Autor Wątek: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky  (Przeczytany 23070 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 08, 2018, 22:07:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie wiem komu przeszkadzało ale jakaś menda podpieprzyła do urzędu że ludzie sobie grzebią  zostały 2 szyny wkopane w ziemie a najazdy odkręcili i zabrali ...
Bo teraz NAJWAŻNIEJSZE jest bezpieczeństwo i ekologia, za wszelką cenę !! Nie daj borze motłoch by się przy grzebaniu przy samochodzie uszkodził i co to by było? Kto by rynte wypłacał? A jak jeszcze coś źle by poskładał, wiesz jakie to olbrzymie zagrożenie, dla tych biednych niebieskookich pacholąt idoncych ze swojom matkom osiedlowom drogom do podstafuwki? A co się może z takiego samochodu przedostać do gleby?! Paaanie, normalnie byłaby katastrofa ekologiczna rodem z Zatoki Meksykańskiej.
Chociaż, kilka lat temu była dyskusja o dyrektywie zakazującej samodzielnych napraw w samochodach, więc może to ma coś z tym wspólnego ;>

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 08, 2018, 22:22:18 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Fajny ten polonez na streetview ciekawe czy jeszcze istnieje. Poza nim jeszcze pare fajnych aut tam jest. Maluch, polonez kombi i skoda 120. teraz już nie możliwe jest zobaczyć takie auta na jednym parkingu :(

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 08, 2018, 22:28:11 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W Katowicach w mojej okolicy są jakieś 3-4 solidne najazdy, takie jak ten: https://www.google.pl/maps/@50.2777359,19.0132535,3a,37.8y,191.89h,80.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1snQkWk5pflH0zaqKCCON_jQ!2e0!7i13312!8i6656.

 Odkąd tutaj mieszkam, wszystkie zakłódkowane, jak ktoś zniszczy kłódkę zaraz pojawia się nowa.  :(
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 09, 2018, 04:18:02 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Dokładnie takie coś było tylko nie ogrodzone bez żadnych kłódek i otwarte dla każdego...  Pierdzielone dyrektywy Eu...  Cóż ostatni raz na początku jesieni  zmieniałem ojcu w aucie olej tam jakoś przed zimą zajechałem malczanem bo chciałem coś zobaczyć jak wyglądją przewody hamulcowe a tu zdziwko ni ma najazdów...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 09, 2018, 07:54:28 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 09, 2018, 13:04:04 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Czyli w skrócie nie nie można a ty człowieku pocałuj się w pompkę.  Ehh dobrze ze mieszkam w domu jednorodzinnym z podwórkiem,  garażem i mam nie przywalających się sąsiadów.  Tak jak bym odpalal koło północy Kanta bez wydechu w mieście to zaraz jakąś menda by zadzwoniła po policję...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 09, 2018, 15:26:49 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A najlepiej mieszkać sobie spokojnie na wsi.Może i po deszczu, czy zimowych roztopach, trochę błota jest, ale poza tym, to nikt mi się w nic nie wpie*dala i robię sobie (prawie) co chcę.Nie wyobrażam sobie jakiegokolwiek remontu bez wymycia podzespołów.Na parkingu pod blokiem, czy nawet na garażach, to trochę ciężko to zrobić.Tutaj sobie legalnie wyciągam myjkę, pryskam płynem i ogień.I absolutnie nikogo to nie rusza, bo każdy robi to samo.Chyba nie odnalazł bym się w mieście, z tymi wszystkimi ograniczeniami.Współczuję Wam bardzo, że jesteście ograniczani przez widzimisię jakiegoś gryzipiórka, a do tego, pełno "społeczniaków" po blokach, co to pod byle pretekstem podpier*alają.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 09, 2018, 22:21:48 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Nie przesadzajcie aż tak że w mieście nie da sie nic zrobić. Ja akurat pawie wszystko robię pod blokiem u siebie i nikt z tym problemu niema, zresztą zauważyłem że u mnie dużo ludzi na osiedlu coś grzebie przy aucie

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 09, 2018, 22:34:24 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zależy czy jest społeczne przyzwolenie na takie naprawy, czytaj bieda całej lub prawie całej osiedlowej społeczności. Na jakimś nowym osiedlu w dużym mieście zaraz pewnie znalazłby się jakiś pseudoekolog pod krawatem w nowym aucie który by twierdził że te trzy krople oleju które padły na ziemię podczas odkręcania filtra oleju doprowadzą do skażenia środowiska.
Ja mieszkam na wsi, mam garaż z kanałem, choć jeszcze nie wykończony (nieotynkowany). Nie mogę narzekać, nawet teraz mogę robić przy aucie co tylko zachce. Włączam starą farelę i mam w garażu 15 stopni.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 13, 2018, 11:39:33 am »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
Niestety to co kiedyś było normą - koleś na parkingu pod blokiem naprawia samochód dzisiaj dla 99% ludzi jest niezrozumiałe. A wręcz przejawem biedy lub jakiegoś dziwactwa - "po co on to robi - od tego jest mechanik! Niestać go na oddanie do warsztatu?!". Sam widzę ile w ciągu 10lat zniknęło najazdów osiedlowych w Bielsku-Białej. Na Akademii Techczno-Humanistycznej był najazd zbudowany jeszcze przez żołnierzy jednostki która tam stacjonowała - taki na którym wjedziesz nawet Krazem. Ale niestety Pan rektor - który chyba nawet żarówki w domu sam nie wymienia kazał go zdemontować. A szkoda bo nawet jak skończyłem studia to podjeżdżałem tam olej wymienić.

Niestety większość ludzi w wieku 20-40 ma dzisiaj dwie lewe ręce do jakichkolwiek techicznych zagwostek. Bierze się to z tego że społeczeństwo jest coraz zamożniejsze. A to właśnie bieda i trudne warunki zmuszało głównie do tego że jak chcesz jeździć musisz sam naprawić.


Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 13, 2018, 12:08:31 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Z tym że coraz więcej ludzi jest co mają dwie lewe ręce to prawda i dlatego nie jest tak łatwo spotkać kogoś co coś robi przy swoim aucie. Znam jedną osobę co nawet żarówki wymienia w warsztacie. Ja po prostu lubię sam naprawiać auto a do warsztatu jedynie jadę jak wiem że sam nie poradzę sobie pod blokiem

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 13, 2018, 12:13:28 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3427
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Z tym że coraz więcej ludzi jest co mają dwie lewe ręce to prawda i dlatego nie jest tak łatwo spotkać kogoś co coś robi przy swoim aucie. Znam jedną osobę co nawet żarówki wymienia w warsztacie. Ja po prostu lubię sam naprawiać auto a do warsztatu jedynie jadę jak wiem że sam nie poradzę sobie pod blokiem

Co to za przyjemność naprawiania auta pod blokiem, gdzie leżysz pod autem i patrzą na Ciebie jak na debila.
Lepiej już jechać do garażu i mieć święty spokój bo marudzenie że nie można przejść po chodniku jest bardzo ale to bardzo irytujące a wręcz wkur........
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 13, 2018, 13:06:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Z tego co wiem, (albo co mi się wydaje) to ktoś, kto mieszka w mieście (w bloku) i posiada własny garaż, choćby blaszaka, to chyba musi uchodzić za prawdziwego krezusa, bo znakomita większość ludzi, musi parkować fury pod blokiem i narażać je na zniszczenia, spowodowane przez takich, co to im się nudzi i z nudów, to albo podpalają, albo rysują, albo koła przebijają, jak niedawno. A "zwyczaj" naprawiania aut pod blokiem, czy gdzieś na najazdach, pochodzi chyba jeszcze z komuny,  kiedy to społeczeństwo, w większości, może i nie było zamożne, ale miało widocznie na tyle sprytu i chęci, że nauczyło się samemu "serwisować" swoje auta.Dzisiaj, choćby się chciało, to przy nowoczesnych autach, niewiele się zrobi, bo to już jeżdżące komputery, a nie prawdziwe samochody.A że mamy pełno "lewusów" takich, co nawet gówna nie kopnie, bo alb nie umie, albo się nie chce, to fakt.Nie wiem, jaki jest odsetek wśród ludzi w przedziale 30-50 lat, ale młodsi, to i czasem mogą nic nie umieć, no bo jak to tak bez aplikacji na smartfona? Rośnie takie pokolenie lewusów, którzy nie umieją nic przydatnego, a zamiast tego, dają zarabiać różnym aso, lub panom Mietkom, co to już potrafią delikwenta odpowiednio przekręcić.Zresztą, ktoś, kto ma kasę, nie będzie się pier*olił choćby z wymianą żarówki w swojej furce, tylko pojedzie do aso, bo go ku*wa stać  :-) A w aso, to jeszcze coś mu tam "przy okazji" znajdą.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 13, 2018, 14:02:39 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Jak bym miał nawet kasę to bym nie oddawał do ASO . Znam od środka jak niektóre rzeczy w  ASO się robi i nawet bym im auta nie oddał na wymianę owej żarówki ...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 13, 2018, 17:14:14 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Skończcie to pitu pitulenie bo oczu szkoda. Będę nagradzał za off-top
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 26, 2018, 15:15:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nadszedł czas na kolejnego druta pod maską. Tym razem przerobiona listwa wtryskowa:


Nie wyszło to tak elegancko jak np. u kolegi Maćko, ponieważ wybrałem sobie niezbyt udane miejsca na wejście gazu w kolektor, więc to będzie kolejna rzecz do poprawy, ale po tej drobnej modyfikacji znacznie poprawiła się reakcja na gaz <ok>

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 28, 2018, 04:56:47 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Idzie bez problemu poprowadzić od drugiej strony wtedy nic nie wisi przy chłodnicy.

Dlaczego umiesciles  czujnik pośrodku a nie przed pierwszym wtryskiem?

Mam reduktor szeregowo w tym samym miejscu. Gdzie wierciles pod dysze? Masz foto?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2018, 05:00:46 am wysłana przez Ciastek »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 28, 2018, 11:31:15 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wąż idzie tak, bo było najmniej komplikacji z montażem. Czujnik jest na środku, żeby mieć jak najbardziej realny odczyt ciśnienia na listwie, danie go przed nią dawałoby odczyt prawidłowy dla 1,2 ale już 3 a zwłaszcza 4 miałby je niższe. Dysze są nawiercone tak jak u Ciebie, tylko dwa środkowe  "patrzą" w stronę cylindrów zewnętrznych. Zdjęć brak.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 05, 2018, 12:00:23 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Gomulsky foty nie działają (linki z FB po kliku dniach automatycznie przestają działać). Ale domyślam się skoro mnie oznaczyłeś to pewnie ułożyłeś wtryski w listwę <ok> Jeśli chodzi o poprawę reakcji na gaz to im krótsze wężyki tym lepiej.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 05, 2018, 15:19:42 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A już myślałem, że będzie "pewny" serwer, z którego zdjęcia nie wygasną :/


Różnica we wskazaniach ciśnienia na listwie nie jest jakaś dramatyczna (~0,3-0,5 bara), ale to oznaczałoby, że na ostatnim wtrysku ciśnienie wynosi w okolicach 1,15 bara. Rozkminiłem też dlaczego silnik miał tendencje do gaśnięcia, np. po hamowaniu silnikiem i wciśnięciu sprzęgła - zła nastawa w programie.
A jak już przy programie jesteśmy, mapa powoli się tworzy, ale zastanawia mnie ta dość wysoka korekta na większym obciążeniu, co to może być, jak to powinno wyglądać? I dlaczego sterownik uważa, że przepustnica otwarta jest w ~25% pomimo wolnych obrotów? Suwak składu mieszanki ruszyłem tuż przed zrobieniem screena, więc nie miał wpływu na mapę.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2018, 15:22:57 pm wysłana przez Gomulsky »