Autor Wątek: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'  (Przeczytany 8633 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10981
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 25, 2017, 11:59:14 am »
przeciez to zwykla rura z metra cieta , a nie żaden przewod do Poloneza ,wiec dlaczego akurat w sklepie z czesciami FSO ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 25, 2017, 12:10:15 pm »
przeciez to zwykla rura z metra cieta , a nie żaden przewod do Poloneza ,wiec dlaczego akurat w sklepie z czesciami FSO ?

A gdzie miał kupić? W Empiku ? :D
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1843
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 25, 2017, 12:11:31 pm »
Nie zastanawiałem się specjalnie nad tym, wszystkie części kupuje w lokalnym sklepie z częściami do FSO ( chyba, że czegoś nie ma to allegro ) Prosiłem o przewody paliwowe sztywne do Poloneza, były na miejscu i były to te, więc je kupiłem.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10981
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 25, 2017, 12:17:46 pm »
A gdzie miał kupić? W Empiku ? :D
moze by mieli przy zamowieniu internetowym ;>

ale miedziane rury malej srednicy, miekkie (do recznego ksztalowania) to japrosciej kupic w sklepie z czesciami do gazu,
cena ~7pln/mb fi6 i ~8pln/mb fi8 ,a sa w otulinie,
takie gole przewody miedziane to szybko zakwitną i uzyskaja oryginalny kolor, czy zielony  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6587
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 25, 2017, 21:30:11 pm »
Ale patyna na miedzi stanowi warstwę antykorozyjną t się sama zabezpieczy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 26, 2017, 21:20:54 pm »
Przy wsadzaniu u mnie 13cm Hertzów w przednie drzwi obeszło się bez cięcia blachy ale dorabiałem sobie dystanse z mdf-u o grubości 3cm.

"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 28, 2017, 11:52:38 am »
Mr.D mam pytanko jaki to model hertza i jak gra? Też bym u siebie zamontował jak da się bez cięcia blachy. Mieści się pod oryginalną maskownice w plusie?

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 28, 2017, 20:32:57 pm »
To chyba HERTZ DSK 130.3, zwrotnice są schowane pod tapicerką drzwi a tweetery wkomponowane w trójkąciki gdzie było sterowanie lusterkiem. Jak dla mnie grają świetnie i nie widzę potrzeby pakowania w drzwi 16 i rzeźbienia pod nie nowych boczków. Wchodzą pod oryginalne maskownice ale jak widać na zdjęciu dystans był okrutnie szlifowany zanim wszystko dopasowałem.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 529
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 01, 2017, 22:37:50 pm »
Masz możliwość nagrać jak grają?

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 919
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 02, 2017, 08:26:00 am »
Masz możliwość nagrać jak grają?
Takiej prośby jeszcze nie widziałem :)
Filmik nagrany/odtwarzany telefonem będzie miał żenującą jakość. Może lepiej żeby wysłał Ci gotowe mp3?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 02, 2017, 13:29:28 pm »
Filmik nagrany/odtwarzany telefonem będzie miał żenującą jakość.
To przede wszystkim, ale pomijając to wpływ na to jak będą brzmieć będzie miał choćby radioodtwarzacz jakiego używasz, i jeśli nie jest to porządny Alpine to obaj nie będziemy słyszeć tego samego.
Poza tym faktem grają jak głośniki za 230zł, sam przed ich zakupem nie robiłem żadnych odsłuchów. Zaryzykowałem, kupiłem, cieszę się z ich jakości.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1843
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 25, 2017, 14:03:17 pm »
Czas zaktualizować wątek, bo przy GLD trochę się działo w ostatnim czasie :) Polonez dostał duży serwis. Przede wszystkim Polonez ma już zrobioną uszczelkę pod głowicą ( Elring ). Sama głowica dostała:
- Planowanie
- Sprawdzanie szczelności
- Wymianę uszczelniaczy zaworowych ( Goetze )
- Docieranie gniazd
- Regulacje luzów zaworowych
- mycie :)
Po wielu perypetiach udało mi się zdobyć wszystkie potrzebne węże do układu chłodzenia ( stare były sparciałe, za wyjątkiem kilku grubych które wymieniał poprzedni właściciel ). Jeden wąż kupiłem w sklepie z częściami do FSO, drugi na stronie reg motu, natomiast całą resztę udało się zdobyć dzięki pomocy kolegi Sobek24 który wynalazł katalog z częściami do starych francuzów i po numerach katalogowych doszliśmy co i jak , za pomoc serdecznie dziękuję  <spoko>
Doszła także nowa przekładnia kierownicza, fabrycznie nowa, zalana świeżym olejem. Wraz z wymienianym niedawno wspornikiem układu kierowniczego sprawiły, że zniknęło denerwujące zacinanie się kierownicy :)
W aucie jest też nowy termostat i nowe krótkie drążki kierownicze

Jako, że pora za oknem już ciepła, czas na letnie opony. Zanabyłem komplet nowych letnich opon. Mój wybór padł na Uniroyal Rallye 380 175/80R13. Fajny ,,gruby" staro wyglądający bieżnik bardzo dobrze prezentuje się na Polonezie  <spoko> Przynajmniej mnie się podoba  :P Jakiś czas temu Poldek dostał też komplet nowych owiewek heko  <ok>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2017, 14:58:29 pm wysłana przez Dawid91 »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10981
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 25, 2017, 14:34:15 pm »
Jako, że pora za oknem już ciepła, czas na letnie opony. Zanabyłem komplet nowych letnich opon. Mój wybór padł na Uniroyal Rallye 380 175/80R13. Fajny ,,gruby" staro wyglądający bieżnik bardzo dobrze prezentuje się na Polonezie

najpierw obczailem zdjecia i mysle sobie po jaka cholere malowales paski na jakichs starych parchach <rotfl2>
a pozniej przeczytalem ,ze to nowki sztuki,
no wrazenie to robia, trzeba przyznac,
ale przynajmniej rozmiar balona sluszny, do waskiego jak najbardziej pasuja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline AUTOSAN

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 25, 2017, 22:11:00 pm »
No to daj te numery katalogowe, żeby innym kiedyś też było łatwiej :-)

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 595
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 26, 2017, 01:29:02 am »
I to mi się podoba . Samochód używany na codzień i naprawiany jak coś się zepsuje a nie podrutowany bo to tylko dupowóz byle jeździło  . Piona podoba mnie się to Gyt Malina  <spoko>
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1843
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 19, 2017, 00:10:41 am »
No to daj te numery katalogowe, żeby innym kiedyś też było łatwiej :-)
Proszę bardzo :) Oto numery katalogowe 3, z którymi miałem największy problem

Jeden udało mi się kupić w lokalnym sklepie z częściami do FSO i tutaj z numerem nie pomogę, bo nie zapisałem go nigdzie. Kolejny dorobiony został ,,z metra" + sprężynka w środek żeby zagięcie wyszło jak trzeba, kolejny kupiony na stronie sklepu internetowego Regmot: http://regmot.com.pl/

Uporałem się z kolejną bolączką tego egzemplarza, z przednim zawieszeniem. Z lewej strony miałem wahacze ze sworzniami przykręcanymi, z prawej na wcisk. Przykręcane weszły w 1992, ale z racji wygody odstąpiłem od oryginału, oryginalne wahacze ustąpiły miejsca nowszym, z przykręcanymi sworzniami. Auto dostało wszystkie nowe tuleje metalowo gumowe jakie są z przodu. Nowe dolne sworznie ( TRW ) i nowe górne ( MOOG ). Została ustawiona geometria, wymienione zostało łożysko prawego przedniego koła ( Optimal ). Zupełnie nie ten sam samochód  <spoko> Dużo przyjemniej się prowadzi, przednie zawieszenie przestało skrzypieć, łożysko nie wyje. Z mechaniki do roboty został tylko wyjący most...


Offline Sobek24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 308
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 Gli
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 13, 2017, 23:22:14 pm »
Ty zrób jeszcze wyciek z pompy wtryskowej. Bo ropa rozpuści ci kolejny wąż wodny.
Bo prawdziwy facet musi mieć WAŁ, a nie jakieś tam PRZEGUBY! :)
Polonez Caro+
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/99597

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1843
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 13, 2017, 23:29:59 pm »
Tak, wiem. Wczoraj odstawiłem go do Pawła na warsztat, na przyszły tydzień pompa będzie zrobiona :) na 99% to cieknaca ropa wykonczyła alternator..

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1843
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 10, 2017, 11:36:54 am »
Czas na aktualizacje :)

W ostatnim czasie Polonez dostał nowy ( regenerowany ) alternator oraz regenerację i uszczelnienie pompy wtryskowej

W wnętrzu również zaszły zmiany, miejsce bardzo mocno zmęczonych kanapowców w szarą jodełkę zastąpiły Inter Grocliny Stardard w zielone paski :) Moim subiektywnym zdaniem zdecydowanie najwygodniejsze fotele montowane w Polonezie ( nie oceniem akupresur bo nie miałem :P ) Wizualnie są takie sobie ale do uratowania :)

Mam też do kompletu czarny groclinowy materiał na nadkola i czarne materiałowe boczki ale nie montuje tego dopóki nie znajdę chwili wolnego czasu i motywacji żeby rozebrać drzwi i założyć foliowe osłony których brakuje, bo nie chcę żeby dość ładne boczki zostały zniszczone wilgocią jak obecne ;-|

Poczyniłem też krok do przodu w temacie kosmetyki samochodu,  mianowicie zacząłem bawić się w woskowanie  <spoko> Najpierw cały Polonez został wypolerowany pastą Meguiarsa, niestety, był to mój pierwszy raz jeśli chodzi o polerowanie auta i nie pomyślałem żeby pooklejać plastiki i nieco rażą mnie teraz ślady pasty polerskiej na listwach, cóż - jest to nauczką na przyszłość jakich błędów nie popełniać. Tuż po woskowaniu zabezpieczyłem woskiem kolegi z którym polerowałem - Chemical Guys Butter Wax, fajny produkt ale typowo letni i nie trwały, po nieco ponad tygodniu i 3 deszczach efekt się popsuł. Zakupiłem własny wosk. Mój wybór padł na twardy wosk - Collinite 915 Marque d'elegance  <spoko> Efekt jest naprawdę super, zdjęcia nie oddadzą tego tak dobrze ale na żywo wosk robi robotę  <cwaniak2>
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2017, 11:41:32 am wysłana przez Dawid91 »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: FSO Polonez Caro 1.9 GLD 91'
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 10, 2017, 23:13:52 pm »
Bardzo dobrze...dostateczny :). Żartowałem  :d
Jeżeli zabrudziłeś listwy pastą polerską, spróbuj nanieść niewielką ilość wosku na te miejsca powinien rozpuścić pastę i dać się usunąć razem z nią.

Ten wosk to pierwsza klasa jeśli chodzi o stosunek cena / jakość.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16