Autor Wątek: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro  (Przeczytany 126301 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #240 dnia: Lipiec 22, 2013, 12:49:25 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Był przestawiony wiatrak by lepiej dmuchał na ic
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #241 dnia: Lipiec 23, 2013, 12:46:18 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
To co, auto zmierzone na hamowni - pewien etap modyfikacji można uznać za zamknięty.

Co do wyniku, dla mnie jest wystarczający, ba nawet bardzo dobry! Seryjny silnik w prostym setupie dał rade zarówno w próbach szybkościowych jak i tej na hamowni.

Teraz przyszedł czas na zbieranie pieniążków na kolejne zmiany - zobaczymy co z tego będzie : )

Ale mity obalone! dziękujemy wszystkim tym którzy w nas wierzyli, najbardziej tym którzy nam pomagali, ale najgoręcej tym którzy nam wmawiali, że to bez sensu - bez Was wszystkich by się nie udało :))
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #242 dnia: Lipiec 23, 2013, 15:17:24 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
noo powiem ze tez zacny wynik. gratuluje... niestety na zlocie jakos sie nieznaleźlismy niestety... choc probowalem zlokalizowac auto..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #243 dnia: Lipiec 23, 2013, 20:13:06 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Mogę Cię zapewnić, że to nie ostatni zlot z udziałem tego auta ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #244 dnia: Lipiec 23, 2013, 20:19:17 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja rownierz moge zapewnic ze ani ni pierwszy ani nie ostatni z zarwno moim autem jak i zemną;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #245 dnia: Lipiec 23, 2013, 22:25:49 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Ja również gratuluję wyniku, i niem a co się przejmować głosami że cała modyfikacja jest pozbawiona sensu, podobnie było w moim przypadku i po prostu trzeba robić swoje a później widać wyniki na hamowni i na kresce. ;>
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #246 dnia: Sierpień 24, 2013, 16:38:21 pm »

CAmaRO

  • Gość
Udało mi się przeczytać cały wątek :) . Cóż mogę napisać: GRATULUJĘ umiejętności i wytrwałości (w tego typu projektach to cecha absolutnie niezbędna).

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #247 dnia: Wrzesień 29, 2013, 18:04:48 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Dziękuje za dobre słowa, ale to nie koniec przygody z OHV turbo  ]:-> .


A wiec zaczeło sie : )  Pewnego razu razem z ojcem kupiliśmy trucka 1.6 na gaźniku , ktory byl po remoncie . Zauważyłem ze w środku ma silnik AA i dodatkowo napis Pokski Fiat. Wiec pierwsza mysl , może ma płaskie tłoki ? A jak nie to poszukam płaskich tłoków które występowały w pojemności 1.5.  Po zdjęciu głowicy okazało sie że silnik był rozwiercany i ma tłoki od 1.6 , padła decyzja o grubszej modyfikacji tego silnika. A wiec postanowiłem wraz z bratem i kolegą KGB ze odprężymy silnik poprzez ścieńcie garba na tłoku , około 2mm i oddać do wyważenia.


Po rozłożeniu silnika i zbadaniu  okazało się , że  panewki nie są w idealnym stanie (chyba zapomnieli przy remoncie silnika wymienić :D) ale nie ważnie .  Tak więc czeka mnie szlif wału i nowe panewki. Dodatkowo pójdę drogą jak kolega MrVspec i wyważę wał korbowy i jak starczy pieniędzy to lżejsze koło zamachowe :) 

Mam pytanie bo znalazłem fachowców od sportowych silników i  mają w ofercie coś takiego jak ( natrysk oleju na denko tłoka )  chyba nie jest głupie taki mod do silników turbo doładowanych ? 

Znalazłem jeszcze fotkę jak modziłem z szeroką chłodnicą i regenerowałem hamulce , te foto cos ma w sobie , taki mały potworek : )


Trzymać kciuki bo będzie gorąco!! :D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2013, 18:07:46 pm wysłana przez MarCaro »

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #248 dnia: Wrzesień 29, 2013, 18:13:22 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
mają w ofercie coś takiego jak ( natrysk oleju na denko tłoka )  chyba nie jest głupie taki mod do silników turbo doładowanych ? 
napewno zdejmie troche temperatury z tłoków, jednak zdarza sie ze przy bardzo grubych modach i upalaniu może prowadzić do chwilowych braków w ciśnieniu oleju, moim zdaniem raczej sie opłaca ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #249 dnia: Wrzesień 29, 2013, 18:22:35 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Właśnie też mi się tak wydawało, ale wolałem się spytać .  Kosztów takiej usługi jeszcze nie wiem , ale ciekaw jestem jaki koszt jest takiej modyfikacji :)  Jak nie będzie jakiejś zaporowej ceny to kto wie czy się nie skusze : )

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #250 dnia: Wrzesień 29, 2013, 21:23:44 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Pomysł jest dobry ale nie wiem czy pompa oleju wyrobi, poza tym dobór średnicy dysz i trzeba będzie zrobić wycięcia w tłokach na natryski.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #251 dnia: Wrzesień 29, 2013, 21:29:32 pm »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676
przy takim dmuchaniu jest to zbedne chyba ze chcesz powyje bara dmuchać to juz moze sie przydac
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #252 dnia: Wrzesień 30, 2013, 08:46:03 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
ale nie wiem czy pompa oleju wyrobi,
gdzieś kiedyś widziałem temat jak gość sam dorabiała natrysk na dodatkowej pompie bo standardowa sama nie dawała rady :)
ze chcesz powyje bara dmuchać
ciśnienie nie ma tu nic do gadania, tu chodzi tylko o temperature, fajnie było by podłączyć jakieś egt i zobaczyć czy faktycznie sie nie przyda ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #253 dnia: Wrzesień 30, 2013, 13:16:57 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
gdzieś kiedyś widziałem temat jak gość sam dorabiała natrysk na dodatkowej pompie bo standardowa sama nie dawała rady

Robił to kolega Miro na forum sierrafan w swojej sierze 2.0 DOHC TURBO (m.in.).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #254 dnia: Październik 17, 2013, 21:43:30 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Wyliczyłem, że wczoraj auto pokonało 12000km z turbiną :) Jednak warto było wierzyć w ten silnik i jego potencjał :)

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #255 dnia: Październik 20, 2013, 15:35:40 pm »

Offline wicked1989

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
    • Atu Kombi
Wg mnie odwaliłeś kawał  dobrej roboty! :)

Każdy mówi (oczywiście na forach) że uturbianie auta jest bez sensu i za drogie lepiej kupić inne auto...
Cóż mina właściciela dresowozu który właśnie jest wyprzedzany przez poldka - bezcenne :)

pozdrawiam i działaj dalej!

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #256 dnia: Październik 23, 2013, 19:30:04 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Cóż mina właściciela dresowozu który właśnie jest wyprzedzany przez poldka - bezcenne :)

Akurat miny właścicieli dresowozów są komiczne w większości przypadków, i to bez znaczenia na sytuację :)

Bezcenniejsze (błąd celowy) jest doświadczenie, jakie zdobylismy przy tym projekcie no i sama satysfakcja, z faktu że jeździ coś co nie powinno mieć racji bytu.
Fajna przygoda, w końcu dopóki PanVspec się nie objawił na forum to wszystko było wielką zagadką. Na początku emocje były nieopisywalne, wszyscy straszyli, że to wybuchnie w najlepszym przypadku.

Niedługo wrzucę jakieś zdjęcia z tego co się dzieje dalej, a szykują się też standardowe ulepszenia zawieszenia i hamulców (na szrocie był Truck plus) :D


Wczoraj bezproblemowo zrobił trasę W-wa -> ok Białegostoku -> Bielsk Podlaski -> W-wa , rozsądne spalanie 10l/100km LPG a płaski przebieg momentu dostarczał dobrych wrażeń przy wyprzedzaniu. Jadąc za ciężarówką ok 80km/h wystarczy zredukować na IV i wyprostować prawą nogę ;]

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #257 dnia: Październik 23, 2013, 19:43:51 pm »

Offline JanekZuk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez truck+ 1.9 GLD
Wczoraj bezproblemowo zrobił trasę W-wa -> ok Białegostoku -> Bielsk Podlaski -> W-wa , rozsądne spalanie 10l/100km LPG a płaski przebieg momentu dostarczał dobrych wrażeń przy wyprzedzaniu. Jadąc za ciężarówką ok 80km/h wystarczy zredukować na IV i wyprostować prawą nogę ;]
Byłeś w Bielsku ? , jaka szkoda że o tym nie wiedziałem ehhhh chciałbym przejechać się turbo jako pasażer :D

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #258 dnia: Grudzień 19, 2013, 22:48:57 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
A byłem :P Skąd mogłem widzieć tylko? :P


Dziś kupiłem nówkę funkiel wał korobowy do OHV, także powoli mogę zabrać się za składanie motoru :)

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #259 dnia: Grudzień 19, 2013, 22:59:36 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Nieźle będzie to latało?