Autor Wątek: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO  (Przeczytany 33185 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 02, 2012, 16:47:08 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Elwood, mam pytanie co do pompy sprzegla. Czy jej wyjscia nie wychodza akurat na serwo?
Pytam, bo szukam odpowiedniego razwiazania dla mojej hydrauliki (glownie problem ze "sterowaniem" pompy sprzegla). Co prawda pare pomyslow mam, ale widze ze Twoj sposob (przeszczep pedalu z forda) moze byc lepszy i szybszy (w wykonaniu) niz moje kombinowanie z pompa z omegi (umiejscowienie serwa w poldzie i brak miejsca dookola niego troche psuje mi sprawe).
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2012, 16:48:50 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 02, 2012, 18:59:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jutro bede atakował kumpla i może coś sie uda zdobyć :)
Dzieki

Elwood, mam pytanie co do pompy sprzegla. Czy jej wyjscia nie wychodza akurat na serwo?
Nie, wychodza  pod serwem i lucas akurat sie miesci tzn miesci sie kazde serwo poniewaz na komore silnika wychodza tylko same wyjscia a całe wysprzeglik i uszczelnienie jest w srodku auta. Wysprzeglik fordowski ma ta zalete ze jest krótki i posiada boczne mocowanie, a mocowanie fordowskie to stalowa blacha która jest nie malowana wiec mozna ja ciac i spawac. Najlepiej przeszczepiac całosc razem z pedałem wtedy nie ma kombinowania z osiowaniem pedału wzgledem wysprzeglika czy innymi tego typu historiami(trzeba tylko dospawac z jednej strony kawałek tulejki zeby sruba na której obraca sie pedał nie opierała sie na samej blasze). Wywala sie orginalny pedał FSO zostawiajac tylko sama tuleje na której sie obraca(musi byc zeby hamulec działał bo sa na wspolnej osi), blache od scorpio odpowiednio sie docina i spawa do pedalnicy oraz wykonuje jeden duzy otwor owalny który uszczelnia orginalna fordowska gabka, trzeba podciac troche blache nadkola od komory poniewaz wypada w miejscu gdzie jest wzmocnienie(jak bedziesz robił dziure to załapiesz odrazu co i jak) Orginalny pedał na pewno trzeba bedzie troche skrócic a sam pedał trzeba mocowac w miare mozliwosci jak najblizej sie da -im dalej to gorzej z wyjsciami i trzeba jeszcze bude troche stuningowac poniewaz nie jest prosta, ale uszczelnienie jest miekkie i bez problemu to ogarnie i trzeba troche pokombinowac ze sprezyna naciagowa poniewaz ori mocowanie trzeba nagiac do wnetrza i sprezyna nie jest naciagnieta za mocno ale to juz kosmetyka to chyba tyle w kwesti montazu wysprzeglika. Na pewno jest łatwiej niz z wysprzeglikami z bmw(e36) które sa  strasznie dlugie. Jutro postaram sie jakies foto zapodac w miare mozliwosci
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2012, 19:07:26 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 02, 2012, 19:28:04 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dzieki za odpowiedz.
Jak kombinowalem z pompka z omegi to umiescilem ja z lewej strony serwa (pomiedzy fartuchem a serwem, w dziurze co idzie wiazka do srodka kabiny, tylko to miejsce sie nadawalo na ta pompke, a ciekawszego rozwiazania nie znalazlem, a duzo przegladalem zdjec na ten temat w roznych samochodach). Miejsce fajne i po dostosowaniu do wlozenia pompy sprzegla wygladalo jak oryginal fso ;), tylko byl problem bo pompka znajdowala sie jakes 20cm od pedalu sprzegla i walsnie mialem problem jak "polaczyc" pompke z pedalem (duza odleglosc, skomplikowany mechanizm napedzania pompki musialby byc) :/ . Dzieki Twojemu rozwiazaniu mam jeden problem z glowy w takim razie :) Tylko mam nadzieje, ze skok pompy z forda bedzie dobry do napedzenia wysprzeglika opla.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2012, 19:36:16 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 02, 2012, 20:08:51 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Nom sprzęgło masz Pan rozwiazane profi.
Marcin ja na takim "drucie" mam sprzęgło zmontowane na pompie lanosa. No a do pedału brakowało nie 20, ale 5cm :p
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 02, 2012, 21:01:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://allegro.pl/pompka-wysprzeglik-ford-scorpio-mk3-94-98-wieloryb-i2097298179.html

tak toto wyglada, tyle ze bedziesz potrzebował jeszcze przewod do skrzyni(jest dziwne wejscie) i blache z pedałami ale to nie problem wykrecic bo jest mocowana na 4 sruby i dodatkowo trzeba odkrecac kolumne kierownicza(przechodzi przez srodek tej blachy) albo naciac ja nozycami i wyjac. Najwiekszy problem podczas demontazu jest z konstrukcja która trzyma centralke z czujnikiem do poduszek bo jest to zrobione z grubych rur i nie da rady tego wyjac bez rozebrania połowy auta a bez wyjecia tego pałaka nie wyciagnie sie pedałow z budy (jezeli dobrze pamietam) a w kazdym razie jest to mocno utrudnione  :] ja akurat problemu nie miałem bo prułem całosc
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2012, 21:04:23 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 04, 2012, 23:12:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obiecane foto dla Marcina :)





Na zdjeciu trzymalem reka wiec wyjscia z wysprzeglika beda troche dalej niz na foto ale sa w takim miejscu ze nie przeszakadzaja niczemu, w sobote wyspawalem juz na gotowo wiec w przyszlym weekend postaram sie wrzucic cos wiecej fotek
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2012, 23:19:42 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 05, 2012, 12:41:30 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dzieki z foto, napewno sie przyda :)
to ja, byly Marcin#839

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 12, 2012, 23:27:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mały update. Dzisiaj walczylem z predkosciomierzem(mechaniczne bo teoretycznie zaczalem juz kilka miechow temu) Załozenie jest takie aby zegary polonezowskie dostosowac pod skrzynie MT75 ktora ma elektroniczny czujnik predkosci i nie posiada linki. Kolejne załozenie jest takie aby sterowac orginalnym zegarem na linke za pomoca bipolarnego silnika krokowego pochodzacego ze starej drukarki. Dzisiaj opracowałem i wykonałem mocowanie z blachy 2mm ktora wczesniej w scorpio trzymałą egr i inne duperele ekologiczne mocowanie takiego silnika pod zegary Fso. W domu czeka juz zbudowany sterownik tego silnika na plytce uniwersalnej(ciezej sie nim steruje niz unipolarnym ale akurat miałem kilka sztuk takich i maja ta zalete ze maja stosunko gruba oske napedowa) który musze odpalic i spiac z zegarami co nastapi najprawdopodobniej jutro. Pozniej musze jeszcze tylko wykonac uklad formujacy impulsy przychodzace ze skrzyni biegów i zasilanie elektroniki na ukladzie 7805 albo LM317 a jak juz odpali to pomyslec jak upchnac to w zegary. Wstepnie wyliczenia zakladaja ze blad pomiaru bedzie wynosił okolo 1.04 % na plus przy zegarze FSO gdzie K=1000 i praktycznie zero przy zegarze łady gdzie k=1020. Ale zobaczymy jak to bedzie działąc w praktyce i czy w ogole moj pomysł wypali. Poczatkowo planowałem wykorzystac zegar od BMW E30 wkomponowany w zegary polonezowskie ale jest on zbyt duzy a cyferblat trzeba by obciac okolo 1cm po obwodzie i wyskalowac od nowa, zegary od scorpio tzreba by przełozyc całe bo sa bardzo bogate w elektronike i to az do przesady bo po kablu działa raptem kilka kontrolek plus obrotomierz i predkosciomierz a reszta jest juz cyfrowo i musiałbym chyba przelozyc 3/4 instalacji od scorpio lacznie z modulem komfortu i kompem EEC-V zeby to działało w miare, wiec postanowilem przetrzec szlak  :] a co orginał zegar to orginał, a w razie czego bez wiekszych problemow uklad podejdzie do zegarów DF poniewaz mocowanie i parametry sa takie same jak w poldku, przynajmniej do tych okragłych bo nie wiem jak kreska smierci
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2012, 23:41:45 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 13, 2012, 13:38:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Widziałeś zegary u mnie ;). Z wierzchu są jak seria. Od spodu to jest saxo. Elektronika sterująca równie banalna do zrobienia... Niestety błąd wskazań jest nieliniowy ale można sobie go wykalibrować wg GPS dla żądanej wartości np. 100km/h.

Foto poglądowe przywoływane nie raz...
http://www.fotosik.pl/u/bocians/album/582136
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 13, 2012, 17:58:53 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Potwierdzam, patent Bociana jest szybki prosty i tani. Jak masz czujnik vss i jesteś elektronikiem - to jeszcze prościej.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 14, 2012, 08:25:20 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
patent Bociana jest szybki prosty i tani

A został skopiowany??;>
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 14, 2012, 08:34:47 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Tak.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 20, 2012, 18:35:37 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Hmnn tak się składa że ostatnio miałem takiego forda scorpio mk2 z silnikiem 2.3 16V.
Takie pytanko bez modzenia co należy zrobić by go zaadaptować?

1. Silnik wchodzi bez rzeźby w komorze?
2. Skrzynia też? Tunelu ciąć nie trzeba?
3. Co z wałem?
4. Od czego dopasować miskę P&P? Miska od Galaxy podejdzie i rozwiąże sprawę?
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2012, 18:37:10 pm wysłana przez Gandziorz »

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 21, 2012, 01:11:35 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Silnik wchodzi ale osprzet silnika nie wchodzi- miske  trzeba przespawac o 180 stopni,  smok dorobic, ta od galaxy tez nie spasuje gdyz najnizszy punkt wypada akurat w belce, chyba ze wywalisz wałki  i zamiast dolnego dekla dasz prosta blache 3mm to moze  usiadzie, skrzynia wchodzi jedynie drazek  a własciwie jego mocowanie trzeba skrócic i wyciac otwor na drazek o srednicy okolo 6cm. Wał trzeba dorobic ale do tego etapu nie doszedłem jeszcze.

Co do silnika to dodatkowo -  sterowanie ze scorpio EEC-5 jest mocno rozbudowane dlatego ja daje komputer od RS2000 który jest starszy(i bez immo) i jest EEC-4 co mocno zmniejsza ilosc kabli i czujnikow na wejsciu, zreszta wiazke elektryczna i tak trzeba robic od zera bo ta od scorpio jest dziwna, nie pasuje i dodatkowo sa strasznie liche przewody i izolacja. Kolektory ssacy kompletny trzeba dac od RS2000 po przespawaniu, i redukcja pod przepustnice albo spawanie (zeby załozyc przepustnice z linka od 2.3 - bo pasi na pedały poloneza bez problemu), srednica ta sama co RS ale inne mocowanie i inny zawor wolnych obrotów, zeliwniak wydechowy wchodzi na styk ale najlepiej to wywalic i za 100zł kupic rurowca od galaxy ale jezeli zostawiasz EEC-5 to musi zostac poniewaz jest tam czujnik monitorujacy poprawnosc pracy zaworu EGR i pare innych bajerów które moge opisac -generalnie nie pasuje praktycznie nic i trzeba myslec. Lepiej isc juz w strone RS2000 z escorta -tam juz jest na dzien dobry kolektor który ja musiałem kupic osobno, rurowiec(tak samo), komputer(jak wczesniej)  i masz miske która ma spływ do przodu tak jak trzeba. W obu przypadkach jest sporo modow z osprzetem  bo silnik jest waski na dole, wysoki i mocno rozbudowany na górze, wiec jezeli nie chcesz wycinac budy pod alternator to trzeba dorobic nowe mocowanie altka(podobny problem w orginalnym poldofordzie był) ale i tak trzeba dumac nad hydraulika sprzegla(ja przespawalem pedał od forda. Mozna równiez uzyc skrzyni N9 na linke. Z grubsza to tyle ,a majac RS zawsze mozna zmienic dół na wersje 2300
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2012, 01:29:25 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 21, 2012, 02:09:56 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Hmnn tak się składa że ostatnio miałem takiego forda scorpio mk2 z silnikiem 2.3 16V.
Takie pytanko bez modzenia co należy zrobić by go zaadaptować?

1. Silnik wchodzi bez rzeźby w komorze?
2. Skrzynia też? Tunelu ciąć nie trzeba?
3. Co z wałem?
4. Od czego dopasować miskę P&P? Miska od Galaxy podejdzie i rozwiąże sprawę?
A co z c20ne z wydechem z kwasówki?

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 02, 2012, 00:52:45 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
wcielo posty...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 14, 2012, 10:22:35 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Elwood, w sumie dlaczego nie łączyłeś tego silknika z n9 ? kwestia posiadania kompletu z mt75, czy jakiś inny powód ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 14, 2012, 14:54:43 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tak, razem z silnikiem miałem MT75, jest łatwiejsza do zaadaptowania niz n9 i troche lzejsza. Zeby spiac to z N9 to oprócz skrzyni musiałbym dorobic flansze albo zdobyc kolo zamachowe od zeteca 1.8 oraz  kupic kompletne  sprzegło  bo w 2.3 jest dwumas
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 27, 2012, 21:04:15 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
2.3 jest dwumas
wczoraj przekładałem silnik w galaxy 2.3 taki sam silnik jak Ty masz i było sztywne sprzęgło :) a tak wogole to jak tam prace postępują ? wyczyść sobie odrazu zawór regulacji ciśnienia w pompie olejowej bo lubi sie zacinać w tej najgorszej pozycji napinacz łańcucha jest hydrauliczny po zaciecu regulatora przeskakuje łańcuch... dalej nie musze mówić. :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2012, 21:16:39 pm wysłana przez marcin88 »

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 27, 2012, 22:50:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mozliwe ze w galaxy montowali normalne sprzegła, ale bardziej prawdopodobne jest to ze ktos przed Toba dokonał juz konwersji na sprzegło od 2.0 :P Pompa oleju jest u mnie nowa. Prace narazie staneły ze wzgledu na brak monety na pospawanie kolektora ssacego oraz fakt ze co chwila mam cos innego do roboty tak ze nawet swoje auto robie na raty :/ Jak prace rusza to zamieszcze info
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG