Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 111524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #160 dnia: Luty 15, 2006, 08:23:27 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pekniecia wystepuja dokladnie w tych miejscach jak ponizej na fotce. Przerabialem to. Troszke spawanka i jest ok.

Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 15, 2006, 10:53:18 am »

dawid.kęty

  • Gość
czy kto? mógłby podać wykaz czę?ci do takiej inwestycji do roverka podaje maila d.grabski@interia.pl będz wdzięczny
 :)

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 15, 2006, 10:59:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na AK w analogicznym temacie s? zdjęcia wspomy założonej na jednym pasku klinowym. W takiej opcji praktycznie nie trzeba ruszać pasa przedniego. Jednyny problem to podstawa pompy i napinacz z dwiema rolkami. Ale za to przewody ci?nieniowe pasuj? seryjne  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 15, 2006, 11:15:58 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Hmmm, widzialem to Bociek, ale czy nie trzeba stosowac jakiegos wspornika, zeby podnosic gruby waz od chlodnicy. Poza tym kombinacja z napinaczem. Plusem jest to ze zostawiasz miejsce na klime, ale ja i tak nigdy jej nie zaloze.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 15, 2006, 11:42:20 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
z tego co patrzyłęm an ten temat to chyba żle rozwi?zany jest napęd alternatora. pasek poprostu w zbyt małym stopniu zapina się na jego kole, co może wrózyć slizganiem sięprzy deszczyku i kałużach. trzeba by z deka przesun?c rolki napinaj?ce by powieżchnia styku koła z paskiem wynosiła 50% wtedy bedziemy pewni ze to poprostu sie nie bedzie slizgało
(tej zimy zbudowałem kosiarkę ogrodow? wiec temat pasków już przerobiłem w licznych próbach)
ciekawe rozwiazanie na jeden pasek. wystarcz? stare rolki od rozrz?du troche tulejek, blaszek i wio. takie rozwi?zanie jest najłatwiesze do zastosowania gdzie nie ma miejsca. ale powyginany pasek id?cy przez napinacze bedzie zabierał więcej mocy niż dwa osobne :!:

[ Dodano: 2006-02-15, 11:44 ]
a co do belki. by dała rade można wspawać w nia blaszkę 2mm.b?dz profil z takiej blachy. nie ma bata by się zerwało.
Ostatnio ogl?dałęm silnik V6 2,9 i gdyby odchudzić belkę i z deka zaj?c się misk? silnik opadnie na tyle ze nie potrzeba bedzie przerabiać maski. Wyjdzie cichociemny  :twisted:

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 15, 2006, 11:51:21 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Mnie tez to nie pasuje.Jesli kiedys zdecyduje sie wydac te 200zł na wspome i flache za koło pasowe to dotocze je tak zeby werszło do Carówki i dało sie napedzic osobnym paskiem,pasek to nie problem wazne zeby dopasowac mocowanie i dorobic napinacz pompy,a dzieki AK teraz widze ze da sie bez oporów zamontowac pompe obok kol.wydechowego,i seryjne weze wystarcza :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 21, 2006, 18:20:48 pm »

ddobry#1564

  • Gość
oto foty wsoprnika do 1.4   na ile mogle  natyle pokazalem wymiary.  mam nadsizeje ze sie to komus przyda


             

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #167 dnia: Luty 21, 2006, 18:23:16 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
zajefajnie,dzieki mam nadzieje ze sie to przyda :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #168 dnia: Maj 07, 2006, 21:51:38 pm »

maras

  • Gość
No i jestem szczę?liwym posiadaczem roverka ze wspom?:mrgreen: Nie obyło się bez problemów, np to,że koło pięciorowkowe od alternatora(ze starszych roverów) przyczodzi kilka milimetrów bliżej na wał, niż moje oryginalne,czterorowkowe, no ale dało się przerobić obudowę rozrz?du  wszystko pasuje. Potem miałem problem z cieknoc? pomp?(zachciało mi się oryginalnej, roverowej). Przy okazji wymy?liłem bardzo skuteczn? i prost? blokadę wału






Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #169 dnia: Maj 07, 2006, 22:36:53 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
blokada super  :D
dobrze ze sie zapiera o dwa zeby na kole zamachowym  
wspoma zreszta tez gratulacje
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #170 dnia: Maj 07, 2006, 22:55:46 pm »

maras

  • Gość
dzięki, można by dospawać jaki? k?townik do tego ceownika i przykręcać w miejsce sryb rozrusznika, ale kawałek drewna, jak widać też dobry ;)

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #171 dnia: Maj 08, 2006, 17:11:47 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Gratulacje
Kolejny przyjkład ze da sie :D
Pamietam na Czerniewicach jak nikt nie dawał mi szansy a tu nawet oryginalne 2 bierzniowe koło z poldrovera miesci sie do zwykłej carówki  :mrgreen:
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #172 dnia: Maj 09, 2006, 06:46:33 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Podejrzewam ze sam sobie tej szansy nie dawales mastah hehe. A tak BTW to Elwood bedzie musial cala krate browca postawic :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #173 dnia: Maj 09, 2006, 16:30:09 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
ale sie zmobilizowałem i mam :D
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #174 dnia: Maj 10, 2006, 18:29:14 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1233
Mam takie samo koło - też na 5 bieżni. Tył - na styku z kołem rozrz?du lizn?łem troche na tokatce - bardziej dla wyrównania w sumie, przód też stoczony kołnierz - zostawiłem tylko te 3 pełne bieżnie do paska (mam 3PK). Rozpiłowane o 4mm otwory na poduszki - fasolki, skrzynia przesunięta na seryjnych mocowaniach (w łapie s? seryjne otwory - "fasolki"). Zmie?ciło się bez problemów - mocowanie sanek mam bez zmian. D?wignia zmiany biegow dział? poprawnie, przewody z kopułki maj? wci?ż troche luzu, wszytsko działa.
Pompa ZF na prawdopodobnie fabrycznym wsporniku FSO - jest to ci?nieniowy odlew wspólny ze wsp. alternatora.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #175 dnia: Maj 10, 2006, 19:52:16 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Ale musieliscie sie bawic w przeróbki wezów nie??
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #176 dnia: Maj 10, 2006, 22:48:52 pm »

maras

  • Gość
Ano trzeba było, najgorzej było z wężem pompa-przekładnia, zawiozłem go do firmy w Poznaniu, która się ponoć w tym specjalizuje, powiedziałem im, żeby przedłużyli go 1m, a oni,że może wspomaganie nie działać po takiej operacji, bo w węzu s? spirale,dławiki, itd, wszystko to zależy wła?nie od długo?ci węża. W końcu ustaliłem z nimi,że zrbi? mi ten długi w?ż z "wnętrzno?ciami" węża z ohv. Na szczę?cie takombinacja działa :mrgreen:
A zdecydowałem sie na pompę po prawej stronie,żeby wał silnika był równomierniej obci?żony

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #177 dnia: Maj 10, 2006, 22:52:08 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
A zdecydowałem sie na pompę po prawej stronie,żeby wał silnika był równomierniej obci?żony

eeee wale to za 400zł mam drugi silnik z przebiegeim 80-90tys który nie widział gazu :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #178 dnia: Maj 11, 2006, 09:20:45 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja walę wspomaganie. Za darmo mam siłownię (kiera 36cm) i kilka konióff więcej  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: . A browca i tak już piłem z elwoodem  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #179 dnia: Grudzień 03, 2007, 21:29:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odkopuję trupa.

Byłem ja se w sobotę w sklepie i chciałem kupić pasek klinowy do napędu alternatora. Pani nie wiedziała dokładnie jaki to ma być pasek więc wyciąga katalogi i pyta:
- do 1,4 ze wspomaganiem czy bez
- ja zdziwo przecież wspomaganie nie byo seryjnie więc skąd w katalogu
- pani patrzy i patrzy. poszła do regału i przynosi dwa paski
- patrzymy w katalog oznaczenie jak do wspomagania
- zdziwko, patrze na pasek i widzę trzy kliniki czyli pod seryjne koło roverowskie
- zmartwienie bo ostateczie okazało się że nie ma  w sklepie paska do alternatora do rovera...

Normalnie mnie zatkało jak zobaczyłem w katalogu oznaczenie paska do wspomagania  w 1,4.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.