Autor Wątek: jakie- które, amory gazowe na tył.  (Przeczytany 25650 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 25, 2022, 12:20:09 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Zestaw amortyzatorów opisany przez Maćko założyłem też do swojego Atu+.  :]
Wrażenia?
Zacznę od plusów. Przód rzeczywiście znacznie mniej nurkuje przy hamowaniu, powodując wrażenie większej skuteczności hamulców. Stabilność w czasie jazdy z większą prędkością i na zakrętach zauważalnie lepsza (mimo posiadania już stabilizatora na tylnej osi). Mniejsza skłonność zawieszenia do dobijania. Wrażenie jakby cichszej pracy zawieszenia, ale to może po prostu tylko kwestia nowych amortyzatorów, stare miały ponad 210 tys. km. Poprawa wybierania niektórych nierówności podłoża. Tylna oś na zakręcie z niezbyt gładkim asfaltem nie stara się "uciec spod samochodu". No i w końcu mogę spalić gumę na jedynce, bo wcześniej na oryginalnych amorach most podskakiwał i koła nie przekazywały całego momentu obrotowego na podłoże.
Minusy. Tylko jeden, za twardo, za sztywno, co prawda plomby jeszcze na nierównościach nie wypadają, ale czuć nadmierną sztywność zawieszenia. Zbyt duża sztywność zawieszenia w moim odczuciu może nie być spowodowana tylko nowymi amortyzatorami, ale podejrzewam też że mają tu swój udział sprężyny i resory nie do końca fabryczne. Z przodu mam sprężyny z trucka -1 zwój, a z tyłu nowe pióra główne od Śnieżka, ale chyba nie do końca im wyszły bo przy pustym aucie są prawie płaskie i tył wygląda jakby były założone najniższe kolumienki (a jeszcze nie są), a skoro na pusto są płaskie to i mniej elastyczne. Sprężyny zmieniłem, bo po swapie na X20SED dotychczasowe nierówno przysiadły pod cięższym silnikiem. Czuję, że wrócę do oryginalnych sprężyn i resorów ze skróconymi kolumienkami, a jak to nie przywróci odrobiny komfortu resorowana to będę miał dylemat co dalej... 
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2022, 12:23:48 pm wysłana przez ceva »

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 25, 2022, 15:04:20 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Czy jak zmieniałeś resory to skręcałeś tuleje na obciążonym samochodzie?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 25, 2022, 15:28:47 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Czy jak zmieniałeś resory to skręcałeś tuleje na obciążonym samochodzie?
W resorach są poliuretany więc to nie ma znaczenia, ale odruchowo zawsze obciążam i dopiero skręcam.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 25, 2022, 17:22:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Czy jak zmieniałeś resory to skręcałeś tuleje na obciążonym samochodzie?
A należy tak robić?

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 25, 2022, 17:38:44 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Tak bo zrywa tuleje dlatego się montuje poliuretan i zapomina o temacie zawieszenia praktycznie raz na zawsze, skręca w powietrzu i nie trzeba robić potem ceregieli z dociążaniem auta teściową i dwoma kwintalami pszenicy by skręcić zawias  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 25, 2022, 17:47:31 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Hehe... Pamiętam te śmiechy jak pokazałem na foto jak obciążyłem auto gdy skręcałem zawieszenie.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 02, 2022, 09:12:02 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Niestety na tą chwilę, jeden minus przesłonił mi plusy wynikające z montażu KYB. Amortyzatory zostały zdemontowane. Na początku zdemontowałem przednie i zostawiłem tylko tylne, ale przez to miałem wrażenie jazdy Polonezem Kombi lub średnio obciążonym Truckiem. Mimo wszystko za sztywno i brak "osobowej" pracy zawieszenia <no> (może się to jednak sprawdzić podczas przyszłorocznych wojaży z przyczepą kempingową). Tak więc, znowu mam w aucie oryginalne amortyzatory...
Czekam jak xmaniekx wznowi produkcję obniżonych kolumienek, wrzucam oryginalne sprężyny i resory i próbuję z amortyzatorami KYB jeszcze raz.   

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 02, 2022, 09:58:35 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Widać każdy z nas ma inne oczekiwania co do charakterystyki auta, u Ciebie piszesz że za twardo. U mnie po roku jazdy mam już pewien niedosyt - trochę za miękko, aczkolwiek jakbym się przejechał znowu seryjnym polonezem pewnie punkt odniesienia byłby trochę inny ;)

Cytuj (zaznaczone)
No i w końcu mogę spalić gumę na jedynce, bo wcześniej na oryginalnych amorach most podskakiwał i koła nie przekazywały całego momentu obrotowego na podłoże.
Też miałem te problemy na seryjnym amortyzatorze, skończyło się to pękniętym lewym resorem podczas jednego ze sprintów spod świateł :]
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 02, 2022, 10:18:59 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Cudów nie osiągniesz ceva,

Albo oryginalne podzespoły i masz typowego Poloneza z bujającym zawiasem i skaczącym mostem, albo gazowe i masz sztywno - 
wrażenie jazdy Polonezem Kombi lub średnio obciążonym Truckiem.     

Niestety nic więcej na tym forum nie wymyślono - ostatnio jechałem PN Cargo z gazowymi pajero przód i astra tył i naprawdę całkiem spoko się tym jechało. Przód seria sprężyna, tył 3 pióra bez staba. Po przesiadce wprost z nowoczesnego auta nie czułem drastycznej różnicy z czego jestem zadowolony.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 02, 2022, 12:02:42 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Widać każdy z nas ma inne oczekiwania co do charakterystyki auta, u Ciebie piszesz że za twardo. U mnie po roku jazdy mam już pewien niedosyt - trochę za miękko, aczkolwiek jakbym się przejechał znowu seryjnym polonezem pewnie punkt odniesienia byłby trochę inny ;)
Zgadza się, co do oczekiwań odnośnie charakterystyki zawieszenia, lubię jak jest sprężyście, ale jak na nierównościach flaki w kałdunie łapią zbyt dużą amplitudę i częstotliwość podskakiwania, to to już zabiera mi całą przyjemność jazdy. Jakbym Poloneza wyprowadzał trzy razy do roku (na dwa zloty pod FSO plus raz na spryskanie wodą przez pana w czarnej sukience), to pewnie by mi to nie przeszkadzało aż tak...
Wiem na pewno, do 100% serii nie wrócę.



Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 02, 2022, 12:28:58 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Niestety nic więcej na tym forum nie wymyślono - ostatnio jechałem PN Cargo z gazowymi pajero przód i astra tył i naprawdę całkiem spoko się tym jechało. Przód seria sprężyna, tył 3 pióra bez staba. Po przesiadce wprost z nowoczesnego auta nie czułem drastycznej różnicy z czego jestem zadowolony.
Czy taki zestaw pasuje do szerokiego Caro?
Co do amorów KYB to także mam je zamontowane i uważam że jest za sztywno.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 02, 2022, 16:41:08 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
A czy w szerokim caro masz skośne amory? Jak masz pionowe amory to tylko E30 pod warunkiem że zawieszenie obniżone
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 02, 2022, 17:37:11 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pionowe.
Ile cm trzeba/warto obniżyć?

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 02, 2022, 19:39:13 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
A ma ktoś pomysł na bardzo twardy tył ( za twardy ) w 125p? Ostatni rocznik 1991. Ktoś wcześniej dołożył 3 pióro. Zostało ono wywalone, mimo tego sprzęt nadal stanowczo za wysoko stoi. Oczywiście wszystko fabryczne bez cudów i tjunu.
Na zimę dołożyć mu do bagażnika 2x po 25kg cementu hihihi?
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 02, 2022, 20:36:47 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Cudów nie osiągniesz ceva,
To prawda, niestety ten zestaw jest sztywny i faktycznie jak ktoś szuka tu cokolwiek z tapczanowatości seryjnego PN to się zawiedzie.

Ile waży ten silnik co masz zamontowany?
Na twoim miejscu przetestowałbym jeszcze zestaw seryjna sprężyna + pajero, ew seryjna sprężyna - 0,5 zwoją (już powinien zniwelować się efekt mocnego nurkowania przy hamowaniu) + pajero. Jednak liczba zwojów ma duży wpływ na twardość sprężyny.

Możesz spróbować jeszcze poszukać gazowe Delphi DuoControl-e, u brata w kombi takie zainstalowaliśmy i trzeba przyznać, że przy reszcie seryjnego zawieszenia i felgach 16" też bardzo fajnie się prowadzi jednocześnie będąc komfortowym.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 02, 2022, 20:43:26 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A ma ktoś pomysł na bardzo twardy tył ( za twardy ) w 125p? Ostatni rocznik 1991. Ktoś wcześniej dołożył 3 pióro. Zostało ono wywalone, mimo tego sprzęt nadal stanowczo za wysoko stoi. Oczywiście wszystko fabryczne bez cudów i tjunu.
Na zimę dołożyć mu do bagażnika 2x po 25kg cementu hihihi?

Próbowałeś ustalić co jest konkretnie przyczyną takiego stanu rzeczy? Też na początku obstawiałem resory, ale po odkręceniu na chwilę amortyzatorów od mostu tyłem można kozłować niczym Michael Jordan w NBA. Gdy przykręcam amory spowrotem z Poloneza robi się niemalże betonowóz.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 05, 2022, 18:00:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Poluzuj mu śruby, i skręć na dociążonym. Może same tuleje go trzymają.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 05, 2022, 11:48:12 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Eksperymentów z zawieszeniem ciąg dalszy. Ponieważ tylne zawieszenie z amortyzatorami od 940, było jak na mój gust zbyt "dostawcze", wykombinowałem, że może mniej sztywne będą od Volvo 240 (olejowe, nieco krótsze od polonezowych -23 mm na rozciągniętym, na ściśniętym takie same). Kupiłem, przerobiłem, zamontowałem, wykonałem jazdę próbną i ... jak dla mnie jest lepiej. Co prawda może przed zimowaniem zrobiłem zbyt mało kilometrów po drogach różnej jakości, żeby mieć pełne porównanie, ale już czuję że bardziej mi odpowiada ta charakterystyka zawieszenia i jest nadzieja, że bardziej coś z tego będzie po zastosowaniu oryginalnych resorów i obniżonych kolumienek, niż na tych z 940.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 11, 2022, 15:33:27 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Porównanie długości amortyzatorów Polonez vs Volvo 240.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 05, 2024, 12:23:28 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Dzień dobry,

Biore się za amory w Atu - podziękowania dla Maćko za szczegółowy opis, będę korzystał pełnymi gaściami :P
PLanuje zestaw dokładnie taki jak Maćko - nie będę oryginalny. Założę to opowiem o wrażeniach.

Zestaw przód opajero tył astra mamy w Cargo i jak na taki wysoki samochód to prowadzi sie stabilnie a nie ma z tyłu staba.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .