Autor Wątek: Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE  (Przeczytany 32294 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 13, 2010, 23:01:26 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Dzięki graczol1 :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 13, 2010, 23:10:22 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
:) akurat do kompa usiadłem :wink:  ale co do blachy to pamiętam, że jakaś była... ale dostałem ją w częściach i było to dość dawno dlatego się upewniam, żeby moją układankę dobrze poskładać :D

[ Dodano: 14 Kwi 2010 15:52 ]
Wykąpałem wtryskiwacze i listwę wtryskową w benzynce i przedmuchałem :mrgreen:, pomalowałem wsporniki kolektora ssącego, założyłem listwę wtryskową, przykręciłem poduszki silnika, przykręciłem wspornik pompy wspomagania, założyłem owężowanie ukł. chłodzenia, dobrałem śruby łączące skrzynie z silnikiem i mocujące rozrusznik, wymieniłem uszczelkę pod deklem skrzyni biegów, "wrzuciłem" na silnik wiązkę elektryczną (muszę ją ładnie poukładać i "zapeszlować").

Do uruchomienia na "stole operacyjnym" zostało mi skompletowanie niezbędnych elementów, czyli: przewodów paliwowych, belki pod silnik, CPWK, świec i oleju.

Wymodziłem dzisiaj przyrząd do blokowania koła zamachowego (w celu odkręcenia śruby koła pasowego) na wzór tego oryginalnego, jak się sprawdzi do dodam fotki i rys.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 16, 2010, 20:58:19 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Maxiu#1935"
"wrzuciłem" na silnik wiązkę elektryczną (muszę ją ładnie poukładać i "zapeszlować").
dokladnie to samo chce zrobic :)

Ok ja juz sie polapalem troche co i jak. Wyjalem silnik. Przy wyjmowaniu instalacji napotkałem sie na cos. Otoz pompa paliwa jest podlaczona "na ryja". Tj ida jakies dosztukowane kabel, z pod stacyjki... i caly czas ona chodzi. A powinno byc tak ze przy przekreceniu kluczyka (ale nie odpaleniu) pompa bedzie chodzila i wylaczy sie gdy dobije do pewnego cisnienia. Czy nie tak?

I teraz pytanie. jak to podpiąc? Gdzie bylo w oryginale?

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 16, 2010, 21:46:57 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Pompa włącza się po włączeniu stacyjki na kilka sekund i wyłącza, potem jak silnik kreci to juz chodzi cały czas. Oryginalnie zasilanie pompy idzie od przekaźników silnika poprzez wyłącznik wstrząsowy, bezpiecznik do pompy. Zapewne dlatego jest sztukowany przewód od stacyjki bo się zje.....ł przekaźnik silnika i pompa nie chodziła wcale.

[ Dodano: 16 Kwi 2010 21:50 ]
Dziś oczyściłem i pomalowałem bak, stabilizator, pościągałem upieniczone przez szrociarza końcówki drążków od drążka środkowego i obcięte ramię przekładni, przepłukałem "nową" chłodnicę, zamontowałem wentylator.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 16, 2010, 21:50:55 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Maxiu#1935"
Zapewne dlatego jest sztukowany przewód od stacyjki bo się zje.....ł przekaźnik silnika
hmmm mozliwe. Tak to wszystko oprocz tego chodzi. Ten wylacznik wstrząsowy (bezwladnosciowy) jest uszkodzony czy cos. I tam mam dosztukowane :)

Cytat: "Maxiu#1935"
Pompa włącza się po włączeniu stacyjki na kilka sekund i wyłącza, potem jak silnik kreci to juz chodzi cały czas.
a tak jak mam teraz zrobione, to nic sie nie bedzie działo? Moze tak zostać? czy dac jakis bezpiecznik na kabel plusowy?

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 16, 2010, 21:56:39 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "FaZi"
a tak jak mam teraz zrobione, to nic sie nie bedzie działo? Moze tak zostać? czy dac jakis bezpiecznik na kabel plusowy?

Ten kto to robił najpewniej puścił + przez oryginalny bezpiecznik> wyciągnij go i zobacz czy pompa zamilknie.
Jak będziesz jeździł cały czas na lpg to wskazane jest (nawet w przypadku oryginalnego podłączenia) zrobienie odcięcia pracy pompy podczas pracy silnika na gazie, więc może tak zostać, tylko zrób sobie to odcięcie i już.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 16, 2010, 21:58:25 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Maxiu#1935"
zrobienie odcięcia pracy pompy podczas pracy silnika na gazie
tak tak, oczywiscie ze to zrobie ;)

a + do pompki jest pociagniety z kabla przy samej stacyjce... jeszcze na chama na skretke podlaczony, i ledwo zaizolowany. I idzie on gdzies pod wykladziną. Pewnie bezpiecznika nie ma.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 16, 2010, 22:35:00 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
bak :mrgreen:

zestaw małego swapowicza :twisted:

FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 16, 2010, 23:18:25 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Maxiu#1935, ładnie, ładnie - też tak zaczynałem :wink: (polerkę altka sobie darowałem - może dlatego później były z nim problemy)
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 16, 2010, 23:26:03 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "graczol1"
może dlatego później były z nim problemy


taaaaaaaa ten paździerz zwaliłby sie nawet gdybys go pozłocił  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 17, 2010, 10:52:27 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ale weź ten blok  blok pomaluj, bo wypolerowany altek nie pasuje do rudej qrwy na bloku :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #71 dnia: Kwiecień 17, 2010, 11:08:32 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
nie maluj tylko wypoleruj - jeszcze lepiej będzie pasował :D
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 17, 2010, 11:46:51 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
spokojnie rudy jest tylko kolektor wydechowy :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 01, 2010, 21:32:57 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
pierwszy problem, przepustnica

no maska sie zamyka, ale i tak wydaje mis ie ze jest za wysoko... co w tej sytuacji?

drugi problem, wydech. Skrecilem wydech do kolektora, i to pierwsze zalamanie, obok podluznicy, nie pasuje... wydech opiera sie o podluznice na calej dlugosci, az do elastycznego lacznika...

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #74 dnia: Maj 01, 2010, 21:46:00 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
przepustnice przekręć tak jak ma bocian - o 90 stopni.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #75 dnia: Maj 02, 2010, 13:40:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "FaZi"
wydech. Skrecilem wydech do kolektora, i to pierwsze zalamanie, obok podluznicy, nie pasuje... wydech opiera sie o podluznice na calej dlugosci, az do elastycznego lacznika...
Podejrzewam że podparcie silnika obok kolektora jest za wysoko. Belka z szerokiego czy sam spawałeś mocowania do wąskiego zawiasu??

Cytat: "graczol1"
przepustnice przekręć tak jak ma bocian - o 90 stopni.
I nie tylko mnie będą pytać dlaczego przepustnica jest bokiem  :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #76 dnia: Maj 02, 2010, 20:20:50 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Bocian_s#313"
Belka z szerokiego czy sam spawałeś mocowania do wąskiego zawiasu??
dorabiałem uszy pod silnik w belce wąskiej. Myslalem ze belka roverkowa rozni sie od wąskiej tylko mocowaniem silnika, a jednak rozni sie tez czyms innym :/

Cytat: "Bocian_s#313"
Podejrzewam że podparcie silnika obok kolektora jest za wysoko
tak, wlasnei tak jest. Juz kombinowalem, obnizalem troche te mocowania ale nie moge zbytnio, bo szczelina pomiedzy silnikiem a belka jest znikoma. Wiec pola manewru nie mam...

A ta przepustnice o 90* w prawo czy w lewo? Ale wtedy musze dosztukować wąż do odmy, bo od podgrzewania przepustnicy starczy. A linke od gazu sie jakos puści

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #77 dnia: Maj 02, 2010, 20:52:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Z wydechem też miałem taki problem... ORGINALNIE rura ktora idzie od katalizatora do pierwszego dłumika NIE JEST OKRĄGŁA tylko płaska :) Wyjmij, spłaszcz młotkiem i bedzie pasowac. Też kląłem jak kupiłem nowy wydech.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #78 dnia: Maj 02, 2010, 23:09:50 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "FaZi"
drugi problem, wydech. Skrecilem wydech do kolektora, i to pierwsze zalamanie, obok podluznicy, nie pasuje... wydech opiera sie o podluznice na calej dlugosci, az do elastycznego lacznika...

weź jeszcze to pod uwagę, że tak jak mi pisałeś na gg, to masz jedna poduchę pod silnik od ohv wiec może stąd ta różnica.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #79 dnia: Maj 02, 2010, 23:39:44 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "FaZi"
Myslalem ze belka roverkowa rozni sie od wąskiej tylko mocowaniem silnika, a jednak rozni sie tez czyms innym :/
niestety

Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...