Autor Wątek: Temat powracający - Szpera  (Przeczytany 62525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 09, 2012, 16:36:02 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ojtam;p
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 10, 2012, 16:01:12 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
sam se pospawaj :P a poważnie to dziś byłem pytać a szpera dalej nie zrobiona , powoli mi puszczają nerwy ...
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 12, 2012, 19:52:14 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
dziś znowu byłem na przeszpiegach więc tak wygląda moja szpera:



gdyby nie to że same losowe rzeczy wychodzą gosciowi to bym juz dawno to miał gotowe, gadałem z gosciem i powiedział że więcej za takie rzeczy się nie bierze - po pytaniu czy by zrobił kolejne kopie ...

« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2012, 19:55:21 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 12, 2012, 22:54:29 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
To może załaduj dyfer od Honkera?  :d :d Tam jest fabryczna blokada mostu,przełożenie zdaję się 10/41 to tylko skrócić go trochę,mocowania poprawić i ogień  ]:-> ]:-> No i jakieś dystanse na felgi,czy coś,żeby koła z polda podeszły,bo bębny tam spore  :P :P

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 13, 2012, 12:22:35 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
szpera a blokada mostu to dwie rożne sprawy - szpera ma spięcie podawane w % a blokada blokuje na 100% więc to półśrodki.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 19, 2012, 17:17:36 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
szpera gotowa - zostaje przymierzyć do mostu i kombinować z półosiami:





te gumy to zaślepki na czas obróbki coby się tam nic nie dostało.

Więcej fotek wkrótce :)

PS Pólosie pasują z omegi B a nie A - dziś przymierzałem u kumpla na szrocie :)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 19, 2012, 17:46:26 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ładnie :)
ten wielowypust z omegi dużo większy jest? fajnie by było, jakby przeszedł przez uszczelniacz półosi, bo następny problem będzie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 19, 2012, 19:06:50 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.

Lubię to!
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2012, 19:08:26 pm wysłana przez sikorak »

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 19, 2012, 19:27:07 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
no jak będę jechał po półosie to wezmę łożysko oraz uszczelniacz więc będę wiedział co jest grane :) na szrocie bywam raz na tydzień , więc update wkrótce

Dziś rozebrałem to ustrojstwo i okazuje się że szpera jest w świetnym stanie , tarcze nie wyślizgane, nie popękane, generalnie jedynie pozostaje kwestia wyregulowania napięcia wstępnego i można zakładać :)
Fotki wieczorem jak wrócę z pracy
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2012, 11:55:23 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 20, 2012, 18:08:38 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Fotka szpery wewnątrz:



oraz kompletna z boku:



tak przy okazji , znalazłem artykuł o regeneracji szpery:
http://www.mt.radom.pl/viewtopic.php?t=487

« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2012, 20:34:48 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 21, 2012, 17:05:33 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
nono.. to teraz skladaj zakladaj i dziej sie spostrzezeniami. mnie interesuje jak to sie sprawdza jak si eprzykopiesz w snieu czy blocie..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 21, 2012, 17:34:19 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sprawdzi się, nie będzie mielić jedno koło, tylko oba.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 21, 2012, 18:46:42 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Więc tak - kumpel na szrocie sprawdził mi wielokliny na półosiach z omegi b i wszędzie są takie same , niestety nie mógł mi zrobić dobrej ceny , zatem zamówiłem dziś na alledrogo. Jak przyjda zacznie się operacja 2 w 1 - pewnie na razie końcówki z omegi nasadzę na gorąco na półosie z wąskiego dyfra i obspawam, jak to długo nie wytrzyma to się będzie myślało jak dorobić nowe :)
Pozstaje kwestia wyregulowania statycznego spięcia na ok 20-40 Nm. Tak czy tak pewnie dopiero po świętach będę przymierzał to do mostu
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 22, 2012, 15:39:32 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Półosie z omegi przyszły , właśnie robiłem test porównawczy i wychodzi że różnica w klinach jest 1.5mm na średnicy, omega ma  ma 29.5mm ,polonez 28mm
, długość od przegubu do końca to jakies 9.5cm , więc na takiej długości dałoby się naprasować to na seryjną półoś
fotka różnicy w wieloklinach:



sam kawałek przegubu jest grubszy od półosi z poloneza więc da się to jakoś sensownie rozwiercić i nasadzić na półoś z poloneza.
kolejny temat - łożysko oraz simering - więc tak - na styk wszystko przejdzie. Sama grubsza część omegi ma niecałe 30mm średnicy, łożysko i simering 30mm.

fotka obrazuje simering oraz łożysko nałożone na końcówkę przegubu z omegi :)



« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2012, 21:09:34 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 22, 2012, 23:37:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To tokarz znowu będzie miał prze.....ne  ]:->

Ale ogólnie idzie ku dobremu  :d
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 29, 2012, 17:25:38 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Rozmawiałem dziś z tokarzem - nawet nie był bardzo obalony , stwierdził że na gorąco są montowane zębatki w skrzyniach niektórych ciężarówek a tam są momenty po kilkaset Nm i jakoś to wytrzymuje. Zatem mam mu zmierzyć jaką długość całkowitą mają mieć obie półosie i weźmie się za robotę :) Ponadto sprawdzaliśmy dziś z Wałkiem spawalność materiału półosi i przegubów i wszystko się ładnie spawa - więc jestem dość optymistycznie nastawiony - może chwilę wytrzyma. Prawdopodobnie będziemy to spawać częściowo w wodzie żeby nie rozhartować materiału i nie porobić naprężeń

« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2012, 17:27:26 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 29, 2012, 17:47:06 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
w skrzyniach niektórych ciężarówek a tam są momenty po kilkaset Nm i jakoś to wytrzymuje

a na półośce masz lekką ręką licząc ze 2 tys Nm i co Ty na to ?

jestem dość optymistycznie nastawiony - może chwilę wytrzyma.

nie wiem skąd ten optymizm, moim zdaniem strzeli to przy wyjeżdżaniu z garażu ;p
polskifiat.jazda.pl

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 29, 2012, 18:22:11 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
się okaże, myślę że chwilę to wytrzyma i nie jestem takim pesymistą ;) po za tym nie będzie sam wieloklin założony ale 10cm przegubu na gorąco na zatoczoną półoś. Czytałem o napawanych i nacinanych wieloklinach, widziałem kilka spawanych półosi i dawały radę , jak nie da będę kombinował z dorobieniem innych :)  Tak czy tak zmieściłem się w budgecie ok 600 zł w obecnej chwili :) więc ze spawaniem półosi wyjdzie pewnie koło 700-800 zł więc to i tak 1/10 tego co nowa dedykowana szpera. Nawet jak będzie 1500 za całość przy dorobieniu półosi a będzie działało to się opłaca.

 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2012, 18:24:46 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 29, 2012, 18:35:13 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
nie będzie sam wieloklin założony ale 10cm przegubu na gorąco na zatoczoną półoś.

nieważne, i tak pęknie tam gdzie będzie spaw.

A opłacalność? Zależy w jakich kategoriach to rozpatrywać.. jeśli chodzi o wyniki czasowe w kjs to ja wolę dać 10zł na elektrody i zaspwać dyfer niż 1500zł za wynalazek który prawdopodobnie przysporzy więcej problemów niż dobrego i płakac potem że dobrze szło ale przed metą ukręciło półoś ;p
polskifiat.jazda.pl

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 29, 2012, 19:03:07 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Jak dobrze będzie  zrobione to nic nie pęknie. Jakoś w o wiele mocniejszych projektach chłopy spawają półosie i nic sie nie urywa. Siedze juz chwile na forum Opla Corsy (mój drugi samochód) i jakoś chłopy wsadzają tam o wiele mocniejsze silniki (3.0 V6)  niz ma Święty,też spawają półosie i jakos nic sie nie urywa.