Autor Wątek: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.  (Przeczytany 30264 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 12, 2010, 19:28:45 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Strasznie dokładnie to zrobiłeś.Ja bym to trochę uprościł.Najpierw dokładnie oczyścił papierem ściernym,odtłuścił acetonem{ nie trzeba wycierać,aceton paruje,już przy 21C].Pokrył RUSTEM,odczekał chwilkę,a następnie leciał podkładem,ewentualnie grunt,i farba nawierzchniowa. Powinno chronić przez parę lat. Patentu na wieczność to niema .Najważniejsze z tego wszystkiego,to bardzo dokładne przygotowanie powierzchni!! ,bo od tego zależy,w dużej mierze trwałość powłoki malarskiej.Na nasze warunki amatorskie ,ten sposób ,uważam za wystarczający,bo profesjonaliści mają różne patenty,i to też nie zawsze skuteczne
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 17, 2010, 09:55:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Byłem wczoraj na wioseczce i oglądałem to co pomazałem. Wygląda OK. Jak na malowanie pędzlem całkiem ładnie to pokryło. Dość twarde i gładkie w dotyku. Trzeba będzie przeszlifować przed położeniem następnej warstwy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 17, 2010, 10:04:43 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Moje póki co też wygląda super. Mimo że stoi na dworze i od tygodnia leje na to deszcz. Pewnie dzięki bezbarwnemu akrylowi...

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 01, 2010, 14:29:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dalej pociągnę temat. Dokupiłem końcówki progów przednie i są zamalowane na czarno. Zrywać to zabezpieczenie i kłaść novola czy malować po tym??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 04, 2010, 15:36:27 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
o zabezpieczaniu, co prawda po spawaniu i na bogato, ale jeśli kogoś stać: http://www.capri.pl/car/2873/2852
koszt ok. 10 tyś, zł.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 04, 2010, 22:12:54 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
dobra, kupilem co2 i jest lepiej.
koles co sprzedawal mi butle z co2 powiedzial, ze na 100% mieszanka ktora mialem byla zanieczyszczona powietrzem (firmy oszukuja tak, ze przy nabijaniu daja tez do butli powietrza). i w sumie to ma sens. bo czasem  spawy byly dobre, a czasem zle. kiedy wychodzili zle to po prostu lecialo z butli powietrze :/
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 04, 2010, 22:39:26 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Ja spawam na mieszance i sobie chwalę, ale dostawce mam zaufanego. Na mieszance nie dość że nie "strzela" to sam proces spawania jest cichszy i spokojniejszy (tak swoimi słowami :wink: ) Wadą butli z argonem jest to że nie mają bezpieczników w zaworach i można je napełniać z innych butli... czego nie da rady zrobić przy CO2, przez to można na jakieś dziadostwo trafić.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 05, 2010, 10:42:24 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Na "spokojność" spawania ma też wpływ sama spawarka, stabilność prądu - sprawność spawarki, jakość drutu, przygotowanie podłoża, dobrze założona masa spawarki, itd itp, a o umiejętnościach łącznika między uchwytem spawarki, a spawanym elementem już nawet nie wspominam :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 27, 2010, 16:02:39 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Jak masz kratery w spoinie (małe dziurki) tzn, że gaz masz do d...(czasami nawet lepiej spoina układa się jak dasz mniej osłony) Jak strzela to może być wiele przyczyn najczęściej nieprawidłowo ustawiony posuw drutu.. zależy jakiej jakości jest materiał ile węgla w stali itd.. itd.. no i podstawa to oczywiście dobrze przygotowany materiał a nie częściowo pokryty rdzą albo farbą.. wtedy zawsze strzela i kopci

U mnie też stara bitumiczna konserwacja się paliła na 3 cm dlatego trzeba wszystko zeskrobać i oczyścić przed spawaniem w myśl zasady "raz a porządnie"

Ogólnie to mag-imem ciężko się spawa blachy 1,0mm 0,8 już nie mówiąc o 0,5 MAG był dobry w stoczni jak kładli mi blachę 3cm i grubsze... wtedy się "lało" nawet z zamkniętymi oczami :P Przy autach najlepiej się sprawdza TIG w osłonie argonu lub mieszanka nieaktywnych jest większa kontrola nad prowadzeniem spoiwa... nic nie podtopisz ani nie przypalisz tak łatwo jak masz wprawę.

jedyny minus to czasochłonność
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 27, 2010, 20:53:56 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "El-Portero2"
Ogólnie to mag-imem ciężko się spawa blachy 1,0mm 0,8
to już Cię trochę poniosło... drut 0.6, mały prąd i jedziesz. nie mam tu na myśli spawania na zakładkę czy punktowania tylko na styk - podstawa to dobrze dopasowane krawędzie. na blachach 0,8 mogę literki stawiać spawem ciągłym z ładnym przetopem na drugą stronę i bez wypalania dziur.

[ Dodano: 27 Cze 2010 20:54 ]
a TIG to zabawa przede wszystkim dla cierpliwych, a ja niestety taki nie jestem
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 27, 2010, 22:37:26 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "El-Portero2"
Przy autach najlepiej się sprawdza TIG
a co powiesz na wycinanie elementu tak wspawanego? :twisted:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 27, 2010, 22:40:11 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Zgadza się.. trzeba spawać na styk z 1mm odstępem... ale i tak ten przetop z drugiej strony nigdy równo nie wychodzi wiec trzeba poprawiać albo szlifować ...  niekiedy nawet "jeża" zrywać  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

[ Dodano: 27 Cze 2010 22:50 ]
Cytuj (zaznaczone)
a co powiesz na wycinanie elementu tak wspawanego?
nie robiłem tego... to się strasznie blacha odkształca po za tym elektrodę rozsadza przy max prądzie....

 maciejowski Ty wycinasz tigiem?
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 28, 2010, 10:50:02 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Cytat: "El-Portero2"
Zgadza się.. trzeba spawać na styk z 1mm odstępem...


możesz rozwinąć, jak łaczysz dwie blaszkito zostawiasz  aż 1mm i to tak zalewasz? bo jeszcze tego nie opanowałem, a mnie to czeka i nie wiem jak zespawac dwa fragmenty błotnika zeby było w miare prosto i zeby nie powyginało.


btw, spostrzeżenie z soboty, elementy zabezpieczone gruntem reaktywnym novol 340 spawają sie całkiem dobrze bez szlifowania
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 28, 2010, 20:48:22 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
SOVA ja się już zamotałem  :mrgreen:  z odstępem 1mm to wspawałem ostatnio blachy grodzi podłogi [ progów tak nie spawasz bo się zrobi za grubo i uszczelki nie wsadzisz ]. Podłoga wyszła pięknie z przetopem na 2-U-2mm... mam foto nie che mi się dodawać do wrzuty, mogę przesłać Tobie na e-maila jak chcesz.

Natomiast próg zaciskasz od góry żabkami albo małymi zaciskami stolarskimi i zalewasz od góry. I tu się trzeba popisać zdolnościami... zawsze możesz jeszcze nalać grubiej a potem doszlifować do równego wymiaru ważne żeby plastry blachy były dobrze szczepione ze sobą. U mnie trzyma się świetnie. To samo robisz z zamknięciem progu od dołu ... Oryginalnie ten element jest zgrzewany ale można przekombinować taki numer z wywiercaniem otworów wiertłem do metalu 6 od boku w górnej krawędzi [ ta krawędź co ma potem uszczelka w niej siedzieć a wcześniej ją od góry zalewasz]...te 3 plastry blachy przewiercasz na wylot, podkładasz z drugiej strony podkładkę ceramiczną z małym wyżłobieniem a potem te otworki zaspawujesz.

Po TAKIM ZABIEGU PRÓG JEST NIE DO RUSZENIA ;-) TESTOWAŁEM SWÓJ  :mrgreen:
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 02, 2010, 21:29:19 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no, kupilem (podobno super hiper)  srodek odrdzewiajacy. 100zl za litr. zobaczymy co potrafi. fertan sie zwie.
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 02, 2010, 22:20:20 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
odpowiedz na pytanie z tematu :)
http://prelude3web.com/forum/viewtopic.php?t=7047
chyba pomoze ;) trzeba przyznac ze fachowa robota ;]

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 19, 2010, 15:54:44 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a jak dobrze zabezpieczyyć proga po wspawaniu, ogólnie jest polakierowany ale wiadomo że tam gdzie się spawło lakier się odpazyłi spaw zostął goły. jakies pomysły?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 19, 2010, 16:46:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Najprostsze wydaje się wtryśnięcie podkładu epoksydowego lub reaktywnego pod ciśnieniem w progi.

P.S. ja nawierciłem u siebie po cztery otwory fi16 w progach od strony kabiny, aby ułatwić sobie  wtryskiwanie konserwacji/oleju.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 20, 2010, 08:25:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja nic specjalnego nei stosowałem. Zauważyłem że podkład reaktywny jest dość odporny na temperaturę i nie odstaje tak bardzo jak epoxyd czy podkład akrylowy. Może i nie za idealnie zrobiłem ale po trosze to desperacja bo czasu mało a potrosze to lenistwo. Jedyne co zrobiłem to wywierciłem duze otwory w progu od góry i zalałem wszystko fluidolem aż sikało wszystkimi dziurami z dołu. Na zapsikanie progu zużyłem może nawet i 0,5l tego siuwaksu. Niestety nie chciał się aplikować rurką więc nawaliłem sporo dyszą od baranka przez wszsytkie możliwe otwory...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 20, 2010, 09:16:10 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
no chyb a tak zrobię, najpierw tam reaktywnego napsikam pistoletem żeby sie porozchodził, potem troche zwykłym podkładem a na koniec fluidol, albo olej silnikowy zmieszany z jakimś smarem na gorąco, zeby fajnie wszędzie dopłynął a po wystygnięciu się ładnie osadził
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360