Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 136379 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #160 dnia: Luty 20, 2011, 00:58:11 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Kurdę, jak widać wystarczy raz puścić w eter zestaw słów żeby miesiącami je powtarzali nawet w podobnym szyku.

A pan prawie magister zaczął się tłumaczyć że "jak się dobrze rozplanuje dzień to na przystankach czeka się nie więcej niż..." :lol:
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2011, 01:13:46 am wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 20, 2011, 23:36:03 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news,kto-uratuje-fso-chinczycy-albo-hindusi,67194.html
oglądajcie od 3:16

Chery A3 w wersji hatchback w Warszawie.

Ponadto chwilka rozmowy z kierowcą testowym czerwonego Alve.

Skoro te Chery jeździ już kilka tygodni po Warszawie, to znaczy, że rozmowy z Chery nadal trwają. Może coś się rozjaśni 21 lutego - w dniu zjechania ostatniego Aveo.
http://www.forum.fsoptk.pl/index.php/topic,27295.msg508137.html#msg508137
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 22, 2011, 19:39:50 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Lepsze są te nowsze modele (chociaż brzydsze) czyli 2104/2105/2107. Gaźnik mają inny, przyśpieszenie ładne, a nie palą tyle... Samary nie polecam, bo rdzewieje strasznie, jakość części kiepska, za to konstrukcja skomplikowana bardziej i w efekcie więcej kłopotów.

A w temacie: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,9149675,FSO_szuka_ratunku__Inwestor_z_Azji_i_sprzedaz_50_ha.html
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 23, 2011, 08:58:44 am »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Wczoraj juz zakończyli produkcje, kumpel mi mowil ze jego ojciec, juz ma wolne i moze szukac nowej pracy, bo tłocznia gdzie pracował juz skonczyła produkcje :( .
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 23, 2011, 11:57:35 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 23, 2011, 23:27:50 pm »

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 24, 2011, 00:06:21 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
 Cały sens tego artykułu jest chybiony. To nie przejmowanie fabryk przez inne jest problemem, tylko ich złe zarządzanie i w efekcie często likwidacja. Problemem są też źle podpisywane przez nasze różne władze umowy, za które notabene jakoś nie ma odpowiedzialnych... Umowy powinny zobowiązywać zachodnie firmy do konkretnych działań, a nie być tworzone z założeniem, że firmy mają dobre serce i nie będą robić numerów...

Pytanie brzmi: - "ilu z naszych zachodnich sąsiadów ma krajowe państwowe fabryki mające się dobrze?" Skoda należy do Niemców, a Czesi jakoś z tego powodu nie dramatyzują...

Czy ktoś pamięta takie auta jak Simca? Jak byłem nastolatkiem, to nawet w Polsce było ich trochę. Najpierw współpracowali z FIAT'em, potem firma należała do Chryslera, potem została sprzedana Peugeotowi, a od 1987 roku nie istnieje.
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2011, 00:15:34 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #167 dnia: Luty 27, 2011, 08:23:08 am »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
 

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #168 dnia: Luty 27, 2011, 10:55:05 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Skoda należy do Niemców, a Czesi jakoś z tego powodu nie dramatyzują...

Z tą różnicą że archiwum Skody ma nawet przedwojenne foldery reklamowe ze wszystkich rynków zbytu ,a u nas Daewoo rzeczy z OBRu na pole pod Warszawą wyrzuciło. Poza tym w Mlada Boleslav nadal jest ichni Skodowski OBR, główne ograniczenie polega na tym że korzystają z części które VW już wynalazł.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #169 dnia: Luty 27, 2011, 12:50:36 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To już jest efekt odwiecznej działalności naszych decydentów, którzy tradycyjnie uważają (sądzą tak po sobie), że w Polsce nie ma ludzi umiejących cokolwiek wymyślić i za każdym razem kupujących licencję.
- Przecież to samo było przed wojną. - Zamiast produkować świetne CWS produkowaliśmy FIAT'y na licencji. Po wojnie też wiecznie kupowaliśmy licencje. Najpierw miał być FIAT 1100, ale dostaliśmy zamiast niego Pobiedę. Potem zamiast produkować Syrenę 110 kupiliśmy licencję na 126, zamiast robić Warszawę 210, kupiliśmy tę na 125. Ogara nie wprowadzili do produkcji bo uważali że nikt go nie kupi, chociaż można by go spokojnie eksportować. Zamiast wprowadzić do produkcji Beskida oddali za darmo fabrykę Włochom i tak dalej i tym podobnie. Teraz znowu chcą zrobić z fabryki czyjąś montownię. Minęło tyle lat, a myślenie cały czas takie samo.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #170 dnia: Luty 27, 2011, 18:05:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
. Potem zamiast produkować Syrenę 110 kupiliśmy licencję na 126, zamiast robić Warszawę 210, kupiliśmy tę na 125

Na ten temat to akurat jeden z konstruktorów się wypowiedział że rozważali czy tych prototypów nie zniszczyć gdyby władza użyła ich jako argumentu przeciwko kupieniu licencji. FSO chciało dostać nowe technologie masowej produkcji od FIATA.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #171 dnia: Luty 28, 2011, 01:29:46 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No i dostali, tyle że w ten sposób znowu na lata zostaliśmy montownią zamiast rozwijać własną myśl techniczną. Mogli tak jak niektóre firmy wziąć licencje na technologie, albo zastrzec w umowie, że mają prawo tworzyć własne modele oparte o bazowy. Tak np. robiły SEAT czy FIAT w Argentynie/Brazylii.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #172 dnia: Luty 28, 2011, 08:30:56 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Przecież polska licencja z Fiatem była jedną z najbardziej liberalnych. Dostaliśmy pozwolenie na dodanie do nazwy "Polski" i "p". Skądinąd u nas na Polskie Fiaty mówi się "Fiat", a na zachodzie mówi się skrótowo "Polski", tak samo  "Polski Fiat Rally Team" był skrótowo nazywany "Polski Team".

Dostęp do większości rynków (Polski był dostępny chyba nawet we Włoszech?), możliwość samodzielnych modyfikacji i budowania nowych samochodów. Kombi zrobiliśmy sami i Fiat sprzedawał naszego 125p Kombii we własnej sieci bo takiego nadwozia nie miał, zrobiliśmy Coupe, Ogara, przecież to wszystko były samochody na technologii Fiata tylko nadwozie było zmienione.

Było w prasie trochę artykułów o tej umowie licencyjnej i wypowiadali się FSOwcy wielokrotnie że gdyby nie przedwojenny sentyment ówczesnego prezesa to by nigdy tak dobrych warunków nie dostali.

Wg. mnie FSO zawaliło raczej marketing marki, być może lepiej by było gdyby zamiast wracać do FSO, zmieniliby markę po prostu na "Polski".
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2011, 08:35:01 am wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #173 dnia: Luty 28, 2011, 21:25:34 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
FSO zawaliło marną jakością blach i marnymi silnikami
poza tym klepanie jednego samochodu przez tyle lat w prawie nie zmienionej formie nie mogło dobrze wróżyć
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #174 dnia: Luty 28, 2011, 22:10:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
poza tym klepanie jednego samochodu przez tyle lat w prawie nie zmienionej formie nie mogło dobrze wróżyć

To nie ich wina co było wielokrotnie omawiane


marnymi silnikami

Te silniki wcale nie były marne. Ani z tabel technicznych ani z zachodnich opinni to nie wynika.
Owszem konstrukcja słaba ale największą winę ponoszą użytkownicy zmieniający olej zamiast co 10 to co 100tyś. km.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #175 dnia: Luty 28, 2011, 22:22:56 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
FSO zawaliło marną jakością blach
Blachy były nie najgorsze jak na tamte czasy,jakoś ciężko jest spotkać Fiata,Alfe Romeo,czy Forda,Opla z tego okresu bo te samochody rdzewiały już na folderze reklamowym.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #176 dnia: Marzec 01, 2011, 01:41:34 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Blachy nie były złe - dużo gorszą miały VW Passaty z pierwszej serii. Blacha była cienka, konstrukcja słaba. Po paru latach potrafiło "wyjść" mocowanie tylnego wahacza. Nie bez powodu tych niemal się nie spotyka tak samo jak bliźniaczego Audi 80.
Pamiętajmy, że u nas mało kto jeździł w ogóle zabezpieczać podwozie i mało kto wydawał "fortunę" na montaż nadkoli (fabrycznie ich nie było). Nasz znajomy jak kupił 125p kombi w 1981 roku i od razu z fabryki pojechał zabezpieczyć spód i założyć nadkola, to jeszcze po 25 latach auto miało oryginalne progi i błotniki.
Pamiętam, że jak pracowałem w 87 roku w pogotowiu, to jeden z pracowników miał Audi 80 w ramach remontu blacharki pospawane z dwóch i to nie po żadnym wypadku, tylko wyłącznie z powodu rdzy.  :galy: :lol: A przecież to auto miało wtedy od 9 do 15 lat. :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2011, 01:43:29 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #177 dnia: Marzec 01, 2011, 08:14:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO i na zachodzie nikt nie myła ut w solance czego nie można powiedzieć o Polsce. Mnie to zawsze śmieszyło że każdy się zachwycał jakie to jego auto fajne jak było świeżo po sprowadzeniu. A potem po pół roku kupują kolejne auto.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #178 dnia: Marzec 01, 2011, 19:53:28 pm »

Offline klopsik-kamien

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu plus 99r 1.6 GLi
No i stalo sie 1200 pracownikow zostanie zwolnionych z FSO brak inwestora
Byl; Polonez C+ 1,6GLI- Fiat UNO 1,1 - Fiat 126p -Opel kadett 1,4 - Opel astra 1,6 16v eko-tek  Polonez atu plus 1.4 16v rover jest: Polonez atu plus 1.6 gli 99r  Renault megane 1.6 8v

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #179 dnia: Marzec 01, 2011, 20:03:42 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
brak inwestora

Ale ciągle trwają rozmowy.