Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 125290 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #300 dnia: Grudzień 15, 2014, 14:20:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
licznik moze sie bardziej wychylic, tylko trzeba mu cyferki domalowac :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #301 dnia: Grudzień 15, 2014, 14:44:26 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No niby tak  :jezyk2: Zawsze można zrobić na zamówienie nowe tarcze z większą prędkością maksymalną.W przypadku tego prototypu,to tak gdzieś do 250  :P A tak w temacie przeróbek,to przypomina mi się ktoś,kto całe zawieszenie wymieniał na inne i ciął pół auta,a potem wspawywał od nowa,w jakieś firmie to chyba robili.Na racingforum to chyba było?Urodziło się coś z tego?Bo to już był hardkor.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #302 dnia: Grudzień 15, 2014, 15:13:47 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
A tak w temacie przeróbek,to przypomina mi się ktoś,kto całe zawieszenie wymieniał na inne i ciął pół auta,a potem wspawywał od nowa,w jakieś firmie to chyba robili.Na racingforum to chyba było?Urodziło się coś z tego?Bo to już był hardkor.
Zdaje się, że to Poldek kolegi Elltry, jeśli chodzi o tego: http://mpclassic.pl/index.php/pl/biezace-realizacje/3-polonez-caro , z tego co wieść forumowa głosi to czeka na strojenie, ale tu akurat mogę nie być na bieżąco :)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #303 dnia: Grudzień 15, 2014, 16:28:01 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Co do audi vs dziadek- ja uważam, że jest spokojnie do objechania. To ciężkie ustrojstwo. Jeździłem audi V8 4,2 i co że to ma prawie 300KM, jak mój crx ze 130KM go bierze do 150 (dalej nie sprawdzałem) audi s2 jest szybsze, a słabsze, bo ma jakieś 6s do 100
Mam dobre porównanie toyota supra z 91r wybebeszona i tak ważąca więcej niż polonez, z podkręconym tylko trochę turbo ma jakieś 280-300KM i robi 5s do 100, a i tak na początku tylko mieli w miejscu. Z subaru sti idzie podobnie.
ten polonez, jeśli będzie miał poprawione zawieszenie, dobre opony i Święty zmontuje tą szperę do niego, jest w stanie zjeść do 5s spokojnie, jak dojdzie do mocy, o której myśli. Czego mu serdecznie życzę i kibicuję :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #304 dnia: Grudzień 15, 2014, 17:03:53 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Na racingforum  były jeszcze 2 polonezy, na których wyłożyło się Ital Performance , temat tutaj: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=97907 - zresztą ciekawi mnie jaki będzie los tych samochodów - miało być grubo a wyszło jak zawsze ...

Odnośnie zrobienia poniżej 5 sek do 100 będzie lekki problem , zwłaszcza z trakcją , na pewno do tego będzie potrzebna szpera lub zaspawany tylny most i jakieś opony koło 225/55/15. Audi ma łatwiej bo kontrola trakcji i inne systemy ale masa działa na korzyść poloneza, tylny napęd też - no chyba że audi quattro to będzie gorzej.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #305 dnia: Grudzień 15, 2014, 17:46:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mówię oczywiście o audiawkach 4x4. I dlatego dorzuciłem suprę rwd. śmiga na kapciach 225 i ma zaspawany most. Na otwartym było w okolicy 6s, właściwie można było ruszać z 3
Polonezy o których piszesz jeszcze żyją i coś się dzieje.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #306 dnia: Grudzień 15, 2014, 18:03:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trakcja to jedno,a drugie to,ze musi zamknac stówe na dwójce,zeby nie tracic czasu na zmiane biegow - czyli musi byc na tyle mocny silnik,zeby na odpowiednim przelozeniu zamknal stowe przy zalozonym czasie,
samo przyspieszenie do 100km/h jest tylko miarodajne ,jezeli na tej predkosci konkurs sie konczy ,w praktyce mozna miec gorzej do 100 ,a lepiej do 200
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #307 dnia: Grudzień 15, 2014, 18:28:41 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Laczek 225 może okazać się za waski,.jak podniosłem boosta na t25 1.2 bara to trakcje zrywało na 3-cim biegu na 215 stare ohv <lol>.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #308 dnia: Grudzień 15, 2014, 18:44:20 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8 Turbo., Fiat 125 1.6 GSI
Nic się nie martwcie świety da radę dziadek będzie szedł jak ten golf  :jezyk2:
https://www.youtube.com/watch?v=RE_Ljo2ERAM&list=UUWDRTAf-MHL4fkuB1DA5y7w&index=32

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #309 dnia: Grudzień 16, 2014, 22:17:41 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
1.8T jest spokojnie do zrobienia myślę że nawet takie 200 KM w jakim A3 nawet
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #310 dnia: Grudzień 25, 2014, 19:43:33 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Na razie nie ma co dywagować :) Jak się zrobi porządne doładowanie oraz mapę to może będzie okazja sprawdzić jak jest :)

Zapomniałem wcześniej - zielony uwieczniony na hamowni:


"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #311 dnia: Grudzień 25, 2014, 20:15:56 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Wilk w owczej skórze  <cwaniak2> Zewnętrznie zostaw takiego jak jest :) Będzie większy element zaskoczenia

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #312 dnia: Grudzień 25, 2014, 20:35:22 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Przydałby się szeroki zawias bo wąsko stoi.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #313 dnia: Grudzień 25, 2014, 21:08:09 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Propo zawiasu to modyfikowałeś coś w nim prócz hebli, wspomy i felg?

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #314 dnia: Grudzień 25, 2014, 21:31:38 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Az sie milo to oglada. Auta bolima i maly_sz jak widze w proszku. Moze kiedys 20vt w polonezie uswiadczy. Świety kupa dobrej roboty. Czekam niecierpliwie na postepy

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #315 dnia: Grudzień 25, 2014, 21:52:57 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
w zawiasie przednim prawdopodobnie docelowo wpadną poliuretany - na pewno muszę dokupić kilka do szarego więc w komplecie weźmie się przód i rozdzieli na oba tak żeby było dobrze :) o szerokim na razie nie myślę ale kto wie :)
Van - dlatego nie porywałem się z motyką na słońce bo wiadomo że im grubszy projekt tym ciężej z jego realizacją oraz mniejsza szansa że uda się go zrealizować - choćby ze względów logistycznych, odpowiednich narzędzi oraz czasu,chęci czy niestety dostępnych środków, po za tym im więcej jest zależne od ludzi tym ciężej się to robi - bo nie zawsze ktoś ma czas, chęci. Tutaj i tak projekt powstawał rok - bywały chwile zwątpienia jak stał od wiosny do jesieni w polach u Wałka w Motoweldzie ale cieszę się że udało się osiągnąć to co jest :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #316 dnia: Grudzień 25, 2014, 22:18:05 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
jest zależne od ludzi
Ja to podziwiam to w jakich warunkach Ty robisz projekty. Ile to jest proszenia się o wiele rzeczy innych ludzi.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #317 dnia: Grudzień 25, 2014, 22:56:11 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ile to jest proszenia się o wiele rzeczy innych ludzi.
Ten ból zna chyba każda osoba bez profesjonalnych narzędzi lub miejsca do pracy. Sam miałem do niedawna tak, że żeby cokolwiek podziałać to musiałem się umawiać z wujkiem na kilka dni w przód, że wpadnę bo chciałbym zrobić to i owo, nie powiem bo wujek ma sporo narzędzi i miejsca, ale nie zawsze na rękę było mu to że zajmowałem kanał na dzień czy dwa, a co dopiero mówić o ostatniej sytuacji, gdzie nad zawiasem siedziałem prawie tydzień, dobrze że już na swoim :)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #318 dnia: Styczeń 31, 2015, 23:10:39 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Mały update - polonez dostał dziś nowy olej - Valvoline VR1 Racing 10w60, ponadto założyłem przedni wspornik z sankami z poldrovera. Do poloneza został skrócony wał przez znajomego tokarza co robi takie rzeczy do tirów czy innych samochodów terenowych i nie tylko. Teraz kwestia poskładania tego do kupy i wyważenia - prawdopodobnie ten lżejszy wał poleci do szarego a z szarego założę do zielonego :)



czekamy na wiosnę i zwiększamy doładowanie bo już teraz ciężko się jeździ ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #319 dnia: Maj 01, 2015, 15:35:13 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
mały update - niestety zima klasycznie okazała się pechowa i po raz kolejny zielony musiał mieć kaprys - tym razem na moje własne życzenie. zatem od początku - najpierw turbina zaczęła kopcić a poźniej się wysrała - wirnik zaczął trzeć o obudowę. szukając przyczyny doszedłem do tego że prawdopodobnie w silniku mam za duże ciśnienie oleju - na zimnym zegar na desce się zamykał na 8 bar - niestety po zakupie manometru prawda okazała się dużo gorsza - na zimnym na wolnych miał 10 bar a przy dodaniu gazu do 3000 - 14 ... - coż uszczelnienie w turbinie tego nie wytrzymały - co ciekawe chłodnica oleju , węże oraz inna część osprzętu dała rady.
Przyczyna - zawór by-pass w pompie się nie otwiera bądź ma za małą przepustowość - więc miska poszła na dól - i tak - oczywiście przesadziłem z podkładkami pod sprężynę - 2mm podkładek pewnie ściskało tak sprężynę że nie mogła się bardziej ugnieść , po drugie jak to w silnikach fiata - okazało się że w pompach były montowane 2 rodzaje zaworków upustowych:

fotka dla potomnych coby nie zaburaczyli jak ja:


ja miałem ten po prawej , natomiast nowsze silniki miały ten po lewej - po zmianie zaworka, sprężynki oraz wywaleniu podkładek na zimnym ciśnienie wróciło do 4-5 bar.

teraz pozostaje zregenerować turbinę ew ją lekko stuningować - np koło kompresji od wersji 18t w 16t po rozwierceniu muszli, możliwe że typu "billet" - czyli cięte cnc z kutego aluminium - lżejsze i cieńsze łopatki  ;)

W międzyczasie jak auto stało kolega mi pomalował komplet drzwi więc już to auto lepiej wygląda, dostał centralny zamek , sterowanie z pilota oraz jakieś granie bo fabrycznie nawet nie było głośników czy kabli do nich. Ogólnie kwestia tygodnia czy 2 i auto wróci na ulice :)
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2015, 15:37:13 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"