Autor Wątek: LPG w roverze  (Przeczytany 19268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

LPG w roverze
« dnia: Wrzesień 25, 2017, 13:37:59 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć

Zamierzam wrzucić LPG do swapowanego 1.4. W 1.6 miałem instalacje więc zbiornik, przewody, wlew zostaje) Będę do robił z rozgarniętym gościem który podłączy co trzeba i gdzie trzeba, ja mam ogarnąć to od strony mechanicznej. Czy właściciele roverków w LPG mogliby tu napisać co gdzie wchodzi, wychodzi, wrzucić jakieś zdjęcia spod maski.

Gdzie macie parowniki?

Gdzie/w których dokładnie miejscach są otwory na wtryski do gazu?

Jak podłączyć najefektywniej grzanie reduktora?

Jakaś wymagana minimalna średnica dla przewodu butla - reduktor?

Co jeszcze?

Jakieś inne sugestie?

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2017, 13:50:42 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Gdzie macie parowniki?
Na prawym fartuchu, obok zbiorniczka wyrównawczego. A dokładniej to miejscu pochłaniacza par paliwa.
Gdzie/w których dokładnie miejscach są otwory na wtryski do gazu?
Tam gdzie majster wywierci otwory na wkrętki. Ja mam bezpośrednio koło wtryskiwaczy benzynowych. Koniecznie zdjąć kolektor do nawiercenia*

*Zdjęcie kolektora wiąże się ze spuszczeniem części płynu z układu chłodzenia.
Jak podłączyć najefektywniej grzanie reduktora?
Jeśli sprawa dotyczy Plusa to szeregowo z nagrzewnicą.
Jakaś wymagana minimalna średnica dla przewodu butla - reduktor?
Standardowa dla takiej pojemności/mocy - 6mm.


W moim temacie masz zdjęcia: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32726.msg774132#msg774132

4 ostatnie foty z tego postu dotyczą LPG.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2017, 17:05:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Co jeszcze?
przede wszystkiem musisz wiedziec jakie komponenty zamontowac,a o tym nie wspomniales ani slowem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2017, 17:14:19 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
REduktor ma być zamontowany tak nisko jak tylko się da. Jeżeli nie masz wspomagania to powinien być na podłużnicy prawie....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2017, 17:18:44 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
REduktor ma być zamontowany tak nisko jak tylko się da.
Dlaczego?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2017, 05:28:31 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Odnośnie tego co ma tam wlecieć wypowiem się pod koniec tygodnia, po konsultacji z "gazownikiem" :) Generalnie coś mówił o sterowniku za około 4-5 stówek z szeroką regulacją, reduktor do 130 kunia no i wtryski Maćko polecał barracudy ale dopiero rozglądam się w tym temacie, do tej pory chciałem go uruchomić i jeździć, LPG to kolejne wyzwanie

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2017, 06:32:31 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Albo inaczej, do tych którzy się znają na LPG i naszych autach jednocześnie

Sekwencja do jakiegokolwiek współczesnego samochodu na wielopunkcie a sekwencja do poldo rovera, na co zwrócić uwagę przy montażu, gdzie szukać różnic?

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2017, 09:32:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szukaj najlepszych-najszybszych wtryskiwaczy bo to fullgrupa i ma czasy 2ms i mniej... elektronika w większości uciągnie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2017, 11:02:31 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
info od gaziarza, sterownik stag qbox, będzie ok? Jest wersja jakaś "zwykła" i lepsza z szerszą możliwością regulacji.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2017, 13:21:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sterownik jest najmniej istotny, qbox za 5 stow nie pokieruje lepiej niz agis m210 za 3 stowy ,chyba ze chcesz przyzydzic na wtryskiwaczach to wtedy stag ma takie opcje,zeby kulalo sie i na valtekach ;>
tylko nie wiem, czy qbox nadal to ma, bo to troche obciachowe opcje ;p

najwazniejsze sa wtryskiwacze, baracudy powinny dac rade, pamietam ze czerwone hany daly rade, a to zblizone parametry pracy,
ostatnio chyba w tej samej cenie bywaly matrixy HS, wiec to bylaby ciekawa opcja,
parownik do 130KM ,hmm... chyba alaska ma tak na sobie napisane, ale nie polecam jej do silnika ponad 100KM ,moze do 1.4 bedzie na styk, chociaz fullgroup troche kopie po membranie, wiec roznie mozne byc,
najlepiej byloby wstawic TURa ,mozna go bez konsekwencji wpiac szeregowo w obieg,bo ma szerokie kanaly wodne i nie zdlawi przeplywu,
bedzie mial zapas mocy, jakbys kiedys 1.8 wsadzil to da rade

w roverku idealnego miejsca na parownik nie ma, trzeba prowadzic przewod gora komory silnika,bo kolektor wydechowy jest nie z tej strony,
z tego tez wzgledu zdecydowanie lepiej miedź niz plastikowe FARO,
parownik powinien byc nizej niz zbiornik wyrownawczy,zeby nie zapowietrzal sie, ale mozna kombinowac - zalezy jaki parownik i jakie miejsce,
TUR daje spore mozliwosci pod wzgledem odpowietrzania, szkoda gwarancji,ale w ostatecznosci mozna wywiercic otworek w korpusie,ktory bedzie odpowietrznikiem w razie montazu go na wiekszej wyskokosci,
nawet na podszybiu, chociaz w PN to akurat szkoda wiercic sciane grodziowa, ale przykrecic do kielicha pod ECU jak najbardziej mozna,
ja montowalem miedzy ECU a zbiorniczkiem ponizej zbiorniczka, bo nie mialem mozliwosci zbytniego cudowania z mocowaniem,
na imadle w garazu mozna sie pobawic na wiele sposobow,
w kazdym razie parownik najlepiej umiescic w okolicach kolektora dolotowego,tak by miec do niego dostep i weze do nagrzewnicy nie byly zbyt dlugie,
sterownik zamontowac obok/pod ECU,
dobrze nawiercici otwory pod wtryskiwacze, albo zastosowac podstawki,bo roverek dobrze je toleruje - ale miejsce na nawierty jest, kolektor latwo zdjac, wiec taniej wyjdzie dac krocce

REduktor ma być zamontowany tak nisko jak tylko się da. Jeżeli nie masz wspomagania to powinien być na podłużnicy prawie....
najlepiej polozyc na asfalcie i dorobic mu kółka,zeby sie nie ocierał ;]
bez przesady, parownik ma byc ponizej zbiorniczka wyrownawczego i wiecej do szczescia mu nie potrzeba ,a latwo przedobrzyc np. montujac parownik na pasie przednim w gaznikowcu lub abimexie  nie odpowietrzy sie na kroccu przy termostacie i parownik zamarza
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2017, 13:35:09 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 26, 2017, 13:52:21 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
dzięki KGB, będę to trawił jakiś czas. Pytanie o otwory pod wtryskiwacze, nie miałem takiego jeszcze w rękach, jak one są uszczelnione? Wierci się otwór pod średnicę, uszczelnia to jakiś oring czy trzeba dodatkowo gwintować? Wtryski od benzyny dość łatwo wyciągnąć...
Czytam i można stwierdzić że ta fullgrupa jest prostszą metodą wtrysku benzyny przy wielopkcie, natomiast jeśli chodzi o gaz trzeba się namęczyć żeby to dobrze śmigało, byle jaka instalacja się do tego nie nadaje jedynie sekwencja przy szybszych wtryskiwaczach...
Jakim cudem w takim razie śmigają roverki na instalacji na śrubę? Jeździłem takim jako potencjalnym dawcą i miał instalację na śrubę, mimo to był dość żwawy...żeby też było jasne nie zamierzam wrzucać śruby tylko tak jak wspomniałem, pytam z czystej ciekawości.

Czytałem że przy full grupie może pojawić się problem zabierania paliwa przy zassaniu z powietrzem przez sąsiednie komory i trzeba to wziąć pod uwagę przy montażu?

Otwory pod wtryskiwacze trzeba umieścić jak najbliżej głowicy?


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2017, 13:55:33 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2017, 14:04:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wierci się otwór pod średnicę, uszczelnia to jakiś oring czy trzeba dodatkowo gwintować?
oczywiscie,ze trzeba gwintowac, wkretki najczesciej maja gwint M6 ,zadko zdazaja sie M5 i M8 ,ale do tego silnika - do tego silnika bez udziwnien, kup M6

Jakim cudem w takim razie śmigają roverki na instalacji na śrubę?
skoro na srube, to problemu szybkich wtryskiwaczy brak, bo sruba nie ma wtryskiwaczy :D


Czytałem że przy full grupie może pojawić się problem zabierania paliwa przy zassaniu z powietrzem przez sąsiednie komory i trzeba to wziąć pod uwagę przy montażu?
takie problemy to teoretycznie moga byc przy specyficznych sekwencjach (benzyny) ,przy grupowych nie ma takiego problemu, bo i tak wszystko sie miesza, ale to nie istotne


Otwory pod wtryskiwacze trzeba umieścić jak najbliżej głowicy?
no jasne, jest miejsce i mozna sie wkrecic przy wtryskach benzynowych ,to nie ford
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 02, 2017, 07:24:01 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
kompletuje instalacje, mam kilka pytan

1. wtryskiwacze barracuda, raz a dobrze. Dysze: czym uszczelnic gwinty dysz? klej do gwintow raczej nie do tego sluzy,sa jakies inne specyfiki? Umieszczenie dysz dokladnie poniedzy wtryskami od beny a glowica czy mozna gdzies za wtryskiem, z boku?

2. Umieszczeniesamych wtryskow, listwa moze byc gdzies w czelusciach kolektora czy raczej dac doslownie 10-20 mm wezyjka i wtryskiwacz, innymi slowy listwa czy wtryski cos jak w benzynie?

3. Parowniki chcialbym kupic z mysla o 1.8 zapas do 150km.Parownik KME TUR 200KM sprawdzi sie unwersalnie, tzn ogarnie 100kucy w 1.4 i 1.8 130 a moze wiecej? czy jest za duzy do 1.4?

Chcialem najdalej jutro rano zamowic fant, oto lista zamowienia, prosze o komentarze czego brakuje, instalacja w komorze silnika, reszta jest. Sprawa parownika i sposobu mocowania wtryskow pozostaje pooki co otwarta.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2017, 08:24:34 am wysłana przez Ciastek »

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 02, 2017, 08:27:26 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d07916117e1df730


nwm czemu nie jestem w stanie wkleić foty

Uszczelka gumowa wielozaworu Tomasetto
Króciec dysza kolektora ssącego GZ-291 A
Opaska zaciskowa Ideal 10-16   
Opaska zaciskowa Ideal 12-22 
Opaska zaciskowa IDEAL 16-27mm 
Opaska zaciskowa 7-11   1.00 zł 
Trójnik wodny metalowy 19-16-19 GZ-256  2.30 zł 
Filtr fazy lotnej STAG GF01 włókno szklane  44.00 zł
AC STAG 4 QBOX PLUS Elektronika Q-BOX  519.00 zł
Wąż silikonowy podciśnieniowy 4mm  4.00 zł 
Wąż wodny woda 16mm Semperit  5.80 zł 
Reduktor AC R02 120KM R120  156.00 zł
BARRACUDA 4 cyl szyna listwa  325.00 zł
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2017, 08:58:53 am wysłana przez Ciastek »

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 02, 2017, 14:02:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
1. dysz niczym nie uszczelniasz, jezeli chodzi o krocce w kolektor to mozesz uzyc silikonu
2. w roverze jest miejsce na listwe zrobiana na trojnikach, takie cos kosztuje dodatkowo ~60pln ,ale jest dobre i ladnie wyglada,
bez tego sa wtryski w listwach i pojedyncze - w tym przypadku polecam pojedyncze jak najblizej kroccow, czyli w roverze praktycznie na kroccach (wezyki beda mialy ~3cm dlugosci),
weze doprowadzajace gaz z listwy-grzebienia do wtryskow moga byc wlasciwie dowolnej dlugosci i nawet roznej
3. w IVgen nie ma pojecia z byt mocnego parownika, moze byc tylko za slaby, wiec TUR bedzie dobrym wyborem

Trójnik wodny metalowy 19-16-19 GZ-256  2.30 zł 
po co trojniki wodne, jezeli ktos chce zamontowac w PN parownik na trojnikach wodnych tzn. ze nie zna tego auta, wiec moze zmien gazownika na takiego co zna,
ja montowalem co prawda do rovera+  ,a w plusie z dowolnym silnikiem mozna zamontowac parownik szeregowo, ale slyszalem od zaufanych osob,ze w roverze- tez jest miejsce by wpiac sie z parownikiem,
nie pamietam szczegolow, dopytaj kogos znajacego uklad wodny rovera (na pamiec,bo gdybym mial pacjenta to sam bym znalazl)


AC STAG 4 QBOX PLUS Elektronika Q-BOX  519.00 zł
juz chyba pisalem,ze mozesz spokojnie wziac Agisa m210 za 290pln, jezeli fundusze stanowia problem,to jest to najlepsza droga oszczednosci ,a nie :
Reduktor AC R02 120KM R120  156.00 zł
bo mial byc przeciez TUR,
(do tura weze wodne raczej 19mm, bo 16mm to bedzie trzeba sie postarac,zeby naciagnac)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 03, 2017, 02:51:53 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Gazownikiem będę ja sam. Nie chciałem oszczędzać na reduktorze, kupiłem ostatecznie TUR, barracuda no i tego staga 4. Tamten gość będzie tylko regulował.



Ja bym go wpiął w krócieć przy cyferce 6 ale na tym wężu ma być zaworek nagrzewnicy. Wyżej, bliżej 7 jest powrót. Gdzie byś wpiął reduktor KGB? Zamiast wężyka przy 4/5 ?

Przy 6 i pod 7 jest wpięta nagrzewnica
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2017, 02:53:38 am wysłana przez Ciastek »

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 03, 2017, 09:37:21 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dostałem info od pomocnego kolegi Maćko że w plusie nie ma zaworka więc spokojnie można podpinać pod 6.

Ja montuje w minusie no i parownik podłączyć trzeba gdzieś indziej... Niechaj wypowie się jakiś gazownik, szeregowo pasuje na wyjściu z tego czwórnika ogrzewania przepustnicy. Swoją drogą co ma celu ogrzewanie przepustnicy? Powietrze w dolocie powinno być przecież możliwie najzimniejsze

PS nie mogę edytować poprzedniego posta.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2017, 09:50:22 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Możesz się wpiąć w miejsce, gdzie wychodzi przewód z rurki (6) do zaworu nagrzewnicy, czyli na tym pierwszym wyjściu, bliżej podszybia, a powrót, to albo w drugi króciec, gdzie wchodzi przewód powrotny z nagrzewnicy, albo tuż przy samym termostacie.Ja, jak jeszcze miałem minusową nagrzewnicę, to miałem wywaloną tą rurkę i dałem wszystko na przewodach, ale zawór nagrzewnicy był, choć inny.Powrót miałem przy termostacie.Podgrzewanie przepustnicy chroni niby przed przymarzaniem w zimie, czy ta jak.Ja to wywaliłem i działa, ale jak jest, to niech sobie będzie.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 03, 2017, 10:29:26 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wepnij się między 5 a 7, wyrzuć ten podwójny trójnik, który i tak nie pełni swojej funkcji i będzie wszystko banglać jak marzenie.

Odp: LPG w roverze
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 03, 2017, 12:26:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak jest wpieta nagrzewnica, miedzy rurka 6 a wezem 8 ,czy jakos rownolegle do rurki 6 ?  inaczej,czy w rurce 6 woda plynie zawsze nawet po zamknieciu nagrzewnicy ?

wychodzi,ze tak powinno byc,bo inaczej ogrzewanie przepustnicy 1-2-18  by nie dzialalo na zamknietej nagrzewnicy

przepustnica jest ogrzewana, zeby wilgoc z powietrza nie spowodowala oblodzenia przez co przepustnica nie moglaby sie zamknac,
ale jak sie nie jest idiota cisnacym zimą do oporu,to takie zjawisko sie nie zdarza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.