Dziękuje za dobre słowa, ale to nie koniec przygody z OHV turbo
.
A wiec zaczeło sie : ) Pewnego razu razem z ojcem kupiliśmy trucka 1.6 na gaźniku , ktory byl po remoncie . Zauważyłem ze w środku ma silnik AA i dodatkowo napis Pokski Fiat. Wiec pierwsza mysl , może ma płaskie tłoki ? A jak nie to poszukam płaskich tłoków które występowały w pojemności 1.5. Po zdjęciu głowicy okazało sie że silnik był rozwiercany i ma tłoki od 1.6 , padła decyzja o grubszej modyfikacji tego silnika. A wiec postanowiłem wraz z bratem i kolegą KGB ze odprężymy silnik poprzez ścieńcie garba na tłoku , około 2mm i oddać do wyważenia.
Po rozłożeniu silnika i zbadaniu okazało się , że panewki nie są w idealnym stanie (chyba zapomnieli przy remoncie silnika wymienić :D) ale nie ważnie . Tak więc czeka mnie szlif wału i nowe panewki. Dodatkowo pójdę drogą jak kolega MrVspec i wyważę wał korbowy i jak starczy pieniędzy to lżejsze koło zamachowe
Mam pytanie bo znalazłem fachowców od sportowych silników i mają w ofercie coś takiego jak ( natrysk oleju na denko tłoka ) chyba nie jest głupie taki mod do silników turbo doładowanych ?
Znalazłem jeszcze fotkę jak modziłem z szeroką chłodnicą i regenerowałem hamulce , te foto cos ma w sobie , taki mały potworek : )
Trzymać kciuki bo będzie gorąco!! :D