Autor Wątek: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha  (Przeczytany 21433 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4729
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: matucha#1931 Polonez Caro
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 06, 2016, 19:37:45 pm »
 <ok>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1078
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV
Odp: matucha#1931 Polonez Caro
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 01, 2018, 20:22:21 pm »
Odgrzebujemy temat :)
Przez długi okres czasu w aucie nic się nie działo. Poldek dzielnie kręcił kilometry po po Polsce w międzyczasie zahaczając o wypady międzynarodowe do Niemiec, Słowacji i Ukrainy ;) Do września 2017 dobiliśmy przebiegu 160 000 km i przyszedł czas na emeryturę dla dziadka : )Ale nie oznacza to w tym wypadku dziadkowej jazdy, przesadnego trzymania pod kocem i zamulania :p W międzyczasie kiedy nic się nie działo, pewnego pięknego dnia 2016 roku, dostałem telefon od kolegi Tomasz#1969 że na złomie w Wa-wie na Strażackiej stoi Plus OHV z turbosprężarą pod maską. Decyzja była szybka i stanowcza- bierzemy. Zakup był totalnie w ciemno ale kolektor wydechowy (na tym mi najbardziej zależało), turbina i downpipe były w stanie jako-takim do użytku. Tak o to zestaw sobie poleżał do wakacji i wtedy zaaplikowaliśmy go do Poldka. Pierwsze podejście nie było zbyt zachęcające, problemy z wyregulowaniem składu mieszanki, duże spalanie i świecący kolektor wydechowy spowodowały że pojeździło to z tydzień. Odłożyliśmy to na później bo jednak Poldek był wtedy studenckim daily-carem i nie była czasu na poprawienie tych rzeczy. Mimo tych rzeczy wrażenia z jazdy były bardzo pozytywne. Malutka turbina Garrett TB02 bardzo fajnie ładowała 0,3 bara z dołu. OHV-ka jeździła wtedy trochę jak jakiś turbo diesel. Wtedy postanowiliśmy że wrócimy do tematu na poważnie kiedy Poldek zakończy czynną służbę i tak własnie we wrześniu 2017 zaczęliśmy zabawę. Od tamtej pory udało się zajeździć 3 turbosprężarki ale i wyeliminować większość chorób wieku dziecięcego.
Obecnie w aucie siedzi turbosprężarka Mitsubishi TD-04HL-15T z Saaba 2.3. do tego intercooler z Iveco Daily. Kolektor który nabyłem na początku został wymieniony. Układ kanałów był o wiele lepszy niż w obecnym skrzynkowcu, ale ścianki grubości niewiele ponad 1 mm powodowały że ciągle pękał i zaszła konieczność budowy nowego. Zapłon przerobiony na kopułkę i moduł z 1,6 GLE, przyśpieszony względem serii pod LPG. Abimeks obsługuje tutaj tylko odpalanie na PB i wolne obroty. Gazownia pędzona była trzema parownikami: najpierw Lovato RGE 92 z dołożoną kompensacją obydwu stopni (działał najgorzej, miał jakieś dziwne problemy z wychodzeniem z wolnych obrotów), później EMMEGAS ML 94 (działał bardzo fajnie ale już na granicy swoich możliwości) i ostatnio wleciał Lovato Major Turbo który działa bardzo dobrze :) Do tego mikser palnikowy 38 mm. Jako że zależy nam na uzyskaniu jak największego przyśpieszenia, został zamontowany most 10:43 z Kombi Vana. Obecnie turbosprężarka dmucha 0,6 bara. W planach na ten rok jest zrobienie przelotowego wydechu o większej średnicy, drobne poprawki kolektora i jego obandażowanie taśmą glinokrzemianową. A później przerwa zimowa bo raz ze nadwozie już nie pierwszej młodości, dwa jakoś nie mogę sobie wyobrazić jazdy tym po śliskiej, zimowej nawierzchni kiedy już teraz jest problem z trakcją na wilgotnej szosie :p A na przyszły rok mamy wiele planów ale jak je zrealizujemy to dopiero będziemy o nich mówić.
Na końcu chciałbym podziękować Kolegom KGB, Tomasz#1969 i MarCaro#1977 za pomoc w ogarnięciu tego tematu ;)





I jeszcze dodam taką ciekawostkę. Brat wrzucił kiedyś Poldka na hamownię u siebie w technikum. Niestety nie wiem na ile można jej wierzyć (doładowanie było ponoć 0,8 bara). Mógłby ktoś obeznany to zweryfikować?


« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2018, 20:24:58 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2584
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83
Odp: matucha#1931 Polonez Caro
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 01, 2018, 23:39:57 pm »
<brawo><brawo><brawo><brawo><brawo><brawo><brawo><brawo>

fajnie, że trafł się major turbo! Wynik z hamowni bardzo pozytywny, na 4:3 powinien ładnie wciskać w fotel.

Wstyd bo nasz stoi i się kurzy, ale teraz trzeba będzie Ciebie gonić z wynikami a nie Ty nas  <spoko>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Grejfrut#1980

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 391
  • Płeć: Mężczyzna
  • Make Love Not Foch !
    • PNy `80-94
Odp: matucha#1931 Polonez Caro
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 02, 2018, 00:08:19 am »
trzeba będzie Ciebie gonić z wynikami a nie Ty nas

uuuu umarł król :) niech żyje król :)
cwaniactwo Durniom zastępuje intelekt... dlatego Lessi nie wraca, a tylko ... :)

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1078
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV
Odp: matucha#1931 Polonez Caro
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 04, 2018, 10:02:23 am »
Wstyd bo nasz stoi i się kurzy, ale teraz trzeba będzie Ciebie gonić z wynikami a nie Ty nas 
Spokojnie, jak mówię tej hamowni trochę nie chce mi się trochę wierzyć i może jeszcze przed zimą pojedziemy na coś sprawdzonego. Zresztą waszym jeździłem i mimo wszytsko mojemu jeszcze trochę do waszego brakuje. Także wyścig zbrojeń niech trwa  <spoko>

Bandaż nałożony na kolektor:


I chyba gdzieś w dolocie zrobiła się dziura bo nie możemy dobić więcej jak 0,5 bara  <co>
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2018, 10:04:24 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: matucha#1931 Polonez Caro
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 04, 2018, 10:13:54 am »
Rewelacja :) I to są wartościowe i ciekawe posty. Ile planujecie dmuchać docelowo? Silnik wytrzyma na dłuższą metę 0,6-0,8 bara?

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2584
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83
Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #106 dnia: Listopad 19, 2018, 13:09:19 pm »
Pozwoliłem sobie zaktualizować nazwę tematu :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1078
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV
Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #107 dnia: Listopad 19, 2018, 21:35:02 pm »
Dziękować Tomek ;)

Ile planujecie dmuchać docelowo?
>1 bar :] ale to nie w tym silniku. Tutaj 0,6 bara i koniec, wyżej daje o sobie znać ordynarne spalanie stukowe.
Silnik wytrzyma na dłuższą metę 0,6-0,8 bara?
Dr V_spec na wykłądach mowił że 0,6 bara ten silnik przyjmuje bez marudzenia, sam na nim zrobił chyba 60k km, my nas nie liczymy raczej na przesadną trwałość bo jednak powiedzmy sobie szczerze, nie po to podwoiliśmy sobie moc żeby się tym nie bawić :D
Zresztą ten silnik przez awarie termostatu ma już pierwsze objawy HGF-a, ale biorąc pod uwagę sposób użytkowania tego silnika przeze mnie to i tak dziw bierze że pojawiła się ona dopiero przy przebiegu 170k km i dowaleniu 0,8 bara bez odprężania. Ale skubaniec daje radę, na razie ani płynu nie goni tylko trochę układ chłodzenia się pompuje. Tak czy siak co do tego silnika nie miałem i nie mam poważniejszych planów, swoje już odrobił ;) Na warsztacie czeka drugi pacjent z którym chcemy się pobawić trochę na poważniej i bardziej bezkompromisowo.

Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #108 dnia: Listopad 19, 2018, 23:54:23 pm »
Czyli mam rozumieć, że ta OHVka 60kkm zrobiła ze 170kkm z turbiną pompującą 0,6 bara? Jeśli tak, to rewelacja, czyli opinie, że ten silnik rozleci się zaraz po zamontowaniu turbiny, albo, że można dmuchać tylko jakieś słabe doładowanie to bujdy na resorach  <spoko>

Macie może nagrany jakiś filmik z przyśpieszenia na tym silniku?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #109 dnia: Listopad 20, 2018, 01:11:02 am »
nie widziales filmiku z dmuchana OHV ?
poszukaj na jotubie OHV turbo vs. rover 1.6 to zobaczysz dmuchana na 0.5 bara
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1078
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV
Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #110 dnia: Grudzień 02, 2018, 21:09:07 pm »
Nie, ten silnik zrobił z turbiną może 5k km także o trwałości silnika nie czuję się upoważniony wypowiadać. V_spec wspominał że dobrze traktowana ohv u niego przyjmowała więcej niż 0,6bara bez odprężania ale po 60k km spalania stukowe rozwaliło tłoki.

Na koniec roku zarzuciliśmy tylko nowe felgi bo aluski muszę naprostować. Wleciała 15" stal z Multipli:


I wstawiliśmy potworka do garażu także na ten rok dziękuję, dobranoc  :P
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #111 dnia: Grudzień 04, 2018, 15:26:56 pm »
to kierownica ~31cm? Ja się z taką jeździ bez wspomy

Offline Dzik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Abimex Turbo LPG
Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #112 dnia: Grudzień 04, 2018, 21:27:24 pm »
Przy małej kierownicy wiadomo ciężko kręcić nawet i na wspomie w tym aucie lecz tragedii nie ma . Bez wspomagania ciężko by było . Ja na nią nie narzekam . Stylowo wygląda.  :]

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1156
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #113 dnia: Grudzień 13, 2018, 10:13:40 am »
obstawiam że 156 km to chyba trochę zawyżony wynik , choć przy pewnych założeniach realny, ja bym bardziej obstawiał koło 140 km przy 0.8 bara ale wszystko zależy od sprężarki i wielu innych rzeczy, ok 176 km wypluł 1.6 DOHC z lancii przy podobnym doładowaniu a tam zawory i kanały są dużo większe niż w OHVce, jeśli wynik się potwierdzi na innej hamowni to nic tylko się cieszyć :)
"jest ryzyko , jest zabawa"