z osprzetem.mozesz tez cyknąc kilka fotek. najbardziej interesujące sa te rzeczy które wpływają na jego długośc i szerokośc. Będzie dla potomnych z tymi samymi zapędami. ja obmierze komore poloneza bez motoru.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 15, 2008, 17:30:56 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hmm no niby masz rację... ale najpierw trzeba zdobyć silnik i samochód.
ten który mam , nie stanowi najlepszej bazy dla tego projektu bo to zwykły Abimex.. Rover byłby lepszym wyjściem.

Najwiekszym problemem bedzie prawdopodobnie usprawnienie zawieszenia i hamulców.
Chociaż Lucasy wystarczają do OHVki to ponad 100 kucyków i 140-150km/h to dla nich juz za duzo. Natomiast "zakres" sprawnosci zawieszenia konczy sie gdzies przy 80km/h...

Wiec.. najpierw:
Wzmocnienie budy
Wymiana zawieszenia  (Cos z BMW serii 3 ? )
Zawieszenie musi byc dosć niskie i sztywne ale nie w stylu "gleba uber alles"
Wymiana ukladu hamulcowego na cos o lepszych parametrach (Truck ? Punto ? Tipo ?)
Wymiana ukladu przeniesienia napedu (szczątkowo mam pojecie o przerobieniu skrzyni N9 )
Silnik to ostatni problem ale z nim pojawia sie setka nowych.
Zasilanie paliwem. (abimexowa pompa chyba nie da rady, moze BMW 520i ? )
Miliard pytań i zagadek...
Projekt jest w powijakach.. gromadzę fundusze.... (czesc juz mam)
I uwaga uwaga teraz bedzie najlepsze: NIE MAM GARAZU ani zadnych specjalistycznych narzędzi... no i pracuje po 12 h na dobe od pon do soboty :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 15, 2008, 17:44:36 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no to życzę powodzenia  :roll:  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 15, 2008, 19:15:29 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
Hmm no niby masz rację... ale najpierw trzeba zdobyć silnik i samochód.
ten który mam , nie stanowi najlepszej bazy dla tego projektu bo to zwykły Abimex.. Rover byłby lepszym wyjściem.

Najwiekszym problemem bedzie prawdopodobnie usprawnienie zawieszenia i hamulców.
Chociaż Lucasy wystarczają do OHVki to ponad 100 kucyków i 140-150km/h to dla nich juz za duzo. Natomiast "zakres" sprawnosci zawieszenia konczy sie gdzies przy 80km/h...

Wiec.. najpierw:
Wzmocnienie budy
Wymiana zawieszenia  (Cos z BMW serii 3 ? )
Zawieszenie musi byc dosć niskie i sztywne ale nie w stylu "gleba uber alles"
Wymiana ukladu hamulcowego na cos o lepszych parametrach (Truck ? Punto ? Tipo ?)
Wymiana ukladu przeniesienia napedu (szczątkowo mam pojecie o przerobieniu skrzyni N9 )
Silnik to ostatni problem ale z nim pojawia sie setka nowych.
Zasilanie paliwem. (abimexowa pompa chyba nie da rady, moze BMW 520i ? )
Miliard pytań i zagadek...
Projekt jest w powijakach.. gromadzę fundusze.... (czesc juz mam)
I uwaga uwaga teraz bedzie najlepsze: NIE MAM GARAZU ani zadnych specjalistycznych narzędzi... no i pracuje po 12 h na dobe od pon do soboty :D


Już gdzieś na forum pisałem. Nie problem jest postawić samochód na kołki na 2 lata..... by zrobić to wszystko o czym napisałeś. W tzw. międzyczasie kupisz inne auto, poloneza się odechce, "projekt" będzie się przeciągał, aż w końcu upadnie, nie ma co planować od razu takich modyfikacji, bo krótko pisząc zachetach umysł i chęci ;) a wszystko wyjdzie Ci bokiem.
Auto jak stoi miesiąc/dwa bez jazdy to powoli odechciewa się dalszej roboty i cholera Cie bierze na myśl ile jeszcze przed Tobą. Moje zdanie jest takie, wrzucić silnik, jeździć, póżniej kombinować z resztą, wszystko w swoim czasie.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 17, 2008, 14:28:41 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jimo spokojnie :)
W kazdej chwili mogę zamienić Poloneza na BMW 520i.... a mimo to jeżdżę dalej polonezem.
To tak jakbyś człowiekowi ktory kocha rybki w akwarium i ktory by chcial hodowac ekstremalnie egzotyczny egzemplarz powiedzial "stary to za duzo wysilku odechce ci sie"
NIE. ja to zrobie.
jednak wczesniej musze rozważyć wszelkie watpliwości żeby nie wybrąć złej drogi.
Czyli nie wepchnąć się w coś z czego będe się musiał wycofać i zaczynać z czymś zupełnie innym.

Co do Hamulców.
Ja też mogę nimi zablokować koła przy 130-140km/h... co z tego skoro droga hamowania jest przerażająco długa.
Dlatego też najpierw trzeba stworzyć wózek dla tego silnika.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 17, 2008, 16:15:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
polonez na lucasie ma 44m drogi hamowania - to nie jest przerazajaco duzo ,to raczej przecietna wartosc
tylko wrazenie na pedale jest slabe ,bo na pedal dziala zbyt mocna sprezyna
no ale tak czy siak to do lucasa powinny isc seryjnie tarcze 260 z trucka - niestety w fabryce nikt  tym nie pomyslal
a jest szansa na takich tarczach zejsc do 40m
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 18, 2008, 08:29:53 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czyli tarcze z Trucka beda bardzo dobrym wyjsciem. super, jedna rzecz ktorej jestem pewien :) A czy tarcze przekłada się "plug&play" czy może już przydałoby się montować kóleczka 14 cali , od Trucka ?

 Pozatym z hamulcami mam pewien "problem" otóż dawno temu (czyli jakies poltora roku) czasem pedal hamulca chodzil doslownie jak piórko a hamulce były cholernie mocne do tego stopnia że kilka razy przypadkowo zablokowałem koła. Poprostu zablokowanie kół wymagało absolutnie minimalnej siły a pedał pracował tak delikatnie jak pedał gazu w matizie. Niestety później "przyjemność" ta stopniowo się kończyła (potem był taki leciutki dopiero przy drugim naciśnięciu) a teraz już wogóle, chodzi ciężko. Ale hamulce są skuteczne :)

Droga to 44 metry.. faktycznie... jednak mi się wydaje że to przez opony i rozwalone zawieszenie zatrzymuje się conajmniej na 60 metrach (przy niezablokowanych kołach)

Przydałoby się zawieszenie jakoś utwardzić i obniżyć. Z tego co czytałem to standardem jest obcinanie sprężyn z trucka (twardsze są ? ) o jeden-dwa zwoje i po tym zabiegu już widać poprawę. A jak w kwestii amortyzatorów ? Da się jakieś twardsze do poloneza kupić ? Jeśli tak , to jakie ?

No i kwestia tyłu... mam resorki 3 piórkowe, jednak tył jest stanowczo za wysoko według mnie (przerwa około 15-20 cm miedzy kołem a nadkolem ).
Jak tutaj utwardzic i obnizyc bestię ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 18, 2008, 08:40:29 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Cytat: "Stingerek"
A czy tarcze przekłada się "plug&play" czy może już przydałoby się montować kóleczka 14 cali , od Trucka ?
przeklada sie ale juz wtedy 13 nie zalozysz,tylko 14
Cytat: "Stingerek"
Przydałoby się zawieszenie jakoś utwardzić i obniżyć. Z tego co czytałem to standardem jest obcinanie sprężyn z trucka (twardsze są ? ) o jeden-dwa zwoje i po tym zabiegu już widać poprawę. A jak w kwestii amortyzatorów ? Da się jakieś twardsze do poloneza kupić ? Jeśli tak , to jakie ?

No i kwestia tyłu... mam resorki 3 piórkowe, jednak tył jest stanowczo za wysoko według mnie (przerwa około 15-20 cm miedzy kołem a nadkolem ).
Jak tutaj utwardzic i obnizyc bestię ?
tutaj jest wszysciutko http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13309&highlight=obni%BFanie
a amory tu http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16970&highlight=jakie+amortyzatory
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 18, 2008, 12:29:05 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Stingerek, ja wiem, że chcesz by wszyscy poznali Twoje problemy ale do jasnej ciasnej to jest temat o swapie 2.0 rovera a nie o tym, że pedał hamulca chodził jak w matizie gazu....
Nie off topuj, jesteś tak długo na tym forum, że powinieneś wiedzieć gdzie szukać info o hamplach i o utwardzaniu samochodu.

No offence
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 18, 2008, 14:54:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wiem i szukałem i czytałem wszystko o utwardzaniu i i hamplach.
Ale wole zapytać konkretnie. Przecież nie każdy silnik i układ napędowy waży tyle samo.
Różnica 50kg może być znacząca dla amorka ktory ma np 2-3cm skoku... prawda ?


Otoż najwiekszym problemem najpewniej będzie elektronika (pozostaje się modlić o to zeby wszystko pasowało) gdyby sie okazalo jednak, że silnik ruszy sterowany elektroniką z 1.4 to mnóstwo problemów rozwiązałoby się samo.
Jednak najpierw trzeba zdobyć 1.4 w dobrym stanie.. bo te co do tej pory widziałem są zakatowane niczym ciągniki rolnicze. I nie chodzi mi tutaj o silnik.


Powiedzcie mi proszę:
Czy ktos widzial to bydlę na wlasne oczy i czy moze ocenic "pi razy oko" jego wymiary ?
http://moto.allegro.pl/item361952639_rover_2_0_16_v.html


Ten wlasnie silnik chcialbym przeszczepic do poloneza.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 18, 2008, 21:03:13 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
odnosze wrazenie ze nie czytasz tego watku  :roll:
przeciez  Senn ma taki silnik w 820, oferowal sie nawet z wymiarami
Ty potem napisales ze do wymiarow jeszcze daleko   :roll:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 18, 2008, 21:11:10 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ale ja w poprzednim poście pokazałem silnik który różni się (  jak na moje oko) od silnika który ponoć ma Senn. I dlatego pytam o wymiary.
Otóż ja pokazałem taki:



A Senn ma chyba taki:



Jak na moje oko to chyba się od siebie różnią (ale mogę się mylić)


EDIT:

Dobra teraz widze ze pokazany przeze mnie nie ma "zaślepki" na środku i stad zamieszanie.

Wiec pytanie:
Jak załatwić sprawę dolotu, konkretnie dostarczenia powietrza do silnika...
Bo z tego co widze to droga ktora przebywa powietrze w tym silniku.... raczej ni jak sie ma do ulozenia tego w polonezie.. chyba ze o czyms nie wiem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 18, 2008, 21:14:33 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
Ale ja w poprzednim poście pokazałem silnik który różni się (  jak na moje oko) od silnika który ponoć ma Senn. I dlatego pytam o wymiary.
Otóż ja pokazałem taki:
Obrazek


A Senn ma chyba taki:

Obrazek

Jak na moje oko to chyba się od siebie różnią (ale mogę się mylić)

hehehe..
jak na moje oko to u Senna są tylko przykryte świece plastikową atrapą z napisem rover  :) (ale ja się na roverach nie znam :) )
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 18, 2008, 21:34:27 pm »

Simon_Tuner

  • Gość
Dokładnie  :D

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 18, 2008, 21:41:58 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
Wiec pytanie:
Jak załatwić sprawę dolotu, konkretnie dostarczenia powietrza do silnika...
Bo z tego co widze to droga ktora przebywa powietrze w tym silniku.... raczej ni jak sie ma do ulozenia tego w polonezie.. chyba ze o czyms nie wiem.

popatrz na fotki 1.8 kolegi marasa, ciekawie rozwiązał dolot.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 25, 2008, 10:17:18 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)


popatrz na fotki 1.8 kolegi marasa, ciekawie rozwiązał dolot.

A czy dolot z 1.4 będzie pasował do 2.0 ? W sensie mechanicznie i czy będzie działało to przyzwoicie ?
Z teog co czytałem to kolega Maras, wykończył skrzynię biegów...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 25, 2008, 15:31:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Stingerek"
A czy dolot z 1.4 będzie pasował do 2.0 ?



eee tam napewno jest inny
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 25, 2008, 21:16:22 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Oprocz innego rozstawu dolotów na pewno jest dluzszy co moze sprawic problem bo przepustnica wypadnie Ci w kabinie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 25, 2008, 22:28:15 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Senn właśnie tego się boje, sztukowania kolektora dolotowego, liczenia itd.
Szkodaby było wydać kupe kasy i potem srodze się zawieść partoląc dolot.
Liczenie dolotu jakoś mi się nie widzi (nie mam o tym pojęcia) a ktoś kto się na tym zna będzie chciał za to kupe kasy.
Wykonanie odlewu to pikuś (mam znajomego ktory by to wykonal za pare flaszek) ale chodzi o projekt.

Senn , mógłbyś pokazać jak ty rozwiązałeś sprawe dolotu ? O ile wiem to 1.8 (jesli masz z Freelandera tak jak maras) ktore ty masz jest na seryjnym dolocie, czy moglbys pokazac fotki jak to wyglada w poldku ?
Moze wypunktujmy potrzeby:
Wyobraźcie sobie że mam 1.4rovera w polonezie, i goły silnik rovera 2.0 w garazu...
Co mogę zostawić ze starego , co musze dokupić, co muszę "wyrzeźbić" ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 25, 2008, 22:48:32 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Stingerek, moj silnik pochodzi z R75 ale niczym sie nie rozni od tego z Ferdka. Dolot mam z poloneza 1.4 wiec moj silnik z wierzchu jest identyczny do tego jakie sa w poldoroverach 1.4 Zero kombinacji.

Najwazniejsze co bedziesz musial zrobic to spiac ten silnik z jakas skrzynia i to jest najwiekszy problem. Reszta to pikus. Jesli silnik wejdzie na belke i jakos uda Ci sie go podwiesic, spiac ze skrzynia to jestes juz w domu, a prznajmniej w przedpokoju :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb