Autor Wątek: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128  (Przeczytany 27036 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 22, 2019, 08:30:30 am »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Zastanawia mnie sens łączenia dwóch typów wentylacji. Miałes jakieś przeciwskazania aby w całości zaadaptować system Daewoo?
Nie wiem co dokladnie masz na mysli:) generalnie calosc jest deu, panel dalem z calsonica bo bardziej mi pasuje a i zrezygnowalem ze sterowania podcisnieniowego. A rury spiro sa tylko z racji geometrii, deska minusa utrudnia fabryczne rozwiazania a i klopot z polaczeniem plastikowych duktow z naszymi kratkami. Ostatecznie skrzynka bezpiecznikow nad schowkiem robi waskie gardlo a spiro sie ladnie ulozylo.
Dokładnie, chodzi o panel. Wszystkie funkcje sterowania udało się dopasować na linki?. We Włoszech jeździ sporo Truckow z Calsonikiem i klimą sterowana jak w minusie .

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 22, 2019, 16:20:14 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Ok, już wyjaśniam. Nie rozpisywałem się nad szczegółami technicznymi bo i tak tutaj to nikogo nie interesuje zwykle na forum :)
Jeśli chodzi o calsonica i klime z minusa to są to 2 niezleżnie układy, z czego klima ciągle chodzi w obiegu zamkniętym (nie ma czerpni powietrza z zewnątrz) i nie ma możliwości jak we w koreańcu zrobić osuszania powietrza jesienią/ wiosną (klima + grzanie). Dodatkowo nie istnieje obieg zamknięty, często całkiem przydatny...

Pokrętło ciepło zimno steruje cięgnem klapkę w nagrzewnicy. W panelu przy skrajnym położeniu zimne jest dodatkowo krańcówka, która za pomoca siłownika od centralnego zamka zamyka zawor od lublina, żeby latem nie mieć gorącej nagrzeniwcy w aucie.
Sterowanie obiegiem zamkniętym jest realizowane podciśnieniowo, zaworek z elektromagnesem wyjęty z oryginalnego panela realizuje tą funkcję, uruchamiany przyciskiem obiegu zamkniętego z calsonica.
Sterowanie szyba - nogi dział tak: klapka na nogi reguluje się za pomocą cięgna, proporcjonalnie do położenia pokrętła, dodatkowo w skrajnym położeniu "nogi" mamy znowu krańcówkę, która załącza kolejny elektrozaworek i podciśnieniowy siłownik zamyka klapkę na szybę.  Przydatna funkcja zimą, żeby nam ciągle błoto nie zasychało na gorącej szybie.

Klapki na kratki środkowe są usunięte, regulujemy tylko kratkami jak w zwykłym caro.
Czemu taka rzeźba? Po pierwsze chciałem mieć płynną regulację grzania na nogi - w caro dzięki zmodyfikowanemu kanałowi tak mnie grzeje w prawą stopę, że nie idzie wytrzymać po dłuższym czasie :) Dwa, siłowniki po lewej stronie od szyby i nóg niestety kolidują z pedałami. Wynika to z tego że nagrzewnica siedzi blizej sciany grodziowej i lekko w lewo w stosunku do plusa ( musiałbym jeszcze sporo mocniej ciąć belkę). Siłownik do klapki szyby ma zmienione mocowanie. Po prostu zdefiniowałem co jak chce mieć sterowane i to osiągnąłem, choć trochę w pokrętny sposób. Niestety nie akceptuję plusowych sprzężonych opcji nadmuchu na panelu, a tak mam możliwość mieć nawiew z wszytskich punktów jednocześnie, lub dowolnie je wyłączyć.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 22, 2019, 19:15:10 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Patent z krancowka i zamykaniem obiegu płynu w nagrzewnicy silownikiem, zastosuje u siebie w Plusie.
Reasumując masz sterowanie pneumatyczno-mechaniczno-elektryczne. Jedyne w swoim rodzaju.
 Dobrze że postawiłes na mocny silnik, bo tu elektrownie trzeba będzie zainstalować ;)
. W GSI wyprzedzanie przy działającej klimie , radyjku, światłach w bardzo upalne dni wymaga środków zaradczych najlepiej wyłączenia klimy.

 Jak udało się Ci kupić boczne przednie dokładki?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2019, 19:29:16 pm wysłana przez golders »

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 22, 2019, 20:16:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W GSI wyprzedzanie przy działającej klimie
ciekawe placebo - nie wiedziales, ze GSI odcina klime na WOT zeby nie mulic silnika !! no to juz wiesz i co dalej muli przy wyprzedzaniu ??

abimex nie odcina klimy ,a rover to juz pewnie zalezy jak autor podlaczyl to w swoim Atu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 22, 2019, 20:32:40 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
W GSI wyprzedzanie przy działającej klimie
ciekawe placebo - nie wiedziales, ze GSI odcina klime na WOT zeby nie mulic silnika !! no to juz wiesz i co dalej muli przy wyprzedzaniu ??

abimex nie odcina klimy ,a rover to juz pewnie zalezy jak autor podlaczyl to w swoim Atu

Kgb,pomijając osobiste wycieczki do tego pana z których wynika twoja frustracja,to gsi odcina klimę przy obrotach których się na codzień nie używa, czyli w praktyce trzeba wyłączyć AC

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 22, 2019, 21:30:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie przy obrotach, tylko przy WOT - pelnym otwarciu przepustnicy,
jezeli ktos wyprzedza na pol gwizdka to klima sie nie wylaczy, ale jezeli ktos nie potrzebuje pelnej mocy to jaki problem ? musi troche mocniej wcisnac pedal,
bardzo mozliwe, ze ECU w roverze tez tak robi, ale przy dokladanych ukladach to zalezy jak ktos podlaczy

P.S.
zdanie o frustracji nie ma sensu (logicznego) i sama frustracja to nie najlepiej dobrane slowo do stanu rzeczywistego,
ale to nie istotne dla tematu 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 22, 2019, 22:04:15 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Dla potomnych: oryginalna wiazka silnika do zlacza 13krotnego w roverze posiada już wbudowane 2 kable do sterowania klimy (wejscie sygnału i wyjście na przekaźnik sprzęgła). Przy gwałtownym dodaniu gazu lub WOT rover też odcina klime.

" Jak udało się Ci kupić boczne przednie dokładki?"  Oj długo szukałem, znalazłem w najmniej oczekiwanych miejscach. Ogólnie cały zestaw nowego ori skompletowałem wyjmując je dziwnych miejsc :) Ale dzięki temu cena nie była allegrowa, bo na taką to bym sie nie zdecydował nigdy.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 22, 2019, 23:10:05 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Dla potomnych: oryginalna wiazka silnika do zlacza 13krotnego w roverze posiada już wbudowane 2 kable do sterowania klimy (wejscie sygnału i wyjście na przekaźnik sprzęgła). Przy gwałtownym dodaniu gazu lub WOT rover też odcina klime.

" Jak udało się Ci kupić boczne przednie dokładki?"  Oj długo szukałem, znalazłem w najmniej oczekiwanych miejscach. Ogólnie cały zestaw nowego ori skompletowałem wyjmując je dziwnych miejsc :) Ale dzięki temu cena nie była allegrowa, bo na taką to bym sie nie zdecydował nigdy.

Mam auto gdzie to złącze w kompie. było wykorzystane fabrycznie.

Ja wciąż  szukam prawej dokładki, jakbyś miał dojście, to się odwdzięcze za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2019, 00:03:08 am wysłana przez golders »

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #108 dnia: Luty 24, 2019, 19:31:23 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Ciąg dalszy opowieści...

Nadeszła wiosna, wiec czas było założyć felgi. Mają już swoje lata (rocznik 91') wiec dostały piasek i proszek. Dodatkowo dystanse na przód fabryczne 5mm zostały ocynkowane na srebrno. Dekielki z amelinium, druk laserowy.



Na drzwi powędrowała tapicerka. Tak wgląda moja ręczna robota - myślę ze nie jest złe. Standardowo w mejsce korbek poszły gwizdki, tym razem z kia sportage. Średnicą podpasowały idealnie.


Zabrałem się w końcu za wygłuszenie tyłu i bagażnika. Pod siedzenia poszedł butyl i pianka 20mm, na nadkola 30mm plus czarny materiał.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #109 dnia: Luty 24, 2019, 19:44:26 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Zamontowałem też elektryke szyb na tył. Kombinowałem najpierw z siłownikami od renault master, które siadają idealnie na przód zamiast oryginałów ale brakuje miejsca na silniczek - za ciasno jest pomiędzy szybą a poszyciem wewnętrznym. Silniczek koniecznie musiał znaleźć się pod szybą, a takie włąsnie są nasze oryginalne podnośniki. Zrobiłem natomiast na odwrót niż pisze w starych wątkach na forum- ja dałem prawy silnik w prawe drzwi i lewy w lewe. Wg mnie siada to zdecydowanie lepiej, szyba jest podparta w środku podnośnika przez co nie przekasza się prowadnicy no i mocowanie z niczym nie koliduje. Jedyne co trzeba było skrócić tą rurkę metalową za silniczkiem do minimum - zostało tylko tyle ile trzeba by nałożyć wężyk.



Na koniec mój ulubiony gadżet: podgrzewana kierownica kombi którą sam obszyłem skórą. Do poprawki środkowa część bo przebija kapusta - na razie nie znalazłem tego środka z nexii jeszcze. Kierownica grzeje po całym obwodzie, góra ciut mniej, dół mocniej. Zasilanie puszczone przez zmodernizowany pająk, dodałem tam jeden zestaw styków ślizgowych. Moc jakieś 30W.



Przekaźniki jeszcze nie zamontowane, przycisk tylnych szyb jest odcinany wyłacznikiem z przedniej konsoli - zabezpieczenie zeby dzieciaki z tyłu się nie bawiły :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 24, 2019, 20:25:56 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kombinowałem najpierw z siłownikami od renault master, które siadają idealnie na przód zamiast oryginałów
"Handlarze larytasów do Poloneza go znienawidzili, zobacz co zrobił" <lol2>


Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #111 dnia: Luty 24, 2019, 21:55:35 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
No zrobiłeś sporo dobrej roboty, ale kiera i boczki słabiutko. Nie wiem czy to ograniczone fundusze Cię pchnęły w tą stronę, czy bardziej zamiłowanie do rzeźby, ale skręcasz w złym kierunku.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #112 dnia: Luty 24, 2019, 22:26:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak zgobiłeś grzejnik kierę?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #113 dnia: Luty 25, 2019, 01:15:47 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
. Standardowo w mejsce korbek poszły gwizdki, tym razem z kia sportage

Podzielę się pomysłem którego nie mam czasu realizować: zrobić sterowanie elektrycznymi szybami za pomocą korbek. Tj. korbki podpięte do specjalnie zmodzonego włącznika, ruch o kilka stopni w dół lub w górę zamyka odpowiedni obwód i powoduje opuszczenie lub podniesienie szyby.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #114 dnia: Luty 25, 2019, 07:47:32 am »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 130
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus

Do poprawki środkowa część bo przebija kapusta - na razie nie znalazłem tego środka z nexii jeszcze.


Środek nie musi być z nexii - wystarczy opel vectra a/astra f:

https://allegro.pl/oferta/kierownica-vectra-a-7425957759
https://allegro.pl/oferta/kierownica-opel-vectra-a-7409809146
https://allegro.pl/oferta/vectra-a-kierownica-airbag-poduszka-7832699606
https://allegro.pl/oferta/zaslepka-klakson-kierownicy-opel-astra-f-7766998947

Uprzedzając rodzące się pytanie - sama kierownica do poloneza nie pasuje; ma inny wieloklin :(
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #115 dnia: Luty 25, 2019, 20:56:29 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Środek nie musi być z nexii - wystarczy opel vectra a/astra f:
Dzięki Oxej za namiary. Przyda się :)

A jak zgobiłeś grzejnik kierę?
Kierownica jest owinięta bardzo cieńką taśma z drutu oporowego o szerokości kilku milimetrów. Długość i rezystancja tak dobrane by uzyskać odpowiednią temperaturę.

Podzielę się pomysłem którego nie mam czasu realizować: zrobić sterowanie elektrycznymi szybami za pomocą korbek. Tj. korbki podpięte do specjalnie zmodzonego włącznika, ruch o kilka stopni w dół lub w górę zamyka odpowiedni obwód i powoduje opuszczenie lub podniesienie szyby.

O takim rozwiazaniu nie pomyslałem. Jedyny mankament ze i tak musiałbym dublować przyciskami takie korbki na konsoli środkowej bo inaczej nie mógłbym otwierać z pozycji kierowcy wszystkich szyb.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #116 dnia: Luty 26, 2019, 16:08:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Że nie wspomnę o tym że ktoś mógłby jednak chcieć "zamknąć" szybę korbką używając do tego niestosownie dużo siły...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #117 dnia: Kwiecień 08, 2019, 10:47:54 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Jak teraz pracuje silnik na ostrzejszych wałkach?

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #118 dnia: Kwiecień 08, 2019, 11:39:22 am »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Jak efekty po wygłuszaniu ?
Ta pianka 20mm sie bez problemu mieści ?

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #119 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:44:38 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
ak teraz pracuje silnik na ostrzejszych wałkach?

Szczerze mówiac nie rozwiazałem problemu wypadania zapłonów na wolnych obrotach: nie potrafię znaleść zależności po za tą, że sterownik mocno buja kątem wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym, jak skacze w okolice 8-10 stopni to wtedy zapłon wypada. Są dni że auto chodzi idealnie, w inne dni szarpie non stop. Sprawdzony cały układ zapłonowy i paliwowy. Za to motor bardzo ładnie się wkręca i nie puchnie tak powyżej 5,500rpm.


Jak efekty po wygłuszaniu ?
Ta pianka 20mm sie bez problemu mieści ?

Tak, bez problemu się mieści. 20mm dałem na podłogę, ścianę grodziową i pod kanapę. Nadkola tylne 30mm. Wszędzie pod spód jest mata butylowa, na drzwi również. Boczki robiłem sam, wiec pod skaje też dałem 3mm pianki. Pozostała mi do wykończenia podsufitka i końcówka bagażnika. Oczywiście słupki tez wyklejone butylem. Ściana grodziowa i tunel nad skrzynią wygłuszone z 2 stron, kortytko plastikowe na podzybiu także od środka wyklejone. Dodatkowo pod tylna półkę wrzuciłem usztywnienie w postaci blachy aluminiowej która skutecznie odziela kabinę od przestrzeni pasażerskiej, i okleiłem ją też butylem. Musiałem to zrobić bo półka stała się wiotka po tym jak wyciąłem otwór na roletkę.
Z oryginalnego wygłuszenia wnętrza nie zostało nic.

Efekt: zapominam się czasem z wrzuceniem 5 biegu przy prędkosciach 70-90km/h, bo nic nie słychać silnika i układu napędowego. Nawet wyjący most w chwili obecnej jest do zaakceptowania, słychać go  gdzieś bardzo daleko...