Autor Wątek: Rover - remont głowicy by Bocian  (Przeczytany 26918 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 23, 2009, 23:06:36 pm »

Piotrekk

  • Gość
widze że będę miał serwisanta mojego roverka jak coś... :mrgreen:  (odpukać)

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 23, 2009, 23:41:32 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
Bocian_s#313, to coś na wiertarce to jakiś nowy model szlifierki? ;) Komory na zdjęciu 24 to efekt działania tej szlifierki?
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 24, 2009, 10:45:21 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
wtrace sie do temtu.
Czy ma ktos fote z widokiem na kolo pasowe od przodu ( rovera badz OHV,  wersja silnikowanie wazna)? Potrzebuje wiedziec na jakiej dokladnie wysokosci jest sruba centralna walu wzgledem belki pod chlodnica. A ze silnik mam wymontowany to nie mam jak sprawdzic, a potrzebuje tej informacji.
to ja, byly Marcin#839

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 21, 2009, 00:57:30 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
nie ma kutffa zdjec !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 18, 2009, 10:20:20 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nieco archeologii ale tak bywa...

Od operacji mija dokładnie 5 lat (X.2004r.) i szykuje się kolejna operacja ew. eutanazja  :cry: .

Od jakiegoś czasu mam zbiorniczek wyrównawczy cały wypaciany brunatno-czarną mazią a na powierzchni płynu też mam taką maź. Płynu ubywa ale może to przez rozszczelnioną chłodnicę. Oleju tez ubywa ale góra sucha jak nie w roverze za to cały dół się poci. Wszystko wskazuje na to że olej idzie do płynu. Olej jak na razie czysty pod korkiem też nic nie ma.

Auto robi przeważnie trasy po 1-1,5km czyli silnik nawet nie zdąży złapać 70st szczególnie jak jest zimno. Jako że kiedyś silnik był skręcany powalającym momentem 38Nm zastanawiam się czy na początek nie dociągnąć go tak do 50Nm. Z jednej strony nie powinno zaszkodzić ale z drugiej stron jak się zruszy to może być jeszcze gorzej.

Silnik był już conajmniej 3 razy rozbierany a ma około 200kkm. W garażu mam drugi 1,4 wyjęty z borka. Ma 100kkm ale też i uszczelkę do zmiany bo płyn leciał po bloku. Tyle że stoi dwa lata nie ruszany w wiacie. Kiedyś zalewałem go od góry olejem ale czy coś tam jeszcze jest i czy pierścienie coś są jeszcze warte...

Chyba nie ma sensu inwestować kolejnej uszczelki w stary silnik. Być może dociągnę głowicę a potem będę jeździł aż się skończy. Po tym wsadzi się młodszy silnik a tamten na surowce wtórne...

Szkoda mi tego auta bo mam je już dobre 7 lat (w lutym będzie 8) i jakby nie patrzeć jest to najstarszy jeżdżący w klubie samochód. Jest w klubie niemal od samego początku. Zaczynał jeszcze u Alfa#016.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 18, 2009, 11:38:45 am »

polofix

  • Gość
gdzies wyczytalem,i to chyba na tym forum ze dopuszczalne jest dokrecenie glowicy,[to z jakies ksiazki ktos podal].
odkreca sie szpilki o 90st i dokreca sie o 180.ale dowiedz sie napewno jak to sie robi bo moge sie mylic co do stopni.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 18, 2009, 11:49:00 am »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Jako że kiedyś silnik był skręcany powalającym momentem 38Nm zastanawiam się czy na początek nie dociągnąć go tak do 50Nm. Z jednej strony nie powinno zaszkodzić ale z drugiej stron jak się zruszy to może być jeszcze gorzej.



NIe polecam :P W piątek robiłem akurat uszczelkę u kolegi i dokręcenie głowicy z momentem 50Nm skończyło się:





 :?

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 18, 2009, 14:50:43 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Mam komplet nowych szpil raz zakładane, z mojego motoru, kupione kiedys tam za mase kasy... Silnik nawet na nich nie pojezdził, tyle ze były dokrecone raz :) ( w zasadzie nawet 2 komplety)
Tez niegdys zerwałem szpilke, zreszta z ta długoscia to nie trudne... A roverowskie szpile ogolnie do wytrzymałych nie naleza...

Zasadniczo nawet gdzies tam czytałem ze szpilki w tych motorach winny byc wymieniane przy drugiej wymianie uszczelki, czyli powinny byc zakładane ponownie tylko raz :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 18, 2009, 17:00:00 pm »

polofix

  • Gość
w tym przypadku,tzn z reguly szpilka urywa sie w polowie gwintu.o tyle jest dobrze ze mozna zdjac miske olejowa i wykrecic jej resztke w dol.ja tak zrobilem..

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 18, 2009, 21:17:43 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1244
Bociek - ja u siebie stosowałem dociąganei dwa razy. Na rok starcza - zależy jakie były ścieżki silikonowe na głowicy (jak wąskie to i tak prędzej czy później polecą)
Luzowałem o obrót (na 2 razy), potem ciut i dokręcanie normalnym trybem. Ileśtam Nm i 2x180.
Zrób malutkie znaczki przed odkręceniem - śruby pójdą dalej o jakieś 1/2 obrotu
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 18, 2009, 21:27:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
2 lata to przypuszczam że max dla tego silnika/auta Ale kto wie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 19, 2009, 08:15:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=788326749 A moze taka uszczelka... Na dwa lata też powinno wystarczyć.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 19, 2009, 21:51:28 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
wyglada na solidna, jak ja kiedys kupowalem FAI to byla troche inna
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 20, 2009, 12:57:13 pm »

polofix

  • Gość
ja zakladalem nawet AJUST a za 36 zl i nigdy nie strzelila.po rozbiorce uszczelka zawsze pieknie odcisnieta.mysle ze nawet lepsza niz oryginal.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 23, 2010, 14:29:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Uwaga archeologia  :mrgreen:

Cytat: "polofix"
ja zakladalem nawet AJUST
Ostatnio zanabyłem dwie sztuki w celach wymiany. Zakup okazał się jednak przedwczesny.

Od dłuższego czasu bujałem się z olejem w zbiorniczku wyrównawczym i wyciekami płynu z chłodnicy. Korek wlewu oleju względnie czysty. Oleju ubywało ale też cały silnik jest od dołu zpocony. Jako że pogoda była jaka była to nie chiałem się grzebać w aucie i szukałem alternatywy dla remontu i/lub swapa na drugi silnik. Zalałem zatem płyn do uszczelniania chłodnic.

W największe mrozy zaliczyłem taki ubytek płynu że już nastawiłem się na zdejmowanie czapki po tym jak zobaczyłem 130 na wskazniku temperatury. W trasie nie było nic innego pod rękaj ak tylko woda. Przez kolejne kilka dni auto śmigało na takiej miksturze skutecznie gotując się i zamarzajac...

Już byłem gotowy do rozbierania silnika ale coś tknęło mnie aby zmienić płyn na inny i przy okazji umyć zbiorniczek z tego brunatnego oleistego osadu. Jakże wielkie było moje zdziwienie po tym jak okzazło się że po złożeniu i zalaniu świeżego płynu ustąpiły wszystkie powyższe problemy. Płyn czysty, bez domieszki oleju a sam olej ubywa tak jak ubywał.

Wniosek z tego taki że silnik uszczelnił się również w środku. Zobaczymy na jak długo starczy. W razie czego 2 uszczelki są w zapasie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 04, 2010, 17:18:26 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Czas użyć klucza nasadwego TORX-14. Zgodnie z kolejnością podaną w serwisówce odkręcamy szpilki głowicy.

BOCIAN !
NIE 14 TYLKO 12 ! DZisiaj specjalnie kupiłem sobie nasadkę nr 14.... założyłem na śrubę ufając ci bezgranicznie... i przy pierwszym ruchu objechałem łeb śruby.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 04, 2010, 20:30:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6749
  • Płeć: Mężczyzna
A propo przykręcania szpilek. Jak się ze swoim Roverem do warsztatu wybierałem to mnie nastraszyli nieźle... Stwierdzili że jak Rover jest na warsztacie to ciągle są problemy bo z reguły jest tak że tu cytat "okazuje się że jakiś idiota wcześniej przykręcił to na wszelki wypadek mocniej i zjechał gwinty w silniku"
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 04, 2010, 21:32:41 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "BXMaster"
A propo przykręcania szpilek. Jak się ze swoim Roverem do warsztatu wybierałem to mnie nastraszyli nieźle... Stwierdzili że jak Rover jest na warsztacie to ciągle są problemy bo z reguły jest tak że tu cytat "okazuje się że jakiś idiota wcześniej przykręcił to na wszelki wypadek mocniej i zjechał gwinty w silniku"


A głowica przykręcana jest do magistrali olejowej, którą można wymienić. Super mechanicy.  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 04, 2010, 22:51:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

Czas użyć klucza nasadwego TORX-14. Zgodnie z kolejnością podaną w serwisówce odkręcamy szpilki głowicy.

BOCIAN !
NIE 14 TYLKO 12 ! DZisiaj specjalnie kupiłem sobie nasadkę nr 14.... założyłem na śrubę ufając ci bezgranicznie... i przy pierwszym ruchu objechałem łeb śruby.
No to przepraszam Ciebie i innych. Tak to jest jak się pisze z pamięci... Mam cały zestaw TORXów to i mogłem coś pomieszać.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 05, 2010, 00:04:59 am »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

Czas użyć klucza nasadwego TORX-14. Zgodnie z kolejnością podaną w serwisówce odkręcamy szpilki głowicy.

BOCIAN !
NIE 14 TYLKO 12 ! DZisiaj specjalnie kupiłem sobie nasadkę nr 14.... założyłem na śrubę ufając ci bezgranicznie... i przy pierwszym ruchu objechałem łeb śruby.



Jakieś gówniane śruby masz albo lipna nasadkę, ja już to kilkanaście razy odkręcałem E14 i jeszcze nigdy się żadna nie objechała....