Autor Wątek: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI  (Przeczytany 49092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 01, 2014, 14:28:26 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z moich pomiarów wychodziło 9.5mm. :) A to już duża różnica względem 8.8 i spooro więcej świeżego ładunku powinno się dostawać. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 01, 2014, 15:35:19 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Trzeba najpierw sondę lambda założyć sprawną, czuć poprawę góry, ale momentami jest chwila zawahania. No i trzeba olej przystosować do nowych obrotów ;)

Przemo Twój były silnik w chwili obecnej to w ogóle nie jedzie w porównaniu do tego ;)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 01, 2014, 19:10:01 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Przemo Twój były silnik w chwili obecnej to w ogóle nie jedzie w porównaniu do tego
A tak w ogóle to co sie z nim dzieje? Wiesz cos?

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 01, 2014, 22:28:17 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Czyli jak dobrze rozumiem zostały wrzucone ostrzejsze wałki, bez ruszania zapłonu i mapy VE. Mam nadzieję że nie wyjdzie mniej mocy a o momencie już nie wspomnę. :]
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 01, 2014, 22:43:29 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Czyli jak dobrze rozumiem zostały wrzucone ostrzejsze wałki, bez ruszania zapłonu i mapy VE. Mam nadzieję że nie wyjdzie mniej mocy a o momencie już nie wspomnę.
W moim przypadku było to 130KM i 177nm

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpień 02, 2014, 00:06:56 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Czyli jak dobrze rozumiem zostały wrzucone ostrzejsze wałki, bez ruszania zapłonu i mapy VE. Mam nadzieję że nie wyjdzie mniej mocy a o momencie już nie wspomnę. :]

W Roverze 1.8 każda zmiana powodująca lepszy przepływ daje w zasadzie same plusy. Rozmiar zaworów i kanałów został zaprojektowany do silnika 1.4 i w niezmienionej formie pozostał do samego końca produkcji, przez co silnik osiąga parametry takie, a nie inne.
Co dają większe zawory i ostrzejsze wałki dobrze widać w VVC... :) Długoskokowe 1.8, a kręci się jak szalone.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 02, 2014, 09:33:58 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jest dane trochę bardziej bogato na lpg :) będzie sonda dobra, wyreguluje się.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 02, 2014, 10:42:54 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Możliwe, że na wyższych obrotach trzebaby go delikatnie mocniej podlać. Może niewielkie podniesienie ciśnienia przyniesie pozytywne efekty.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpień 02, 2014, 13:10:54 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Ja mam taki setup złożony, plus do tego porting no i nie jest źle. Czuć różnicę ale jednak na górze brakuję trochę paliwa bo po przekroczeniu 5.5 tyś. czuć że jedzie ale trochę czegoś brakuje.

No i trzeba olej przystosować do nowych obrotów
to na pewno nie Valvoline Max LIfe... ja to wlałem i zadowolony nie jestem...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2014, 13:14:10 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpień 02, 2014, 15:13:38 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
U Ciebie jest o 0,3mm mniejszy wznios.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #90 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:56:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No to chyba stracę pierwsze miejsce w klasie zwykłego Rovera 1,8 (bez vvc i turbo).

Czekam z niecierpliwością na wykres z hamowni i zaczynam szukać wałków do TF135...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 22, 2014, 21:50:22 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Czy auto zostało już z hamowane na tych wałeczkach. :]
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 23, 2014, 14:43:06 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
No jeszcze niestety nie. Dużo obowiązków się pojawiło. Muszę wymienić sondę po padła i wtedy. Postaram się znaleźć czas w przyszłym tygodniu. Ale szału się nie spodziewam - przynajmniej takie odczucie mam.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 01, 2015, 17:10:19 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Witam.

Mała aktualizacja.


Wygłuszone zostało wnętrze, na razie decha i przednia grodź. Jest bardzo odczuwalnie ciszej.

W aucie obniżyłem i utwardziłem tył. sklepane 2 pióra + amory z Volvo 740/940 , przód bez zmian: obniżone sprężyny z poloneza + amory z Pajero.

 

Z racji ładnej lutowej pogody (+ 12 stopni w słońcu), wyprowadziłem auto z garażu i umyłem trochę.



W aucie wylądowały większe hamulce z fiata Bravo/Brava - wentylowane 257mm.



Założyłem zimówki 14", choć i tak auto zimą nie jeździ, ale awaryjnie niech będą.




Taką sytuacje zastałem jak ściągnąłem ameliniowy dystans z piasty :/ Zapodałem stalowe na przód.




Po co są te oringi przy śrubach pływających ?



Są już nowe plany, ale to na wiosnę bardziej.
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2015, 17:11:40 pm wysłana przez Bolim »
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 01, 2015, 17:56:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewnie nie sprawdziles przed zalozeniem,jakie wymiary ma rozciagniety i scisniety amor z astry ?

oringi na srubach sa po to,zeby stozki nie spadly jak bedziesz mietosil sruby w rekach

nieprzyjemna sprawa z tym dystansem, pewnie przez plywajace sruby sie tak zrobilo ,bo na takim samym rozstawie srub w Kappie nie widac nawet zalążka tego zjawiska, a juz 6 lat jezdza
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2015, 18:00:43 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 02, 2015, 08:40:45 am »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
ja mam z astry II i chwale ale przy 3 piórach klepanych na 12cm. czyli praktycznie na płasko. tylną belke musiałem ciut podciąc by weszly.
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 02, 2015, 22:29:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To ja mam dystanse alu już pewnie z 10-11 lat tyle że są pełne a nie tak jak tu z małym kołnierzykiem no i felunek od zawsze 4x98 na długich śrubach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 02, 2015, 23:40:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ktorys raz przewija sie temat amorow od astry i ciagle nikt ich nie zmierzyl,
mam luzem amory od atu i trucka ,moge zmierzyc i podac wymiary (chociaz pewnie sa w ksiazce) ,ale zeby stworzyc jakis katalog zamiennikow z innych samochodow, to trzeba znac wymiary  tych zamiennikow, a jakos po sklepach internetowych tego nie widac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 03, 2015, 07:18:09 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ja mam z tyłu amorki z zafiry, ale wymagało to przyspawania nowych uszu do poprzeczki - jeśli chcemy wykorzystywać pełny skok amorka.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 03, 2015, 07:18:54 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
To ja mam dystanse alu już pewnie z 10-11 lat tyle że są pełne a nie tak jak tu z małym kołnierzykiem no i felunek od zawsze 4x98 na długich śrubach.

Ten dystans ma akurat 8 lat, zawsze jeździł na 4x98, teraz założyłem koła 4x100 i nie spodobało mu się. Miałem w garażu drugi kpl stalowych :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI