Czas zaktualizować wątek, bo przy GLD trochę się działo w ostatnim czasie
Polonez dostał duży serwis. Przede wszystkim Polonez ma już zrobioną uszczelkę pod głowicą ( Elring ). Sama głowica dostała:
- Planowanie
- Sprawdzanie szczelności
- Wymianę uszczelniaczy zaworowych ( Goetze )
- Docieranie gniazd
- Regulacje luzów zaworowych
- mycie
Po wielu perypetiach udało mi się zdobyć wszystkie potrzebne węże do układu chłodzenia ( stare były sparciałe, za wyjątkiem kilku grubych które wymieniał poprzedni właściciel ). Jeden wąż kupiłem w sklepie z częściami do FSO, drugi na stronie reg motu, natomiast całą resztę udało się zdobyć dzięki pomocy kolegi
Sobek24 który wynalazł katalog z częściami do starych francuzów i po numerach katalogowych doszliśmy co i jak , za pomoc serdecznie dziękuję
Doszła także nowa przekładnia kierownicza, fabrycznie nowa, zalana świeżym olejem. Wraz z wymienianym niedawno wspornikiem układu kierowniczego sprawiły, że zniknęło denerwujące zacinanie się kierownicy
W aucie jest też nowy termostat i nowe krótkie drążki kierownicze
Jako, że pora za oknem już ciepła, czas na letnie opony. Zanabyłem komplet nowych letnich opon. Mój wybór padł na Uniroyal Rallye 380 175/80R13. Fajny ,,gruby" staro wyglądający bieżnik bardzo dobrze prezentuje się na Polonezie
Przynajmniej mnie się podoba
Jakiś czas temu Poldek dostał też komplet nowych owiewek heko