Autor Wątek: Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE  (Przeczytany 32292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 04, 2010, 09:24:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Fakt że ja mam wydech kombinowany ale ztcp to belka u mnie jest z wąskiej OHVki przez to stoi tak wysoko.
A jak połozyć przepustnicę to looknij na fotki u mnie. Przeroić też będziesz musiał delikatnie mocowanie linki bo przeżyłem szok jak zamieniłem przeustnice i w borku nie mogłem założyć linki bo mi kolektor preszkadzał. musisz przewiercić jeden otwór o kilka mm aby linka była bardziej w pionie. Ale to założysz i zobaczysz.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 05, 2010, 16:22:10 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Bocian_s#313"
A jak połozyć przepustnicę to looknij na fotki u mnie.
jakbym wiedzial jeszcze gdzie to sie patrzy :D

no zobaczymy jak to bedzie, Narazie jest spoko. Ale jak zwykle mam sporo pytań... Ja to mam roverka chyba z 94 roku, bo zegary byly z zielonym polem na obrotomierzu, i hamulce starego typu. I napis ROVER jest na srebrny, a TWIN CAM VALVE na czerwono (nie wiem czy to nie ingerencja wlasciciela).

I pytanie. Kabel, ktorym idzie kostka do przepustnicy jest rozdwojony tam wczesniej, i wisi luzno taka druga kostka, nie podpieta, do niczego nie pasuje :| od czego to jest?

II pytanie. Mniej wiecej kolo/pod kompem wisi tez taka 2pinowa kostka. Polokragła. Tez nigdzie nie jest podpietA... Ona tak wisi sobie luzno kolo tego "smoczka" (zlacza diagnostycznego?). Rowniez do zadnego miejsca nie pasuje :|

I pytanie co do czujnikow. Bo sa jakies do temp powietrza itp... Mam jeden czujnik, jest on umiejscowiony nad wydechowym, w "rogu" silnika", od strony sciany grodziowej. Zielony kabelek chyba, No jest podpiete, wskaznik na liczniku dziala. A podobno są 2?
Rowniez mam podpiety czujnik cisnienia oleju. Dziala rowniez, ale wiecej czujnikow oprocz CPWK nie ma :| Moze mi ktos powiedziec ile jest czujnikow, za co odpowiedzialne i gdzie sie znajduja?

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 05, 2010, 17:00:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "FaZi"
Cytat: "Bocian_s#313"
A jak połozyć przepustnicę to looknij na fotki u mnie.
jakbym wiedzial jeszcze gdzie to sie patrzy :D

no zobaczymy jak to bedzie, Narazie jest spoko. Ale jak zwykle mam sporo pytań... Ja to mam roverka chyba z 94 roku, bo zegary byly z zielonym polem na obrotomierzu, i hamulce starego typu. I napis ROVER jest na srebrny, a TWIN CAM VALVE na czerwono (nie wiem czy to nie ingerencja wlasciciela).

I pytanie. Kabel, ktorym idzie kostka do przepustnicy jest rozdwojony tam wczesniej, i wisi luzno taka druga kostka, nie podpieta, do niczego nie pasuje :| od czego to jest?

II pytanie. Mniej wiecej kolo/pod kompem wisi tez taka 2pinowa kostka. Polokragła. Tez nigdzie nie jest podpietA... Ona tak wisi sobie luzno kolo tego "smoczka" (zlacza diagnostycznego?). Rowniez do zadnego miejsca nie pasuje :|

I pytanie co do czujnikow. Bo sa jakies do temp powietrza itp... Mam jeden czujnik, jest on umiejscowiony nad wydechowym, w "rogu" silnika", od strony sciany grodziowej. Zielony kabelek chyba, No jest podpiete, wskaznik na liczniku dziala. A podobno są 2?
Rowniez mam podpiety czujnik cisnienia oleju. Dziala rowniez, ale wiecej czujnikow oprocz CPWK nie ma :| Moze mi ktos powiedziec ile jest czujnikow, za co odpowiedzialne i gdzie sie znajduja?


Ingerencja właściciela te napisy.

Ad.1 Dwie kostki, jedna dość spora to krokowiec, z kolei druga to czujnik położenia przepustnicy.

Ad.2 Hermetyczna ?

Ad.3 Za kolektorem wydechowym jest czujnik FCTW-15 do wskaźnika na desce. Na tym trójniku jest także czujnik temp. wody do komputera, z tym, ze dostęp jest kijowy.
Po za tym jest jeszcze sonda, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury powietrza (z tyłu kolektora - dolna część - wkręcany)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 05, 2010, 17:09:36 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Multec"
Ad.1 Dwie kostki, jedna dość spora to krokowiec, z kolei druga to czujnik położenia przepustnicy.
no to mam podpieta przepustnice i krokowiec i jeszcze jedna wisi :|

Cytat: "Multec"

Ad.2 Hermetyczna ?
nie, normalna ubłocona :D czyli w dawcy byla nie podpięta...

Cytat: "Multec"
Ad.3 Za kolektorem wydechowym jest czujnik FCTW-15 do wskaźnika na desce.
no o ten mi chodzilo. Mam podpiety.

Cytat: "Multec"
Na tym trójniku jest także czujnik temp. wody do komputera, z tym, ze dostęp jest kijowy.
ale tez na wsuwkę?

Cytat: "Multec"
czujnik położenia przepustnicy
gdzie to to jest? Z boku przepustnicy?

Cytat: "Multec"
czujnik temperatury powietrza (z tyłu kolektora - dolna część - wkręcany)
kolektora ssącego?

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 05, 2010, 17:31:29 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "FaZi"
Multec napisał/a:   
Ad.1 Dwie kostki, jedna dość spora to krokowiec, z kolei druga to czujnik położenia przepustnicy.
no to mam podpieta przepustnice i krokowiec i jeszcze jedna wisi :|

to jest od wyłącznika uderzeniowego, którego nie masz.
Cytat: "FaZi"
Multec napisał/a:   
Na tym trójniku jest także czujnik temp. wody do komputera, z tym, ze dostęp jest kijowy.
ale tez na wsuwkę?

Wszystkie czujniki od silnika są wyposażone we wtyczki hermetyczne (z wyjątkiem tego od zegarów)
Cytat: "FaZi"
Multec napisał/a:   
czujnik temperatury powietrza (z tyłu kolektora - dolna część - wkręcany)   
kolektora ssącego?
 
ssącego zielona wtyczka
Cytat: "FaZi"
Multec napisał/a:   
czujnik położenia przepustnicy   
gdzie to to jest? Z boku przepustnicy?

takie czarne pudełeczko po jednej stronie osi przepustnicy.
Cytat: "FaZi"
II pytanie. Mniej wiecej kolo/pod kompem wisi tez taka 2pinowa kostka. Polokragła. Tez nigdzie nie jest podpietA... Ona tak wisi sobie luzno kolo tego "smoczka" (zlacza diagnostycznego?). Rowniez do zadnego miejsca nie pasuje :|

zawór pochłaniacza par paliwa - też go nie masz i nei potrzebujesz :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 05, 2010, 17:52:39 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Maxiu#1935"
to jest od wyłącznika uderzeniowego, którego nie masz.
nie nie. Od tego to jest miedzy wyrownawczym a puchą filtra. To swoja droga, a jest jesszcze dodatkowy :|

Co to znaczy wtyczki hermetyczne?

Mam rowniez chlodnice roverkową, i po stronie lewej na dole jest ten czujnik? na 2 piny. I nie mam do tego kabli :| gdzie one wychodzą? Tą wiazka, gdzie do lamp itp?

I co do odpowietrzenia ukladku chlodzenia. Wlalem do niego troche płynu, trochw wywaliło, troche weszlo. Zagrzalem silnik do prawie 100 :| wg. licznika. W momencie sie zagrzal. A chlodnica cala zimna, i weze do przepustnicy co ida tez zimne... jak to sie odpowietrza? Samo? Ale to sie grzeje jak głupi...

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 05, 2010, 17:56:35 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "FaZi"
Co to znaczy wtyczki hermetyczne?

no to znaczy, że jest to taka wtyczka, że błoto i wilgoć jej nie straszna :mrgreen: od silnika i w inst. od mr93 wszystkie są hermetyczne.
Cytat: "FaZi"
I co do odpowietrzenia ukladku chlodzenia. Wlalem do niego troche płynu, trochw wywaliło, troche weszlo. Zagrzalem silnik do prawie 100 :| wg. licznika. W momencie sie zagrzal. A chlodnica cala zimna, i weze do przepustnicy co ida tez zimne... jak to sie odpowietrza? Samo? Ale to sie grzeje jak głupi...

otworzyłeś zawór od nagrzewnicy? (tak żeby grzało w środku) może się termostat nie otwiera.....
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #87 dnia: Maj 05, 2010, 18:24:12 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
http://www.allegro.pl/item1008599225_euro_zlacze_gniazdo_i_wtyk_hermetyczne_kompletne.html#gallery

To jest właśnie złącze hermetyczne.
Pytałem dlatego, że właśnie jako jedyna w roverze hermetyczna złączką była od pochłaniacza.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #88 dnia: Maj 05, 2010, 18:33:30 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
tak, wlasnie taka tylko 2 pinowa. No to juz wszystko jasne :) dzięki ;)

Ale do czujnika temp plynu jest zwykla wsuwka.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #89 dnia: Maj 05, 2010, 23:17:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Prawie wszystkie wtyczki wyglądają tak samo jak wtryczki wtryskiwaczy. I tak mamy oto:
- niebieska - CPWK
- brązowa - czujnik temperatury płynu
- zielona - czujnik temperatury zasysanego powietrza
- czarna z jednym przewodem - ciśnienie oleju
- 4 sztuki czarnych - wtryskiwacze ;).
Zostają jeszcze:
- potencjometr przepustnicy (3 przewody)
- silnik krokowy (5 przewodów)
- pary paliwa (taka szara i w 94 sobie wisi) (2 przewody)
- sonda lambda (4 przewody)
- zlącze diagnostyczne takie okrągłe z gumowym "kondomkiem" (2 przewody)

Zasadniczo to chyba tyle jeśli chodzi o ECU.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 05, 2010, 23:23:10 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Bocian_s#313"
- zlącze diagnostyczne takie okrągłe z gumowym "kondomkiem" (2 przewody)


eee, tam jest razem ze 3 przewody
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 06, 2010, 07:56:09 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No tak, racja.  :roll:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 07, 2010, 22:51:45 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p


dokladnie wychodzi to z wiazki tej co krokowiec. Nie wiem do czego to jest. Do niczego nie pasuje :|

I jeszcze jedno. Nadal nie znalazlem przewodów do czujnika w chlodnicy. ten czujnik wyglada identycznie jak w chlodnicy od OHV. Skad te kable maja isc?

i dla jasnosci, pewnie pochlaniacz par paliwa, ale to mnie nie dotyczy :)

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 07, 2010, 23:01:59 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytuj (zaznaczone)
I jeszcze jedno. Nadal nie znalazlem przewodów do czujnika w chlodnicy. ten czujnik wyglada identycznie jak w chlodnicy od OHV. Skad te kable maja isc?

jeden jest zwarty do masy, drugi idzie do przekaźnika wentylatora chłodnicy.
Cytat: "FaZi"
dokladnie wychodzi to z wiazki tej co krokowiec. Nie wiem do czego to jest. Do niczego nie pasuje :|

Na 100% wiesz gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy? Bo ta wtyczka tam idealnie pasuje...


Czy jak by był odpięty cz. poł przepustnicy silnik by pracował? Po otworzeniu/uchyleniu przepustnicy początkowo dławił by się?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 07, 2010, 23:03:56 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no wlasnie najlepsze jest to ze to jest dodatkowa wtyczka :D nie wiem o co chodzi. Wszystko jest podpiete a to sobie jeszcze wisi luzem...

Cytat: "Maxiu#1935"
drugi idzie do przekaźnika wentylatora chłodnicy.
a gdzie to to jest? w skrzynce bezpieczników? I z jakiej on wiazki wychodzi seryjnie?

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 08, 2010, 00:51:21 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
seryjnie masz 2 kable wychodzące w wiązki idącej do lewego reflektora. jeden to własnie mas, a drugi idzie do przekaźnika. nic nie trzeba przerabiac-po prostu podpinasz jak było.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 08, 2010, 21:24:41 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
seryjnie, tzn w wiazce Poldorovera? Bo ja przeszczepilem silnik z cala wiazka elektr. I nie bardzo widze tych kabli... sa jakies dwa, zwarłem je bo myslalem ze wtedy wlaczy sie wentylator ale dupa... nic sie nie wlaczylo. Innych kabli nie widze.

Powiedzcie mi jeszcze, seryjnie w Poldoroverze jest jeden klakson czy 2? I po ktorej stronie?

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 08, 2010, 21:36:31 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
u mnie jest jeden klakson na środku, a przewody idą po stronie kierowcy razem z wiązką świateł. mam caro rover 94.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 08, 2010, 21:42:00 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no ja tez mam z tego rocznika. Czyli wychodzi na to, ze kable od czujnika wentylatora ida od strony pasazera. Moze to te kable ktore patrzylem, tylko przekaznik jest pewnie przepalony. Sprawdze to. Te kable wygladaja na te od czujnika, bo sa w plastikowych obudowach. I idealnie pasuja dlugośćia.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 09, 2010, 18:14:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "FaZi"
dokladnie wychodzi to z wiazki tej co krokowiec. Nie wiem do czego to jest. Do niczego nie pasuje
Cytat: "FaZi"
Wszystko jest podpiete a to sobie jeszcze wisi luzem...

Może ktoś zdemontował potencjometr z przepustnicy. Do przepustnicy dochodzi dwie wiązki:
- od strony linki silnik krokowy
- po przeciwnej stronie ośki przepustnicy jest potencjometr idealnie pasujący do tej wtyczki. Może jego nie masz i dlatego jest luźna.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.