Autor Wątek: Przedni napęd lepszy od tylnego.  (Przeczytany 27878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 31, 2010, 23:45:39 pm »

Maniac1

  • Gość
Dokładnie tak jak pisze utek, przecież pusty dostawczak z tylnym napędem to mały hardcore w zimę. Tył lata jak świnia.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 01, 2010, 00:51:21 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
W autach dostawczych nie siedzę bardziej myślałem o autach osobowych,O ile w Berlingo Jumperze czy nawet Ducato FWD jest dobry bo pozwala na niskie poprowadzenie podłogi to tego rozwiązania nie wyobrażam sobie w ciężkich dostawczakach/ciężarówkach typu Sprinter czy cięższe warianty Transita
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 01, 2010, 01:02:01 am »

Maniac1

  • Gość
W zimę zapindalaliśmy na Kubalonkę. Sprinterek nie dał rady niestety. Pusty był. Tak więc wydaje mi się, że - przynajmniej w zimę - lepszy do dostawczych byłby FWD.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 01, 2010, 02:18:52 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wszystko zależy od przeznaczenia auta dostawczego. Jak ma jeździć głównie po mieście i mieć dużą wysokość wnętrza, (oraz jeszcze 3 miejsca z przodu) to przedni napęd się nadaje. Jak ma jeździć też po piachu i innych, oraz ciągać dużą przyczepę, to lepszy będzie tylny albo wręcz na komplet kółek. Nie bez powodu nie ma ciężarówek z przednim napędem.
Cytat: "Maniac1"
W zimę zapindalaliśmy na Kubalonkę. Sprinterek nie dał rady niestety. Pusty był. Tak więc wydaje mi się, że - przynajmniej w zimę - lepszy do dostawczych byłby FWD.

Jakby ten Sprinterek miał przedni napęd i był załadowany po dach, to też by nie dał rady. :D Wszystko zależy od tego z jaką ilością towaru się najczęściej jeździ.



Ja to jeszcze jakiś czas temu zauważyłem inny aspekt przedniego napędu. Pamiętam, że w np Zastawie 1100/Fiacie 128 podkreślali że przedni napęd łącznie z silnikiem poprzecznie zajmuje tylko 1/5 objętości nadwozia.
  - Teraz jest inaczej. Jak się obejrzy przednionapędówki wielkości Poloneza, to mają między silnikiem a wnętrzem jakąś straszną ilość miejsca, potem między silnikiem a końcem zderzaka też, za to w środku jest ciasno. Współczesne auto jak ma mieć tyle miejsca co Polonez, to na ogół musi być od niego 30 cm dłuższe...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 01, 2010, 23:01:41 pm »

Grzesiu793

  • Gość
Przedni napęd w dostawczych to jest po to by styropian wozić i nic więcej bo to się nie nadaje do przewozu ciężkich ładunków tak jak skrzyniowy transporter z napędem na przód...

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 02, 2010, 11:29:57 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
Współczesne auto jak ma mieć tyle miejsca co Polonez, to na ogół musi być od niego 30 cm dłuższe...


Bo we współczesnym aucie drzwi np. są ze 2-3 razy grubsze niż w Polonezie aby było ciszej i bezpieczniej, niestety najnowsze auta przy uderzeniach bocznych już z Polonezem wygrywają.

Przedni napęd zapewnia mniejsze opory, mniejszą wagę i zabiera mniej miejsca. Teraz nawet BMW chce wprowadzić model FWD bo wyszło im że 90% klientów ma gdzieś tylny napęd, w ogóle nie wie że taki mają, za to ich modelowi serii 1 dostaje się za to że ma mały bagażnik i mało miejsca z tyłu (chociaż z tyłu i tak nigdy nikogo się nie wozi :mrgreen:), co jest spowodowane właśnie tym że miejsce zabiera układ przeniesienia napędu na tylną oś.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 02, 2010, 13:26:08 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "BXMaster"
Cytat: "Grzech#1938"
Współczesne auto jak ma mieć tyle miejsca co Polonez, to na ogół musi być od niego 30 cm dłuższe...


Bo we współczesnym aucie drzwi np. są ze 2-3 razy grubsze niż w Polonezie aby było ciszej i bezpieczniej, niestety najnowsze auta przy uderzeniach bocznych już z Polonezem wygrywają.

Ale mi chodziło o długość wnętrza. Nie o szerokość.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 02, 2010, 16:35:14 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Tylni napęd w nowoczesnych BMW jest tak potrzebny jak u ch...ja dzwonek bo i tak elektronika robi swoje czyli nie poszalejemy a te auta to kupują raczej menadżerowie,rodzice dzieciom a  w M3 czy M5 to widzę ostatnio przeważnie młode laski za kierownicą :D
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 02, 2010, 17:33:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
Cytat: "BXMaster"
Cytat: "Grzech#1938"
Współczesne auto jak ma mieć tyle miejsca co Polonez, to na ogół musi być od niego 30 cm dłuższe...


Bo we współczesnym aucie drzwi np. są ze 2-3 razy grubsze niż w Polonezie aby było ciszej i bezpieczniej, niestety najnowsze auta przy uderzeniach bocznych już z Polonezem wygrywają.

Ale mi chodziło o długość wnętrza. Nie o szerokość.


Przyczyny są te same.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 28, 2010, 21:15:33 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Moja pierwsza zima z RWD i jeszcze na 10 letnich łysych letnich oponach marki Sava,zimówki będą dopiero po wypłacie :oops: muszę obiektywnie stwierdzić że RWD jest dużo bezpieczniejszym rodzajem napędu niż RWD bo w takich warunkach przeróżne Golfy,Audice i Ople były bezwładne i bezradne a Polonez w pięknym stylu pokonywał łuki w kontrolowanym poślizgu,sprawdza się prawda że auto musi być kierowalne na wszystkie koła tzn.przednie przy pomocy kierownicy a tył przy pomocy pedału gazu,teraz prawie każde auto z napędem na przód jest warte dla mnie,waga x 50gr w skupie :mrgreen: Teraz nie jest mi dziwne że Polonez mimo słabszych silników wygrywał na odcinkach szutrowych czy na śniegu :shock: Znam człowieka co od 20lat powozi autami z RWD,ostatnio powozi Polonezami 1.9GLD i też jest zdania że RWD jest lepsze tzn.bezpieczniejsze,więc nie rozumiem tej propagandy głupoty którą karmią tych biednych ludzi,no może z tym jest lepiej bo przy FWD wystarczą na upartego dwie opony zimowe bo przód jest odpowiedzialny za napęd,kierowalność i większą część hamowania.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 28, 2010, 23:42:14 pm »

ponczak

  • Gość
Dziś widziałem wypowiedź jakiegoś "kierowcy" w TV o stanie dróg, mówił coś w stylu:

"Masakra ... co jeśli ktoś jeździ tylko w weekendy i nie ma doświadczenia?"

Ja nie znam się na materiałach wybuchowych więc nie buduje bomb. Nie mam też zbyt dużego doświadczenia w lataniu na paralotni, więc nie próbuję. To chyba wielki problem ludzi którzy kochają motoryzację - ludzie którzy nie powinni dostać prawa jazdy. Które jak przypominam jest PRZYWILEJEM. Jak nie umiesz jeździć samochodem zimą to jeździj autobusem... DROGI POWINNY BYĆ UTRZYMYWANE NA BIAŁO I POWINNA BYĆ MOŻLIWA JAZDA NA KOLCACH.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy JEDYNIE słusznego napędu. (No dobra, AWD też jest ok :) )

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 29, 2010, 00:43:58 am »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Cytat: "ponczak"
DROGI POWINNY BYĆ UTRZYMYWANE NA BIAŁO I POWINNA BYĆ MOŻLIWA JAZDA NA KOLCACH.


Byłoby taniej dla państwa a i dla obywateli, bo nie musieliby co rok naprawiać blachy :P No i oczywiście nauczyłoby to rozwagi niejednego kretyna.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 29, 2010, 10:52:53 am »

jose

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Przedni napęd lepszy od tylnego.


Powiedzcie to wszystkim jeleniom których wyniosło na zewnątrz w zakręcie :D EOT. Dla samochodowych niemot nawet buty nie sa bezpieczne.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 29, 2010, 11:20:43 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "ponczak"
Dziś widziałem wypowiedź jakiegoś "kierowcy" w TV o stanie dróg, mówił coś w stylu:

"Masakra ... co jeśli ktoś jeździ tylko w weekendy i nie ma doświadczenia?"

Ja nie znam się na materiałach wybuchowych więc nie buduje bomb. Nie mam też zbyt dużego doświadczenia w lataniu na paralotni, więc nie próbuję. To chyba wielki problem ludzi którzy kochają motoryzację - ludzie którzy nie powinni dostać prawa jazdy. Które jak przypominam jest PRZYWILEJEM. Jak nie umiesz jeździć samochodem zimą to jeździj autobusem... DROGI POWINNY BYĆ UTRZYMYWANE NA BIAŁO I POWINNA BYĆ MOŻLIWA JAZDA NA KOLCACH.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy JEDYNIE słusznego napędu. (No dobra, AWD też jest ok :) )


Ok, tylko że pisząc tutaj nic nie zmienisz siedzimy tutaj w towarzystwie wzajemnej adoracji. Ludzie! Nie podobają wam się wypadki, zasalanie dróg i wypowiedzi głupków w TV czy radiu? No to dzwońcie, piszcie listy, artykuły, protestujcie, media chcą zarobić i dają szanse wypowiedzi jeżeli uznają że kogoś może ona zainteresować. Chcecie żeby świat był inny to go zmieniajcie, ja piszę listy, zamierzam pisać artykuły, czasem się coś przebije. Pierwsza kampania reklamowa KJSów i rajdów w tym kraju była po tym jak w liście otwartym do przewodniczącego GKSS przy PZM zasugerowałem mu ten pomysł, napisałem kilka listów, niektóre nawet poszły drukiem, zrobiłem filmy które obejrzano 400tyś razy, jak zmontowałem film o Polonezie 2000 Rally i podesłałem go do Interii to dwa dni później przed odprawą do KJSu w którym brałem udział całą sala mówiła wyłącznie o tym aucie. To że nic się nie zmienia na lepsze bierze się z niewiary we własne możliwości zmiany. Działajcie wszyscy, pokażcie że macie głos to do cholery ktoś w końcu będzie musiał was usłyszeć!
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 29, 2010, 13:55:37 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 691
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
w szwecjio śnieg  o ile wiem walcują i ubijają i jeździ się na kolcach. tyle że tam mróz chwyta zimą i puszcza wiosną a u nas w kratkę i przy odwilżach robi się lód na drodze a to już niebezpieczne
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 29, 2010, 14:29:29 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Kolce są dobre w krajach, w których zima trzyma równo. Na lodzie się sprawdzają, za to na asfalcie jest na nich ślisko. W naszym kraju zupełnie wystarczyło by obowiązkowe posiadanie zimowych opon, posypywanie ulic piaskiem i odśnieżanie ich. Wymaganie od władz by zapewniły całkowicie czyste i mokre jezdnie to zupełna przesada. Spokojnie można jeździć po zaśnieżonych i nikomu się od tego nic nie stanie jak nie będzie szarżował. Zwłaszcza, że współczesne auta mają te wszystkie literki... :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 29, 2010, 14:33:37 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Precz ze wszelkimi obowiązkami !
Poza tym opona zimowa nie pomoże na oblodzenie i gamoniowatość...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 29, 2010, 14:39:30 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na to to nic nie pomoże, ale gamonie też mają prawo żyć. :) W Norwegii jest obowiązek posiadania zimowych opon i jakoś nikt od tego nie umarł... :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 29, 2010, 14:56:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W Niemcowni też tak jest.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 29, 2010, 15:29:27 pm »

snikers

  • Gość
a u nas przypadkiem tez chyba jest ten obowiazek, tak mi sie o uczy obilo ale na 100% nie powiem

[ Dodano: 29 Lis 2010 15:32 ]
no dobra nie ma

http://moto.pl/MotoPL/10,94517,6082787,Czy_w_Polsce_trzeba_stosowac_opony_zimowe_.html