Autor Wątek: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy  (Przeczytany 30456 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 03, 2015, 21:10:46 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
O super jeśli to +12 to wykorzystam to do zasterowania przekaźnikiem który będzie mi włączał drugi wentylator ręcznie.


Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #61 dnia: Maj 04, 2015, 22:04:26 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Podowiedzcie jeszcze gdzie znajdę silnik krokowy w GSI?

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 04, 2015, 22:44:07 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
http://images38.fotosik.pl/334/23543b47832e7f81.jpg -  silniczek krokowy masz na tym zdjęciu w lewym dolnym rogu,pod gumowym przewodem(taki czarny walec)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 05, 2015, 07:57:23 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
http://images38.fotosik.pl/334/23543b47832e7f81.jpg -  silniczek krokowy masz na tym zdjęciu w lewym dolnym rogu,pod gumowym przewodem(taki czarny walec)

Niestety zdjecie nie otwiera się.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 05, 2015, 12:53:34 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Dziwne,sprawdziłem na kilku komputerach i na telefonie i działa.Takie głupie pytanie : klikałeś w link?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 03, 2015, 22:12:18 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
No więc znowu po dłuższych bojach postanowiłem się odezwać. trochę mnie rozczarowuje i denerwuję mój Polonez. Zrobiłem już wiele a nadal jest niezadowalająco. Pisałem w pierwszym poście ze:

1. Silnik nie równo pracuje. Niby wszystko ok ale czasami ma tendencje to przerywania jak by przygasania. W szczególności na wolnych obrotach.
2. Sprzęgło wysoko łapie. nie wiem czy to tylko kwestia regulacji linki czy jednak sprzęgła. przy wyciskaniu i odpuszczaniu sprzęgła czuć lekką różnice w odgłosach z okolic sprzęgła.
3. Silnik się nie rozgrzewa. Jak jechałem na trasie i miałem ogrzewanie włączone to strzałka od temperatury nawet nie drgnęła. Dopiero na postoju zaczęła się podnosić. Czy to normalne czy do termostatu zajrzeć.
4. Cieknie tylny most. i to jest najbardziej niepokojące. Poprzedni właściciel wymieniał olej w moście. Po dłuższym postoju widzę plamę pod mostem. Rozumiem ze wymiana uszczelki?
5. Przy niższych obrotach ok. 2000 czuć szarpanie silnika czy napędu.

1. Niestety nadal silnik nierówno pracuje i jakby przerywa. Wymieniłem już prawie wszystko:
 Cewke, kable, świece, czujnik połozenia wału, czujnik temperatury, silniczek krokowy, pompe paliwa i filtr paliwa.czujnik ciśnienia bezwzględnego, termostat, sonda lambda,płyn chłodzący, wszystkie oleje most, silnik, skrzynia. Niestety nadal nic.

Co jeszcze moze być nie tak? Czy mam wymienić całą przepustnicę?

2. Sprzeglo wymieniłem. jest ok a te stare było jeszcze dosć dobre.
3. po wymianie czujników i termostatu jest ok.
4. Most uszczelniony.
5. Niestety szarpie nadal ale to jest chyba też powiązane z nierówną praca silnika.

Podpowiedzcie co jeszcze moze być?

« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2015, 22:14:34 pm wysłana przez mkzibi »

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 03, 2015, 22:44:24 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
I co z tego że sprzęgło wymieniłeś ale na jakiego producenta?
a linkę od sprzęgła też wymieniłeś? a nasmarowałeś olejem? i sprawdziłeś czy pedał lekko chodzi?
Pewnie wałek rozrządu się kończy ( jego krzywka).. i stad nierówna praca.
Już raz jechałem 300km po Poloneza gdzie silnik nierówno pracował na gazie i na benzynie. Okazało się że on nie chodzi na gar czy o benzyna czy gaz. Gość ściemniał że co to on nie wymieniał ale i tak był frajerem bo na miejscu okazało się że wysrał się wałek i nie działał na jeden gar, pomijając cewkę itp.
Dalej termostat bo jest otwarty, mera 85 stopni lub 82 stopnie, czujka z mery 92-87 i nie ma problemów z układem chłodzenia.
Nie jest dobrze że wskazówka się ledwo podnosi to nie stary klekot.
Ma być +-90 czyli okolice 90 stopni.
Szarpie czyli wypada zapłon, cwpk sprawdzałeś? i inne wynalazki uszczęśliwiające Plusa aby to działało?
Czujnik ten drugi na obudowie termostatu te sprawdzałeś? ( nie ten od zegarów tylko ten drugi).



« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2015, 22:46:50 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 03, 2015, 23:13:47 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
5. Przy niższych obrotach ok. 2000 czuć szarpanie silnika czy napędu.
Nie wiem jakie szarpanie masz na myśli i na którym biegu, ale OHVka przy moście 3.9 potrzebuje min 2500 obr. żeby pracować przyzwoicie, a jednocześnie nie wypluła panewek po kilku tysiącach, przynajmniej ja tak odbieram ten silnik :)
1. Silnik nie równo pracuje. Niby wszystko ok ale czasami ma tendencje to przerywania jak by przygasania. W szczególności na wolnych obrotach.
A mapsensor albo TPS? Ostatnio właśnie w Abisexie miałem problem z MAPem i właśnie tak nie równo chodził, a w dodatku miał spore przepały.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 04, 2015, 03:12:16 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
największa poprawa w pracy silnika nastąpiła po wymianie CPWK. moim zdaniem, niewielka warstwa rdzy na trzpieniu czujnika powoduje jakieś przekłamania w sygnale. nie rozumiem dlaczego producent zastosował jednoprzewodową sondę Lambda. ja zamontowałem dwuprzewodową i pozbyłem się kłopotów z masą sondy. od tego czasu polonez przejechał około tysiąc kilometrów bez najmniejszych problemów, zużywając 8,7 l LPG na sto kilometrów.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 04, 2015, 11:43:33 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
zużywając 8,7 l LPG na sto kilometrów
A ile zjada paliwa ? Bo mój w cyklu miejskim jakoś poniżej 10 zejść nie chce.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 04, 2015, 12:56:04 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jeszcze nie przejechał jednym "ciągiem" pełnych 100 km na benzynie. tylko uruchamiany jest na benzynie. trudno więc powiedzieć ile pali.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 04, 2015, 16:52:15 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
diodalodz, mając GSi w mieście poniżej 10 litrów benzyny nie zejdziesz, zapomnij. :)

EDIT: Uprzedzając zaprzeczające mojej teorie, biorę pod uwagę 100 km tylko w mieście, kilku-/kilkunastokilometrowe odcinki dziennie, kilkukrotne odpalanie zimnego silnika, stanie w korkach, ruszanie spod świateł itp. Pójdę krok dalej i powiem, że przy takim trybie jazdy to spokojnie 12 litrów benzyny wciąga.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 17:01:44 pm wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 04, 2015, 17:27:23 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
mając GSi w mieście poniżej 10 litrów benzyny nie zejdziesz, zapomnij. :)
To jeśli na benie nie zejdzie poniżej 10 l to nie może w sposób bezpieczny palić 8 litrów LPG .

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 04, 2015, 18:43:10 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
przed chwilą rozmawiałem z mężem córki, oni mają jakąś garbatą renówkę. 1600 pojemności, 16 zaworów, 115  koni i pali to- to benzyny- 7,5 l w mieście a 6 na trasie a waży ponad 1200 kg. krótko mówiąc silnik OHV poloneza to przedpotopowa "ch*"nia z grzybnią i nawet pozłacany osprzęt mu nie pomoże. GSI i GLI to jeszcze większe dziadostwo niż GLE. bo w GLE istniała możliwość regulacji. w GSI czy w GLI to można sobie palcem w bucie pokręcić. smutne to że przez kilkadziesiąt lat produkcji nie potrafiliśmy zrobić nic mądrego, zmarnowaliśmy tysiące ton stali, szkła, gumy i miedzi.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:30:45 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Panie Włodku, aż tak nie demonizujmy. ;) W czasach, w których produkowano chociażby Plusy, w kwocie odpowiadającej cenie nowego Poloneza nie dało się kupić nic lepszego (nowego, w salonie). W gaźniku faktycznie dało się wyregulować to i owo, a w GLi czy GSi wszystko sterowane jest elektroniką i użytkownik nie ma wpływu na osiągi czy spalanie. Natomiast dzięki tej elektronice Polonez stał się przecież praktycznie bezobsługowy, zaś do pewnego przebiegu z tą elektroniką nic się nie dzieje, a przynajmniej dziać nie powinno. Za to jak coś się dziać zacznie, to jest horror ze znalezieniem przyczyny.

Podwyższone spalanie nie wynika przecież tylko z konstrukcji silnika, ale też i konstrukcji całego przeniesienia napędu. Od zawsze wiadomo, że tylny napęd = wyższe spalanie. Jedynym wyjściem (jedynym słusznym w moim przypadku) w Polonezie jest LPG, którego to paliwa mój GSi na sekwencji w trasie przy dynamicznej jeździe spala 10l/100 km. I można jeździć Polonezem na co dzień - tanio, bezpiecznie i komfortowo, jak się dba to i bezawaryjnie. Tyle mojego offtopa.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:43:02 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
mój GSi na sekwencji w trasie przy dynamicznej jeździe spala 10l/100 km
moje e34, z m50b20, które waży ponad 1600kg z gazownią, pali poniżej 9l przy delikatnym traktowaniu w trasie, a przy mało delikatnym trochę powyżej 11, tak, że tego...  <lol2>
polonez jest lata świetlne, za jakąkolwiek zachodnią, czy azjatycką konkurencją.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:23:16 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
przed chwilą rozmawiałem z mężem córki, oni mają jakąś garbatą renówkę. 1600 pojemności, 16 zaworów, 115  koni i pali to- to benzyny- 7,5 l w mieście a 6 na trasie a waży ponad 1200 kg. krótko mówiąc silnik OHV poloneza to przedpotopowa "gęś"nia z grzybnią i nawet pozłacany osprzęt mu nie pomoże. GSI i GLI to jeszcze większe dziadostwo niż GLE. bo w GLE istniała możliwość regulacji. w GSI czy w GLI to można sobie palcem w bucie pokręcić. smutne to że przez kilkadziesiąt lat produkcji nie potrafiliśmy zrobić nic mądrego, zmarnowaliśmy tysiące ton stali, szkła, gumy i miedzi.

Miłośnik FSO  wszelakiego rodzaju to mówi.....
Polska motoryzacja to naprawdę prymityw......
Już ruskie lepszą mieli....
Dobrze..... , szczerze mówiąc po przesiadce do Argenty, Cromy, itp W123,W124, i ościennych jest mi wstyd za polską motoryzację..... nie wspomnę o innych autach nie osobowych ( choć Lublinem 3 miło wspominam).
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:44:54 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Pany, Polonezem to trzeba lubić i umieć jeździć i nie oczekiwać nie wiadomo jakich osiągów, spalania i wygody. Można bić rekordy spalania, ale to i tak będą wartości "normalne" dla innego auta cięższego i o dużo większej mocy.

A kolegę rozczarowuje polonez, bo ma kilka awarii. Nie jesteś w stanie sam naprawić, nie bierz się za Poloneza. Kup w miarę współczesne auto, to może chociaż mechanik Cię przyjmie, a nie wyśmieje.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 21:47:40 pm wysłana przez utek »

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:53:16 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
GSI i GLI to jeszcze większe dziadostwo niż GLE
Jak słyszę takie stwierdzenia to jedyne co można powiedzieć to "Matko Bosko módl się za nami. Po pierwsze to w GLI i GSI wprowadzono hydraulikę, przez co wszystkie cylindry maja stały czas napełniania i opróżniania (o ile nie wytrze się wałek). Poprawili wał korbowy, dzięki czemu nie wylatują tak szybko panewki. Po trzecie, silnik zyskał funkcję hamowania silnikiem ( działające), do tego mieszanka stała się precyzyjna i podana na czas. Jak słyszę, że gaźnik był lepszy, tym bardziej gaźnik z FOS Polmo to mnie krew zalewa. Kolejna przepaść to mikroporcesorowy zapłon i wywalenie kopułki. Mocna pewna iskra, w każdych warunkach. Pełna i sprawna mapa sterowania wyprzedzeniem, a nie losowe przycieranie się ciężarków w aparacie, mniejsze masy wirujące w rozrządzie. Do tego ELEKTRYCZNA pompa paliwa, która zapełniła łatwy i szybki start. Kolejny temat to możliwość podglądania warunków pracy silnika przez interfejs i samo diagnostyka. Sonda lambda dostosowująca dawkę paliwa do warunków i jakości benzyny. Do tego katalizator. Pod rurą można spać ! Więc GLE to jest temat z lat 60 i tam jest jego miejsce. Ma więcej wad niż zalet i prawie nigdy nie ma mocy nominalnej.
A jeśli silnik pali mniej benzyny niż gazu , to po pierwsze prędzej czy później oszaleje mapa benzyny, a po drugie silnik MUSI był słabszy. Do tego pracuje w szkodliwych warunkach spalania mieszanki.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 21:56:26 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:56:00 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
tak, Vernet. do poloneza już nigdzie nie ma. przynajmniej w Lublinie.
to zostaje np. allegro i/lub przeglądanie OGŁOSZEŃ typu "sprzedam (nowe) części do Poloneza" itp. na bezpłatnych portalach
Sranie w banie.... i nie siej herezji że Pl do taka dziura że nie idzie nic dostać od ręki/ ( chyba że reklamujesz że portaliki to co innego).

Są zamienniki itp.... nie allegro, ale zwykły sklep i idzie dopasać, nie popadajmy w herezje, ten sprzęt przestał być produkowany w 2002/ 3 roku ale idzie coś dopasować ...........od innych zachodnich...
np do 115c w palcem w d. pasuje termostat od URSUSA ....... , TAK TAK licencyjnego massey ferguson.....
widzisz WRB  masz rację,,,,, oni uważają epokę wtrysku za boga i ni groma nie potrafią obsłużyć się mister gaźnikiem..... aha wtrysk to nowoczesność..... powiem tak rok 2005 jest złamaniem rynku fso... polonez na niekorzyść otwarcia granic na zachód, po więcej zapraszam wypisze ze swojego doświadczenia) ale jak ONI zaczęli jeździć i ich stać było na Poloneza to wklepali się w ere GSI, GLI Boscha itp gdzie trza było 15 kafla na niego wybulić, to bujali się maluchami oraz innymi wynalazkami z KLDi p....i sromoty na innych forach,.......
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 22:02:53 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........