Autor Wątek: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI  (Przeczytany 45089 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #140 dnia: Styczeń 31, 2017, 12:54:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakis poszarpany wykres na drugim zdjeciu, najwyrazniej mocniejsze nadmuchanie go wygladza,
dlaczego powietrza żałujecie ;p ??
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #141 dnia: Luty 04, 2017, 15:04:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
No to przebiliście Stratopoloneza i Poloneza 2000 Turbo.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #142 dnia: Luty 04, 2017, 21:19:28 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
Kij z tym że super motor, szacun za staranność wykonania i schludny wygląd. Ciężko o dopracowanego swapa który nie wygląda jak kupa gruzu.
Mam nadzieję, że spotkam to auto jeszcze na jakimś zlocie  :)
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #143 dnia: Luty 26, 2017, 13:33:12 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Korzystając wczoraj z ładnej pogody, auto wyprowadziłem na mały spacer.



Jazda na słabszym doładowaniu : https://www.youtube.com/watch?v=jO5SBlqSmo4

Kilka informacji technicznych :

Silnik:
1.8T o oznaczeniu AGU pochodzi z Golfa IV GTI, w serii ma 150KM i 210Nm
Turbo T28
IC ( chińczyk)
Wtryski 440 z Porsche
Pompa 6.5 bara ( chińczyk)
Wydech przelotowy
Ogarnia to ecumaster EMU

Napęd:

Tylny most Volvo 244 o przełożeniu 3.5
Z przodu customowe piasty z rozstawem 5x108
Wał od Volvo
Skrzynia Opel Omega
Sprzęgło hydrauliczne Opel Record 2.1D 228 mm

Zawieszenie :

Z przodu sprężyny z trucka ( obcięte na razie o 1 zwój + amortyzator z Pajero
Z tyłu 3 pióra sklepane + amortyzator od Volvo 940
Felgi 7x15 ET20 5x108 + Opony 195/55R15

Hamulce :

Przód z Alfy 166:  Tarcza 281mm + Zacisk
Tył z Volvo 244

Napęd prędkościomierza: z czujnika ABS z prawego przedniego koła + przerobione zegary ( mix Poloneza z Saxo )

« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2017, 14:27:13 pm wysłana przez Bolim »
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #144 dnia: Luty 26, 2017, 17:41:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie znam się, więc zapytam.To jest ten sam silnik, co w Octavii RS? Kojarzę taki silnik z katalogów.Podobno bardzo fany do podnoszenia mocy.
Widać, że na roverze się świat nie kończy.Ta sama moc, pojemność też, a niema problemów z uszczelką.Nawet ładnie to tu chyba siadło, co? Nie jest jakiś bardzo ściśnięty i turbina się nawet fajne pomieściła.Licznik nie kłamie, jak mniemam? Fajnie wskazówka idzie do góry.W nim jest tak cicho, czy tak się nagrało? Całkiem fajny pomysł i silnik niegłupi.Z dostępnością części, jak i całych silników, chyba nie ma wielkiego problemu? Tyle tych vagów po szrotach stoi, więc raczej. Idąc tym tropem, to może już czas na "kultowe' 1.9 TDI z passerati?

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #145 dnia: Luty 26, 2017, 17:50:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie znam się, więc zapytam.To jest ten sam silnik, co w Octavii RS? Kojarzę taki silnik z katalogów.Podobno bardzo fany do podnoszenia mocy.
Widać, że na roverze się świat nie kończy.Ta sama moc, pojemność też, a niema problemów z uszczelką.Nawet ładnie to tu chyba siadło, co? Nie jest jakiś bardzo ściśnięty i turbina się nawet fajne pomieściła.Licznik nie kłamie, jak mniemam? Fajnie wskazówka idzie do góry.W nim jest tak cicho, czy tak się nagrało? Całkiem fajny pomysł i silnik niegłupi.Z dostępnością części, jak i całych silników, chyba nie ma wielkiego problemu? Tyle tych vagów po szrotach stoi, więc raczej. Idąc tym tropem, to może już czas na "kultowe' 1.9 TDI z passerati?

A kto powiedział, że się kończy? Przede wszystkim to silnik zaprojektowany pod taką pojemność oraz turbo. Rover w oryginalnym zamyśle nie miał być większy niż wolnossące 1,4.
Dostępność silników czy części jest raczej duża z uwagi, że ten silnik był w w wielu pojazdach grupy VAG - VW, Audi, Skoda, Seat...
A co do ciszy... przecież to normalne z zadbanym Plusie ? U mnie też przy 120-160 jest cicho.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #146 dnia: Luty 26, 2017, 18:33:39 pm »

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
    • Były, są i będą...
Chętnie znalazłbym się w posiadaniu takiego atu :d

PS
coś Wam się źle poskładało wokół zegarów... do poprawki <lol>

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #147 dnia: Luty 26, 2017, 18:34:03 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Skrzynia Opel Omega + flansza. Wał i most Volvo 200.


Nie dość że zapier....nicza to jeszcze fajnie wygląda :)
Napisz coś jeśli to nie tajemnica o spięciu skrzyni z silnikiem. Dorabiałeś dzwon czy jakaś modyfikacja tej z Opla / VW ?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #148 dnia: Luty 26, 2017, 18:41:46 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A kto powiedział, że się kończy?
Miałem na myśli to, że jak jest temat "polonez-swap" to najczęściej wyskakuje rover, bo to bezproblemowe, na fabrycznych gratach.Ale jak się komuś chce pomyśleć, to można i coś innego, fajnego wsadzić.W roverze, to podoba mi się najbardziej dźwięk silnika, oczywiście jeśli chodzi o 1.4 w specyfikacji fabrycznej, czyli na nieprzerabianym dolocie i wydechu, bo wtedy najlepiej słychać ten czysty dźwięk.Niemniej, niektóre silniki z niemieckich furek, są również godne uwagi, ze względu na właśnie dostępność, bo tłuczone to jest tysiącami. Jak ktoś chce,może wsadzić coś egzotycznego, jednak silnik robiony wielkoseryjnie, jest najlepszym rozwiązaniem.Po co potem bujać się za częściami po całym świecie/internecie? Ja bym osobiście takim silnikiem nie pogardził.Nie umniejsza to oczywiście Twojego VVC,  bo rover, to już chyba zawsze będzie się kojarzył z polonezem, przynajmniej w naszych kręgach.No i ten silnik jednak bardzo ładnie prezentuje się pod maską zadbanego poloneza, a tym bardziej wersje rozwojowe, jak vvc.Dla mnie rover zawsze będzie "bliski sercu" co nie zmienia faktu, że gdybym się nudził i miał kasę, to jestem otwarty na inne opcje  :-) No i poza tym, nudno by było, gdyby u każdego pod maską siedział rover.Dla mnie osobiście, może to być nawet silnik od trabanta, byle było wszystko ładnie i schludnie zrobione, bo to zawsze miło spojrzeć.No i sprawa też taka, że dzisiaj, w dobie wsadzania do samochodów, jak to piszą na necie "silników od kosiarek" możliwości swapowe dla poloneza, znacznie się poszerzają.Oczywiście, pod warunkiem znalezienia sprawnego silnika, bo skoro tak się niby te silniczki sypią  ;-| I wsadzić takiego 1.2 z "suszarką" który ma 150 kuni  <lol2> Wejdzie na 100%, więc ten temat z głowy, tylko ciekawe, jak takie coś by sobie radziło z takim autem, na tylnym napędzie.Te nowe wozidełka, to chyba niektóre są trochę lżejsze, co?
Wiem, że w plusie jest cicho, ale jednak na filmie, wydaje się ciszej.Co niektórym, to i tak polonez się wydaje bardzo głośny.U mnie w gsi, pierdzi na łączeniu kolektora i tłumika i jest troszkę głośniej, ale i tak bez porównania do caro, gdzie ryk rovera dobiega z każdej dziury  :d
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2017, 18:44:01 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #149 dnia: Luty 26, 2017, 18:52:58 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
coś Wam się źle poskładało wokół zegarów... do poprawki <lol>

Będzie poprawione, bo i tak na razie km się nie nakręcają.


Cytat: Bolim w Styczeń 25, 2017, 21:40:26 pm

    Skrzynia Opel Omega + flansza. Wał i most Volvo 200.


Nie dość że zapier....nicza to jeszcze fajnie wygląda :)
Napisz coś jeśli to nie tajemnica o spięciu skrzyni z silnikiem. Dorabiałeś dzwon czy jakaś modyfikacja tej z Opla / VW ?

Dorobiona została flasza łącząca silnik VW ze skrzynią.
Docelowo miała być skrzynia z Volvo bo "teoretycy" twierdzili, że pasuje. Ostatecznie padło na lekką z Omegi.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #150 dnia: Luty 26, 2017, 20:12:38 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
skrzynia volvo pasuje na stare bloki vw. do tego motoru nie. omega optymalna wielkoscia i wytrzymaloscia
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #151 dnia: Marzec 26, 2017, 20:09:53 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Dziś korzystając z pogody, auto zostało umyte.
Potem troszkę polatałem po okolicy testując czy wszystko działa jak należy. Moc jest z nami :)


* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #152 dnia: Marzec 27, 2017, 13:08:56 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Piękna bestyjka.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #153 dnia: Marzec 27, 2017, 13:38:32 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Tak powinien wyglądać każdy Polonez na tym forum.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #154 dnia: Marzec 28, 2017, 19:49:16 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Zrób coś tylko z tymi boczkami- błagam :) wymień ten materiał na czarny lub znajdź dawcę pasków :D
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #155 dnia: Marzec 28, 2017, 23:46:48 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Powtórzę się może ale ten Polonez jest fantastyczy!!!
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #156 dnia: Marzec 30, 2017, 10:17:59 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Pytanko ciekawskiego,

ta rura gumowa wchodząca do zbiorniczka płynu do sprysków to jakiś oil catch tank?  :jezyk2:
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #157 dnia: Marzec 30, 2017, 10:35:12 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Pytanko ciekawskiego,

ta rura gumowa wchodząca do zbiorniczka płynu do sprysków to jakiś oil catch tank?  :jezyk2:

Tak, tylko, że ona wchodzi do butelki obok zbiorniczka spryskiwaczy :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #158 dnia: Marzec 30, 2017, 11:28:31 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Sprytnie :) Podoba mi się to!  <ok>

A mógłbyś opisać działanie i rzeczy potrzebne do uruchomienia takiego prędkościomierza z czujnika? Mam poodbny problem, wszyscy wiedzą że potrzebny prędkościomierz z Saxo, ale dokładnie z jakiego modelu pasuje nie znalazłem info. Dodatkowo masz pewnie jakiś przetwornik impulsów z czujnika ABS żęby to skalibrować z przełożeniami samochodu i rozmiarem kół ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #159 dnia: Marzec 30, 2017, 11:31:34 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Sprytnie :) Podoba mi się to!  <ok>

A mógłbyś opisać działanie i rzeczy potrzebne do uruchomienia takiego prędkościomierza z czujnika? Mam poodbny problem, wszyscy wiedzą że potrzebny prędkościomierz z Saxo, ale dokładnie z jakiego modelu pasuje nie znalazłem info. Dodatkowo masz pewnie jakiś przetwornik impulsów z czujnika ABS żęby to skalibrować z przełożeniami samochodu i rozmiarem kół ;)

O szczegóły uderz do Zoltano.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI