Autor Wątek: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.  (Przeczytany 45094 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 10, 2011, 13:19:54 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Tak jeszcze bardziej offtopując to zimą jak zostawiam colę w aucie to zamarza tylko woda w niej. Reszta - koncentrat czyli kwas fosforowy z cukrem jest dalej płynny. I pięknie się oddziela. Można wylać sam koncentrat a czysty lód pozostaje. I my to pijemy...

To kółeczko ze sznurkiem mój ojciec używał do odpalania syrenki. Pamiętam jego uwagi na ten temat żeby nie owijać sznurka dookoła dłoni...  :]
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 10, 2011, 14:09:05 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja nie piję. :d W ogóle tego świństwa nie znoszę. Ale i tak żeby ona nie zamarzała to musiałby to być sam koncentrat, a tego silnik długo by nie wytrzymał.
Kwas ortofosforowy znajdujący się w coli można znaleźć też np w Brunox'ie. To dlatego z pomocą Coca-Coli świetnie odkręca się np zapieczone świece czy inne tego typu. (Tak a propos patentów). ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2011, 14:12:14 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 10, 2011, 22:06:15 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
ja cole pijam tylko od czasu do czasu ogolnie nie pije gazowanych napoji, po tym jak sie odwodniłem właśnie przez picie coli i jedzenie w macku czeste...

a tak a propos patentów w maluchu w zime można tą blaszke co idzie nia powietrze na miske olejowa mozna zaslepic i wieje cieplejszym powietrzem do kabiny :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 09, 2011, 15:55:41 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Ja w maluchu miałem zamontowany w tunelu przy kanapie plastikowy nawiew z poloneza i cieple powietrze fajnie do środka leciało

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 18, 2011, 11:15:29 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Gdzieś kiedyś na jakiejś stronce o humorze widziałem jak dwaj typa wozili w maluchu za przednimi siedzeniami przyspawany do podłogi piecyk z szamotem <lol2> tzw. kozę i mieli rurę dymną wypuszczoną przez dach i zakończoną grzybkiem  <lol2> <lol2> <lol2> to musiało grzać dobrze  ]:-> w komentarzach było napisane, że to był wóz gastronomiczny i że gotowali w nim grochówkę dla robotników na budowie.  :d

...aż się dziwię, że w polonezie ktoś jeszcze nie zamontował centralnego ogrzewania z obiegiem miedzianych rurek  <lol2>
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 24, 2013, 22:11:39 pm »

Offline Kedyw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 99
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz `84 :-)
czy mógłby mi ktoś napisać jak zreanimować wycieraczki w poruczniku `83 ? pracują wolno, czasem przycinają się. podniesione chodzą bez problemów. pomóżta :)
kupie części do Borewicza `84

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 24, 2013, 22:21:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 25, 2013, 21:49:41 pm »

Offline Kedyw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 99
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz `84 :-)
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=8760.msg154460#msg154460

aż tak ciężko poszukać ??

nie wiem czy ciężko, ale odpuść sobie te nadęte komentarzo-pytanka. grzecznie napisałem na forum prośbę o pomoc, a tu jakieś humorzaste docinki.za stary jestem na biegłość na forum a ty za młody na dąsy...
kupie części do Borewicza `84

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 26, 2013, 00:06:12 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
poważnie, jesteś za stary? nie napisałeś w profilu ile masz lat- tajemnica?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 26, 2013, 10:42:58 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
nie wiem czy ciężko, ale odpuść sobie te nadęte komentarzo-pytanka. grzecznie napisałem na forum prośbę o pomoc, a tu jakieś humorzaste docinki.za stary jestem na biegłość na forum a ty za młody na dąsy...


Żadne dąsy Kolego, tylko wymagam stosowania się do regulaminu który przecież zaakceptowałeś przy rejestracji.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 26, 2013, 15:02:56 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Zimą zawsze najpierw bez zapłonu zakręcił 1-2 sec. rozrusznikiem - pompka podała paliwo do gaźnika - włączał zapłon i odpalał z pierwszego obrotu.
Mój dziadek, że jeździł kiedy "naprawdę było trzeba" (Dacia ma dziś 30 lat i mniej niż 100 tys!), jak samochód np. w zimę długo stał, po prostu wyciągał korbę z bagażnika, wsadzał w dziurę pod zderzakiem i kręcił silnikiem kilka obrotów. Po tym zawsze zapalała od strzała.
Ja również tak robię kiedy ja przepalam :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2013, 15:07:32 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 26, 2013, 20:39:06 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Skuteczne też są zaworki zwrotne paliwa, kosztuje to parę zl, a gaźnikowiec po tym pali od strzała ;)

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 26, 2013, 22:37:15 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
i smarowanie uszczelki pod glowica towotem przed zlozeniem :) predzej panweki wydmucha niz tak zlozona uszczelke w ohv

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 26, 2013, 23:07:21 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
??? <wow>
ale to chyba te starego typu, bo słyszałem że tych z nałożonym fabrycznie uszczelniaczem (ten czerwony "gumowy" paseczek) nie powinno się teoretycznie nawet dotykać żeby nie zatłuszczać...
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 30, 2013, 13:07:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i smarowanie uszczelki pod glowica towotem przed zlozeniem :) predzej panweki wydmucha niz tak zlozona uszczelke w ohv

trzeba bylo sobie w roverze ten patent zastosowac ,a nie dzielic sie nim na forum,
tez kiedys o tym slyszalem i nie wiem,czy pierwszy raz (jakies 15lat temu) nie zastosowalem - wiec moge stwierdzic,ze jest to drut,ktory nie dziala,
w dodatku nie towotem ,tylko smarem grafitowym (stare uszczelki do 1.5 byly grafitowane) ,
a tak wogole to przestrzegam przed takim zabiegiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 30, 2013, 15:37:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
w dodatku nie towotem ,tylko smarem grafitowym

Bo ktoś, nie wiem na jakiej podstawie, wymyślił że smar spali się zanim woda i olej się przezeń przebiją, a grafit w nim zawarty zrobi warstwę uszczelniającą.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 30, 2013, 19:28:31 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
uszczelke można co najwyżej posmarować odpowiednim klejem przed założeniem głowicy i wtedy to faktycznie nie ma prawa puścić...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 01, 2013, 00:25:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uszczelke można co najwyżej posmarować odpowiednim klejem przed założeniem głowicy i wtedy to faktycznie nie ma prawa puścić...
a jak czesto puszcze ci uszczelnienie miedzy woda ,a kraterem na laski ?
za to na wydmuchanie żadne kleje nie pomagaja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 01, 2013, 00:42:23 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Widziałęm gdzies w okolicach 94r kilka tak składanych silników(tak już taki stary jestem). Moj własny został tak w 98 zrobiony :D Mechanik staaaarej daty to robił.
Dokręcona głowica metrową rurą az piszczalo. Silnik nie wiem ile razy był zagotowany.
Smiem twierdzić ze to było pancerne ohv. Po kilku latach padły panewy. kontrolka oleju swieciła się na wolnych obrotach i w okolicach 4tys.
Uszczelki nikt nie dotykał.Coś w starym patencie jest skad sie wział nie mam pojęcia ale słyszałem juz o tym wiele razy(Krzyś wywołany do tablicy wytłumaczy)

PS. W roverze ani razu nie padła mi uszczelka :P (tak zdarza się i choćbyś skoczył z mostu nic to nie zmieni) w 1.4 strzeliła chłodnica, upiekłem pierścienie. uszczelka fabryczna przeżyła.
w 1.6 na zlocie strzelił waż. uszczelka fabryczna niet.


Odp: Zrób to sam czyli patenty naszych ojców i dziadków.
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 01, 2013, 01:34:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to sie nazywa miec szczescie i zastosowac slabsze ogniwo, ktore chroni przed HGFem, co nie ?
ale to chyba zle swiadczy o tym silniku ,skoro sprawna chlodnica lub gumowy wezyk sa mocniejsze od UPG

co do patentu ,to moja fabryczna uszczelka raczej w fabryce na towot nie byla skrecana i przezyla juz kilka zagotowan i tez nic jej nie jest przez 180kkm - ubolewam,ze bede musial zdjac glowice,zeby do hydropopychaczy sie dostac,

P.S.
na rure tez kiedys skrecalem,zale dluzsza niz 1m - najpierw piszcza podkladki ,a pozniej jest huk pekajacej sruby raczej rozerwanie,niz ukrecenie) - wtedy niezbyt dobrze glowica sie trzyma na 8 srubach - jedynie 3 dni jezdzil fiacior,
no coz ,nauka kosztuje ,a inni nastolatkowie glupsze rzeczy robia, Ja przynajmniej ucze sie na bledach
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2013, 01:35:34 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.