Autor Wątek: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?  (Przeczytany 21913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 25, 2014, 11:47:01 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
BARTEK#1925. jakie masz felgi i opony? czy zdarzyło Ci się kiedyś skorzystać z całej mocy tych hamulców?


Włodku, koło 7x15, opony Toyo T1R 195/50/15.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 25, 2014, 17:55:35 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Że się wetnę:
Czy 257mm z Cromy (z ABS) = 257mm Palio/Siena = siądą bez przeróbek mocowań do Polda na Luku?

Nie, są to hamulce Girlinga i prócz średnicy tłoczka i tarczy nic innego ich nie łączy, niestety nie pasują bez problemowo.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 25, 2014, 18:18:46 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
nie pasują bezproblemowo = znaczy??? Inne tarcze kotwiczne niż std, potrzebne podkładki?
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 25, 2014, 19:25:57 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Potrzebne podkładki ale nie wiem jakie, ew. można próbować dobrać inna tarczę. Ale na tego typu dywagacje proponuję temat stricte o wentylowanych hamulcach :)

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 26, 2014, 01:07:07 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mając wyniki badań można wnioski wyciągać. 2490 kontra 5490, 6200 kiloniutonów to daje pogląd
w obu przypadkach mowa o tloczkach 48mm ,wiec sila bedzie sie roznila o 7% ,czyli z twoich 2490 zrobi sie 2666 a nie 5490,
nie mozna porownywac wynikow z roznych przyrzadow w testach wykonanych w roznych warunkach - sila hamowania zalezy od tego jak mocno nacisniesz hamulec ,a po drodze jeszcze pompa i serwo jest
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 01, 2014, 01:17:02 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
występują okoliczności wymagające hamulców odpornych na wysokie temperatury. czy ktoś na drodze zmuszony był hamować tyle razy, że działanie hamulców wyraźnie osłabło?

Na samochodzie 200kg lżejszym od Poloneza i z tarczami o identycznej średnicy, udało mi się popalić klocki i prawdopodobnie przegrzać płyn hamulcowy dopiero po dwóch godzinach jazdy turystyczno-sportowej, z wielokrotnymi ostrymi hamowaniami ze 120, a nawet 140km/h. Osłabienie hamulców zauważyłem dopiero kiedy praktycznie w ogóle przestały działać, a w kabinie rozległ się swąd spalenizny. Z punktu widzenia normalnej eksploatacji, nie widzę potrzeby wymiany Lucasów. Dużo większym problemem jest gwałtowne nurkowanie przodu utrudniające wyczucie punktu zerwania przyczepności kół. A skuteczność hamulców i odporność na przegrzanie, można poprawić stosując klocki o innej charakterystyce i (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) o ile DOT 5 nie nadaje się do układów DOT4 o tyle DOT 5.1 chyba się nadaje i ma większą odporność temperaturową.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 17, 2014, 18:58:57 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Witam, nie zgodzę się z kolegą wyżej, jedno hamowanie z 180km/h do prędkości 60 i pedał staje się twardy i zauważanie spada efektywność hamowania. Do ostygnięcia trzeba chwile poczekać i nie wyprzedzać.

Ja chcę zmniejszyć nacisk na pedał hamulca aby osiągnąć efektywność hamowania. Temat chciałbym trochę uporządkować.
Mam możliwość wykręcenia zestawu z trucka (Lucas). Macie informacje na temat średnicy tarczy. Z tego co słyszałem różnią się jedynie jarzmem (blachą przykręcaną do zwrotnicy) oraz tarczą. Zacisk, prowadnice zostają stare. Może ktoś to potwierdzić?

Dodatkowo, jak to w końcu jest z tym wentylowanym Palio? Co (prócz większej felgi) potrzebuje do ich zamontowania? Przypominam, że zwrotnica różni się od piasty i nie są to dwa takie same elementy.

Jest temat o dwóch zaciskach na osi tylnej, może zastosować tak by dwa zaciski na przedniej? Zespawanie jarzma z dwóch symetrycznych kawałków to banał, dodatkowo są one tak przykręcone, że było by bezpiecznie.

Temat nurkowania nie powinien być tu poruszany. U mnie jest tak nisko i twardo, że jest to drugim planem.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 17, 2014, 19:16:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jarzmo, zacisk itp. zostaje z normalnego Lucasa. Zmieniasz tylko płyte mocującą jarzmo do zwrotnicy (zresztą zdejmowanie jej to bardzo niefajna robota). Tarcza 259mm, mam u siebie. Jest ok, ale i tak za rok/dwa przesiadka na wentyle z Fiata.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 17, 2014, 19:22:13 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Dodatkowo, jak to w końcu jest z tym wentylowanym Palio? Co (prócz większej felgi) potrzebuje do ich zamontowania?
Wentylowane tarcze od palio o średnicy 240mm, wraz z jarzmem i zaciskiem wchodzą bez żadnej przeróbki ani żadnego dystansu do zwykłego lucasa (nie trucka), potrzeba jedynie dłuższe o jakieś 6mm śruby do mocowania jarzma do płyty, bo płyty w PN Lucas są bardzo grube (grubsze niż we fiacie).

Do zwrotnicy Lucas Truck (tak, jak pisałeś - lekko inna płyta kotwiczna) przymierzam zaciski od marea (tarcza oidp 257mm) i potrzebne są dodatkowe płyty dystansowe, ok 3mm (w sumie mogłyby być tulejki/podkładki) ale lepsza płyta. [Zbieram się do zlecenia na laser takich płyt].

Nie sprawdziłem jeszcze gwintów przewodów, czy do zacisków podchodzą polonezowskie i które.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 17, 2014, 20:46:22 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Do zwrotnicy Lucas Truck (tak, jak pisałeś - lekko inna płyta kotwiczna) przymierzam zaciski od marea (tarcza oidp 257mm) i potrzebne są dodatkowe płyty dystansowe, ok 3mm (w sumie mogłyby być tulejki/podkładki) ale lepsza płyta.
Żeby założyć tarcze 257mm  potrzeba tylko zaciski i tarcze z fiata palio weekend, żadnych płyt z trucka bo zostają oryginalne z lucasa. Nie ma żadnych dystansów ani tym podobnych.
Płyty z trucka są dopiero potrzebne do tarcz 284mm.
Myślę że temat przeróbki przednich hamulców jest tak obszernie opisany i podane są konkretne przepisy na daną średnicę przy jak najmniejszej ingerencji w płyty kotwiczne że nie trzeba już kombinować.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2014, 20:51:32 pm wysłana przez pold20 »
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 17, 2014, 22:00:39 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
FSOmr88. te 180 to po ulicy śmigasz i Polonezem?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 17, 2014, 22:28:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pewnie na niemieckiej autostradzie wyprzedzał ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 17, 2014, 22:46:03 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Do zwrotnicy Lucas Truck (tak, jak pisałeś - lekko inna płyta kotwiczna) przymierzam zaciski od marea (tarcza oidp 257mm) i potrzebne są dodatkowe płyty dystansowe, ok 3mm (w sumie mogłyby być tulejki/podkładki) ale lepsza płyta.
Żeby założyć tarcze 257mm  potrzeba tylko zaciski i tarcze z fiata palio weekend, żadnych płyt z trucka bo zostają oryginalne z lucasa. Nie ma żadnych dystansów ani tym podobnych.
Płyty z trucka są dopiero potrzebne do tarcz 284mm.
Myślę że temat przeróbki przednich hamulców jest tak obszernie opisany i podane są konkretne przepisy na daną średnicę przy jak najmniejszej ingerencji w płyty kotwiczne że nie trzeba już kombinować.
Może nie doczytałeś:
Ja opisałem dwa konkretne zestawy:
a) tarcze wentylowane 240mm, który to zestaw wyjąłem z palio weekend i przymierzyłem na zwrotnicy "caro lucas",
b) tarcze wentylowane 257mm, który to zestaw wyjąłem z marea weekend i przymierzyłem na zwrotnicy "truck lucas".
Przyznaję, że nie testowałem 257 na zwrotnicy z Lucasa (nie trucka), ale w weekend zbadam.

Odniosę się także do do słów "obszernie opisany".
Może ktoś, kto przebudował już u siebie wie co i jak ale zainteresowany taką przeróbką niewtajemniczony nie ma wcale łatwo po lekturze wątków, bo
raz - tematy schodzą na boczne wątki typu: jaka felga (ta nieładna a ta lepsza do gleby itd...) / czy się zmieści we wnęce?/a po co?/u mnie wystarcza lucas/a mój kolega to założył od łady i ma lepiej;
dwa - nie ma nigdzie kompendium z zestawieniem: zwrotnica taka, zacisk i tarcza XXXmm wentylowana z auta XXX, model XXX.

Dlatego nadal pojawiają się pytania.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 18, 2014, 01:22:36 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w sumie to mozna by stworzyc temat w ktorym beda zawarte suche fakty z danymi, ale czy taka forma by sie utrzymala to pewny nie jestem,
szanse by byly,gdyby wypowiadali sie tylko ci,ktorzy juz cos zlozyli i zalozyli - trudno cos takiego utrzymac na forum, bo wlasciwie nie da sie weryfikowac np. wiekszosc opowiesci o posadzeniu wentyli 284mm na jakims tam zacisku i plycie kotwicznej trucka to domysly, bo po przymierzeniu wychodzi o pare mm za malo miejsca ,ale autor zapomina dodac,ze cos nie pasowalo i w reke wzial diaxa,
swoje plyty kotwiczne frezowalem,dorabialem dystans do jarzma i dystans pod tarcze - musialem zgrac ze soba 3 obrabiane elementy i wyszlo idealnie tak jak powinno - az sie zdziwilem,bo obrobki dokonywal wujek w pracy,a nie posadzilbym go o przykladanie sie do dokladnosci ponizej 1mm,

trzeba sie troche przylozyc do tematu hamulcow, wiec trudno liczyc, ze dane od kogos beda dla nas akceptowalne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 18, 2014, 09:37:25 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja przymierzalem zacisk z tarczą 284mm od Fiata bravo hgt z płyta od trucka. Wszystko pasuje jedyna przerobka jest rozwiercenie otworów w płycie pod jarzmo na fi 12.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 18, 2014, 11:33:14 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bez przesady z tym bałaganem. Jest temat, przyklejony na samym początku, który ma 180 postów i w nim jest wszystko opisane i poruszone są wszystkie istotne wiadomości. Nie uważam, by była to lektura nie do przebrnięcia.
kolejne kompendium nie jest potrzebne.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 18, 2014, 12:53:14 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Aha.
W takim razie
Mam możliwość wykręcenia zestawu z trucka (Lucas). Macie informacje na temat średnicy tarczy. Z tego co słyszałem różnią się jedynie jarzmem (blachą przykręcaną do zwrotnicy) oraz tarczą. Zacisk, prowadnice zostają stare. Może ktoś to potwierdzić?

Dodatkowo, jak to w końcu jest z tym wentylowanym Palio? Co (prócz większej felgi) potrzebuje do ich zamontowania? Przypominam, że zwrotnica różni się od piasty i nie są to dwa takie same elementy.
FSOmr88, przeczytaj sobie w przyklejonym poście, tam jest wszystko dokładnie opisane!  <bije>
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 12, 2018, 20:15:16 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
b) tarcze wentylowane 257mm, który to zestaw wyjąłem z marea weekend i przymierzyłem na zwrotnicy "truck lucas".
Przyznaję, że nie testowałem 257 na zwrotnicy z Lucasa (nie trucka), ale w weekend zbadam.
Odkopuję i dopisuję: w tym wypadku konieczne również podkładki dystansujące między zwrotnicę a jarzmo, tak na oko ze 3mm
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 12, 2018, 20:22:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
b) tarcze wentylowane 257mm, który to zestaw wyjąłem z marea weekend i przymierzyłem na zwrotnicy "truck lucas".
Przyznaję, że nie testowałem 257 na zwrotnicy z Lucasa (nie trucka), ale w weekend zbadam.
Odkopuję i dopisuję: w tym wypadku konieczne również podkładki dystansujące między zwrotnicę a jarzmo, tak na oko ze 3mm
zalezy jak tarcze zastosujesz,
a wiec wlasnie zastosowales taka z odsadzeniem 40 czy 44 ? (PN ma 47)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 12, 2018, 20:44:49 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Cały zestaw wyjęty z jednego auta, tarcza o wysokości 40 mm. 44 w czym siedziało?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...