Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 125263 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #320 dnia: Maj 01, 2015, 17:35:13 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Dobrze że Ci panewek nie wypłukało.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #321 dnia: Maj 02, 2015, 12:14:04 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
no dobrze , bo na takim ciśnieniu zrobiłem tylko 1 tys km, z czego i tak większość na ciepłym jak ciśnienie było już koło 4 bar. turbina wyciągnięta i jedzie do regeneracji - tak że wkrótce polonez wraca na ulice :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #322 dnia: Maj 02, 2015, 22:47:02 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
I znowu będzie terroryzował kozaków na światłach.  ]:->
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #323 dnia: Maj 17, 2015, 12:24:45 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dziadek wrócił na ulice , banana mam na twarzy jak zawsze kiedy mijam 4500 obrotów a im wyżej tym fajniej :)

Wczoraj umyłem w końcu częściowo silnik i komorę po tych robotach, na wygłuszenie zamontowałem izolację termiczną :





sprężarka została seryjna - czyli koło 16t ale zbudowana na nowym wirniku oraz wzmacnianym ułożyskowaniu i uszczelnieniu.
Wydaje mi się że wstaje trochę lepiej niż wcześniej ale to może być kwestia że chwilę nim nie jeździłem.

Zabieram się za blacharkę częściowo - wypolerowałem maskę, podszybie oraz nosek (niestety jest tak zmasakrowany że będzie trzeba go przy okazji zmienić), poszycie zderzaka zmieniłem na lepsze - tamto było naderwane i podratowane blachą

tak teraz to wygląda z przodu:



wkrótce polerka dachu oraz dalszej części nadwozia
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #324 dnia: Maj 17, 2015, 13:34:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie zmieniasz na borkowy przod,jak wczesniej chciales?

na zdjeciach wyglada bardzo ladnie - masz tam w ogole jakas rdze na karoserii ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #325 dnia: Maj 17, 2015, 15:08:16 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
jest sporo rdzy zwłaszcza na tylnych błotnikach, na razie przodu borkowego nie będzie bo nie pomieszczą się chłodnice ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #326 dnia: Maj 17, 2015, 20:22:22 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Czekami na jakiś ciekawy filmik teraz ;)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #327 dnia: Czerwiec 12, 2015, 18:39:45 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
teraźniejszy wygląd poloneza - lampy z przodu zmienione, na wcześniejszych fotkach widać było pordzewiałe odbłyslniki:

tu w parze z dużym fiatem Wojtka :)




oraz widok z boku:



kilka detali zostało dopracowane - ramki okien odmalowane, wypolerowany lakier itp
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #328 dnia: Czerwiec 13, 2015, 00:16:50 am »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
jest miło, ale te nakładki progowe 94 słabo leżą :)
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #329 dnia: Czerwiec 15, 2015, 20:57:34 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ale jak jest za wąsko to też optycznie źle wygląda - te nakładki go jednak trochę dołem poszerzają.

Teraz kolejne rzeczy - niestety ostatnie upały pokazały że wszystko się tam jednak gotuje dość pokaźnie, zatem zaczynamy od tuningu układu chłodzenia - po pierwsze idzie do modyfikacji obudowa termostatu z mondeo v6 - zeby szybciej sie otwierał powrót wody z chłodzenia turbiny poleci przez obudowe termostatu a nie jak teraz idzie do pompy za termostatem :)

Kolejna zmiana - myslę że w takie upały mój patent przyda sie wszystkim co mają nagrzewnicę typu by-pass - czyli caly czas wpiętą w obieg - niestety takie rozwiązanie moim zdaniem pogarsza bilans chłodzenia przez to że część płynu idzie przez nagrzewnicę, która nie odbiera ciepła więc pompa wody zasysa część nieschłodzonej cieczy. Tutaj mój pomysł polega na dodatkowym odcięciu nagrzewnicy dodatkowym podciśnieniowym zaworkiem z audi b3 lub b4 z kilmą - tam wymiennik był odcinany w momencie włączenia klimy po to aby nagrzewnica nie ogrzewała dodatkowo wnętrza auta. W polonezie z calsonicem czy nagrzewnicą daewoo powinno też pomóc :)

Cały zestaw wygląda tak:



czyli gruszka z plusa, elektrozawór z audi wraz z zaworem pneumatycznym, docelowo na suwaku od zimne/ciepłe będzie mikrowyłącznik sterujący odcięciem wymiennika :)
Wg moich obliczeń - odcięcie nagrzewnicy powinno dać ok 7-10% większy przepływ wody przez chłodnicę :)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #330 dnia: Czerwiec 16, 2015, 12:26:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co do nakladek to faktycznie nie bardzo to wyglada - brakuje szerokosci przodu i tylu auta,
lepiej by lezala nowsza nakladka,taka jak w plusach (widzialem na borewiczu )

co do odciecia nagrzewnicy, to chcesz zastosowac trzy polaczone ze soba elementy zamiast jednego - nie kalkuluje mi sie to,zwlaszcza,ze zawor montowany na wezu ,to nie jest juz taki kaliber problemu jak zawor przykrecony do nagrzewnicy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #331 dnia: Czerwiec 16, 2015, 12:40:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może warto zastosować elektrozawór z fiesty/KA. Odcina nagrzewnicę i ma w sobie kanał obejściowy żeby przepływ nie zmalał...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #332 dnia: Czerwiec 16, 2015, 16:45:24 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
kurde, tu chodzi o to że mam nagrzewnice calsonica i ona jest cały czas wpięta w obieg a ciepło/zimno jest regulowane klapą. stąd pomysł żeby podczas gorących dni odciąć wymiennik co spowoduje wymuszenie obiegu tylko przez chłodnicę. dlatego zawór z fiesty nie spełni oczekiwań bo dalej zostanie tam obieg i do tego lubi sie spierdzielić. zresztą w pumie przerabialiśmy temat z kumplem z tym zaworem więc wiem jak on działa ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2015, 16:47:43 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #333 dnia: Czerwiec 16, 2015, 18:49:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale mozesz zamontowac zaworek z szerokiego caro ,montowany na wezu pod maska - to jeden element za miast trzech ,sterowany mechanicznie ,wiec nawet jak sie linka zerwie to otwierasz maske i przestawiasz palcem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #334 dnia: Czerwiec 17, 2015, 07:59:30 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tylko zaworek z caro najlepiej się nadaje do rzutu w dal, a nie do świadomego montażu, jeśli już to lublin, albo stary fałwej-jak ma być linka
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #335 dnia: Czerwiec 18, 2015, 23:42:56 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ja tam wolę rozwiązanie podciśnieniowe niż linkę i sterowanie elektryczne :)

Dziś wpadł nowy zakup, dzięki Motopasja Tarnów - nowe wtryski boscha 430cc/min



obudowa termostatu już przespawana , niedługo kolejny upgrade układu chłodzenia :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #336 dnia: Lipiec 04, 2015, 22:26:06 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kolejny update - wtryski siedzą na swoim miejscu, silnik dostał nowy stożek simoty - nieco lepiej wykonany i większy niż poprzedni, zmieniłem w układzie chłodzenia przepływ wody przez termostat, został dołożony zawór odcinający nagrzewnicy , obizolowałem rurkę wody idącą nad turbiną, pojawiło się więcej silikonowych węży, megasquirt steruje teraz dodatkowo wentylatorem chłodnicy - szybciej załącza wentylator - na wskaźniku pojawiły się mniejsze skoki temperatury.

Tak wygląda teraz komora:





tutaj przerobiona obudowa termostatu by motoweld :)



oraz zawór odcinający nagrzewnicę:



został jeszcze aktywowany boost controller więc podczas kolejnego strojenia postaramy się zrobić 2 mapy - soft do jazdy na codzień i hard żeby zobaczyć co to naprawdę ma do powiedzenia :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #337 dnia: Lipiec 05, 2015, 07:54:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ty jak coś zrobisz to aż....

Liczę na jazdę testową
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #338 dnia: Lipiec 05, 2015, 10:57:02 am »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Ty jak coś zrobisz to aż....


to poprostu nie ma ch*a we wsi :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #339 dnia: Lipiec 12, 2015, 22:01:26 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8 Turbo., Fiat 125 1.6 GSI
Dzisiaj na spocie miałem okazję się przejechać dziadkiem jako pasażer i powiem idzie to nie miłosiernie 140 m. i 140 na blacie  <spoko>