Autor Wątek: FSO Polonez Rally  (Przeczytany 92467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #100 dnia: Listopad 24, 2014, 13:10:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
mniazga...  ]:-> ]:-> ]:-> <ok>
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 24, 2014, 13:20:45 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Gratuluję. Teraz prosimy o jakieś video :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 24, 2014, 16:35:00 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Gratuluję!!
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 24, 2014, 22:01:55 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Dzieki wszystkim
Jest i video z wczoraj.Objechalismy naprawde duzo mocnych konkretnych fur do tego 4x4.
Cały czas zaskakuje mnie ten samochod zreszta jak wszystkich kibicow i konkurentow :D

https://www.youtube.com/watch?v=w4UvFKtPTNs&feature=youtu.be

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 25, 2014, 09:03:51 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Im wiecej przejazdów tym wieksza wprawa. Pogratulowac!!!
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 25, 2014, 11:38:26 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Im więcej patrzę na te nagrania tym bardziej nie mogę wyjść z podziwu jak fajnie się prowadzi ten samochód.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #106 dnia: Listopad 25, 2014, 13:34:56 pm »

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 221
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Gratulacje <ok>
swoją drogą to ciekawy jestem ew. konfrontacji na oesie Twojego poldka z żółtymi wysokobudżetowymi replikami spod znaku fso :]

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #107 dnia: Listopad 25, 2014, 14:14:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mnie zaciekawia jakby toto współgrało ze skrzynią Forda. ma ona nieco inne przełozenia więc mogło by być jeszcze bardziej ciekawie. I dłuższa jak w FSO. II, III i V krótsze. Idąc krok dalej można pomyśleć o N9 od silnika V6 - tam są jeszcze dłuższe biegi, szczególnie jedynka.

No i czytałem swego czasu że pionowym drążkiem zmienia się biegi szybciej jak skośnym...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #108 dnia: Listopad 25, 2014, 19:28:17 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Bred sam jestem ciekaw jak by wygladal taki pojedynek z tymi ala fabrycznymi Polonezami , mysle ze sa jak najbardziej do  objechania :]I okazja napewno bedzie  zeby to sprawdzic :-)
Co do skrzyni z Forda nie przemawia do mnie zabardzo.Ciezka zeliwna. W Bielawie startowal tez polonez oryginalny 2.0 z silnikiem i skrzynia forda i kierowca wlasnie narzekal na skrzynie!W ekstramalnych warunkach mowil ze ciezko wbic 1 bo albo wchodzi 3 albo  wsteczny.
Do mojego stylu jazdy i pod ten silnik idealnie bedzie pasowala kłowka :]

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #109 dnia: Listopad 25, 2014, 23:08:18 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Obejrzałem Twój przejazd i jeszcze kilku załóg RWD i podziwiam. Szacuneczek, czapki z głów itp. Kwestia techniki jazdy odegrała tu kluczową rolę, wiadomo ale jak myślisz co Ci jeszcze dało przewagę: zawieszenie, opona?

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #110 dnia: Listopad 26, 2014, 14:46:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
swoją drogą to ciekawy jestem ew. konfrontacji na oesie Twojego poldka z żółtymi wysokobudżetowymi replikami spod znaku fso :]

Jeżeli chodzi o repliki to nie ma chyba ani jednej żółtej rp PN2000 która by osiągami dorównywała osiągami OBRowskiemu PN 1600kl A6.

2000Turbo 200-300KM
2000 170-190
1.5 Turbo (A) 190 N 106
1600 A6 120-142KM

repliki mają przeważnie 120KM, no to 158KM tego Poloneza stawiają go w znacznie lepszej pozycji, nie mówiąc już o tym że mało kto Poloneza tak dobrze opanował.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #111 dnia: Listopad 26, 2014, 22:20:15 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Obejrzałem Twój przejazd i jeszcze kilku załóg RWD i podziwiam. Szacuneczek, czapki z głów itp. Kwestia techniki jazdy odegrała tu kluczową rolę, wiadomo ale jak myślisz co Ci jeszcze dało przewagę: zawieszenie, opona?
Mysle ze zawieszenie w tym aucie to akurat zabardzo nie pomaga :-)  Opony nie sa jakies super mega ale robote robia dosc dobra.
Technika jazdy tez sie troche zmienila. Ostatnio na kamionkach nawet  mowili ze wywalilem zaspawany most bo auto juz tak bokami nie lata a na walimskiej jesieni nawet sie smiali ze to jest juz chyba AWD bo prowadzi sie jak 4x4.
Banned
Watpie zeby fabryczne polonezy 2000 mialy 190km 170 jak najbardziej.Niewiekla moc jak na obecne czasy nadrabialy  skrzyniami  ,szpera, oponami i przelozeniami mostu. No i oczywiscie zasiadali w nich najlepsi kierowcy w kraju.
Najlepsza replika w kraju jesli chodzi o osiagi niewatpliwie jest Polonez Piotra Zaleskiego
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2014, 22:24:24 pm wysłana przez kuras180 »

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #112 dnia: Listopad 27, 2014, 18:25:13 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ostatnio na kamionkach nawet  mowili ze wywalilem zaspawany most bo auto juz tak bokami nie lata a na walimskiej jesieni nawet sie smiali ze to jest juz chyba AWD bo prowadzi sie jak 4x4.

Jak oglądałem walimską jesień to odniosłem wrażenie że jedynie w dolnej sekcji patelni był taki moment że musiałeś wykonać większy skręt kół przednich i może można było bez strat albo z zyskiem ostrzej tam najść żeby przejść to na prostych kołach, ale nie ja tam siedzę no i przy szerszych kołach przednich może być ogólnie trochę inaczej.

Watpie zeby fabryczne polonezy 2000 mialy 190km 170 jak najbardziej.Niewiekla moc jak na obecne czasy nadrabialy  skrzyniami  ,szpera, oponami i przelozeniami mostu. No i oczywiscie zasiadali w nich najlepsi kierowcy w kraju.

Wg tunerów taka moc teoretycznie była do osiągnięcia, na 2 zaworach (przy znacznie większych zmianach, ponad 200 przy obrotach powyżej 10 tys) , inną sprawą jest czy w ogóle zawsze robiono silnik który by miał nawet choćby 170KM, jak obejrzeć filmy to na niektórych na ucho kręcą silniki znacznie niżej niż na innych, jakby one miały inną charakterystykę. Moc w ogóle nie była jakaś wielka, porównajmy: Fiat 131 Abarth miał 210KM, Escort RS 1800 240KM, Sunbeam Lotus bodaj 220, TR 7 300, a Stratos 265 lub 320. Ciekawe czasy generalnie bo mimo ogromnych dysproporcji i różnic konstrukcyjnych, każdy z tych samochodów był w stanie wygrać z pozostałymi. Ale wtedy rajdy miały 3-5tys. km długości.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #113 dnia: Listopad 29, 2014, 10:15:11 am »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Banned rozpracowales moja technike czyli caly czas kola na wprost <spoko>
Najlepiej krecacy sie Polonez z OBRSO  jaki slyszalem to Szerli na Elmocie 86 rok  z numerem prawdopodobnie 21
Bubel wtedy jechal Coupe-ta  turbo

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #114 dnia: Grudzień 29, 2014, 15:25:26 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Znalazlem filmik z mojego 2 startu z 2008 roku :-)
https://www.youtube.com/watch?v=e4FqMGaZYL4

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 03, 2015, 22:56:27 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Cos tam sie dzieje nowy sezon tuz tuz <ok>

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 05, 2015, 11:06:53 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Oho, to do skrzyni?

Ciekawi mnie czy poza klatką masz karoserię jakoś wzmacnianą i jak ona się zachowuje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 05, 2015, 12:12:28 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Muszę przyznać że jestem wielkim fanem tego projektu:)
Strasznie podoba mi się wygląd pudła i może głupota ale dla mnie miażdży czarna blaszka :D No i on JEDZIE!
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 12, 2015, 20:21:39 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Silnik sie szykuje pomalu pod wieksza moc.Choc plany sie pokielbasily przez start w Walimskiej Zimowce ktora juz za tydzien.
Glowica zrobiona : sfrezowane, dotarte zaworyzawory,splanowana ,gumki,nowy kpl rozrzad ,kable ,swiece i inne pierdoly.
Teraz co do kanalow w dolocie nie sa one okragle lecz owalne.W kolektorze najwiecej ile udalo sie zmierzyc to 37mm w glowicy 35-36mm uszczelka 39mm. Glowica zostala rozwiercona i dopasowana do uszczelki czyli 39 mm.
Narazie tak to bedzie poskladane i jedziemy na Walim po zawodach dolot bedzie robiony nowy z przepustnicami od Motocykla i strojenie <spoko>
Do tego wlecialo nowe sprzeglo i wyczynowe poduszki silnika
 




Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 13, 2015, 16:40:17 pm »

Offline zombiepox

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
Od czego dopasowałeś poduszki? Olkusz czy Strongflex?