Autor Wątek: klimatyzacja - prośba pomoc  (Przeczytany 75797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #300 dnia: Kwiecień 13, 2018, 12:16:44 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
No to u mnie są nieoryginalne.... wycięte z rurki...
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #301 dnia: Kwiecień 13, 2018, 12:43:19 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
No to u mnie są nieoryginalne.... wycięte z rurki...
W polonezie całe to mocowanie sprężarki do głowicy jest mocno "oryginalne"

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #302 dnia: Kwiecień 13, 2018, 13:56:34 pm »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
No to u mnie są nieoryginalne.... wycięte z rurki...
W polonezie całe to mocowanie sprężarki do głowicy jest mocno "oryginalne"

Jakoś się ratowali, jakoś to się trzyma i funkcjonuje... jakoś;)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #303 dnia: Kwiecień 13, 2018, 14:05:09 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jakoś się ratowali, jakoś to się trzyma i funkcjonuje... jakoś;)
W minusie miała lżej raz ze po "zimnej" stronie silnika a dwa przykręcona do bloku.

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #304 dnia: Kwiecień 13, 2018, 14:58:51 pm »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Jakoś się ratowali, jakoś to się trzyma i funkcjonuje... jakoś;)
W minusie miała lżej raz ze po "zimnej" stronie silnika a dwa przykręcona do bloku.

Chyba że było tam wspomaganie to klima wędrowała na "gorącą" stronę:)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #305 dnia: Kwiecień 13, 2018, 15:26:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
To tak nie do końca. Popatrz się na błękitnego poloneza Tomkka, tam sprężarka schowana jest pod pompą wspomagania. Wydaje mi się, że ta edycja z sprężarką klimy nad kolektorem wydechowym to mogła być jakaś wersja przejściowa pomiędzy plusem a minusem. W internecie kilka razy natknąłem się na zdjęcia plusa z klimą, która nieco się różniła od tej wersji z promocji "AC + alufele za 1000 zł" z 2000 roku.

Tak na marginesie od jakiegoś czasu po YT krąży film z plusem, którym a climatronica: https://www.youtube.com/watch?v=i9khrbFvoHI
Myślał ktoś kiedyś nad adaptacją takiego wynalazku? Od jakiego samochodu można by zaadaptować panel + osprzęt, żeby było to jak najbardziej spójne ze stylistyką plusa, bo patrząc na to to nawet laik połapie się, że to przeszczep.

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #306 dnia: Kwiecień 13, 2018, 15:27:09 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jedno i drugie tam wejdzie Tomek ma chyba nawet tak zrobione.

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #307 dnia: Kwiecień 13, 2018, 15:42:15 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Nigdy nie widziałem klimy w OHV po stronie kolektora wydechowego na dole. No chyba że mówimy o systemie montażu jak w Plusie czyli na górze, ale raczej przed Plusem fabryka tak nigdy nie robiła, jak już była klima, to czy to wtryskowiec czy gaźnikowiec, zawsze sprężarka była pod kolektorem ssącym. Gdy było wspomaganie także pompa od tego wynalazku zawsze była po lewej stronie silnika, jedynie OHV przy gaźniku i klimie nie mogło mieć tego wynalazku z uwagi na znajdujący się na kursie kolizyjnym aparat zapłonowy. W "minusach" z fabryczną klimach i wspomaganiem zawsze było tak jak teraz wszyscy montują czyli klima po lewej oraz powyżej pompa ZF.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #308 dnia: Kwiecień 13, 2018, 17:52:47 pm »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Moim zdaniem to minus  "dał" plusom technologie umieszczenia klimy nad kolektorem wydechowym. Weźmy choćby przykład "chinczyka" z ogloszenia sprzed kilku lat o turkusowym sprzed roku nie wspominam. Wsporniki na wzor z plusa były na 100% znane minusowi dlatego coraz bardziej prawdopodobne jest dla mnie rozwiązanie w minusie typu Klima nad kolektorem a wspomaganie w tradycyjnym miejscu. Dodać należy że wsporniki te różnią się choćby ze względu na inny rozstaw łapek sprężarek.
Rozwiązanie takie jak u Tomka jest na pewno mniej znane niż to co udało mi się zaobserwować na przestrzeni lat i jest "inwencja tworcza" poprzedniego właściciela. Miałem okazję z nim rozmawiać i przyznał że to jego własny pomysł, ale dodał też że bazował rzekomo na wiedzy ludzi z fso.
Nie wiemy czy wogole kiedykolwiek powstał (fabryczny)minus z jednym i drugim, na papierze jedno wykluczało sie z drugim. Wiemy jednak że da się to zrobić, a bardziej oryginalnym wyjściem moim zdaniem jest umieszczenie sprężarki jak w plusie(dowody na istenie tego są znane)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2018, 18:29:24 pm wysłana przez LeszekR »
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #309 dnia: Kwiecień 15, 2018, 13:13:46 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Szukałem po całym forum, ale temat wyparował. Jaki jest numer katalogowy paska klimatyzacji do plusa?

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #310 dnia: Kwiecień 15, 2018, 13:29:22 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jaki numer katalogowy? A oznaczenie, to już nie wystarczy? Czy to miałeś na myśli? Ja wziąłem wszystkie trzy paski ze sobą i bez problemu kupiłem nowe.Pasek do klimy ma oznaczenie AVX13x1275.

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #311 dnia: Kwiecień 15, 2018, 13:35:06 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Gates 6481MC

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #312 dnia: Kwiecień 15, 2018, 14:15:57 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ok, dzięki Panowie :)

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #313 dnia: Kwiecień 23, 2018, 08:52:16 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Pytań ciąg dalszy.
1. Jaki olej polecacie do sprężarki? Ile oleju wchodzi do sprężarki?
2. Ile czynnika mniej więcej mieści się do układu w polonezie?
3. Ponieważ skraplacz będzie z innego samochodu, sama ilość czynnika będzie nieco inna, więc jakie powinno być ciśnienie spoczynkowe w układzie, żeby klima pracowała prawidłowo?

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #314 dnia: Kwiecień 23, 2018, 11:58:39 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
1.Masz napisane na sprężarce 265ml
2 800gram
3 Podłączy na serwisie manometry i będzie widział.

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #315 dnia: Kwiecień 23, 2018, 12:09:44 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
1 i 2 - w domu mam dane (całą nalepkę klimy) więc podeślę. z tego co mnie pamieć nie myli to chyba coś 850g czynnika.
3- Ciśnienie w spoczynku zależy sciśle od temperatry (otoczenie, ile się nagrzała chłodnica, przewody, sprężarka). U Ciebie skraplacz jest bardzo zbliżonych rozmiarów jak oryginał wiec różnica nie będzie zbyt wielka. U mnie to chyba jest 50% wielkości normalego skraplacza... Ilość gazu wyznacza się w inny sposób: podłącza się układ pod manometry i butle z czynnikiem i puszcza gaz - na początku z 200-300gr i potem po małej ilości (po 50g). I czeka się miedzy każdą dokładką gazu obserwująć manometry - sutalanie ciśnień w układzie trwa dłuższa chwile. Strona ssąca powinna mieć (w zależności od sprezarki - czy ma zawór regulujący czy stałą wydajność) 1,8-2,5 bar. Strona wysokiego ciśnienia - tutaj wynik zależy od temperatury otoczenia i wydajności skraplacza. Tak dla informacji: przy 15 barach włącza się 2 wentylator na chłodncy klimy, przy 28 barach wyłącza się spreżarka. U mnie latem dobijało do 20, natomiast efektywność zależała głownie od niskiego ciśnienia. JAk miałem zawór uszkodzony w spręzarce i 3bary na LP to miałem 10st C na kratkach. Po naprawie spreżarki ciśnienie LP 1,6 - 2 bar i 0-2st C na kratkach.
W pewnym momencie ilość gazu jest na tyle duża, że wychodzimy po za punkt pracy i wówczas LP i HP rosna i wydajność spada - wówczas przestałem dobijać czynnik. Tą metodą określiłem ile czynnika jest potrzebne do optymalnej pracy układu. Wiadomo szukamy maksymalnej ilosci, bo czynnik zawsze delikatnie ucieka (kilka, kilkanaście gram na rok).

Do pustego układu oprócz oleju do sprężarki (wg zaleceń producenta) dodaje się olej na "układ". U mnie go czystego układu (nowa chłodnica, reszta starannie wypłukana) dodałem 80g. Działało prawie 4 lata bez zastrzeżeń :)

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #316 dnia: Kwiecień 23, 2018, 13:22:19 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wciąż nie wiem jaki olej jest rekomendowany. Niby na sprężarce jest napis "S.A.E. J639", więc powinien odnosić się do oleju użytego do smarowania kompresora. Niemniej w całych internetach to jest jakiś anonim.  Czy coś takiego styknie? http://allegro.pl/olej-do-sprezarek-klimatyzacji-pag-46-1-litr-i6906038281.html#thumb/2
Strona ssąca powinna mieć (w zależności od sprezarki - czy ma zawór regulujący czy stałą wydajność)
Mowa o najbardziej plebejskiej sprężarce z plusa, ale nie wiem czy tam jest stała wydajność czy zawór regulujący. Niby ten układ jest bardzo prymitywny, więc stawiałbym na stałą wydajność.
reszta starannie wypłukana
No właśnie przy okazji, to jak to płukać, żeby wypłukać i żeby niczego nie uszkodzić?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2018, 14:21:44 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #317 dnia: Kwiecień 23, 2018, 15:23:45 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Płukanie na maszynie specjalnym płynem.

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #318 dnia: Kwiecień 23, 2018, 15:50:22 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
To zależy, czego płukanie, bo ja słyszałem o płukaniu układu benzyną ekstrakcyjną bądź spirytusem.

Ten "specjalny płyn", jak rozumiem, płucze na działającym, zamkniętym układzie.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: klimatyzacja - prośba pomoc
« Odpowiedź #319 dnia: Kwiecień 25, 2018, 13:19:37 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Ja płukałem izopropanolem, z racji że odparowuje w 99,9% i tyle. Płukanie na maszynie na sens wtedy gdy doszło do zatarcia kompresora i mamy opiłki zmieszane z olejem a nie chcemy wymieniać całego układu, choć w praktyce w takiej sytuacji zawsze wymienia się skraplacz - jego nie sposób doczyścić. Z Parownikiem troche łatwiej, wiec po takim zabiegu zazwyczaj zostaje.