Autor Wątek: Zakup poloneza - części  (Przeczytany 19739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #100 dnia: Wrzesień 08, 2016, 23:12:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Kolega mojego ojca jeździ na co dzień Volvo Amazon.  <rotfl2>
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #101 dnia: Wrzesień 09, 2016, 09:01:46 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dobrze się czyta ten temat.
Dlaczego tylu z was wypiera stwierdzenie, że polonez NIE jest tani w obsłudze? Najpierw sami mowicie o szerokich wymianach, naprawach, a potem to. Następnie do porównania kosztów serwisu: przytaczanie auta klasy lux z przebiegiem poł miliona i ilością cześci 3razy większą niż przeciętne auto-chyba nietrafnie.
 Nawet jeśli auto ktoś użytkuje delikatnie, wszystko ma w serii, to dalej ma co robić, choć nie ma tego bardzo wiele, ale to tyczy się każdego przeciętnego auta. Ja ekspoatuje dość intensywnie nie ma się co czarować-coś tam się sypie. Całkiem niedawno myślałem, że nie częściej niż w innych, ale jednak nie ;) A jeśli parę rzeczy się przerobi, to własciwosci fury się poprrawiają, częstotliwość serwisu zmniesza i jest ok-to własnie po to żeśmy się tu spotkali na naszym forum :)
Chyba niema nic w złego w powiedzeniu jeżdżę polonezem bo lubie, nie trzeba popierać tego argumentami o rzekomej taniości obsługi.
Dziś jeździ się polonezem bo własnie kogoś stać-na naprawy, na pogodzenie się z niższą trwałością niektórych podzespołów, stać na walkę z korozją i na lakier. I bardzo dobrze.
Jak kupowałem poldka w 2008r to zakupiłem najdroższego wtedy rovera z allegro, a i tak kupiłem go tanio- za kasę ze sprzedaży czinkłeczento 900 i jeszcze zostało, a zalety ceny zakupu obsługi i spalania wtedy były kluczowe. Dziś w analogicznej sytuacji tego samego zrobić się nie da, po prostu czas leci i wspomnieniami się go nie zatrzyma
Jednak już wtedy wiedziałem, że nie chcę poloneza na 13, z zawieszeniem wersalki, bez hamulców, z ohvką, taboretami w srodku, bez wygluszenia itd. 120tys raczej ostrych niż spokojnych km zrobiłem pn z seryjnym 1.4 pod maską. jedyne co się nie zepsuło, albo w czym nie grzebałem z potrzeby udoskonalenia to silnik, sprzęgło, skrzynia biegów. teraz mam 1.6 16v, auto jest po kompleksowej regeneracji, zrobiłem 20 tys. raz otworzyłem maskę by zmienić olej. koncówki kierownicze i wspornik już są do wyrzucenia a most własnie zabijam 5(4szt od cichego do głośnego mniej lub bardziej przy 1.4), krzyżaki strzelają.
Jestem szczęśliwy :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 26, 2016, 00:32:32 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Polonez jest tani w zakupie i to jest prawda idzie dostać dobry egzemplarz za 2 tyś oczywiście że jakiegoś vaga za to też kupimy ale zazwyczaj będzie w gorszym stanie.Koszty eksploatacji są niewielkie a części albo kosztują tyle co do np starej corsy albo są tańsze. Nie wiem gdzie wy mieszkacie że takie problemy macie z mechanikami geometrią jak i częściami,jedynie czego nie mieli nawet na zamówienie w moim ulubionym sklepie z częściami to:kompletna półośka(co ciekawe 5 lat wcześnie kilka sztuk wywieźli na złam bo chętnych nie było razem z nimi poszły inne części do pldiego)wałek rozrządu,hydro regulatory.Fakt filtr oleju powietrza mam dopiero na popołudnie bo nie trzymają takich rzeczy na miejscu bo po prostu im nie schodzą a tak to telefon i po 14 albo na drugi dzień jest na sklepie.Piszecie że szkoda itp nie czarujmy się caro+ w dobrym stanie ile jest warty 2-3 tysiące ? i wbrew pozorom tych aut jest jeszcze trochę dlatego sądzę że trzeba jeszcze z przynajmniej 5 lat żeby ostanie wyprodukowane C+ nazywać  mianem youngtimer.
Moim skromnym zdaniem C+ to pełnoprawne użytkowe auto i jeszcze przynajmniej z 5 lat takim zostanie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2016, 01:16:21 am wysłana przez Marek94 »

Odp: Zakup poloneza - części
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 26, 2016, 14:49:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Są sklepy które się specjalizują w częściach do FSO, często Polmozbyty gdzie właściciele ogarniają temat, mają kontakty i potrafią dużo rzeczy sprowadzić, bo mają takich specyficznych klientów. Niemniej trzeba wiedzieć gdzie one są. Dwa lata temu miałem w promieniu 15 km dwa takie sklepy. Teraz mam jeden, bo Polmozbyt się gdzieś przeniósł i nie wiem dokąd.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E