Autor Wątek: Zaciski Lucas na tylnej osi  (Przeczytany 55055 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 25, 2010, 19:00:34 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
ujban88,   dzięki za miłe słowa  :wink:   Korektora nigdy nie miałem zamiaru demontować,bo hamulec jest już teraz dosyć mocny,jak się ostro depnie to czuć że tył dobrze bierze.Mimo że tarcze starego układu to i tak dają radę.Klocki siadają na całej powierzchni tarczy więc siła hamowania jest.Można sobie wyobrazić co będzie na lucasach  :wink:

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 25, 2010, 19:20:10 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 213
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Czy ręczny trzyma cały czas czy po jakimś czasie zaczyna puszczać?? Zajeżdżałeś na przegląd... ??  :P
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 25, 2010, 19:27:08 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie testowałem nigdy w ten sposób,ale myślę że jeżeli płyn nigdzie nie ucieka i tłoczek w pompie nie jet zużyty,to raczej powinno być dobrze.A co do przeglądu,to jeżdżę do takiego gościa,który się za bardzo nie przygląda   :roll:  Na legalnym przeglądzie mogliby mieć czasem jakieś 'wąty' przez tą przeróbkę bo to ingerencja w układ hamulcowy

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 25, 2010, 23:04:15 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
przejdzie Ci to przegląd
mimo że to ingerencja w układ hamulcowy to ręczny hydrauliczny masz oddzielony od nożnego wiec przyczepić się nie może

bo tu chodzi o to ze jeśli jeden układ zawiedzie to masz jeszcze drugi niezależny od tego pierwszego
Moc V-ki

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 26, 2010, 14:09:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Witam,na początek małe sprostowanie co do grubości blachy.Rozebrałem to dzisiaj z powrotem (tak,dzisiaj!) i pomierzyłem.Zrobiłem nawet 'zwymiarowany rysunek' dla kolegi Stingerka.Tak więc GRUBOŚĆ DOSPAWANEJ BLACHY 7,3mm WYMIARY 115x133,5mm.GRUBOŚĆ DYSTANSU MIĘDZY TARCZĘ A PÓŁOŚ około 3mm (dokładnie nie mierzyłem) Grubszej blachy lepiej nie dawać,gdyż wtedy dystans też musi być grubszy,bo tarcza będzie ocierała o jarzma,a z drugiej strony przez grubszy dystans ten wypust centrujący felgę będzie za mało wystawał.  Tu macie te 'rysunki' ale traktujcie to poglądowo a nie jako sztywne wytyczne,bo na pewno nie są super dokładne
   
 mam nadzieję,że ktoś tu coś dojrzy  :oops:
Odkręciłem tarczę od przedniego koła i założyłem na tył.Tarcza jest prawie jak nowa i okazuje się że pasuje idealnie,może lekko ociera o jarzmo od wewnętrznej strony,ale to nie problem,można szlifnąć lekko blachę.Założona razem z dystansem:  
 
 a tu z orginalnym klockiem (nieszlifowanym)  

  A tu z lewej strony jarzmo orginalne a z prawej szlifnięte  
 Tak ma dochodzić z tyłu do płyty,też jest trochę szlifnięte    
 Tu zdjęcie poglądowe z przodu  kawałek starej płyty (ten sam co wcześniej)mniej więcej tak ma dotykać jarzmo do śrub,a ten garb na środku ścinamy i w to miejsce dajemy blachę  
 
 WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH PRZEPRASZAM ZA NIEŚCISŁOŚCI    :(

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 26, 2010, 14:17:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Zrobiłem nawet 'zwymiarowany rysunek' dla kolegi Stingerka

Jesteś wielki ! Ślicznie dziękuje !

I nie naskoczyłem na ciebie tylko dość lakonicznie "zwróciłem uwagę" co jeszcze by sie w tym temacie przydało :)

Pozdrawiam !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 26, 2010, 14:28:31 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie bierz tego do siebie,nie chciałem Cię urazić.Trudno żebyś na mnie naskoczył,skoro ja jestem tu,a Ty w Przemyślu   :mrgreen: Fotki już się nauczyłem wstawiać   :wink:  A rysunek traktuj tak poglądowo,bo nie wszystko tam może odwzorowywać stan faktyczny.Mam tu na myśli rozstawy otworów pod  jarzma,bo mnie się nie od razu udało dobrze napunktować i mam tam otwory nawiercone wiertłem 12mm   :roll:  bo nie chciało pasować   :mrgreen:

[ Dodano: 26 Gru 2010 14:47 ]
Jeszcze o czymś zapomniałem.całkowita grubość tej flanszy po dospawaniu blachy nie powinna być większa niż 19-20 mm,czyli tyle ile orginalnie.U mnie to jest tak jakoś 19-19.5mm.Jak sobie nie poradzicie to zapraszam do mnie   :roll:   :wink:

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 26, 2010, 17:06:17 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
jak moje blachy kotwicze byly zespawane (solidnie i profesionalnie) pomyslałem o tym aby je kiedyś zastąpić jednym kawalkiem blachy aby uniknać spawania
Moc V-ki

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 26, 2010, 17:17:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja też o tym myślałem,ale był byłby problem ze zrobieniem podtoczenia na łożysko,a tak to jest gotowe i przy okazji porządnie wzmocnione i nie ma prawa się to rozlecieć bo trzyma blacha i śruby

[ Dodano: 27 Gru 2010 22:51 ]
Pstryknąłem jeszcze lepszą fotkę 'od spodu'.Osłony błotne ładnie 'osłaniają'  

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 02, 2011, 22:55:33 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja również kiedyś myślałem o przednich zaciskach z tyłu ale tylko na jednym zacisku. A to aby układy były niezależne rozwiązał bym poprzez zamontowanie na przewodach idących od głównej pompy hamulcowej zaraz przy zaciskach zaworów zwrotnych które uniemożliwiałyby wyciek płynu przy używaniu ręcznego w czasie  awarii normalnych hamulców.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 03, 2011, 07:46:47 am »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
tym sposobem nie przeszedłby Twój pojazd przeglądu
Moc V-ki

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2011, 14:43:51 pm »

toudy

  • Gość
czyli nie ma innej rady na hydrołape ? drugi zacisk i nic innego?

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2011, 15:36:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytat: "toudy"
czyli nie ma innej rady na hydrołape ? drugi zacisk i nic innego?

Myślałem też nad czymś takim:

Jest to mianowicie dźwignia do 'rozdzielania hamulców' na prawe lub lewe koło z Ursusa/Zetora 4011.Położenie środkowe:hamowanie obu kół,położenia skrajne:hamowanie prawego lub lewego koła.W tych ursusach była tylko jedna pompa hamulcowa,dopiero w nowszych wersjach wprowadzili dwie niezależne.Podejrzewam,że gdyby podpiąć przewody z obu pomp hamulcowych do wylotów,a przewód idący do zacisków do wlotu,to mogłoby to działać.Blokując jedną stronę,otwierał by się przepływ na drugą z danej pompy,jeśli dobrze myślę.Oczywiście to trochę kłopotliwe i pewnie zaraz zostanę wyśmiany,ale musiałem rzucić taki pomysł.   :roll: Poza tym byłoby to idealne rozwiązanie dla tych 'Wariatów' którzy myślą o rozdzielaniu hamulców przód-tył (gdyby oczywiście chciało działać).No i druga sprawa,to nie wiem jak z dostępnością tej części po tylu latach.   :wink:

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2011, 15:49:49 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
pomysł dobry ale...
pojazd musi posiadać dwa układy hamowania nie zależnie działające, nożny i postojowy
Moc V-ki

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:36:46 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytuj (zaznaczone)

pomysł dobry ale...
pojazd musi posiadać dwa układy hamowania nie zależnie działające, nożny i postojowy

Ja o tym wiem i Ty o tym wiesz,ale czy wiedzą o tym inni?   :mrgreen: Tak na poważnie,to opisałem to dla tych,którzy upierają się na jeden wspólny zacisk dla ręcznego i nożnego,bo uważają że to niepotrzebne p......enie się i strata czasu,skoro można to zrobić lepiej i bez roboty.   :lol:  A kilku tu takich jest,więc żeby nie było to daję patent również dla nich.   :mrgreen: Każdy podejmie decyzję co mu bardziej odpowiada.

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:41:07 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
A nie lepiej patent jak w oplach tarczo bębny:D

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:43:06 pm »

toudy

  • Gość
Ja tylko zapytałem. Nie wpadłem jednak na pomysł pompy od URSUSa. Ciekawe rozwiązanie i wcale niegłupie. I nie twierdze, że dwa zaciski to zbędne pie......nie. Wręcz przeciwnie :) i dla niewtajemniczonych powód do wysilenia mózgu jak namierzy dwa zaciski z tyłu :P

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:47:19 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytuj (zaznaczone)
A nie lepiej patent jak w oplach tarczo bębny:D

Jak ktoś chce i jest miłośnikiem bębnowego ręcznego,to problemu nie widzę.Pomyśleć,wymierzyć,zrobić i wrzucić na forum.ja osobiście jestem zadowolony z tego,bo przynajmniej się skończyły problemy z linką i tą 'super' samoregulacją ręcznego.I po co się uwsteczniać.Moja przeróbka jest dosyć prosta,nie wymaga zbędnych przeróbek i wystarczą orginalne części. :wink:

[ Dodano: 03 Sty 2011 16:52 ]
Cytat: "toudy"
Ja tylko zapytałem. Nie wpadłem jednak na pomysł pompy od URSUSa. Ciekawe rozwiązanie i wcale niegłupie. I nie twierdze, że dwa zaciski to zbędne pie......nie.

To nie dotyczyło akurat Ciebie.Pozwolę sobie tu zacytować wypowiedź kolegi Gandziorza napisaną w temacie 'pompa do ręcznego'
Cytat:
'Po co się tak pie... ja kupiłem pompę 0.625 za 150zł z przesyłką kurierską do domu.
Pompa jest wpinana w obwód i do tego przystosowana.
Kasy nie za wiele, jak i później myślenia co jak przerobić itp. Szkoda zachodu.'

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 03, 2011, 17:00:07 pm »

toudy

  • Gość
spoko.. :) masz racje, że nie trzeba wielkich przeróbek. Jeśli tylko ktoś posiada zaplecze, warsztat, bądź spawarke i troche wolnego czasu :] :P
pozatym to raczej nie jest temat na naukę spawania? :P

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 06, 2011, 13:21:46 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No i co taka cisza w temacie?Ponad 800 wyświetleń i nikt nic nie zrobił?  :roll: Chciałbym zobaczyć taki patent jeszcze u kogoś bo nie lubię być sam.Poza tym interesują mnie wasze ewentualne wrażenia i spostrzeżenia po montażu.Jeśli ktoś zrobił coś podobnego w międzyczasie,to niech się ujawni.Po to jest ten  temat.  :wink: