Autor Wątek: Zakup poloneza - części  (Przeczytany 19890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zakup poloneza - części
« dnia: Sierpień 07, 2016, 22:36:30 pm »

Offline Callisto

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo
    • pożyczka bez zaświadczeń
Witam planuje zakup poloneza do codziennej eksploatacji  i mam trzy pytanka.
1. Do jakiego silnika można zamontować klimę i jaki silnik najlepiej wybrać ( wiem, że połowa forum jest na ten temat, ale liczę na konkretną odpowiedź ).
2. Części jak jest z dostępnością czy powiedzmy za 3 lata będzie można kupić je nadal?
3. Bagażnik dachowy, czy można przewozić zestaw do windsurfingu, waga około 50 kg.

Np. http://otomoto.pl/oferta/polonez-1-6-gsi-okazja-stan-idealny-niespotykany-kolor-ID6yuUwz.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2016, 22:55:06 pm wysłana przez Callisto »

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2016, 23:25:19 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Do codziennej eksploatacji kup sobie inny samochód.Klima najprościej w gsi.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2016, 13:52:08 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
Do codziennej eksploatacji kup sobie inny samochód.Klima najprościej w gsi.
Eeee... bo? Bierz zadbanego gsika i tyle, najlepiej od razu szukaj z klima, lepiej zaplacic 5 tys niz sie bujac z dorabianiem klimy. Na dachu mozna przewozic do 70kg z tego co pamietam z instrukcji. Z czesciami roznie, najlepiej nakup sobie na zapas pare podpor walu, krzyzaki, czesci zawieszenia - bo drozeja.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2016, 14:04:32 pm »

Offline blutut

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ GSi
Zastanów się czy warto (może Lansos z klimą i gazem byłby lepszy) i jeżeli tak, to często śledź aukcje - zadbane polonezy bardzo szybko znikają, jak coś zbyt długo wisi, zwłaszcza w okolicach dużych miast to zazwyczaj coś jest na rzeczy. Ponadto, części do klimy z Poloneza są na prawdę drogie...

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2016, 14:44:03 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Bo ładny polonez nie nadaję się już na co dzien.Raz sporo trzeba za takiego zapłacić a dwa jak ktoś w Ciebie wjedzie to gówno dostaniesz bo 99% będzie szkoda całkowita przy wartości samochodu ~1700zł i nikogo nie interesuje ile zaplaciles dla ubezpieczyciela jest wart tyle co nic.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2016, 23:11:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jeżdżę na co dzień Polonezem i jakoś nie zauważam żeby się nie nadawał... :jezyk2: I czemu od razu ktoś ma w niego wjechać? A co do ubezpieczenia to zawsze można mieć opinię rzeczoznawcy, że auto jest warte więcej niż cena rynkowa i się dostanie przyzwoitą kwotę w razie kolizji. Polonez jako samochód do codziennej eksploatacji ma wiele zalet w przeciwieństwie do rożnych przednionapędowych wynalazków. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2016, 23:15:46 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2016, 23:19:20 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Ja mówie o naprawdę ładnym i zadbanym egzemplarzu.Żadnej opinii rzeczoznawcy którego sobie zatrudnisz ubezpieczyciel nie musi brać pod uwagę i nie bierze,w sądzie też nie przejdzie bo sąd powołuje własnego biegłego.Poza tym wartość pojazdu określana jest na dzień szkody.Zapłacisz za poloneza 5tys w czasie powrotu do domu bedziesz miał dzwona i dla ubezpieczyciela nie jest ważna kwota jaką zapłaciłeś czyli Twoja rzeczywista strata ale to co on sobie wyliczy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2016, 23:25:00 pm wysłana przez Grizli »

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 12, 2016, 23:41:42 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Rok 2016, Grzech dawaj zalety Poloneza w codziennej eksploatacji.


Na dzień dzisiejszy, jak dla mnie szkoda na co dzień zajeżdżać ładne egzemplarze (nawet bez względu na model i rok prod.). Brak dobrych części zamiennych, szkoda żeby ktoś uszkodził, itd.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 13, 2016, 00:18:34 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Szkoda to tłuczenia dobry egzemplarz Poloneza.
Kup sobie Golfa IV alb Astre II albo Octavię w benzynie 1.6 i ja tłuc.
Owszem jest grono co jeździ na codzień ale wg mnie nie ma sensu, szkoda.
 Lepiej niech stoi i mocy nabiera, chyba że go wpieprzy koro to co innego.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2016, 00:53:54 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wygoda, dobra widoczność ze środka, zwrotność, miękkie i wytrzymałe zawieszenie idealne na polskie drogi, mnóstwo miejsca w środku i wyjątkowo bezpieczna konstrukcja. Lepiej przeżyć w Polonezie niż zginąć w Astrze. :)
Auta są od tego żeby jeździły, a nie żeby stały. No chyba, że ktoś urządza muzeum.  :P

 Jeżdżę na co dzień Polonezem od 13 lat i nie mam zamiaru nagle się przesiadać na jakieś badziewie tylko dlatego żeby "oszczędzać auto niech drożeje". Jak się dba to się nie niszczy, a co do ryzyka że ktoś mi przystuka, to w ciągu ostatnich 30 lat prowadzenia samochodu miałem dokładnie jedną stłuczkę - 12 lat temu potłukłem kierunkowskaz i lekko wgiąłem nosek.  <lol>
Dodam jeszcze, że tylny most świetny jest na śliską nawierzchnię, a napęd na tył sprawdza dużo lepiej od przedniego jak się wozi różne ciężkie rzeczy albo ciągnie przyczepę. No i oczywiście jest dużo łatwiejszy w prowadzeniu od przednionapędówki.

A i jeszcze silnik z wtryskiem wielopunktowym jest praktycznie bezobsługowy, jedyne co się w nim zmienia to świece, przewody WN, filtry i olej. Reszta chodzi absolutnie niezawodnie, nie ma problemu z zapalaniem auta nawet przy -25 stopniach, a instalacja LPG wcale nie musi być sekwencyjna - wystarczy pojedynczy mieszacz przed przepustnicą. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2016, 01:02:42 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 13, 2016, 01:37:15 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Co jest takiego świetnego w tylnym moście na śliskiej nawierzchni? A prowadzenie Poloneza to bez obrazy, ale w porównaniu do marnej przednionapędówki np. Escort dupy nie urywa, szczególnie przez nieprecyzyjny układ kierowniczy i przechyły nadwozia w zakręcie. Wytrzymałość elementów typu końcówki drążków, szczególnie na sensownym kole (15", bo na 13" precyzja zadawania toru jest beznadziejna) też jest mocno dyskusyjna.
Co do tego mnóstwa miejsca w środku to też bym dyskutował, szczególnie z tyłu z Grokami... A o wygodzie to chyba żart.... wygodna to jest E39, E38, Omega, Audi A6, a nie Polonez...
Auto jako funcar świetne (szczególnie z mocnym motorem), zrobić na lalkę i trzymać w garażu/czasem pojeździć, jako dupowóz marne m.in przez brak klimatyzacji (nie oszukujmy się, rarytas, dość kosztowny dziś, a w upał jak zrobi się konkretny piekarnik to np. mnie momentalnie zaczyna boleć łeb), brak atermicznych szyb, nieprecyzyjny układ kierowniczy, wyjący most, kiepskie wygłuszenie...

A co do "jak się dba to się nie niszczy" to nie tak do końca. Ja dbam o swoje auto, od jakiegoś czasu jeżdżę nim na codzień i niestety nie ode mnie zależy czy kamień uderzy w szybę, w nosek/maskę/zderzak, czy mi ktoś porysuje listwe pod marketem, obetrze zderzak i tak dalej. A fabryczny lakier to fabryczny lakier...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 13, 2016, 11:43:29 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Grzech, to fajnie że przez tyle lat nic nie stało Ci się w aucie. Może nie jeździsz dużo, ale tak jak napisał Multec, na lecące kamienie w szybę czy maskę nie masz wpływu. Co do trwałości zawieszenia, to owszem, ale do czasu kiedy jest jeszcze oryginalne. Później niestety oryginału nie kupi, a dobrej jakości zamienników brak.

Co do silników w innych autach, to wyobraź sobie, że w nich też wymienia się olej, filtry i świece. Zaworów tez nie trzeba regulować. Również odpalają przy nawet -30 stopniach. Jak się uprzesz to zwykłą instalację też założysz, ale po co, skoro sekwencje nie są drogie a pozwalają na bardziej precyzyjną dawkę, niższe spalanie.

Chodzi o to, ze Polonezów już nie będzie przybywać, a dobre egzemplarze patrząc od strony Nas, pasjonatów należy zachować. W cenie Polonezie jest tyle samochodów które można bez sentymentów zajeżdżać. Będą miały elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację itd. I to wszytko za 4kzł, a nie za poszczególne elementy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2016, 12:00:02 pm wysłana przez utek »

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 13, 2016, 12:07:56 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Co do trwałości zawieszenia, to owszem, ale do czasu kiedy jest jeszcze oryginalne. Później niestety oryginału nie kupi, a dobrej jakości zamienników brak.
Jak ktoś oszczędza i chce za 5zł kupić to owszem nie ma, ale jak chce się dobre to trzeba zapłacić i tak, końcówki drążka czy drążek i chyba nawet sworznie można zregenerować oryginalne w odpowiednim zakładzie (pamiętam że była rozbieżność cenowa na zasadzie "ile pan chce tym pojeździć" więc pewnie można zrobić to dobrze), elementy gumowe - jest dostępny poliuretan, amortyzatorów też jest bardzo szeroki wachlarz. Co do oryginałów to wciąż są dostępne trzeba tylko poszukać, czy to z ogłoszeń prywatnych czy w małych sklepikach, ale w dzisiejszych czasach ludziom nie chce się ruszyć nawet do sklepu stacjonarnego i wszystko by kupowali w pierwszej lepszej dużej hurtowni w internecie a tam owszem tego się nie dostanie :)

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 13, 2016, 13:04:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Polonez nadaje sie do codziennej eksploatacji i ma tę zalete nad innymi autami ,ze jest Polonezem i ciagle nadaje sie do codziennej eksploatacji  ;>
jednak szkoda eksploatowac ladne, a wiec teraz i drogie egzemplarze - juz nawet nie chodzi o cene, bo nie kazdy tak samo ceni pieniadze, ale o to ze szkoda niszczyc ladny egzemplarz, bo takich tylko ubywa,
oczywiscie kazdy moze robic ze swoja kasa co tylko... panstwo pozwoli z nia zrobic - mozna kupic zloty zegarek i wrzucic go do ogniska (nie wiem w jakim celu poza zniszczeniem) i mozna zajezdzac ladnego Poloneza ,ale w obu przypadkach trzeba miec pierdolca by to robic,

dlatego pasjonat, ktory chce codziennie jezdzic Polonezem musi sie wyposazyc w co najmniej dwa egzemplarze (wychodze z zalozenia,ze pasjonat chce posiadac bardzo ladny egzemplarz, niekoniecznie orginalny jak z fabryki),
a ktos kto chce tylko PN do codziennej eksploatacji powinien obejrzec sie za egzemplarzem w przecietnym stanie i adekwatnej cenie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 13, 2016, 20:17:14 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
dlatego pasjonat, ktory chce codziennie jezdzic Polonezem musi sie wyposazyc w co najmniej dwa egzemplarze (wychodze z zalozenia,ze pasjonat chce posiadac bardzo ladny egzemplarz, niekoniecznie orginalny jak z fabryki),
a ktos kto chce tylko PN do codziennej eksploatacji powinien obejrzec sie za egzemplarzem w przecietnym stanie i adekwatnej cenie
Jak to się mówi one for ride, one for fun :)

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 13, 2016, 20:49:02 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Co do trwałości zawieszenia, to owszem, ale do czasu kiedy jest jeszcze oryginalne. Później niestety oryginału nie kupi, a dobrej jakości zamienników brak.
Jak ktoś oszczędza i chce za 5zł kupić to owszem nie ma, ale jak chce się dobre to trzeba zapłacić i tak, końcówki drążka czy drążek i chyba nawet sworznie można zregenerować oryginalne w odpowiednim zakładzie (pamiętam że była rozbieżność cenowa na zasadzie "ile pan chce tym pojeździć" więc pewnie można zrobić to dobrze), elementy gumowe - jest dostępny poliuretan, amortyzatorów też jest bardzo szeroki wachlarz. Co do oryginałów to wciąż są dostępne trzeba tylko poszukać, czy to z ogłoszeń prywatnych czy w małych sklepikach, ale w dzisiejszych czasach ludziom nie chce się ruszyć nawet do sklepu stacjonarnego i wszystko by kupowali w pierwszej lepszej dużej hurtowni w internecie a tam owszem tego się nie dostanie :)

A kto mówi o oszczędzaniu? Proszę wskaż ofertę elementów zawieszenia (czy jakiejkolwiek innej części) dobrego producenta. Dostępność od ręki, bo to ma być auto używane na co dzień. Oryginalne części, pewnie. W piwnicach u dziadków i w np moich zbiorach. Ale sorry, to ma starczyć na kilka lat do kilku polonezów, a nie na codzienną eksploatację  (30-35kkm rocznie). Ostatni znany mi sklep z częściami do FSO zniknął z rynku jakieś 4 lata temu (osobiście wykupiłem pozostałości magazynowe za 5kzł) . W innych części są, na zamówienie, ale najczęściej takiej jakości że nie warto zakładać, a alternatywy w nawet wyższej cenie brak.

Końcówki drążków i sworznie można regenerować. Kto to robi dobrze i gdzie? Nie wiesz, domyślasz się, brak konkretów.

Nawet gdy uda się wymienić np zawieszenia, trzeba jeszcze znaleźć zakład, który będzie chciał i umiał ustawić geometrię.

Podsumowując, to każdą część można gdzieś ostatecznie znaleźć, dorobić, dopasować z innego auta, ale to nie ułatwia codziennej eksploatacji.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 13, 2016, 21:53:21 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Ja też jeździłem bez najmniejszej kolizji aż do zeszłego roku kiedy małoletni debil wjechał mi w bok i skasował kombi którym od zakupu wyjechałem może z 10 razy a nie ujechałem nawet 2km od domu.Wiem ile nerwów i kasy kosztuje dochodzenie się z ubezpieczycielem sprawcy.Ubezpieczyciel koszt naprawy wyliczył na 29tys zł

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 13, 2016, 22:19:34 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
A kto mówi o oszczędzaniu? Proszę wskaż ofertę elementów zawieszenia (czy jakiejkolwiek innej części) dobrego producenta. Dostępność od ręki, bo to ma być auto używane na co dzień. Oryginalne części, pewnie. W piwnicach u dziadków i w np moich zbiorach. Ale sorry, to ma starczyć na kilka lat do kilku polonezów, a nie na codzienną eksploatację  (30-35kkm rocznie). Ostatni znany mi sklep z częściami do FSO zniknął z rynku jakieś 4 lata temu (osobiście wykupiłem pozostałości magazynowe za 5kzł) . W innych części są, na zamówienie, ale najczęściej takiej jakości że nie warto zakładać, a alternatywy w nawet wyższej cenie brak.

Końcówki drążków i sworznie można regenerować. Kto to robi dobrze i gdzie? Nie wiesz, domyślasz się, brak konkretów.

Nawet gdy uda się wymienić np zawieszenia, trzeba jeszcze znaleźć zakład, który będzie chciał i umiał ustawić geometrię.

Podsumowując, to każdą część można gdzieś ostatecznie znaleźć, dorobić, dopasować z innego auta, ale to nie ułatwia codziennej eksploatacji.

Właśnie tutaj jest różnica jeśli chodzi o posiadanie poloneza a typowego plastika na codzień, to jest tylko dla tych co to naprawdę lubią i chcą bo właściwie trzeba być po części i mechanikiem, lakiernikiem, blacharzem, elektrykiem i dobrym poszukiwaczem części zamiennych. Jak chcesz mieć wszystko od ręki i podane na tacy, naprawione w pierwszym lepszym warsztacie i kupione w pierwszym lepszym sklepie no to jednak trzeba kupić tego plastika. Akurat informacja gdzie dobrze robią regenerację elementów zawieszenia czy zbieżność ci nic nie da bo jesteś z drugiego końca kraju.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 13, 2016, 22:19:51 pm »

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Swożnie, końcówki drążków Delphi są od ręki dostępne wystarczają na co najmniej 50-60 tyś km, przynajmniej u mnie a jeżdzę na 15" i raczej nie oszczędnie. Teraz zapakowałem z ciekawości mototechnikę chyba, po jakichś 30 tyś swożnie w drążkach siedzą sztywno, więc jak za 100zł to nie ma tragedii. Gumy wahaczy, resorów itp są bez problemu dostępne, jeśli ktoś chce iść na bogato to ma do wyboru co najmniej 3 różne komplety poliuretanów. Dostępność części typowo użytkowych powidziałbym, że obecnie jest nawet lepsza niż kilka lat temu, problem oczywiście będzie narastał wraz z biegiem czasu w częściach głównie blacharskich, nietypowych mechanicznych/elektrycznych ale jeszcze na dziś widząc gdzie szukać można tanio i bez większych trudności utrzymać poloneza w dobrym stanie technicznym.
Wracając do zakupu poloneza to za +/- 3000 - 4000 można kupić samochód o względnie pewnym i niewielkim przebiegu z pierwszej ręki, bezwypadkowy i trzymający się kupy, przy okazji jeśli jest to wspomniany gsik to prawdopodobnie nigdy nie zdarzy się sytuacja, że nie odpali (no chyba, że zabraknie prądu). Zakup jakiegoś zagranicznego pojazdu za taką kwotę będzie skutkowało zakupem mniej lub bardziej zardzewiałego, sprawiającego problemy adekwatne do stopnia udrutowienia popularnego modelu lub zakup niepopularnego modelu którego serwisowanie pochłonie rocznie budżet równy zakupowemu. O wadach i zaletach poloneza można długo dyskutować, ale porównując do konkurencji cenowej to nie jest na z góry przegranej pozycji, szczególnie jeśli jest to plus z lpg.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 13, 2016, 22:35:55 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Swożnie, końcówki drążków Delphi są od ręki dostępne wystarczają na co najmniej 50-60 tyś km,\

 <lol2> Może wystarczały, 10-15 lat temu.