Autor Wątek: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k  (Przeczytany 92590 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 04, 2016, 00:13:57 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jak Wam odpalają Poldki w takich przecież jeszcze nie ekstremalnie niskich temperaturach?
Dzisiaj: -19, parkowanie pod chmurką. Też kręcił powoli ale odpalił z pierwszego, nawet już się tym wolnym kręceniem nie przejmuje bo wiem że po dwóch sekundach na pewno odpali - w poprzednim Boschu też tak miałem. W sumie ciekawie to wygląda- rozrusznik zdaje się ledwo kręci, a po chwili tarach - trochę jak odpalanie Kraza :)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 04, 2016, 00:22:55 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Z przed 2 lat  - odpala jak widać ;) https://youtu.be/AEwdPbHsddw?t=10s

Natomiast za czasów gdy w rodzinie było Caro na gaźniku to gdy temperatura spadała do -10 i został zgaszony na benzynie to następnego dnia zawsze odpalał bez problemów, ale jeśli się zapomniało i zgasiło na gazie... no to zazwyczaj trzeba było organizować drugi akumulator :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 04, 2016, 08:36:55 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Moje GTI przy minus 13 odpaliło od strzała.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 04, 2016, 10:44:56 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Panowie, koniec OT!
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 04, 2016, 17:59:16 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Jak tak słabo kręci z nową baterią to polecam wyciągnąć rozrusznik i sobaczyć co tam się dzieje lub podjechać i sprawdzić baterie bo może się nie trafiła dobra.  U mnie był pewny czas po zrobieniu rozrusznika że rozrusznik tak kręcił że aż gwizdał ,a w zimie delikatnie słabej kręcił ale to z powodu gęstego oleju silniku przy - 25.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 04, 2016, 20:46:38 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Ciąg dalszy prac przy aucie.
Został wymieniony pasek rozrządu, świece zapłonowe i przewody (były jeszcze fabryczne z dużymi kątowymi końcówkami). Do kompletu nowe świece, kopułka. Wrzuciłem też dla pewności nową pompę paliwa.
Został założony zapasowy zregenerowany alternator. Kontrolka ładowania przestała się palić:). Został wymieniony olej, zalałem silnik półsyntetykiem Motula. Zauważyłem znacznie łatwiejsze odpalanie (na ciepłym pali z przysłowiowego pół obrotu), wyraźnie lepiej się zbiera. Zobaczymy jak będzie jutro. 

Teraz, jak już mechanika ogarnięta czas na prace estetyczne, w przyszłym tygodniu odwiedziny u blacharza  w celu naprawy drzwi.




« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2016, 20:51:36 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:02:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a dlaczego swiece to nie Iskra ,a przewody nie z Ełku ?
wstydzilbys sie montowac taka tandete ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:22:51 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Mnie to coś innego zastaniawia  <mysli>

resory: nie zardziwiałe
śruby w zawieszeniu przednim: jak nowe
ogólnie od spodu na piątke....

a miska olejowa w kropki. Czo to się dzieje ???

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 04, 2016, 23:29:00 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
KGB: też się zdziwiłem ale chłopcy w zaprzyjaźnionej hurtowni tylko to mieli pod ręką.

Miedzianobrody: też to niestety zauważyłem... :(
coś mi się wydaje że to jego pierwsza zima. Chyba jednak nie będę miał sumienia targać go po soli i śniegu,
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 04, 2016, 23:58:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mój już przejeździł kilka... brakuje mu tylko gazunku na codzień. Może się na w okolicach wakacji dogadamy? :p

A miska cóż, parszywa blacha mimo że przykryta lakierem to i tak zrudzieje.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 05, 2016, 09:37:35 am »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
To w sumie lepiej jak się olej wylewa z silnika. Przynajmniej miska zdrowa. Heh.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 05, 2016, 13:06:01 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Świece NGK mają na pudełeczku oznaczenie Made in Japan.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 05, 2016, 13:12:26 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Świece NGK są bardzo dobre  ;) Przewody to Magneti Marelli ?

A tak w ogóle są jeszcze dostępne przewody z Ełku ? Może pod inną nazwą teraz działają .

Tomek , a co powiesz o olejach Motul (w szczególności o syntetykach ) bo zauważyłem , że masz do nich słabość  ;p
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2016, 13:16:02 pm wysłana przez Bartek GSi »

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 05, 2016, 15:33:05 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
A tak w ogóle są jeszcze dostępne przewody z Ełku ? Może pod inną nazwą teraz działają .
Tak, przewody z Ełku występują teraz pod nazwą Kuguar ( można kupić na allegro, sprzedający ma nicka utaplast ) kupiłem takie do boscha i są bardzo ok, niestety firma nie robi do rovera :(
Tomek , a co powiesz o olejach Motul (w szczególności o syntetykach ) bo zauważyłem , że masz do nich słabość  ;p
Dołączam się do pytania

Co do świec, co jak co ale OHV zawsze lepiej mi chodziło na iskrach niż na czymkolwiek innym ;)

Co do samego Poloneza, wydaje się być w bardzo dobrym stanie ale odcina troszkę od reszty kolekcji, kiedyś wspominałeś coś o tym, że to 1.6 GLi 94' będzie bardziej do jazdy, czyli jednak zmiana planów ;) ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2016, 15:38:26 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 05, 2016, 22:04:46 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Kupiłem 16v z przebiegiem 88kkm. Jeździło to na ELFie 10w40. Olej na Elfa miał zmieniany przy 84tys. Ja na Motula zmieniłem przy 91 tys, wg mnie chodzi ciszej, i hydrosy przestają cykać sekundę po odpaleniu [aktualnie najechane 95tys)(nawet przy -16*C) :)

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 05, 2016, 23:19:47 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Co do olejów to był niemal przypadkowy wybór. Szukałem czegoś sensownego do swoich aut, a że w pobliżu mam autoryzowanego dystrybutora MOTUL'a wybór padł na tą markę. Trudno powiedzieć czy w dłuższej perspektywie będzie ok ale ale na razie wszystkie silniki chodzą bardzo przyzwoicie, są ciche, czyste, nawet ROVER po odpaleniu szybciutko cichnie. Do tego MOTUL ma bardzo dobrą stronę gdzie możecie dobrać właściwy olej do swojego silnika a nie tylko kolorowe etykiety i marketingowy bełkot. W sezonie mój 500E także został zalany Motulem, ustabilizowało się ciśnienie oleju przy bardzo wysokiej temperaturze, do tego ceny tych olejów są dość konkurencyjne.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 05, 2016, 23:43:41 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Nie zastanawiałeś się żeby polonezowi nie sprawić polerki po poprawieniu drzwi .
Tomek jak już jestem w temacie olejów to możesz powiedzieć czy Motul u ciebie w skrzyni/moście się sprawdził ?

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 05, 2016, 23:55:33 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Nie zastanawiałeś się żeby polonezowi nie sprawić polerki po poprawieniu drzwi .
Tomek jak już jestem w temacie olejów to możesz powiedzieć czy Motul u ciebie w skrzyni/moście się sprawdził ?

Będzie polerka, na razie doprowadzam Poldka do stanu mechanicznej używalności :) Tutaj w skrzyni i moście nic nie ruszam bo działają bezgłośnie, natomiast w ATU po zalaniu MOTULA skrzynia zaczęła normalnie działać (podejrzewam że ktoś wlał jakiś nieprzystosowany olej przede mną) :D
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 06, 2016, 10:11:43 am »

Offline Tofikpt

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
No ładne cacko:] moze i oddam Ci te progi na wiosne:D

a teraz małe dwa offfy...mi przy -18 odpalac musiała straz miejska bo akumulator padł, ale jak tylko podpieli kable to poszedł za 2 zakręceniem.
drugi off to pytanie o aku. Jaki bedzie najlepszy do mr91?:d kolega mowi ze WARTA:D a wy?:D

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 06, 2016, 10:45:01 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Każdy tylko nie CENTRA. Wczoraj kolejny alumulator tego producenta (po 3 miesięcznym postoju w ciepłym garażu) oczywiście rozładowany na amen, ponadto nie dał się naładować. Akumulator miał 3 lata.
O dziwo 10 letnie Varty Blue Dynamic po półrocznym nieużywaniu, nie dość że nie wymagają ładowania to dają radę odpalić auto, kupisz za ok. 250-260 zł.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16