Autor Wątek: Budowa rajdówki - POLONEZ  (Przeczytany 26256 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 25, 2009, 10:09:27 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
BXMaster, jakieś 3tyś roboczogodzin naliczyłęm :P

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 25, 2009, 10:11:23 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
No niestety, koszt bez robocizny :P
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 25, 2009, 13:18:52 pm »

e_gregor

  • Gość
Tak, za dużo rzeźby. Nie mam warunków (choćby dostępu do spawarki). Potrafię naprawić w swoim poldzie niemal wszystko ale modyfikacje silnika już mnie przerastają. Musiałbym się uporać z montażem turbiny, czyli doprowadzeniem smarowania i przespawaniem kolektorów. Do tego dochodzi odprężenie. Powiedzmy, że to do zrobienia, przez modyfikacje głowicy oraz montaż jej na grubszej lub podwójnej uszczelce. Do tego dochodzą problemy z zapłonem oraz zasilaniem - obecnie jest fabryczny gaźnik. Masa jednostki ma dla mnie znaczenie drugorzędne, ponieważ nie rajduję i auta używam tylko do zwykłego przemieszczania się.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 25, 2009, 15:34:41 pm »

NeoN

  • Gość
No to może Zetec, z tego co wiem, wchodzi na skrzynię N9.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 25, 2009, 15:44:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "e_gregor"
czyli doprowadzeniem smarowania i przespawaniem kolektorów


nie ma bólu, w bloku 2.0 OHC są odpowiednie śruby-korki - po stronie kolektora ssącego, pod nim przy zamachu jest magistrala olejowa. Stamtąd w Cossim idzie smarowanie do turbiny. Zawsze można sobie wziąć smarowanie turbiny z trójnika, tzn. pożegnać gruszkę od wskazówki ciśnienia oleju i tam dać wąż. Powrót robisz albo prosto do misy albo do bloku. Otwór spływu z turbo masz zaślepiony śrubą, po stronie kolektora wydechowego, jakieś 10 cm za łapą alternatora, blisko dolnej krawędzi bloku.

Cytat: "e_gregor"
Do tego dochodzi odprężenie.



a po jakiego grzyba Grzesiu, masz w serii niską komprechę, tylko 9,2:1 :!:

Cytat: "e_gregor"
modyfikacje głowicy oraz montaż jej na grubszej lub podwójnej uszczelce


głowicę obrabia się w miarę fajnie, mimo iż to żeliwo.
Ja swoją robiłem, ale na wiosnę będzie odelżony zamach, wydech 55 mm i jak się uda przed zlotem to EFI :twisted:

Uszczelkę pod głowicę dajesz standardową.
W kwestii odprężania, to można lekko powiększyć komory spalania.

Polecam wątek Kolegi Toyman na forum www.sierrafan.pl, w dziale "Moja Sierra".
W temacie Kolegi Toymana są fotki pociętej piłą taśmową głowicy od OHC. Zapas mięsa jest imponujący, co zresztą wiąże się z masą głowicy (gotowa do montażu około 30 kg).

Cytat: "e_gregor"
Do tego dochodzą problemy z zapłonem oraz zasilaniem - obecnie jest fabryczny gaźnik


Nie ma bólu, montujesz EFI - koszt z dobrą pompą może wynieść jakieś 500 zł za części, w tej cenie można też nabyć cały silnik/samochód z potrzebnym osprzętem :)
W kwestii zapłonu trzeba go po prostu cofnąć.
Najbardziej druciarskie jest dołożenie dwóch/czterech wtrysków sterowanych włącznikiem ciśnieniowym lub z kabiny, ew. wymiana fabrycznych wtrysków na wydajniejsze.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 25, 2009, 16:03:10 pm »

e_gregor

  • Gość
Bartek, tylko dokładanie wtrysków albo zmiana na wydajniejsze nie sprawi, że auto zacznie żłopać olbrzymie ilości paliwa nawet przy spokojnej jeździe?

Jesteś pewny, że mój silnik nie wymaga odprężania? NET jest ok do turbo?

Jak przetrzesz szlaki to może pójdę za Tobą ;)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 26, 2009, 16:20:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytuj (zaznaczone)
Bartek, tylko dokładanie wtrysków albo zmiana na wydajniejsze nie sprawi, że auto zacznie żłopać olbrzymie ilości paliwa nawet przy spokojnej jeździe?


oczywiście za zmianą wtrysków na wydajniejsze, dobrze jest dodać np: ECUMASTERA i wywalić przepływkę oraz map, który zresztą i tak wymaga przeróbki pod turbo (nie działa w nadciśnieniu :!: ),

Cytat: "e_gregor"
Jesteś pewny, że mój silnik nie wymaga odprężania? NET jest ok do turbo?


A po co, silniki w obecnych czasach mają wyższe sprężanie. Jak powstawał ten silnik (przełom lat 60-70 zeszłego wieku) nie było wysokooktanowych benzyn, stąd sprężanie było niższe - inaczej byłby problem ze spalaniem stukowym :!:  Zawsze możesz szukać dobrego, kompletnego bloku N4B, on ma 8,5:1.

Cytat: "e_gregor"
Jak przetrzesz szlaki to może pójdę za Tobą ;)


Na razie nie ma co zapeszać, póki co brakuje mi pompy do projektu EFI, wydech nie jest dostosowany do potrzeb wtrysku i w ogóle 2.0 :?

Turbo to na razie odległa przyszłość, ale na razie zdobywam wiedzę i poznaję doświadczenia innych. Z czasem jak się uda, to zaturbie dziada :twisted:

BTW, uturbenie i jazda na gazie jest o wiele prostsza niż turbienie samej benzyny :!: :!: :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 26, 2009, 20:12:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Przeciętny silnik 1.6 16v o mocy 100KM można doładować bez odprężania na poziomie tzw. soft turbo (czyli do 0.6 bara), więc 2.0 o takiej mocy tym bardziej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 27, 2009, 12:04:08 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "BXMaster"
Przeciętny silnik 1.6 16v o mocy 100KM można doładować bez odprężania na poziomie tzw. soft turbo (czyli do 0.6 bara),


nie do końca się z tobą zgodzę, poziom doładowania dobiera się na podstawie sprężania, Rover np.: jest dość mocno doprężony fabrycznie, z tego co kojarzę 10,5:1.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 28, 2009, 06:35:10 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
Zawsze można sobie wziąć smarowanie turbiny z trójnika, tzn. pożegnać gruszkę od wskazówki ciśnienia oleju i tam dać wąż.

Dajesz trójnik od łady który wkręcasz w miejsce gruszki i masz gruszkę i wyjście oleju na turbo
Cytat: "BARTEK#1925"
Otwór spływu z turbo masz zaślepiony śrubą, po stronie kolektora wydechowego, jakieś 10 cm za łapą alternatora, blisko dolnej krawędzi bloku.

I posiada standardowy gwint rurowy chyba 1/4 albo 1/2 cala( nie pamiętam dokładnie) wiec nie ma problemu z dopasowaniem odpływu  i jest w każdym bloku typ 205
W kwestii gaźnika to dajesz gaźnik od poloneza z mikserem LPG przed turbo i koniec(takie auta jeżdżą !) Dalsza modyfikacja to kupno pojedynczego boczniaka  -najlepiej z serii dellorto 40DHLA. Jedyna większa przeróbka to zdobycie podstawy pod akumulator od rovera i przykręcenie jej z 2 strony komory silnika i przedłożenie kilku kabli, w miejsce aku dajemy wtedy gaźnik i filtr  :) Rury gumowe i metalowe wykorzystujesz od poloneza i DF -te które służą do wlewu paliwa- maja idealna średnice, są grube, wytrzymałe i tanie. Linka ssania pasuje od łady, gaz trzeba pomyśleć .Generalnie miałem już wszystko opracowane i przemyślane wiec mogę to opisać jak kogoś to interesuje. Mam tez turbinę na sprzedaż TD04H-13C -przerobiona - przekręcona cześć wydechowa względem ssącej i dorobione mocowanie westgate oraz 50cm  rury-wyjście z turbo oraz dorobiony przewód olejowy w metalowym oplocie podający olej,- turbo wchodzi pod maskę PN z pinto bez większych trudności. Jak ktoś jest zainteresowany to priv ,trójnik od łady odpowiednio rozwiercony tez gdzieś mam to dorzucę jak znajde do turbo  :) Cisnienie 0,5 bara które mozna łatwo podkrecic do okolo 1,1 bara. Turbo posiada zawór (cbv)który łączy obie części sprężarki przy podciśnieniu w dolocie, a  wiec przy zamkniętej przepustnicy nie wysysa oleju z  turbiny -idealnie nadaje się do draw thru :twisted:

Pinto ma około 8.5-9.2 stopień sprężania wiec spokojnie można lądować 0,5 bara,- to żeliwo -jeździ do samego końca, nie pada od przegrzania :mrgreen:  a sam motor eliminują najczęściej zapadnięte zawory w głowicy która fabrycznie nie ma prowadnic i wypalone gniazda zaworowe wykonane bezpośrednio w głowicy .Po zrobieniu głowicy motor jest nie zniszczalny bo i jak ? Przegrzanie mu nie szkodzi- nawet uszczelka Ajusa za 25zł nie pada  8) olej wystarczy około 0,8 litra żeby jechał i nawet cisnienie sie nie swieci  :twisted:   a po strzale paska zakładasz drugi nowy -jest bezkolizyjny  :mrgreen:  Naprawde ciezko to zmusic aby przestało sie obracac, wiec e_gregor,  nie masz sie co bac
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 28, 2009, 10:43:09 am »

e_gregor

  • Gość
Tylko rozumiem, potrzebuję parownik taki do turbo, co ma odpowiednią wydajność i zamiast otworów w pokrywie na wyrównanie ciśnienia atmosferycznego powinien mieć króciec do podłączenia za turbiną?

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 28, 2009, 11:25:30 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Większość parowników da się przerobić do turbo, tzn. dorabiamy kompensację i bangla :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 28, 2009, 11:27:06 am »

Michael

  • Gość
Moim zdaniem pinto to piekna sprawa do turbo ale jezeli ktos ma taki silnik to jest farciarzem gdyz ciezko dostac wszsytkie niezbedne elementy do budowy fiato-forda poldoforda wiec jezlei juz cos takiego mamy to tak głowica to jest bajka mozna z niej sciagnac naprawde kupe zeliwa i powiekszanie komory spalania to tez smieszne koszta.Odprezanie przy soft turbo nie jest konieczne do 0.6 bara motor wytrzyam bezporblemowo,smarowanie to jak elwood wiele juz razy pisał trójnik olejowy z łady a co do spływu bezposrednio w miske mozna jeszcze zastosowac chłodnice oleju ale niezbedna nie jest jezeli masz gaznik to dmuchasz w gaznik albo robisz draw thru jezeli nie pomyliłem nazwy czyli turbo miesza paliwo i powietrze doładowuje i ładuje juz bezposrednio w kolektor gaznik przed turbo bardzo prosty i efektywny sposób lub po prostu efi i wtedy jest jeszcze łątwiej :) tylko ze w przypadku efi trzeba juz sie udac na chipa zeby chociazby odpowiednio silnik zestroic bo tak to bedzie chodził srednio ale wszsytko do zrobienia :) pozdro

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 28, 2009, 16:49:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Największa zaleta pinto są tanie i łatwo dostępne części- natłukli tego od cholery i montowali przez prawie 40 lat we wszystkich możliwych samochodach marki Ford- począwszy od transita prosiaka po wozy luksusowe jak Granada/Scorpio MK1  :)  Wiec ilość rożnych elementów typu gaźniki, wtryski ,łapy silnika, skrzynie biegów czy inny osprzęt jest imponująca i prawie zawsze się coś dopasuje  :) Silnik prosty i trwały i dodatkowo wszelkie mody opracowane i sprawdzone przez lata
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 28, 2009, 16:54:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
BTW skrzynia N9 bez problemu znosi 300 Nm, a znam przypadki że i 345 Nm :wink:

Ponoć MT75 (od dohca) i następca, czyli MTX75 (montowana np: w GALAXy) znoszą 400 Nm  :shock:  :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 02, 2009, 22:02:42 pm »

corek

  • Gość
koledzy,

mam okazje tanio kupić całego fiata coupe 2.0 20v turbo (ciut zgnieciony ale cały)
czy 5 cylindrowy blok siadzie na skrzynie? czy siadzie do Poldka?

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 02, 2009, 22:05:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czy na skrzynię to nie wiem, ale czy siądzie do auta, to jest tylko jedna możliwość aby to sprawdzić i bynajmniej ani ja, ani nikt inny Ci tego nie powie tutaj.

Miara w łapę i mierzysz silnik, który chcesz wsadzić i komorę polda, to Ci da jakiś ogląd co i jak. Pamiętaj o pomiarze wysokości :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 02, 2009, 22:43:23 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "corek"
mam okazje tanio kupić całego fiata coupe 2.0 20v turbo (ciut zgnieciony ale cały)
czy 5 cylindrowy blok siadzie na skrzynie? czy siadzie do Poldka?

z tego co pamietam to 20 v nie siada pod skrzynie dohc , jest droższy w modyfikacjach i ogólnie dużo bardziej skąplikowany , jeżeli masz dużo czasu i wolnej gotówki mozesz bawić sie w wydumke ale chyba lepije szukać silnika z cromy albo innego fwd 4 garowego :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 02, 2009, 23:31:50 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "corek"
mam okazje tanio kupić całego fiata coupe 2.0 20v turbo (ciut zgnieciony ale cały)
czy 5 cylindrowy blok siadzie na skrzynie? czy siadzie do Poldka?


Zapomnij -przeróbek od groma a motor jest dość rzadki  i spory problem z częsciami bo oprócz coupe to montowali to tylko do Marea chyba .Po za tym nie jest on jakiś szczególnie mocny czy dobry
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 06, 2009, 21:27:04 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Za to dzwiek ma cudny :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb